ΟΑΣΘ: Διαμάχη για τον αριθμό των κρουσμάτων, όταν μόνο το 40% του προσωπικού έχει εμβολιαστεί

"Εδώ και μια βδομάδα σε τερματικό σταθμό λεωφορείων το ένα κρούσμα διαδέχεται το άλλο μεταξύ των εργαζομένων οδηγών"

Φίλιππος Δεργιαδές
οασθ-διαμάχη-για-τον-αριθμό-των-κρουσμ-830941
Φίλιππος Δεργιαδές

 

Έντονη αντιπαράθεση μεταξύ διοίκησης και εργαζομένων έχει ξεσπάσει στον ΟΑΣΘ, για τον αριθμό των κρουσμάτων που καταγράφονται στον Οργανισμό, την ώρα που το προσωπικό και κυρίως οι οδηγοί, σύμφωνα με πληροφορίες, είναι εμβολιασμένοι σε ποσοστό που δεν ξεπερνά το 40%.

Οι ίδιοι οι εργαζόμενοι παραδέχονται ότι το ποσοστό των ανεμβολίαστων είναι μεγάλο και πως τα κρούσματα είναι περισσότερα των 5 κρουσμάτων, που επισήμως αναγνωρίζει η διοίκηση. Παράλληλα κατηγορούν τη διοίκηση για επιλογές και ενέργειες που κατά την περίοδο της πανδημίας αποδεικνύονται επικίνδυνες για την υγεία των εργαζομένων και συνακόλουθα την υγεία όσων ακόμα επιλέγουν να μετακινούνται με τα αστικά του ΟΑΣΘ.

Αναφέρουν ότι η διοίκηση δεν κάνει τεστ ιχνηλάτησης του covid και δεν εφαρμόζει τα απαραίτητα μέτρα προστασίας ενώ φέρουν ως παράδειγμα τα 50 λεωφορεία κλειστού τύπου, που κυκλοφορούν στους δρόμους της πόλης, χωρίς να διαθέτουν παράθυρα, κλιματιστικά και πόρτες εξόδου. Επίσης κάνουν λόγο για κύμα φυγής των εργαζομένων από τον ΟΑΣΘ, μέσω μετατάξεων, προς άλλες υπηρεσίες του δημοσίου και της αυτοδιοίκησης, γεγονός που προκαλεί εντατικοποίηση και κενά στη λειτουργία του τεχνικού τμήματος και στις συγκοινωνιακές γραμμές του Οργανισμού. Σύμφωνα με τα στοιχεία, από τους 2.300 εργαζόμενους, σήμερα απασχολούνται στον Οργανισμό 1760. Δηλαδή έχουν αποχωρήσει εκατοντάδες εργαζόμενοι και μέχρι το τέλος του έτους είναι να αποχωρήσουν άλλοι 150.

«Η κατάσταση είναι δύσκολη λόγω των επιλογών της διοίκησης του ΟΑΣΘ», τονίζει στην Paralaxi, ο Βαγγέλης Πιτσαλίδης, εργαζόμενος στον ΟΑΣΘ και μέλος της διοίκησης του ΕΚΘ. Όπως σημειώνει «γίνεται μία προσπάθεια αποδυνάμωσης του προσωπικού ώστε να γίνουν προσλήψεις με συμβάσεις έργου ενώ την ίδια ώρα η διοίκηση αρνείται να υπογράψει ΣΣΕ με το σωματείο».

Το ένα κρούσμα διαδέχεται το άλλο

Με μελανά χρώματα περιγράφει την κατάσταση και η παράταξη του ΠΑΜΕ – ΔΑΣ ΟΑΣΘ, η οποία σε ανακοίνωση της τονίζει πως «εδώ και μια βδομάδα σε τερματικό σταθμό λεωφορείων του ΟΑΣΘ το ένα κρούσμα διαδέχεται το άλλο μεταξύ των εργαζομένων οδηγών. Οι εργαζόμενοι οδηγοί ενημέρωσαν τον ΟΑΣΘ (γιατρό εργασίας) ωστόσο ο Οργανισμός δεν έχει λάβει το παραμικρό μέτρο προστασίας –ούτε καν ιχνηλάτηση- με αποτέλεσμα ήδη 5 συνάδελφοι να ασθενούν εκ των οποίον ο ένας νοσηλεύεται σε νοσοκομείο. Και άλλα κρούσματα έχουν εμφανιστεί σε εργαζόμενους του ΟΑΣΘ μέσα στο γενικότερο επιδημιολογικό κλίμα έξαρσης της πανδημίας που επικρατεί αυτή την περίοδο στην πόλη μας και στη Β. Ελλάδα».

Επίσης η ΔΑΣ παραδέχεται ότι υπάρχει σημαντικό ποσοστό ανεμβολίαστων: «Καλές είναι οι συμβουλές της διοίκησης «Να πάτε να εμβολιαστείτε» αλλά αυτό δεν φτάνει και κυρίως δεν αθωώνει κανέναν από τις τεράστιες ευθύνες του γιατί οι συνθήκες υγιεινής και ασφάλειας στους χώρους εργασίας είναι υποχρέωση του εργοδότη. Η στάση αυτή του ΟΑΣΘ έναντι των εργαζομένων και των επιβατών είναι εγκληματική. Δυστυχώς στην Π.Ε. Θεσσαλονίκης και άρα και στον ΟΑΣΘ υπάρχει σημαντικό ποσοστό ανεμβολίαστων και σε αυτό συμβάλουν και οι διάφορες αντιεπιστημονικές θεωρίες».

Οι κινητές εστίες μεταφοράς του covid

Επίσης για τα 50 κλειστού τύπου λεωφορεία, αναφέρει πως «μέσα σε όλα αυτά η διοίκηση του ΟΑΣΘ δηλώνει ότι θα καταργήσει και αυτό το ελάχιστο μέτρο προστασίας των εργαζομένων και θα ανοίξει την μπροστινή πόρτα των λεωφορείων για την είσοδο και έξοδο των επιβατών. ΟΑΣΘ και Υπουργείο φέρουν τεράστια ευθύνη που προμηθεύτηκαν ακατάλληλα λεωφορεία με δυο πόρτες και χωρίς παράθυρα μέσα στα οποία στριμώχνεται καθημερινά ο κόσμος σε συνθήκες που ευνοούν τη διασπορά του ιού. Επίσης φέρουν τεράστια ευθύνη για το ότι άνοιξαν την πόρτα των μετατάξεων με αποτέλεσμα να φεύγουν δεκάδες εργαζόμενοι και να υπάρχουν ελλείψεις σε κρίσιμες ειδικότητες δηλ. οδηγοί και τεχνίτες».

Σχετικά με τον αριθμό των λεωφορείων που βρίσκονται στους δρόμους η ΔΑΣ επισημαίνει πως δεν ισχύουν όσα υποστηρίζει η διοίκηση: Ο ΟΑΣΘ ισχυρίζεται ότι κυκλοφορεί 500 λεωφορεία στην Θεσσαλονίκη. Δεν λέει ότι σε αυτά τα «500» (που στην πραγματικότητα δεν είναι τόσα) περιλαμβάνονται  και τα 110 του ΚΤΕΛ που δεν είναι δικά του. Ούτε και τα 260 ενοικιαζόμενα λεωφορεία εκ των οποίων ορισμένα δεν κυκλοφορούν λόγω βλαβών είναι δικά του. Για να μη πούμε για το σκάνδαλο των σκανδάλων δηλ. τα 49 λεωφορεία του Δήμου Θεσσαλονίκης που τα περισσότερα από αυτά με το που ήρθαν από τη Γερμανία παροπλίστηκαν στα αμαξοστάσια και δεν έχουν διανύσει ούτε ένα χιλιόμετρο επί Ελληνικού εδάφους».

Με βάση τα παραπάνω η ΔΑΣ ζητά  :

  • Άμεση επισκευή και ένταξη στην κυκλοφορία όσο το δυνατόν περισσότερων οχημάτων
  • Να επιταχθούν όσα μέσα είναι αναγκαία για την αποσυμφόρηση των λεωφορείων στις ώρες αιχμής και στις γραμμές με μεγάλο επιβατικό φόρτο.
  • Να παρθούν όλα τα κατάλληλα μέτρα για την άμεση ανάσχεση της διασποράς του ιού στους χώρους εργασίας με ιχνηλάτηση και μαζικά τεστ.
  • Η διοίκηση του ΟΑΣΘ να μην ανοίξει την μπροστινή πόρτα που είναι και το μοναδικό μέσο προστασίας του εργαζόμενου εντός του λεωφορείου.
  • Να γίνει εξαντλητική ενημέρωση από τον ιατρό εργασίας και άλλο επιστημονικό προσωπικό με επιστημονικά στοιχεία και αποδείξεις για τη σημασία του εμβολιασμού ώστε να απαντιούνται τα τυχόν ερωτήματα και οι εύλογοι προβληματισμοί των εργαζομένων και να μην βρίσκουν έδαφος σκοταδιστικές απόψεις και αντιλήψεις.

ΟΑΣΘ : δεν υπάρχει συρροή κρουσμάτων

Από την πλευρά της η διοίκηση του ο ΟΑΣΘ, μέσω ανακοίνωση της υποστηρίζει ότι δεν υπάρχουν διαδοχικά κρούσματα και διευκρινίζει ότι έχουν εντοπιστεί μόλις πέντε κρούσματα. Στη σχετική της ανακοίνωση αναφέρει:

«Ο μικρός αριθμός κρουσμάτων (πέντε πρόσφατα κρούσματα ανάμεσα σε 1.800 εργαζόμενους), μετατράπηκαν στο μυαλό ορισμένων σε δήθεν «συρροή κρουσμάτων». Δεν παραθέτουν κανένα στοιχείο ότι η μόλυνση του περιορισμένου αριθμού των κρουσμάτων έγινε κατά την εργασία. Δεν συνηθίζουν, άλλωστε, να αποδεικνύουν τους ισχυρισμούς τους.

Προφανώς, ο αυξημένος αριθμός των κρουσμάτων σε όλη τη Θεσσαλονίκη δεν είναι δυνατόν να αφήσει αλώβητο τον ΟΑΣΘ. Είναι γνωστό σε όλους ότι ο Οργανισμός έλαβε και λαμβάνει όλα τα μέτρα αποτροπής της διασποράς του ιού.

Τα μέτρα που έχουν ληφθεί, συγκεκριμένα:

  •  Είναι ο μοναδικός Οργανισμός που κάλυψε το κόστος των διαγνωστικών ελέγχων σε όλο το προσωπικό του, αλλά και στις οικογένειες τους.
  • Έως σήμερα, έχουν διενεργηθεί περισσότερα από 15.000 διαγνωστικά τεστ (κυρίως PCR αλλά και rapid)
  • Μέχρι σήμερα, έχουν δαπανηθεί πάνω από 1,2 εκατομμύρια ευρώ για την προστασία του προσωπικού από τον κορονοϊό και η προσπάθεια συνεχίζεται.
  • Στους εργαζόμενους διανέμονται καθημερινά μέσα ατομικής προστασίας και έχουν γίνει όλες οι συστάσεις για εμβολιασμό και τήρηση της κοινωνικής αποστασιοποίησης. Άλλωστε ο έλεγχος της επιθεώρησης εργασίας (δελτίο ελέγχου 3056/09.04.2021) διαπίστωσε ότι «τηρούνται όλα τα μέτρα προστασίας από τον κορονοϊό και το προσωπικό είναι ενημερωμένο σωστά».
  • Έχουν τοποθετηθεί σε όλα τα λεωφορεία διαχωριστικά ώστε να αποτρέπεται η προσέγγιση με τους επιβάτες. Πολύ σύντομα αυτά τα διαχωριστικά θα είναι γυάλινα, ώστε να ανοίξει και η πρώτη πόρτα για την διευκόλυνση των επιβατών.
  • Όλα τα λεωφορεία απολυμαίνονται σε καθημερινή βάση.Ας σταματήσουν λοιπόν τα ψεύδη και ας αναλογιστούν τη ζημία που προκαλούν στην Θεσσαλονίκη και τον ΟΑΣΘ με τους ανυπόστατους ισχυρισμούς τους. Ο ΟΑΣΘ, και με την ευκαιρία αυτή, επιθυμεί να επαναλάβει πως κανένα μέτρο δεν μπορεί να αποτρέψει τη διασπορά του Covid-19 καλύτερα από το εμβόλιο και καλεί όσους εργαζόμενους έχουν ακόμη επιφυλάξεις να εμπιστευθούν την Επιστήμη και να το κάνουν».

Δείτε επίσης:

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα