Ρεπορτάζ

Ο τερματικός σταθμός μετεπιβίβασης του Μετρό στη Νέα Ελβετία είναι ακόμα χωράφια…

Δεν έχουν ολοκληρωθεί ούτε οι απαλλοτριώσεις – Αναζητείται η μελέτη για το χώρο στάθμευσης

Φίλιππος Δεργιαδές
ο-τερματικός-σταθμός-μετεπιβίβασης-τ-1100530
Φίλιππος Δεργιαδές

Θεωρητικά, στις αρχές του χρόνου θα «τρέξει» από την Ελληνική Μετρό ΑΕ, ο διαγωνισμός για την κατασκευή του τερματικού σταθμού μετεπιβίβασης, στην περιοχή της Νέας Ελβετίας, δίπλα στο πρώην εργοστάσιο των κεραμείων Αλλατίνη.

Ωστόσο, όπως φαίνεται και στις φωτογραφίες που δημοσιεύουμε, το έργο παραμένει ακόμα στα σκαριά και στο χώρο εκτός από λαμαρίνες και αγριόχορτα δεν υπάρχει τίποτα άλλο ενώ το εργοτάξιο που έχει στηθεί, είναι ανενεργό. Από πέρσι που κάναμε αυτοψία στο χώρο δεν έχει αλλάξει σχεδόν τίποτα.

Σύμφωνα με την κυβέρνηση, το μετρό Θεσσαλονίκης θα λειτουργήσει το δεύτερο εξάμηνο του 2024, και πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με δηλώσεις κυβερνητικών, τον Νοέμβριο του 2024.

Μέχρι τότε θα πρέπει να έχουν προχωρήσει και ολοκληρωθεί οι απαλλοτριώσεις στην οδό Ψελλού, να έχει διεξαχθεί ο διαγωνισμός για την κατασκευή του σταθμού και φυσικά να έχει υλοποιηθεί η διαμόρφωση του χώρου γύρω από τον σταθμό μετεπιβίβασης, όπως και το παρκινγκ, για το οποίο, αξίζει να αναφέρουμε, ότι δεν έχει γίνει ακόμα ούτε η προμελέτη.

Επισκεφτήκαμε περιμετρικά το χώρο του εργοταξίου του σταθμού μετεπιβίβασης του Μετρό, στη Νέα Ελβετία και όπως φαίνεται και από τις τρεις πλευρές του, βρίσκεται σχεδόν σε εγκατάλειψη. Δεν υπάρχει καμία δραστηριότητα, ούτε γίνονται κάποιες εργασίες.

Μάλιστα από την πλευρά της οδού Ψελλού, όπου θεωρητικά θα γίνουν απαλλοτριώσεις και διάνοιξη του δρόμου, κάτοικοι της περιοχής, που τους ρωτήσαμε σχετικά, μας είπαν χαρακτηριστικά ότι «οι αρμόδιοι έχουν να φανούν εδώ και ένα χρόνο». «Τα ακούμε ως ανέκδοτο και γελάμε» σχολίασαν και ανέφεραν ότι «δεν υπάρχουν δραστηριότητες εργασιών».

Η οδός Ψελλού
Το εργοτάξιο από την κάτω πλευρά της οδού Ψελλού.

Οι υπάρχουσες πληροφορίες αναφέρουν πως στο θέμα των απαλλοτριώσεων υπάρχουν ακόμα ανοιχτά μέτωπα σε δύο σημεία και εντός του κύριου χώρου, όπως υπάρχει και το θέμα της διευθέτησης – οριοθέτησης του ρέματος που υπάρχει στην περιοχή, θέμα στο οποίο εμπλέκεται η ΕΥΑΘ και ο δήμος Θεσσαλονίκης.

