Life

Η Gen Z προσπαθεί να ισορροπήσει σε ένα σχοινί που πάει να κοπεί

Νέοι εξαντλημένοι και φτωχοποιημένοι. ‌Η Generation Z έχει χρέη και νιώθει απύθμενη ματαιότητα

Parallaxi
η-gen-z-προσπαθεί-να-ισορροπήσει-σε-ένα-σχο-1225378
Parallaxi

Με τις κοινωνίες να βρίσκονται αντιμέτωπες με πολιτικές αναταραχές, ασταθή οικονομία και ολοένα αυξανόμενη εξάρτηση από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, η οικονομική συμπεριφορά των ανθρώπων έχει αρχίσει να μεταβάλλεται αισθητά.

Πολλοί επιλέγουν να ξοδεύουν παρορμητικά, μια συνήθεια που αποκαλείται «doomspending», αντί να διατηρούν ένα υγιές επίπεδο αποταμίευσης. Αυτή η τάση φαίνεται να εδραιώνεται όλο και περισσότερο, καθώς οι καταναλωτές στρέφονται προς τις άμεσες αγορές αγαθών και εμπειριών σε μια προσπάθεια να αντισταθμίσουν το άγχος και την αβεβαιότητα που βιώνουν στην καθημερινότητά τους.

Gen Z και οικονομική αβεβαιότητα

Μια πρόσφατη έρευνα έρχεται να επιβεβαιώσει το φαινόμενο, δείχνοντας ότι σχεδόν οι μισοί από τους ερωτηθέντες της Γενιάς Z – συγκεκριμένα το 47% – δεν διαθέτουν κάποιο ταμείο έκτακτης ανάγκης. Το γεγονός αυτό υποδηλώνει ότι πολλοί νέοι δυσκολεύονται να βάλουν ως προτεραιότητα την αποταμίευση, είτε λόγω χαμηλών εισοδημάτων, είτε εξαιτίας της αντίληψης ότι οι οικονομικές συνθήκες είναι τόσο ασταθείς που δεν έχει νόημα να προγραμματίζουν για το μέλλον.

Η οικονομική αβεβαιότητα των τελευταίων ετών, που προκλήθηκε από παράγοντες όπως η πανδημία, οι πληθωριστικές πιέσεις και οι διακυμάνσεις στην αγορά εργασίας, έχει οδηγήσει πολλούς νέους στην πεποίθηση ότι η διατήρηση χρημάτων για το μέλλον είναι μια μάταιη προσπάθεια. Πολλοί προτιμούν να ξοδεύουν τα χρήματά τους σε εμπειρίες και αγαθά που τους προσφέρουν άμεση ικανοποίηση, αντί να προνοούν για πιθανές δυσκολίες.

Αυτή η προσέγγιση, ωστόσο, μπορεί να αποδειχθεί προβληματική σε περιόδους κρίσης, καθώς η έλλειψη οικονομικής ασφάλειας μπορεί να τους αφήσει εκτεθειμένους σε απρόβλεπτα γεγονότα, όπως απώλεια εργασίας, ιατρικά έξοδα ή άλλες επείγουσες ανάγκες.

Μια πρόσφατη ανάλυση δεδομένων από την fintech εταιρεία Frich, η οποία μελέτησε ανώνυμα τις οικονομικές συνήθειες ενός εκατομμυρίου χρηστών της Γενιάς Z, αποκαλύπτει ανησυχητικές τάσεις στον τρόπο με τον οποίο οι νέοι προσεγγίζουν την αποταμίευση, το οικονομικό άγχος και τις έκτακτες ανάγκες.

Ένα από τα μεγαλύτερα εμπόδια που αντιμετωπίζουν είναι η αίσθηση ότι η αποταμίευση δεν έχει νόημα, αφού αισθάνονται πως οι ανησυχίες τους δεν λαμβάνονται σοβαρά υπόψη. Αντί να βρίσκουν πραγματική κατανόηση, συχνά λαμβάνουν συμβουλές που δεν ανταποκρίνονται στις πραγματικές τους ανάγκες ή στη λογική πίσω από τις οικονομικές τους αποφάσεις.

Αυτή η αίσθηση απογοήτευσης έχει βαθύ αντίκτυπο στις οικονομικές τους συνήθειες, τόσο στην αποταμίευση όσο και στην κατανάλωση. Ως αποτέλεσμα, πολλοί νέοι στρέφονται σε μη παραδοσιακές πηγές συμβουλών, όπως influencers στο TikTok και διαδικτυακές κοινότητες, αναζητώντας καθοδήγηση από ανθρώπους που φαίνεται να κατανοούν καλύτερα τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν.

Η Γενιά Z αισθάνεται πιεσμένη και δεν προετοιμάζεται για έκτακτες ανάγκες

Η οικονομική αβεβαιότητα έχει οδηγήσει τη Γενιά Z σε μια δύσκολη οικονομική κατάσταση, όπου οι αποταμιεύσεις συχνά περνούν σε δεύτερη μοίρα. Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της Bankrate για τα ταμεία έκτακτης ανάγκης, το 27% των νέων αυτής της γενιάς έχει περισσότερα χρέη παρά αποταμιεύσεις. Παρόλο που πολλοί επιθυμούν να βάλουν χρήματα στην άκρη για μεγαλύτερους στόχους – με την έρευνα της Frich να δείχνει ότι πάνω από το 20% στοχεύει στην αγορά του πρώτου σπιτιού – οι οικονομικές συνθήκες κάνουν την αποταμίευση να μοιάζει σχεδόν αδύνατη.

«Πολλοί νέοι σήμερα αισθάνονται ότι βρίσκονται οικονομικά σε ένα τεντωμένο σχοινί, προσπαθώντας να ισορροπήσουν ανάμεσα στην κάλυψη των άμεσων εξόδων τους και στην ανάγκη να χτίσουν ένα οικονομικό δίχτυ ασφαλείας. Παράλληλα, καταφεύγουν συχνά σε αγορές με πίστωση για να καλύψουν τις ανάγκες τους», εξηγεί η Aleksandra Medina, επικεφαλής προϊόντων και συνιδρύτρια της Frich.

Η αίσθηση ότι οι οικονομικές προκλήσεις είναι ανυπέρβλητες οδηγεί πολλούς νέους να εστιάζουν στην άμεση ικανοποίηση, ξοδεύοντας περισσότερα χρήματα σε εμπειρίες και καταναλωτικά αγαθά αντί να επενδύουν στην οικονομική τους σταθερότητα. Για να βοηθήσει τους καταναλωτές να επανεξετάσουν τις οικονομικές τους συνήθειες, η Bobbi Rebell προτείνει να αναλογιστούν τα εξής:

Πώς νιώθεις μετά από μια παρορμητική αγορά; Πόσο διαρκεί αυτή η αίσθηση ικανοποίησης; Η απάντηση μπορεί να βοηθήσει κάποιον να κατανοήσει αν οι παρορμητικές αγορές του δημιουργούν περισσότερη οικονομική πίεση παρά χαρά.

Πώς θα αντιμετώπιζες μια ξαφνική οικονομική κρίση; Η έρευνα της Frich δείχνει ότι σχεδόν το ένα τρίτο των νέων της Γενιάς Z θα ζητούσε οικονομική βοήθεια από την οικογένειά του, ενώ το 25% θα κατέφευγε σε επιπλέον χρέος.

Αν χρειαζόταν να πάρεις νέο δάνειο, πόσο δύσκολο θα ήταν να το αποπληρώσεις; Αντιμετωπίζοντας αυτήν την ερώτηση, μπορεί κάποιος να αλλάξει νοοτροπία και να αρχίσει να σχεδιάζει ένα πιο σταθερό αποταμιευτικό πλάνο.

Η Rebell επισημαίνει πως όταν δίνουμε οικονομικές συμβουλές στους νέους, το σημαντικότερο είναι «να ακούμε πραγματικά τις ανησυχίες τους αντί να τους κάνουμε κήρυγμα».

Βυθισμένοι στα χρέη

Ακόμη και για το 53% των ερωτηθέντων που ανέφεραν ότι διαθέτουν ένα ταμείο έκτακτης ανάγκης, το ποσό που έχουν στην άκρη μπορεί να μην επαρκεί σε μια σοβαρή οικονομική κρίση. Σύμφωνα με τα δεδομένα, το μέσο ποσό που έχουν αποταμιεύσει είναι κάτω από 7.000 δολάρια -ένα ποσό που θα μπορούσε να εξανεμιστεί γρήγορα σε περίπτωση απώλειας εργασίας, ξαφνικών ιατρικών εξόδων ή άλλων απρόβλεπτων περιστάσεων.

