Θεσσαλονίκη

Θεσσαλονίκη: Υπό “κατάληψη” ο δημόσιος χώρος και οι αρμόδιοι “κάνουν τα στραβά μάτια”

Δήμος και αστυνομία εξαντλούν την ανοχή τους για μία σειρά από αυθαιρεσίες - "Fly over" τα μέτρα για το Fly Over

Φίλιππος Δεργιαδές
θεσσαλονίκη-υπό-κατάληψη-ο-δημόσιο-605313
Φίλιππος Δεργιαδές

Παρότι διανύουμε το μήνα των διακοπών και η ανθρώπινη δραστηριότητα έχει αισθητά μειωθεί στην πόλη, οι κακές συνήθειες όσων θεωρούν ότι ο δημόσιος χώρος τους ανήκει και μπορούν να αυθαιρετούν αβίαστα, ανεύθυνα και ατιμώρητα, δεν έχουν μειωθεί στο ελάχιστο.

Οι κυβερνώντες και οι διοικούντες τον δήμο Θεσσαλονίκης, για να ελαφρώσουν το κυκλοφοριακό φορτίο στο κέντρο της πόλης που επιφέρει το έργο του Fly Over, το τελευταίο διάστημα έχουν εξαγγείλει διάφορα μέτρα για να περιορίσουν τις αυθαιρεσίες στους δρόμους ώστε να διευκολυνθεί η κίνηση των οχημάτων και η κυκλοφορία να διεξάγεται χωρίς εμπόδια. Μία από τις οδούς που θα απελευθερωνόταν εντελώς από παράνομα σταθμευμένα ΙΧ και άλλα οχήματα ήταν η Τσιμισκή. Κεντρική αρτηρία της πόλης και μετά την Εγνατία, ο πιο κεντρικός δρόμος προς τα δυτικά. Αμ δε!

Χθες το μεσημέρι στη Τσιμισκή, από την Αγίας Σοφίας μέχρι την Αριστοτέλους μετρήσαμε πάνω από 20 αυτοκίνητα παρκαρισμένα στο αριστερό άκρο του δρόμου και μέχρι την Ι. Δραγούμη άλλα τόσα. Υπήρχαν βέβαια και φορτηγά για τις απαραίτητες φορτοεκφορτώσεις. Προφανώς εντός ωραρίου! Μάλιστα σε κάποια σημεία στην συγκεκριμένη απόσταση, κάποιος τόλμησε και διπλοπάρκαρε.

«Fly Over» κατέληξαν τα μέτρα και οι εξαγγελίες για διαρκή έλεγχο και αστυνόμευση. Προφανώς οι αρμόδιοι θεωρούν ότι η χαλάρωση των μέτρων μέσα στο καλοκαίρι είναι ανεκτή, για να… δουλέψει και η αγορά! Αγοραίες καταστάσεις δηλαδή.

Την ίδια ώρα λίγο παρακάτω, στην οδό Μητροπόλεως, από την γωνία της Καλαποθάκη μέχρι σχεδόν την πλατεία Αριστοτέλους, μία τεράστια ουρά από δεκάδες ταξί είχε καταλάβει το πάνω μέρος του δρόμου, περιορίζοντας την κυκλοφορία σε μία λωρίδα. Μάλιστα σε κάποιο σημείο λόγω στενότητας, καθώς υπήρχε κάποιο ΙΧ παρκαρισμένο και η ουρά των ταξί το «περικύκλωνε», δημιουργήθηκε κομφούζιο με κάποιο λεωφορείο του ΟΑΣΘ που δεν χωρούσε να περάσει.

Οι πιάτσες των ταξί παραμένουν ακόμα ένα πρόβλημα που δήμος και τροχαία αδυνατούν ή δεν θέλουν να επιλύσουν. Γιατί άραγε;

Όσο για τα διπλοπαρκαρισμένα ΙΧ, ιδίως στο κέντρο της πόλης, αυτά παραμένουν ανενόχλητα στη θέση τους και κανείς δεν ασχολείται. Εξάλλου στην Ελλάδα ο ΚΟΚ ισχύει «αλά καρτ». Η εικόνα είναι από την Αγίας Σοφίας, μπροστά από την Μητρόπολη.

Το «αλά καρτ» ισχύει και στη μίσθωση των θέσεων παρκινγκ, των θέσεων δηλαδή που βάσει του Συστήματος Ελεγχόμενης Στάθμευσης του Δήμου Θεσσαλονίκης, οι επισκέπτες – πολίτες, όχι οι κάτοικοι, πρέπει να πληρώνουν. Στην Εθνικής Αμύνης με Τσιμισκή, όπου εκτελούνται εργασίες για την κατασκευή ξενοδοχείου, παρατηρήσαμε ότι μία σειρά από θέσεις στάθμευσης έχουν αποκλειστεί με αλυσίδα. Πληροφορίες αναφέρουν ότι έχουν παραχωρηθεί στην εργολαβία και ότι έχουν «νοικιαστεί».

Στο συγκεκριμένο σημείο μάλιστα για να διευκολυνθεί η κίνηση των οχημάτων, στην είσοδο – έξοδο του εργοταξίου, μαθαίνουμε ότι υπάλληλοι της εργολαβίας έχουν αναλάβει να ρυθμίζουν και την κυκλοφορία για την κίνηση και διέλευση των «βαρέων οχημάτων». Τα ερωτήματα είναι πολλά: Το Σύστημα Ελεγχόμενης Στάθμευσης του Δήμου Θεσσαλονίκης επιτρέπει την ενοικίαση θέσεων παρκινγκ και το «κλείδωμα» τους βάσει του πλαισίου που λειτουργεί; Επιτρέπεται η ρύθμιση της κυκλοφορίας από ιδιώτες; Έχουν εγκριθεί οι απαραίτητες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις για το έργο; Προφανώς θα υπάρχει και η απαραίτητη οικοδομική άδεια. Υπάρχει; Τι λέει ο δήμος;

Ο δήμος Θεσσαλονίκης εδώ και χρόνια υπόσχεται αύξηση των θέσεων στάθμευσης για τα δίκυκλα, αλλά αυτό παραμένει «όνειρο θερινής νυκτός». Μηχανάκια λοιπόν παντού με γεμάτες συνήθως τις θέσεις στάθμευσης και κυρίως πάνω στα πεζοδρόμια, διότι τους δρόμους έχουν καταλάβει τα αυτοκίνητα.

Μάλιστα μερικοί παρκάρουν τα ΙΧ τους και μέσα στα πάρκα, διότι υπάρχει σκιά και τα αυτοκίνητα, ως γνωστό, δεν πρέπει να μένουν στον ήλιο διότι κινδυνεύουν να πάθουν ηλίαση! Ίσως αν υπήρχε δημοτική αστυνομία να υπήρχε και προστασία του πράσινου σε την πόλη με το λιγότερο ανά κάτοικο σε όλη την Ευρώπη.

Άλλοι βέβαια παρκάρουν τα ΙΧ ανενόχλητα πάνω στα πεζοδρόμια. Κανένα πρόβλημα από την αστυνομία. Σε ολόκληρες περιοχές της πόλης το παρκάρισμα στα πάνω στα πεζοδρόμια είναι ελεύθερο και κανείς δεν ενοχλείται διότι με το πέρασμα του χρόνου έχει γίνει συνήθεια, παρότι προκαλείται και ζημιά στα πεζοδρόμια.

Επίσης ηλεκτρικά πατίνια αυθαίρετα παρατημένα πάνω σε πεζοδρόμια, αλλά και σπιτάκια ανακύκλωσης σε καίρια σημεία, ακόμα και φυτεμένα μέσα σε πάρκα, συμπληρώνουν την εικόνα μίας αφημένης κι αρρύθμιστης πόλης.

Αλλά δεν φτάνουν όλα αυτά έχουμε και το “πανηγύρι” με τα τραπεζοκαθίσματα που συνεχίζεται αμείωτο. Κάποιοι καταστηματάρχες μάλιστα αποκλείουν και κομμάτια του δρόμου για να μην ενοχλούνται οι πελάτες από τα αυτοκίνητα, ενώ έχουν εξαφανίσει ολόκληρα πεζοδρόμια, πάντα με την άδεια του δήμου και της αστυνομίας.

Μάλιστα σε κεντρικό πεζόδρομο, πέρα από τα τραπεζοκαθίσματα, που «κόβουν» στη μέση το δρόμο, κάποιοι παρκάρουν και τα καμπριολέ ΙΧ τους, ώστε να τα έχουν εύκαιρα…

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα