Τώρα το ευνούχισαν και το έβαψαν κόκκινο το έρμο…
Πόσο το μισούμε αυτό το συντριβάνι; Μια εικόνα απίστευτης απογοήτευσης για άλλη μια φορά στην πλατεία Ναβαρίνου.
Πόσο το μισούμε αυτό το συντριβάνι; Μια εικόνα απίστευτης απογοήτευσης για άλλη μια φορά στην πλατεία Ναβαρίνου.
Το γνωστό συντριβάνι με το αγόρι που σφυρίζει έπεσε ξανά θύμα βανδαλισμού. Αυτή τη φορά στέκεται ευνουχισμένο και με ότι έχει απομείνει από το μόριο του βαμμένο κόκκινο.
Δεν είναι η πρώτη φορά που το συγκεκριμένο άγαλμα, αλλά και ολόκληρο το συντριβάνι, λαμβάνουν τέτοια μεταχείριση από τους κατοίκους της πόλης. Όσες φορές και να καθαριστεί στο τέλος καταλήγει πάλι σε αυτή την κατάσταση.
H ιστορία του συντριβανιού: Βρίσκεται στην πλατεία Ναβαρίνου και φιλοτεχνήθηκε από τον Νικόλαο Παυλόπουλο στις αρχές του 1960. Ο τίτλος που έχει επικρατήσει για το έργο αυτό είναι «Αγόρι που σφυρίζει». Ένα αγόρι στην προεφηβική ηλικία, ανέμελο και με περίσσιο θράσος ορθώνει το ανάστημα του, σφυρίζει και ταυτόχρονα ουρεί, ανακυκλώνοντας το νερό στο μικρό συντριβάνι της πλατείας.
Ο δίδυμος αδελφός του γνωστός με το όνομα Νικολάκης, που το απέδωσαν οι κάτοικοι των Τρικάλων, φτιάχτηκε από τον γλύπτη μερικά χρόνια αργότερα, είναι πανομοιότυπος και κοσμεί την λίμνη στην κεντρική πλατεία των Τρικάλων.
Ο γλύπτης Νικόλας Παυλόπουλος μερικά χρόνια αργότερα απέδωσε με εκπληκτική ομορφιά ένα ακόμα άγαλμα σε συντριβάνι. Την λουόμενη ανάμεσα στο Βασιλικό Θέατρο και τον Λευκό Πύργο.
Ο γλύπτης Νικόλαος Παυλόπουλος γεννήθηκε στον Άγιο Γεώργιο Νηλείας στη Μαγνησία, στις 13 Δεκεμβρίου 1909 και πέθανε στην Αθήνα, στις 10 Οκτωβρίου 1990. Ο πατέρας του ήταν ξυλογλύπτης και τον επηρέασε πολύ στην μετέπειτα πορεία του και στην ανάδειξη της κλήσης του προς την γλυπτική. Στις εισαγωγικές εξετάσεις για την Σχολή καλών τεχνών εισάγεται κατευθείαν στο τρίτο έτος σπουδών ως εξαιρετικό ταλέντο.
Με κλίση στην γλυπτική καταπιάνεται κυρίως με την γλυπτική σε ξύλο, χαλκό και μάρμαρο. Μια γνωστή ιστορία σε πολλούς σχετικά με τον γλύπτη είναι αυτή του 1975, όταν φιλοτέχνησε την προτομή του Γιώργου Σεφέρη για να τοποθετηθεί σε πλατεία της Νέας Σμύρνης στην Αθήνα. Η προτομή δεν ικανοποίησε την χήρα του ποιητή και το γεγονός αυτό έγινε αφορμή για να βγουν στην επιφάνεια παλαιότερες κατηγορίες πως ήταν φιλοναζιστής και πως είχε φιλοτεχνήσει προτομές του Χίτλερ και του Μουσολίνι στα χρόνια της Κατοχής.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