Οι μελέτες είναι έτοιμες αλλά…             

Όπως αναφέρει ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕΘ, Γιάννης Τόσκας, «εμείς έχουμε ολοκληρώσει τις απαιτούμενες μελέτες και το θέμα του διαγωνισμού πλέον είναι αρμοδιότητα της Ελληνικό Μετρό μετά και το πρόσφατο άρθρο το οποίο της επιτρέπει να εμπλακεί στο θέμα των αναπλάσεων» ενώ σημειώνει πως έχει εγκριθεί η περιβαλλοντική μελέτη και οι όποιες εκκρεμότητες υπάρχουν σχετικά με τις απαλλοτριώσεις, αφορούν κυρίως το δήμο Θεσσαλονίκης.

Το εργοτάξιο από την πλευρά του Αλλατίνη.
Το εργοτάξιο από την πλευρά του Αλλατίνη.

Θεωρητικά δηλαδή, το έργο έχει μελετηθεί και περιβαλλοντικά αδειοδοτηθεί και αυτό που μένει είναι να κλείσουν και τα τελευταία μέτωπα των απαλλοτριώσεων και να προχωρήσει η ολοκλήρωση των τευχών της δημοπράτησης. Όμως αυτά είχαν ακουστεί και την άνοιξη του 2023, όταν είχε τεθεί σε διαβούλευση η Περιβαλλοντική Μελέτη, η οποία όταν έπαιρνε το πράσινο θα άνοιγε ο δρόμος για την έναρξη της διαγωνιστικής διαδικασίας, την οποία μάλιστα κάποιοι προσδιόριζαν και εντός του 2023.

Σύμφωνα με τον υπάρχοντα σχεδιασμό, στον τερματικό σταθμό της Νέας Ελβετίας, θα δημιουργηθεί ένας «πολυτροπικός» σταθμός μετεπιβίβασης, καθώς εκεί θα τερματίζει η γραμμή 1 του Μετρό Θεσσαλονίκης, όπως και λεωφορειακές γραμμές αστικών λεωφορείων και ΚΤΕΛ ενώ προβλέπεται και η εγκατάσταση σταθμών φόρτισης για ηλεκτρικά λεωφορεία, στο μέλλον, αλλά και χώρος για πιάτσα των ταξί.

Επίσης θα υπάρξει διάνοιξη δρόμου από την οδό Μ.Ψελλού στο τμήμα από τον ανισόπεδο κόμβο Θεσσαλονίκης-Μουδανιών έως την οδό Παπαναστασίου,ενώ υπάρχουν σκέψεις και για τη δημιουργία χώρου στάθμευσης οχημάτων κοντά στην οδό Μ.Ψέλλου που θα είναι χωρητικότητας 500 θέσεων. Μόνο που για το θέμα του παρκινγκ, όπως προαναφέραμε, δεν υπάρχει ακόμα καμία μελέτη.

Και φυσικά το ερώτημα είναι θα υπάρξει παρκινγκ ή όχι; Και τι είδους σταθμός μετεπιβίβασης θα είναι αν δεν διαθέτει παρκινγκ;

Οι επόμενες φωτογραφίες του εργοταξίου από την πλευρά της Παπαναστασίου.

Όλα αυτά λοιπόν αναμένεται να συμβούν τους αμέσως επόμενους μήνες σε ένα χώρο που ακόμα δεν έχει απελευθερωθεί από τα «δεσμά» των απαλλοτριώσεων, δεν έχει ξεκινήσει ο σχετικός διαγωνισμός και φυσικά δεν υπάρχει ανάδοχος του έργου.

Πότε λοιπόν θα γίνουν όλα αυτά; Κάποιος πρέπει να απαντήσει. Θα προλάβουν να ολοκληρώσουν τον τερματικό σταθμό μέχρι το δεύτερο εξάμηνο του 2024 ή οι επιβάτες του μετρό, θα βγαίνουν στο εργοτάξιο;

Μάλλον θα αναμένουν να γίνει κάποιο θαύμα. Εκτός και αν κερδίσουν χρόνο γιατί τελικά το μετρό δεν παραδοθεί μέσα στο 2024, αλλά αργότερα…

Ο χάρτης του Μετρό Θεσσαλονίκης.
Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα