Life

«Γυρνάμε από το ταξίδι και ξεκινάει η οικονομία» – Πόσο θα κοστίσουν οι διακοπές στους νέους

Νέοι άνθρωποι μιλούν με νούμερα για το πως θα πάνε διακοπές φέτος το καλοκαίρι, με τον πληθωρισμό και τις αυξήσεις να τους "κυνηγούν".

Νίκος Γκάγιας
γυρνάμε-από-το-ταξίδι-και-ξεκινάει-η-ο-1025992

«Ένας στους δύο Έλληνες δεν θα πάει διακοπές φέτος», «Oικονομικές διακοπές σχεδιάζουν οι Έλληνες», «Διακοπές στα εξοχικά φίλων και συγγενών θα κάνουν οι Έλληνες». Αυτοί είναι μερικοί τίτλοι ειδήσεων που διαβάζουμε το τελευταίο διάστημα για το τι επρόκειτο να γίνει το φετινό καλοκαίρι.

Η αλήθεια είναι πως το καλοκαίρι όλοι θέλουν να ξεσκάσουν και να ξεφύγουν από την ρουτίνα – ειδικά όσοι δουλεύουν όλο το χειμώνα και περιμένουν πως και πως αυτές τις μέρες της καλοκαιρινής τους άδειας.

Ένας στους δύο Έλληνες δεν θα πάει φέτος διακοπές σύμφωνα με το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών. Παράλληλα, ενδεικτικό είναι πως οι τέσσερις στους 10 από αυτούς που σκοπεύουν να πάνε διακοπές φέτος το καλοκαίρι θα προβούν σε περικοπές άνω του 50% στις σχετικές δαπάνες. Αυτή είναι μία πικρή αλήθεια για το φετινό καλοκαίρι καθώς όσοι αποφασίσουν να ταξιδέψουν ή θα αφήσουν “ανοιχτούς λογαριασμούς” για όταν επιστρέψουν ή θα κάνουν περικοπές για να τα βγάλουν πέρα ή θα αναζητήσουν οικονομικότερες λύσεις. Ακόμα δεν είναι λίγοι εκείνοι που θα κάνουν διακοπές σε εξοχικές κατοικίες ή σε σπίτια φίλων/συγγενών.

Έξι νέοι μιλούν με νούμερα για το πως θα πάνε διακοπές φέτος το καλοκαίρι, με τον πληθωρισμό και τις αυξήσεις να τους “κυνηγούν”.

«Μόλις γυρίσουμε από διακοπές, ξεκινάει η οικονομία για να βγει το καλοκαίρι»

«Μετά από έναν κουραστικό χειμώνα, οι καλοκαιρινές διακοπές είναι μονόδρομος. Λεφτά πολλά δεν υπάρχουν κι μάλλον μετά τις διακοπές δεν θα υπάρχει τίποτα μέχρι την επόμενη πληρωμή, όμως δεν θα άντεχα να μην πάω κάπου. Αρχικά ήθελα να πάω με την φίλη μου στα Κουφονήσια, όμως οι τιμές ήταν πολύ εκτός budget. Έτσι ψάξαμε άλλα νησιά που θα μπορούσαμε να πάμε. Με τα πολλά καταλήξαμε στις Σπέτσες. Η αλήθεια είναι πως σταθήκαμε πολύ τυχεροί καθώς βρήκαμε πολύ καλές τιμές και θα πληρώσουμε 320 για αεροπορικά εισιτήρια (Θεσσαλονίκη-Αθήνα), ακτοπλοϊκά εισιτήρια (Πειραιάς-Σπέτσες) και διαμονή για 4 βράδια.

Το πολύ θετικό στο συγκεκριμένο νησί είναι ότι δεν μπορείς να πάρεις το αμάξι με το πλοίο. Στην αρχή παραξενευτήκαμε, όμως, το είδαμε σαν ευκαιρία για να εξερευνήσουμε το νησί με τα πόδια και ποδήλατα. Έτσι και θα το ζήσουμε παραπάνω και θα γλυτώσουμε τα χρήματα της βενζίνης.

Κατά τα άλλα για να μην φάμε όλα μας τα λεφτά εκεί, έχουμε αποφασίσει να πηγαίνουμε σε ελεύθερες παραλίες με δικές μας ψάθες και προϊόντα από σουπερμάρκετ. Όταν θα επιστρέψουμε σίγουρα θα πρέπει να κάνουμε πάλι οικονομία για να μπορέσουμε να ζήσουμε και στην πόλη γιατί θα είναι πάλι καλοκαίρι και δεν γίνεται να κάθεσαι όλη μέρα σπίτι»

*Νίκος, 24χρονών

«Περιορίσαμε τις έξτρα αγορές τον χειμώνα για να πάμε διακοπές»

«Ενώ με την παρέα μου λατρεύουμε τις καλοκαιρινές διακοπές σε ελληνικά νησιά, φέτος αποφασίσαμε να πάμε στο εξωτερικό και πιο συγκεκριμένα στην Ισπανία. Δεν ήταν αρχικά στο πλάνο αλλά προέκυψε καθώς κλείσαμε εισιτήρια για την συναυλία του The Weeknd στην Βαρκελώνη.

Έτσι αποφασίσαμε να συνδυάσουμε την συναυλία με ένα πολυήμερο ταξίδι, αντί να πάμε για 1-2 μέρες και να θυσιάσουμε τις καθιερωμένες διακοπές σε ελληνικά νησιά για αυτό το καλοκαίρι. Οι ημερομηνίες που κλείσαμε είναι μέσα Ιούλιο, στα high της σεζόν δηλαδή για οποιοδήποτε τουριστικό μέρος αλλά ιδιαίτερα για την Ισπανία που θεωρείται αρκετά καλοκαιρινός προορισμός για τους ευρωπαίους. Για αυτόν τον λόγο οι τιμές ήταν ιδιαίτερα υψηλές και στα αεροπορικά και στην διαμονή, κάτι που δεν μας εξέπληξε ιδιαίτερα.

Επιλέγουμε πάντα να μείνουμε σε ξενοδοχεία, γιατί την έχουμε «πατήσει» αρκετές φορές με Airbnb και ενοικιαζόμενα δωμάτια, όποτε θέλουμε να είμαστε safe, ειδικά στο εξωτερικό. Το ξενοδοχείο βγήκε περίπου στα 700€ για πέντε βραδιά, που είναι η φθηνότερη επιλογή που βρήκαμε, καθώς οι τιμές κυμαίνονταν από 900€-1000€ και πάνω. Τα αεροπορικά αν και έχει πολύ καιρό που τα κλείσαμε είναι αρκετά ακριβά και εκεί θα πρέπει να πληρώσουμε περίπου 400 ευρώ το άτομο.

Επειδή είναι ένα ταξίδι που θέλαμε να κάνουμε πολύ, όχι μόνο για την συναυλία, αλλά και για την Ισπανία σαν χώρα και ειδικά μια τέτοια περίοδο, βάλαμε στην άκρη λεφτά και περιορίσαμε τις έξτρα αγορές που μπορεί να μην ήταν απαραίτητες, π.χ ρούχα. Ξέραμε ότι θα είναι ακριβά και προετοιμαστήκαμε οικονομικά καιρό πριν, γιατί οι εμπειρίες που σου χαρίζουν ταξίδια σαν αυτά το αξίζουν»

*Χρυσάνθη, 22 ετών

«Προσφορές, street food και λεωφορεία»

«Προορισμός: Σκόπελος, 4 διανυκτερεύσεις

Περίοδος κοιτούσαμε αρχές-μέσα Ιουλίου για να αποφύγουμε εξωφρενικές τιμές και υπερβολικά πολύ τουρισμό. Επίσης, τα λευκά σπιτάκια ήταν ένα πλεονέκτημα στον προορισμό που θα διαλέγαμε. Κυρίως καταλήξαμε σε αυτό από οικονομικής πλευράς επειδή ο φίλος μας θα πάει και σε 2ο νησί πιο μετά ξανά διακοπές. Αλλά και για Κρήτη που προτιμούσα εγώ από άποψη τουριστική, για αξιοθέατα, νυχτερινή ζωή κλπ γύρω στα 250-300€ έψαχνα ώστε να καλύψουν αεροπορικά και διαμονή για 4 βράδια.

Για Σκόπελο, εν τέλει καταλήξαμε σε μία προσφορά από γνωστή φοιτητική σελίδα στα 170 για διαμονή σε ξενοδοχείο με τις καλύτερες κριτικές πάνω κάτω απ ότι ελέγξαμε.

Για φαγητό κυρίως είμαστε ό,τι προκύψει εκεί σε λογικά πλαίσια, περισσότερο street food παρά ταβέρνες ή μόνο μία μέρα συνήθως επιλέγουμε να κάτσουμε σε καλό εστιατόριο/ταβέρνα.

Αμάξι στην αρχή είπαμε να νοικιάσουμε απευθείας για να μην έχουμε θέμα με άνοδο τιμών ή δε βρούμε ενοικιαζόμενο αλλά καταλήξαμε να δούμε πρώτα αν αξίζει να τριγυρίσουμε κάπου αλλού πέρα απ’ τη λεγόμενη Χώρα που θα μένουμε και αν δε μας βολεύουν καθόλου τα λεωφορεία του νησιού τότε να επενδύσουμε γιατί ως γνωστόν η βενζίνη στα νησιά βαράει κόκκινο»

*Χριστόφορος, 24 χρονών

«Μία μέρα μετά τις διακοπές επιστρέφουμε στις δουλειές γιατί αλλιώς δεν βγαίνει…»

«Φέτος με την κοπέλα μου κλείσαμε να πάμε Λευκάδα και από ό,τι φαίνεται ο λογαριασμός θα μας βγει πολλά λεφτά. Αποφασίσαμε να πάμε σ’ ένα αρκετά ακριβό ξενοδοχείο, το οποίο μας άρεσε πολύ. Το καλό είναι πως δεν υπάρχουν ακτοπλοϊκά, οπότε μπορέσαμε να κάνουμε κράτηση σ’ ένα πιο ακριβό κατάλυμα. Για τέσσερις νύχτες θα μας βγει συνολικά 600 ευρώ με πρωινό, δηλαδή από 300 ευρώ το άτομο. Το αστείο ήταν πως μας είπαν ότι μπορεί η τιμή να μειωθεί κατά 5 ευρώ την ημέρα, αν δεν θέλουμε πρωινό. Από εκεί και πέρα υπολογίζω για βενζίνη και διόδια περίπου ακόμα 80 ευρώ ανά άτομο.

Τα χρήματα δεν είναι λίγα και δεν τα βρίσκεις στον δρόμο. Για να μπορέσουμε να πάμε εκεί 4 μέρες έτσι ώστε να είμαστε άνετοι, όλο τον χειμώνα δουλεύαμε 5-6 μέρες ασταμάτητα και πάλι όταν επιστρέψουμε θα γυρίσουμε στις δουλειές μας γιατί αλλιώς δεν υπάρχουν χρήματα στην άκρη για να κινηθούμε. Τις μέρες που θα είμαστε Λευκάδα, πέρα από το πρωινό που θα τρώμε στο ξενοδοχείο, όλα τα υπόλοιπα γεύματα και οι έξοδοι μας θα είναι extra. Δεν έχουμε σκοπό να στερηθούμε κάτι γιατί είναι συγκεκριμένες μέρες και θέλουμε να περάσουμε καλά και όχι να σκεφτόμαστε αν το ποτό κάνει 9 ή 11 ευρώ.»

*Πέτρος, 25χρονών

«Ψάχνουμε online για να υπολογίσουμε όλα τα έξοδα»

«Με την φίλη μου αποφασίσαμε να πάμε Σαμοθράκη τον Ιούλιο. Θέλαμε και πέρσι αλλά δεν βόλεψε. Κάναμε οικονομία τουλάχιστον 4-5 μήνες για να μπορέσουμε να κλείσουμε τα πάντα όπως τα είχαμε στο μυαλό μας. Το δωμάτιο θα μας κοστίσει 95 ευρώ το βράδυ – εμείς θα μείνουμε δύο νύχτες. Από εκεί και πέρα το ακτοπλοϊκά αν θυμάμαι καλά είναι 20 ευρώ ανά άτομο και το αυτοκίνητο 110 ευρώ. Από εκεί και πέρα έψαξα online πόση βενζίνη θα χρειαστούμε στο πήγαινε-έλα και πόσο θα μας κοστίσουν τα διόδια. Τελικά σύμφωνα με το διαδίκτυο θα χρειαστούμε περίπου 80 ευρώ στην βενζίνη για το Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη (extra πόσο θα κάψουμε μες το νησί) και τα διόδια είναι 18 ευρώ σύνολο.

Ευτυχώς όλα τα έξοδα είναι μοιρασμένα στα δύο. Αν έπρεπε να πάω με το αγόρι μου που ζούμε μαζί και έχουμε κοινό λογαριασμό, δεν ξέρω κατά πόσο θα ήταν εφικτό κάτι τέτοιο γιατί ουσιαστικά όλα τα λεφτά θα έφευγαν από τον δικό μας λογαριασμό και όχι από κάποιου τρίτου.

Είμαι αρκετά σπάταλη και ειδικά τις 3 μέρες που θα είμαστε διακοπές, δεν πρόκειται να σκεφτώ τα χρήματα. Αυτό δεν σημαίνει πως θα κάνω υπερβολές!»

*Ελεάννα, 21χρονών

«Το χειμώνα δεν κάναμε τίποτα, το περιμένω πως και πως»

«Εδώ και τουλάχιστον 4 χρόνια θέλουμε να πάμε μαζί με το αγόρι μου στα Κουφονήσια. Έχουμε ακούσει από πολλούς πως είναι εκπληκτικά και φέτος ήδη από τον Νοέμβριο ξεκινήσαμε οικονομία για να μπορέσουμε να πάμε. Κι όντως θα γίνει!

Κλείσαμε την βδομάδα του 15Αύγουστου για πέντε ημέρες ένα ξενοδοχείο το οποίο θα μας βγει 160 ευρώ τη νύχτα. Αυτό το κατάλυμα επιλέχθηκε γιατί είναι pet friendly και μαζί μας θα είναι και ο σκύλος μας, που δεν έχουμε κάπου να τον αφήσουμε. Βέβαια και οι υπόλοιπες επιλογές μας δεν ήταν ιδιαίτερα οικονομικές, πάνω κάτω κυμαίνονταν στα 130 ευρώ η νύχτα. Τα ακτοπλοϊκά δεν τα έχω κλείσει ακόμα  αλλά αν δεν κάνω λάθος είναι περίπου 160 ευρώ πήγαινε-έλα. Το καλό είναι ότι θα αφήσουμε στον Πειραιά το αυτοκίνητο και θα είμαστε με ποδήλατα στο νησί. Είναι κάτι που θέλαμε να κάνουμε ούτως ή άλλως, αλλά μας έχει βολέψει αρκετά γιατί θα γλυτώσουμε τα χρήματα της μετακίνησης του ΙΧ αλλά και της βενζίνης. Σημαντικά έξοδα σε κάθε περίπτωση.

Από όσο ξέρω τα πράγματα εκεί είναι χαλαρά οπότε πιστεύω πως δεν θα φάμε πολλά χρήματα. Άλλωστε δεν θα πάμε για πάρτι, ποτά και έξαλλη ζωή. Χαλαρά πράγματα ζητάμε, ωραίες θάλασσες, μία ωραία ταβέρνα και ένα ωραίο bar για δροσιστικά κοκτείλ. Όλο τον χειμώνα δεν μπορέσαμε να πάμε πουθενά, οπότε το περιμένουμε πως και πως. Εγώ δεν είμαι καλή στην οικονομία. Το αγόρι μου το έχει παραπάνω οπότε εκείνος έχει κάνει καλά τα κουμάντα του»