Η αυξανόμενη οικονομική πίεση έχει περιορίσει σημαντικά τη δυνατότητα της Γενιάς Z να αποταμιεύει με τον ίδιο τρόπο που το έκαναν οι προηγούμενες γενιές. «Η αναζωπύρωση της οικονομικής αστάθειας αφήνει ελάχιστα περιθώρια για αποταμίευση», επισημαίνει η Aleksandra Medina. Ωστόσο, αυτή η πρόκληση δεν αφορά μόνο τους νέους. Σύμφωνα με την Bankrate, το ένα τρίτο των Αμερικανών έχει περισσότερα χρέη παρά αποταμιεύσεις, γεγονός που καταδεικνύει μια γενικότερη οικονομική δυσκολία.

Ένα από τα πιο ανησυχητικά στοιχεία που προκύπτουν από τις έρευνες είναι ότι μεγάλο ποσοστό της Γενιάς Z δεν έχει απλώς ελάχιστες αποταμιεύσεις, αλλά συχνά είναι ήδη βυθισμένοι σε χρέη. Οι υψηλές τιμές ενοικίων, τα φοιτητικά δάνεια, το αυξανόμενο κόστος ζωής και η εξάρτηση από τις πιστωτικές κάρτες δημιουργούν έναν φαύλο κύκλο οικονομικής ανασφάλειας. Για πολλούς, η καθημερινή επιβίωση είναι προτεραιότητα, με αποτέλεσμα η αποταμίευση να μοιάζει πολυτέλεια, ενώ οι παρορμητικές αγορές προσφέρουν μια στιγμιαία ανακούφιση από το στρες της οικονομικής πίεσης.

Γιατί δεν περνάει καλά στη δουλειά η Gen Z;

Η γενιά Ζ (Gen Z), οι νέοι που γεννήθηκαν περίπου από το 1997 έως το 2012, συχνά επικρίνονται για την τάση τους να εργάζονται από το σπίτι, γεγονός που για πολλούς αποτελεί έλλειψη εργατικής ηθικής και πειθαρχίας. Ωστόσο, πρόσφατη έρευνα του The Harris Poll για λογαριασμό της Freeman Companyέρχεται να ανατρέψει αυτές τις αντιλήψεις, αποκαλύπτοντας ότι η γενιά Ζ επιθυμεί ισχυρότερη συνύπαρξη ψηφιακών και φυσικών αλληλεπιδράσεων στον χώρο εργασίας.

Γενιά Ζ και εργασιακή ηθική: Η απάντηση στην κριτική

Παρά την κριτική και τις αρνητικές αντιλήψεις για την εργατική τους ηθική, τα μέλη της Γενιάς Ζ έχουν καταστήσει σαφές ότι δεν είναι έτοιμοι να αποδεχτούν την απαξίωση των μεγαλύτερων γενεών για την προσέγγισή τους στην εργασία. Το κύριο επιχείρημα τους; Παρά τις πολλές ώρες που εργάζονται, η οικονομική τους κατάσταση παραμένει δραματική, κάτι που οι παλαιότεροι δεν φαίνεται να κατανοούν πλήρως.

Σύμφωνα με την έρευνα, το 91% των εργαζομένων από τη γενιά Ζ δηλώνει ότι θα προτιμούσε να υπάρχει μια ισορροπία μεταξύ των διαδικτυακών και των δια ζώσης ευκαιριών αλληλεπίδρασης με άλλους συναδέλφους και επαγγελματίες του κλάδου τους. Μάλιστα, οι περισσότεροι από αυτούς (89%) θεωρούν ότι οι σχέσεις που αναπτύσσονται κατά τη διάρκεια φυσικών αλληλεπιδράσεων είναι καθοριστικές για την επαγγελματική τους αυτοπεποίθηση, ενώ το 86% πιστεύει ότι η συμμετοχή σε φυσικές αλληλεπιδράσεις είναι κρίσιμη για την επαγγελματική ανάπτυξή τους.

Η επιθυμία για προσωπική αλληλεπίδραση προκύπτει, εν μέρει, από την ανάγκη βελτίωσης των επικοινωνιακών τους δεξιοτήτων. Πολλοί νέοι εργαζόμενοι σπούδασαν εξ αποστάσεως κατά τη διάρκεια της πανδημίας του COVID-19 και άρχισαν τις πρώτες τους δουλειές από το σπίτι, γεγονός που περιορίζει την ανάπτυξη των “μαλακών” δεξιοτήτων.

Η πραγματικότητα για την εργασία από το σπίτι

Αν και η γενιά Ζ δέχεται συχνά κριτική για την τάση της προς την απομόνωση και την εργασία εξ αποστάσεως, οι ίδιοι οι εργαζόμενοι της γενιάς αυτής φαίνεται πως επιθυμούν την επαναφορά μιας πιο προσωπικής και διαπροσωπικής προσέγγισης στον επαγγελματικό χώρο. Ειδικότερα, το 82% των ερωτεθέντων δηλώνει ότι οι νέοι εργαζόμενοι θα ήθελαν να αισθάνονται πιο άνετα να εκφράζονται και να βρίσκονται με άλλους ανθρώπους αυτοπροσώπως, ενώ το 79% αναγνωρίζει ότι ο στόχος τους είναι να αλληλεπιδρούν περισσότερο «στην πραγματική ζωή».

Η τεχνολογία, παρά τα οφέλη της, θεωρείται από πολλούς νέους εργαζόμενους ως παράγοντας που ενδέχεται να τους απομονώνει. Περίπου το 70% των Gen Z δηλώνει ότι η τεχνολογία τους έχει απομακρύνει από τους συναδέλφους τους και από τον κλάδο τους, ενώ σχεδόν το 80% πιστεύει ότι οι εταιρείες δίνουν μεγαλύτερη έμφαση στην τεχνολογία και λιγότερη στην ενίσχυση των φυσικών επαφών.

Πώς εργάζονται σήμερα οι νέοι

Όπως δήλωσε η CEO της Freeman, Janet Dell, «τα δεδομένα δείχνουν ότι η γενιά Ζ δεν οδηγεί μια πλήρως ψηφιακή επανάσταση. Αντιθέτως, υποστηρίζουν έναν πιο προσεκτικό συνδυασμό ψηφιακών και προσωπικών αλληλεπιδράσεων». Η γενιά Ζ φαίνεται να έχει κατανοήσει καλύτερα από τους προηγούμενους ότι η τεχνολογία είναι χρήσιμη όταν διευκολύνει τη σύνδεση, αλλά δεν πρέπει να αντικαθιστά τη φυσική παρουσία και την προσωπική αλληλεπίδραση στον επαγγελματικό κόσμο.

Αυτό το παράδοξο της γενιάς Ζ, η οποία επιθυμεί περισσότερο «πραγματικό» κόσμο ενώ ταυτόχρονα χρησιμοποιεί την τεχνολογία ως εργαλείο, δείχνει την πολυπλοκότητα των σύγχρονων επαγγελματικών σχέσεων. Οι νέοι εργαζόμενοι είναι έτοιμοι να συνδυάσουν τα καλύτερα στοιχεία των δύο κόσμων, προσπαθώντας να βρουν μια ισχυρότερη σύνδεση με τους συναδέλφους τους και να χτίσουν πιο σταθερές επαγγελματικές σχέσεις.

pexels-fauxels

Το φαινόμενο αυτό είναι ενδεικτικό της γενικότερης αίσθησης απογοήτευσης που κυριαρχεί στις τάξεις της γενιάς Ζ. Η αύξηση της εκπαίδευσης και των προσόντων, σε συνδυασμό με την απογοητευτική αγορά εργασίας και τις χαμηλότερες οικονομικές προοπτικές, έχει οδηγήσει πολλούς νέους σε μια αίσθηση απογοήτευσης και αποπροσανατολισμού. Παρά την εκπαίδευσή τους και τις ώρες εργασίας τους, οι νέοι σήμερα βρίσκονται αντιμέτωποι με έναν κόσμο όπου τα όνειρά τους και οι φιλοδοξίες τους φαίνονται δυσπρόσιτα.

Οι συγκρίσεις με τις προηγούμενες γενιές

Η γενιά Ζ, παρόλο που είναι συχνά συνδεδεμένη με την τεχνολογία και την ψηφιακή εποχή, αντιμετωπίζει μία σκληρή πραγματικότητα στην αγορά εργασίας, η οποία δεν φαίνεται να ανταποκρίνεται στις υποσχέσεις που τους δόθηκαν. Οι συγκρίσεις με τις προηγούμενες γενιές, ιδιαίτερα με τους Baby Boomers, έχουν προκαλέσει απογοήτευση και θυμό. Η γενιά Ζ συχνά ακούει από τους μεγαλύτερους ότι η επιτυχία είναι εφικτή μέσω σκληρής δουλειάς και επιμονής, αλλά αυτή η συνταγή φαίνεται να μην λειτουργεί για τους νέους εργαζόμενους σήμερα.

Τα στερεότυπα που συνόδευαν την προηγούμενη γενιά, σύμφωνα με τα οποία «μια καλή εκπαίδευση και σκληρή δουλειά αρκούν για να πετύχεις», φαίνεται να μην ισχύουν πια. Παρά το γεγονός ότι η γενιά Ζ είναι η πιο μορφωμένη γενιά στην ιστορία, η αγορά εργασίας και οι οικονομικές συνθήκες είναι τόσο σφιχτές που οι νέοι βρίσκονται εγκλωβισμένοι σε έναν κύκλο οικονομικής αβεβαιότητας. Οι προσδοκίες που είχαν μεγαλώσει με το όνειρο μιας καλύτερης ζωής και μίας στέγης, φαίνεται να καταρρέουν μπροστά τους.

Τα παραδείγματα των προηγούμενων γενεών που είχαν τη δυνατότητα να αγοράσουν σπίτια ή να κάνουν αξιόλογες επενδύσεις με σχετικά μικρούς μισθούς, φαίνονται σαν απρόσιτα όνειρα για τους νέους. Ορισμένοι λένε ότι οι νέοι είναι «τεμπέληδες» ή «δεν προσπαθούν αρκετά», αλλά παραβλέπουν την πραγματικότητα των συνθηκών της αγοράς και των υψηλών οικονομικών πιέσεων που αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι της γενιάς Ζ.

Η απογοήτευση εντείνεται από την αίσθηση ότι η κοινωνία και οι προηγούμενες γενιές τους παραπλάνησαν. «Μας είπατε ψέματα», λένε οι νέοι, επειδή ακολούθησαν τα βήματα που τους είπαν ότι θα είναι καλό να ακολουθήσουν, με την προσδοκία ότι θα βρουν καλύτερες δουλειές και θα δημιουργήσουν μια καλύτερη ζωή, για να διαπιστώσουν σύντομα ότι η πραγματικότητα είναι πολύ διαφορετική από αυτή που τους περιέγραψαν. Αυτό δημιουργεί μία αίσθηση αδικίας, αφού οι νέοι αισθάνονται ότι δεν τους δόθηκε η κατάλληλη προετοιμασία για τις προκλήσεις που τους περιμένουν στην αγορά εργασίας.

Η Gen Z δηλώνει -ήδη- εξαντλημένη

Τα στοιχεία από πρόσφατη έρευνα που διεξήγαγε η εταιρεία Oak Engage, η οποία ειδικεύεται στην επικοινωνία των εργαζομένων, αποκαλύπτουν ότι μεγάλο ποσοστό εργαζομένων νιώθουν εξάντληση λόγω υπερφόρτωσης πληροφοριών, ενώ γενεακές διαφορές στη στάση και την εργασιακή ηθική οδηγούν συχνά σε παρανοήσεις και ένταση.

Η ανάγκη για υιοθέτηση μιας εξατομικευμένης και ευέλικτης διοικητικής προσέγγισης από τους μάνατζερ, καθώς και η ενίσχυση της επικοινωνίας και της συνεργασίας μεταξύ των γενεών, είναι επιτακτική για την εξομάλυνση αυτών των διαφορών και τη διασφάλιση ενός παραγωγικού και αρμονικού εργασιακού περιβάλλοντος.

Σημαντικά ζητήματα, όπως η ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής, η τεχνολογική καινοτομία και η υιοθέτηση προγραμμάτων μέντορινγκ μεταξύ των γενεών, αποτελούν βασικά στοιχεία που θα πρέπει να εξετάσουν οι οργανισμοί για να διατηρήσουν υψηλό επίπεδο αφοσίωσης και δέσμευσης των εργαζομένων.

Μια έρευνα σε περισσότερους από 1.000 εργαζόμενους από την κορυφαία πλατφόρμα εργασιακών ζητημάτων, Oak Engage, αποκάλυψε ότι το 50% των εργαζομένων έχουν νιώσει καταβεβλημένοι από την υπερφόρτωση πληροφοριών στη δουλειά και βιώνουν εξάντληση.

Η έρευνα δείχνει ότι το 47% των εργαζομένων πιστεύει πως η γενεακή ρήξη στον εργασιακό χώρο οδηγεί σε παρερμηνείες, και από αυτούς το 41% δηλώνει πως αυτό οφείλεται σε διαφορές στην εργασιακή ηθική. Η έρευνα διαπίστωσε επίσης ότι σχεδόν το 60% των εργαζομένων της Generation Z και των Millennials θα εξετάσουν το ενδεχόμενο να εγκαταλείψουν την εργασία τους εάν βρουν μια θέση με καλύτερη εργασιακή κουλτούρα.

Η έρευνα αποκάλυψε επίσης ότι το 59% των εργαζομένων δεν είναι διατεθειμένοι να καταβάλουν υπερβολική προσπάθεια για τον εργοδότη τους και το 37% των εργαζομένων τόσο της Generation Z όσο και των Millennials έχει μπει σε mode «σιωπηρής παραίτησης» στη δουλειά τους.

Η έρευνα υπογραμμίζει σημαντικές διαφορές στις συνήθειες εργασίας, τις στάσεις και τις προσδοκίες μεταξύ των δύο ομάδων. Καθώς αναμένεται ότι οι Generation Z και Millennials θα αποτελέσουν σχεδόν το 60% του παγκόσμιου εργατικού δυναμικού έως το 2030, οι οργανισμοί πρέπει να υιοθετήσουν εργαλεία για να γεφυρώσουν το γενεακό χάσμα, να βελτιώσουν την επικοινωνία και να δημιουργήσουν ένα πιο αρμονικό και παραγωγικό εργασιακό περιβάλλον.

Σημαντικά ευρήματα της έρευνας:

  • 48% των εργαζομένων νιώθουν συχνά εξάντληση στη δουλειά τους.
  • 59% της Generation Z δηλώνει ότι σκοπεύει να εγκαταλείψει την εργασία της μέσα στα επόμενα δύο χρόνια, έναντι του 51% των Millennials.
  • 26% των εργαζομένων της Generation Z πιστεύουν ότι οι Millennials συνάδελφοί τους θεωρούν φυσιολογικό το να εργάζονται πολλές ώρες, ενώ το 22% των Millennials περιγράφει τη Generation Z ως «ανυπόμονη».
  • Η Generation Z δίνει προτεραιότητα στην επαγγελματική ανέλιξη (21%), ενώ οι Millennials επιδιώκουν υψηλότερους μισθούς (28%).

Οι εργαζόμενοι της Generation Z ζητούν ευελιξία στην εργασία

Ακόμη, μια νέα έρευνα της UKG και της Workplace Intelligence ρίχνει φως στο τι χρειάζεται η Generation Z στους χώρους εργασίας. Κι όπως φαίνεται, η γενιά αυτή χρειάζεται περισσότερη ευελιξία.

Οι εργαζόμενοι της Generation Z αναζητούν κάτι απλό στη δουλειά τους, αλλά συχνά δεν το βρίσκουν. Πρόκειται για ένα περιβάλλον που να τους προσφέρει ουσιαστική αναγνώριση, διαφάνεια και ευελιξία –στοιχεία που δεν είναι αυτονόητα σε πολλούς παραδοσιακούς χώρους εργασίας.

Ως η πρώτη γενιά που μεγάλωσε σε έναν ψηφιακά συνδεδεμένο και κοινωνικά ευαισθητοποιημένο κόσμο, οι νέοι αυτοί έχουν ανάγκη από εργασία με σκοπό και νόημα, και περιμένουν από τους εργοδότες τους ανοιχτή επικοινωνία και αμεσότητα. Όταν βρεθούν σε θέσεις όπου οι στόχοι είναι ασαφείς ή η ιεραρχία αυστηρή και παρωχημένη, είναι εύκολο να αισθανθούν ότι η συμβολή τους παραβλέπεται.

Οι θέσεις εργασίας πρώτης γραμμής, εξ ορισμού, απαιτούν συχνά από τους εργαζόμενους να είναι φυσικά παρόντες σε έναν συγκεκριμένο χώρο ή χρόνο για να κάνουν τη δουλειά τους. Για τους νέους, αυτό σημαίνει έλλειψης ευελιξίας, κι αυτό είναι ένα ισχυρό εργασιακό “red flag”.

Όπως διαπιστώνει η έρευνα, οι εργαζόμενοι της Generation Z επιθυμούν μεγαλύτερη συμμετοχή στην απόφαση του πότε, πού και για πόσο διάστημα θα εργάζονται. Αυτό ίσως εξηγεί γιατί οι εργαζόμενοι πρώτης γραμμής της Generation Z αισθάνονται περισσότερο εξαντλημένοι (83%) σε σύγκριση με το 75% όλων των εργαζομένων πρώτης γραμμής, ενώ περισσότερο από το ένα τρίτο της Generation Z (36%) δηλώνει ότι θα παραιτούνταν επειδή η εργασία τους επηρεάζει αρνητικά τη σωματική/ψυχική τους υγεία.

Επιπλέον, το 58% των εργαζομένων της Generation Z θα προτιμούσε περισσότερο χρόνο διακοπών αντί αύξησης μισθού, και 1 στους 3 (29%) λέει ότι θα αρνιόταν μια προαγωγή για μία επιπλέον εβδομάδα πληρωμένων διακοπών τον χρόνο.

Η έρευνα αποκαλύπτει ότι:

  • Το 61% της Generation Z δεν είναι ικανοποιημένο με τη συνολική εργασιακή εμπειρία, έναντι του 55% όλων των εργαζομένων πρώτης γραμμής.
  • Περισσότεροι από 7 στους 10 της Generation Z (72%) δηλώνουν ότι οι αλληλεπιδράσεις με ανθρώπους στη δουλειά επιδεινώνουν την ψυχική τους υγεία, σε σύγκριση με το 62% όλων των εργαζομένων πρώτης γραμμής.
  • Το 71% της Generation Z -και το 59% των εργαζομένων πρώτης γραμμής όλων των γενεών- δηλώνουν ότι ίσως παραιτηθούν λόγω αρνητικών αλληλεπιδράσεων με τους διευθυντές, τους συναδέλφους ή τους πελάτες τους.

Στα θετικά:

  • Το 81% των εργαζομένων πρώτης γραμμής αισθάνονται ψυχολογική ασφάλεια στη δουλειά, δηλαδή μπορούν να εκφράζουν τις απόψεις και τις ιδέες τους, να παίρνουν ρίσκα ή να κάνουν λάθη χωρίς φόβο αντιποίνων.
  • Το 66% της Generation Z και το 61% των εργαζομένων πρώτης γραμμής δηλώνουν ότι όταν παρέχουν ανατροφοδότηση για την εργασιακή τους εμπειρία, αυτή συνήθως επηρεάζει θετικά τις αλλαγές στον οργανισμό τους.
  • Τα δύο τρίτα όλων των εργαζομένων πρώτης γραμμής (67%) λένε ότι αντιμετωπίζονται με σεβασμό στην εργασία τους.

«Η παγκόσμια μελέτη μας διαπιστώνει ότι δεν υποστηρίζονται όλοι οι εργαζόμενοι της Generation Z και της πρώτης γραμμής από την εργασιακή κουλτούρα», δήλωσε ο Dan Schawbel, διευθύνων συνεργάτης της Workplace Intelligence. «Αν και δεν είναι όλα άσχημα —για παράδειγμα, τα δύο τρίτα των εργαζομένων πρώτης γραμμής παγκοσμίως (66%) θεωρούν το εργασιακό τους περιβάλλον καλό γενικά— υπάρχει ακόμα κρίσιμη δουλειά για να ενθουσιαστούν περισσότερο οι Gen Z για την εργασία στην πρώτη γραμμή. Ένα πράγμα είναι σίγουρο για όλες τις γενιές: αν δεν βελτιωθεί η εμπειρία στην πρώτη γραμμή, υπάρχει κίνδυνος να χαθεί πολύτιμο ταλέντο».

Πηγή: Πάνος Κωδωνάς / news247
#TAGS
Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα