ΤΕΜΠΗ: Νύχτα κόλαση στην κοιλάδα του θανάτου. 26 οι νεκροί μέχρι τώρα
Διαρκώς μεγαλώνει ο αριθμός των νεκρών
Για άλλη μια φορά η κοιλάδα των Τεμπών γίνεται το σκηνικό μιας απίστευτης τραγωδίας. Αυτή τη φορά ένα ανθρώπινο, όπως όλα δείχνουν λάθος. Λίγο μετά τις 11:20 το βράδυ μια επιβατική αμαξοστοιχία που κατευθύνονταν από τη Θεσσαλονίκη στην Αθήνα συγκρούστηκε με επιβατική αμαξοστοιχία που βρέθηκε στο δρόμο της με αποτέλεσμα να προκληθεί το μεγαλύτερο σιδηροδρομικό δυστύχημα στην ιστορία των ελληνικών τρένων με περισσότερους από 85 τραυματίες και επιβεβαιωμένους 26 νεκρούς.
Τον νέο τραγικό απολογισμό ανακοίνωσε στις 4:00 το πρωί της Τετάρτης ο εκπρόσωπος Τύπου της Πυροσβεστικής, προσθέτοντας πως ο αριθμός των τραυματιών ανέρχεται σε 85.
Στα δύο νοσοκομεία της Λάρισας νοσηλεύονται 60 τραυματίες, εκ των οποίων οι 25 σοβαρά. Επίσης, προσήλθαν με ΙΧ ελαφρά τραυματισμένοι στα νοσοκομεία, 5 άτομα στο ΓΝ Κατερίνης, 5 στο Γεννηματάς Θεσσαλονίκης, 10 στο ΑΧΕΠΑ.
Γερανοφόρα οχήματα και μηχανουργοί από την Αθήνα έχουν ξεκινήσει από την Αθήνα προς τα Τέμπη για να επιχειρήσουν στα συντρίμμια επιβατικής αμαξοστοιχίας που εκτροχιάστηκε στον Ευαγγελισμό έπειτα από σύγκρουση με εμπορευματική.
Το τρένο είχε περάσει το σταθμό της Λάρισας όπου υπήρξε μια μικρή καθυστέρηση και λίγο αργότερα ένα φρενάρισμα και μια τεράστια σύγκρουση που προκάλεσε το χάος και την τραγωδία.
Σε 16 ανέρχονται μέχρι στιγμής οι νεκροί που έχουν ανασυρθεί από τα συντρίμμια επιβατικής αμαξοστοιχίας που συγκρούστηκε με εμπορευματική στην περιοχή Ευαγγελισμός, κοντά στα Τέμπη, ενώ στα νοσοκομεία έχουν μεταφερθεί 85 τραυματίες, δήλωσε πριν λίγο σε έκτακτη ενημέρωση, ο εκπρόσωπος Τύπου της Πυροσβεστικής.
Η ανακοίνωση της Hellenic Train
Συνεχίζεται η επιχείρηση για τον εντοπισμό τραυματιών και εγκλωβισμένων στον τόπο όπου εκτροχιάστηκαν αργά το βράδυ χθες Τρίτη τα δύο πρώτα βαγόνια επιβατικής αμαξοστοιχίας, μετά τη σύγκρουσή της με εμπορευματική.
Την ώρα της σύγκρουσης, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιοποίησε η εταιρεία Hellenic Train, επέβαιναν περίπου 350 επιβάτες.
Σύμφωνα με πληροφορίες όταν ξεκίνησε το ταξίδι της από την Αθήνα η αμαξοστοιχία μετέφερε 430 ανθρώπους και στη Λάρισα αποβιβάστηκαν περίπου 80, ενώ οι υπόλοιποι συνέχισαν τη διαδρομή μέχρι τη σφοδρή σύγκρουση των δύο τρένων.
Για το τραγικό δυστύχημα η εταιρεία σε ανακοίνωση της αναφέρει «Στον Ευαγγελισμό σημειώθηκε μετωπική σύγκρουση δύο αμαξοστοιχιών: μιας εμπορευματικής αμαξοστοιχίας και της αμαξοστοιχίας IC 62 που είχε αναχωρήσει από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη. Την ώρα της σύγκρουσης επέβαιναν περίπου 350 επιβάτες.Στο σημείο έσπευσαν πυροσβέστες και προσωπικό της Hellenic Train, που συμμετείχαν σε επιχειρήσεις διάσωσης και παροχή βοήθειας στους ταξιδιώτες».
Στη Θεσσαλονίκη άρχισαν να καταφθάνουν νωρίτερα τα πρώτα λεωφορεία του ΟΣΕ με τους διασωθέντες την ώρα που έχουν συγκεντρωθεί δεκάδες συγγενείς επιβατών που αδυνατούσαν να επικοινωνήσουν με τους δικούς τους αφού τηλέφωνα δεν λειτουργούσαν.
Σε μια σοβαρή καταγγελία προχώρησε επιβάτης του τρένου που συγκρούστηκε με εμπορική αμαξοστοιχία κοντά στα Τέμπη, με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους τουλάχιστον 16 άνθρωποι.
Σε δηλώσεις τους σε τηλεοπτικές κάμερες, ο επιβάτης που ευτυχώς είναι καλά στην υγεία του, καταγγέλλει ότι άκουσε συνομιλία μέσω ασυρμάτου, μεταξύ του μηχανοδηγού και του υπεύθυνου των εισιτηρίων.
Όπως κατήγγειλε, ενώ υπήρξε καθυστέρηση 15 λεπτών στον Παλαιοφάρσαλο, άκουσε έναν από τους δύο να λέει “πάμε και όπου βγει”.
“Όταν είχαμε μείνει στον Παλαιοφάρσαλο με καθυστέρηση, όταν ακούς τον μηχανοδηγό να μιλάει με τον υπεύθυνο των εισιτηρίων και να λέει ‘πάμε και όπου βγει’, σίγουρα είσαι προϊδεασμένος ότι κάτι δεν πάει καλά. Το άκουσα μέσω των ασυρμάτων, ‘πάμε και όπου βγει’. Αυτό ακριβώς, τίποτα άλλο. Μας καθυστέρησαν λόγω φόρτου κίνησης των σιδηροδρομικών γραμμών, ότι θα καθυστερήσουμε 15 λεπτά, γιατί είναι μονής οδού. Μάλλον έπρεπε να καθυστερήσουμε παραπάνω, δεν ήταν σωστά προγραμματισμένα”.
Είναι χαρακτηριστικό ότι τις τελευταίες μέρες οι καθυστερήσεις στα τρένα ήταν διαρκείς, ενώ μόλις λίγες ώρες πριν το ατύχημα το Ethnos σε ρεπορτάζ του μετέδιδε:
”Εντονα σημάδια κατάρρευσης εμφανίζουν οι σιδηροδρομικές μεταφορές σε όλα τα επίπεδα καθώς τον τελευταίο καιρό είναι καθημερινές οι βλάβες που ακινητοποιούν αμαξοστοιχίες σε διάφορα σημεία του δικτύου και γεννούν σοβαρά ερωτηματικά για την ποιότητα της συντήρησης στα τρένα, ενώ την Τρίτη καλώδιο ηλεκτροκίνησης κόπηκε και έπεσε πάνω σε αμαξοστοιχία (Intercity 56), στην οποία επέβαιναν 450 επιβάτες!”
Υπενθυμίζουμε ότι ο ΟΣΕ πουλήθηκε στον ιταλικό όμιλο FSI έναντι 45 εκ. ευρώ.
Αναβάλλεται η επίσκεψη του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στην Θεσσαλονίκη, η οποία ήταν προγραμματισμένη για την Τετάρτη 1 Μαρτίου, όπως ανακοίνωσε το Μέγαρο Μαξίμου.