Featured

Δήμαρχε, μάθε τουλάχιστον τι σημαίνουν οι ύβρεις που εκτοξεύεις

Ο Κωνσταντίνος Ζέρβας, οι επιθέσεις του σε όσους διαφωνούν με την απόσπαση των αρχαίων και η δέσμευσή του ότι το μετρό θα λειτουργεί το 2023 με όλες τις αρχαιότητες ξανά στη θέση τους.

Άκης Σακισλόγλου
δήμαρχε-μάθε-τουλάχιστον-τι-σημαίνου-779881
Άκης Σακισλόγλου

Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Ζέρβας, έκανε σήμερα δηλώσεις με αφορμή την επίσημη δημοσιοποίηση των αποφάσεων του ΣΤΕ που απορρίπτουν τις προσφυγές ομάδων πολιτών εναντίον της απόσπασης των αρχαιοτήτων της οδού Βενιζέλου.

Τι είπε; Ότι «οι ενστάσεις και οι προσφυγές έχουν στοιχίσει ακριβά σε αυτή την πόλη» κι ότι «με την απόφαση του ΣΤΕ κλείνει ένα κεφάλαιο καθυστερήσεων που ξεκίνησαν από το 2013». Με λίγα λόγια είπε πως για το ότι καθυστέρησε τόσο πολύ να ολοκληρωθεί το μετρό, φταίνε… οι προσφυγές των πολιτών στο Συμβούλιο της Επικρατείας.

Αναρωτιέμαι αν ζούσε όλα αυτά τα χρόνια, από το μακρινό 1987 (και το «Μετρό με χρηματοδότηση Fm 100») μέχρι σήμερα στη Θεσσαλονίκη ο δήμαρχος ή αν προσγειώθηκε με αλεξίπτωτο εκείνον τον Σεπτέμβρη του 2019 στην πόλη την ώρα που ο Κυριάκος Μητσοτάκης ανακοίνωνε τις αποφάσεις της κυβέρνησης για το σταθμό Βενιζέλου. Οι δηλώσεις του, το δεύτερο δείχνουν.

Είναι, ωστόσο, συνεπής στις θέσεις του ο δήμαρχος και οφείλουμε να του το αναγνωρίσουμε. Από τότε που ανέλαβε τα καθήκοντά του έχει συνταχθεί απόλυτα με την πολιτική της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας και είναι υπέρ του τεμαχισμού των αρχαιοτήτων και της επανατοποθέτησής τους. Δικαίωμά του και θα κριθεί γι αυτό. Θα μπορούσε να είναι «και με τον αγροφύλακα και με τον αστυφάλακα» όμως αυτός επέλεξε ξεκάθαρη θέση, που δεν επιδέχεται παρερμηνειών και  γι αυτό είναι απολύτως σεβαστή.

Αυτό, φυσικά, που δεν είναι σεβαστό είναι πως όλο το διάστημα της «δικαστικής διένεξης» για τα αρχαία της Βενιζέλου, ο πρώτος πολίτης της Θεσσαλονίκης επιτίθεται σε όσους εκφράζουν διαφορετική γνώμη από τη δική του και του κόμματός του. Πριν καιρό, μάς χαρακτήρισε «επαγγελματίες ευαίσθητους» απαξιώνοντας επιστημονική κοινότητα και ενεργούς πολίτες και αμφισβητώντας τις προθέσεις τους για διάσωση της ιστορίας αυτής της πόλης, όπως αυτοί την εννοούν.

Σήμερα πήγε κι ένα βήμα παραπάνω ο Κωνσταντίνος Ζέρβας, προφανώς στην προσπάθειά του να γίνει βασιλικότερος του βασιλέως και να καλύψει ακόμα μια φορά την κυβέρνηση. Χαρακτήρισε το δικαίωμα των πολιτών να προσφεύγουν στα δικαστήρια όταν νιώθουν πως πλήττεται το δημόσιο συμφέρον ως «αβελτηρία»! Συγκεκριμένα δήλωσε: «… Οι ενστάσεις, οι προσφυγές, οι διαμαρτυρίες, οι συλλογές υπογραφών, οι κάθε είδους αντιδράσεις και αβελτηρίες έχουν στοιχίσει -πολλές φορές- ακριβά στην πόλη. Δεν υπάρχει μεγαλύτερο έγκλημα για την πόλη από την καταδίκη της στη στασιμότητα, από τη μόνιμη άρνηση στην εξέλιξή της».

«Αβελτηρία», λοιπόν, η διαμαρτυρία, η συλλογή υπογραφών, η προσφυγή στη δικαιοσύνη, η ένσταση, η εξάντληση κάθε νόμιμου δικαιώματος των πολιτών». Αυτό θεωρεί. Πραγματικά δε γνωρίζουμε ποιος συνεργάτης του Κωνσταντίνου Ζέρβα, συντάσσει τις δημόσιες τοποθετήσεις του. Ας μάθει, όμως, αυτός που τις υπογράφει ότι η λέξη «αβελτηρία» προέρχεται από το αρχαίο «βελτίων» = «βέλτερος» και με το στερητικό άλφα σημαίνει «αυτός που δεν μπορεί να βελτιωθεί», η δε «αβελτηρία» σημαίνει «η αμυαλιά, η ανοησία, η μωρία, η διανοητική νωθρότητα».

Ποιος στ’ αλήθεια «δεν μπορεί να βελτιωθεί»; Αυτός που προτείνει την απόσπαση ως λύση για να γίνει γρηγορότερα το έργο ή αυτός που υποστηρίζει πως μπορούμε να έχουμε «και μετρό και αρχαία»; Ποιος μένει στα λίγα και ποιος οραματίζεται κάτι ακόμα μεγαλύτερο; Ποιος θέλει την πόλη στάσιμη και ποιος ονειρεύεται κάτι σπουδαιότερο; Είναι «αμυαλιά και «ανοησία» να θέλεις να σώσεις τα αρχαία; Να ακούς τους επιστήμονες και όχι τους εργολάβους; Είναι «διανοητική νωθρότητα» να αντιδράς και να διεκδικείς; Να αμφισβητείς και να απαιτείς κάτι καλύτερο από μια γραμμή μετρό 10 χιλιομέτρων κατά μήκους της πόλης σου;

Είπε κι άλλα ο Κωνσταντίνος Ζέρβας στη σημερινή του ανακοίνωση με αφορμή τις αποφάσεις του ΣΤΕ για τα αρχαία του σταθμού Βενιζέλου. Διαβάστε τα όλα εδώ. Εμείς θα τα φυλάξουμε και θα του τα θυμίζουμε. Γιατί ο δήμαρχος, ούτε λίγο, ούτε πολύ είπε ότι «το μετρό πρέπει το 2023 να λειτουργεί» και ότι «…εμείς ως Δημοτική Αρχή του Δήμου Θεσσαλονίκης θα ελέγχουμε την πορεία των έργων, θα ελέγχουμε και θα ενημερώνουμε την πόλη, θα εποπτεύουμε τη διαδικασία αρχικά της απόσπασης, της φύλαξης και της επανατοποθέτησης σε ποσοστό 92% των αρχαιοτήτων, αλλά και την πορεία των εργασιών».

Ορίστε, λοιπόν. Πεδίο δόξης λαμπρό ανοίγεται μπροστά σε όσους επέβαλλαν τη λύση του τεμαχισμού των αρχαίων της Βενιζέλου. Οι ενοχλητικοί έφυγαν από τη μέση. Οι «επαγγελματίες ευαίσθητοι» και η «αβελτηρία τους» δε θα τους εμποδίζει. Να δούμε τώρα, σε ποιον θα βρούνε να ρίξουν τις ευθύνες για τις καθυστερήσεις του έργου – ανέκδοτο το οποίο κάθε άλλο παρά είχε βαλτώσει όταν επιλέχθηκε η παραμονή των αρχαιοτήτων στη θέση τους.

Θέλουμε μετρό το 2023, με όλες τις αρχαιότητες ξανά στη θέση τους μετά τις εργασίες. Ο Κωνσταντίνος Ζέρβας δεσμεύτηκε απόψε ότι θα είναι θεματοφύλακας όλων των ενεργειών. Σε δύο χρόνια θα κάνουμε ξανά ταμείο να δούμε ποια ακριβώς πολιτική επιλογή ήταν «αβελτηρία».

Η χαμένη τιμή της Εγνατίας οδού και ποιοι επωφελούνται

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα