Όταν το #bratsummer συνάντησε την Κάμαλα Χάρις (;)

Ποιο είναι το trend στο οποίο ανακηρύχθηκε βασίλισσα η... Κάμαλα Χάρις

Αλέξανδρος Βασιλείου
όταν-το-bratsummer-συνάντησε-την-κάμαλα-χάρις-1205002
Αλέξανδρος Βασιλείου

Έχουμε θίξει στο παρελθόν το ζήτημα της παρουσίας των πολιτικών στο TikTok. Από τους Έλληνες πολιτικούς αρχηγούς μέχρι το πως ψαρεύει ψήφους η ακροδεξιά από το TikTok

Σίγουρα, όμως, αυτό που έγινε με την παρουσία της Κάμαλα Χάρις στην δημοφιλή πλατφόρμα είναι κάτι πραγματικά αξιοπρόσεχτο. Μέσα σε λιγότερο από 24 ώρες και με μόλις δύο αναρτημένα βίντεο, η υποψήφια πρόεδρος των ΗΠΑλ έφτασε πάνω από 1,5 εκατομμύρια ακόλουθους. «Άκουσα πρόσφατα πως είμαι σε σελίδα For You του TikTok και σκέφτηκα να έρθω μόνη μου (στην πλατφόρμα)», έλεγε στο πρώτο βίντεο η Κάμαλα Χάρις χαμογελαστή αποσπώντας 6,3 εκατ. προβολές μέσα σε 15 ώρες.

Το Forbes αναφέρει πως η νέα υποψήφια των Δημοκρατικών για την προεδρία των ΗΠΑ έκανε λογαριασμό στο TikTok για να κερδίσει ψηφοφόρους της Generation Z καθώς η πλατφόρμα έχει τεράστια απήχηση σε αυτήν την ηλικιακή ομάδα. Η Χάρις αριθμεί πια 4,5 εκατομμύρια ακόλουθους και πιθανότητα έστω και μια φορά την έχετε δει στο for you page σας,

Τα νέα μέσα, λοιπόν, έχουν μπει για τα καλά στις προεκλογικές εκστρατείες. Και, ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος από την εμπλοκή με τη νέα γενιά; Έτσι, λοιπόν, η Κάμαλα Χάρις ταυτίστηκε με το απόλυτο τρεντ του καλοκαιριού και έγινε το #bratgirl από το τρεντ #bratsummer.

Τι είναι το brat summer;

Όλα ξεκίνησαν με την κυκλοφορία του album “Brat” της Charli XCX. Από την κυκλοφορία του στις 7 Ιουνίου, όπου έκανε το ντεμπούτο του στο νούμερο 3 του Billboard, η αισθητική του brat (συμπεριλαμβανομένης της χαρακτηριστικής γραμματοσειράς Arial) φαίνεται να είναι παντού.

Το dance pop άλμπουμ έχει γίνει το σύμβολο της γυναικείας έκφρασης φέτος το καλοκαίρι και έχει εμπνεύσει χορούς στο TikTok, memes και τάσεις μόδας, οδηγώντας τους φαν στο διαδίκτυο να επινοήσουν τον νέο όρο brat summer.

Το brat έχει γίνει πλέον ένας τρόπος ζωής, μια έκφραση αισθητικής που έχει γίνει ανάρπαστο τόσο στην την Gen Z όσο και στους millennials. Άγρια ενέργεια, μια αίσθηση ακαταστασίας, αόριστο άγχος, απεριόριστο χάος. Το brat αγκαλιάζει το ανέμελο, το μη καθώς πρέπει, είναι το αντίπαλο δέος του clean girl asthetic. Το brat είναι η ατέλεια, το ανεπιτήδευτο, το χύμα.

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Charli (@charli_xcx)

Πολύ γρήγορα λοιπόν, το brat πέρασε και στην πολιτική και οι χρήστες του TikTok πήραν μια απόφαση: η Κάμαλα Χάρις είναι brat.

Στις 22 Ιουλίου, λοιπόν, η Charli ανεβάζει το tweet που αλλάζει όλο το παιχνίδι: “Η Κάμαλα είναι brat”.

Μετά από αυτό το tweet, η καμπάνια της Χάρις στο X “@kamalahq” άλλαξε το εξώφυλλο στο X με το σύνθημα με το όνομα του προφίλ σε λαχανί φόντο και με την γραμματοσειρά του άλμπουμ.

Το να χρησιμοποιούν καλλιτέχνες οι πολιτικοί στις πολιτικές τους εκστρατείες δεν είναι καινούριο. Άλλωστε, συνήθως οι Δημοκρατικοί τα τελευταία χρόνια έχουν την στήριξη του καλλιτεχνικού κόσμου (βλ. Χίλαρι Κλίντον, Τζο Μπάιντεν). Το θέμα εδώ είναι πως η επιλογή έρχεται από μια νεότερη καλλιτέχνη που είναι στον παλμό των νέων, των social media με μια περσόνα χαλαρή, άνετη, “χαλασμένη” και όχι ποτισμένη από καθωσπρεπισμό.

Το brat summer τελειώνει. Μετά, τι;

Το brat summer όμως φτάνει στο τέλος του και, τι επέρχεται αυτού; Ποια θα είναι η επόμενη κίνηση στην καμπάνια της Χάρις; Αφού η καμπάνια πρασίνισε, τώρα πως θα εξελιχθεί;

Μένει να δούμε πως θα κινηθεί από εδώ και στο εξής η εκστρατεία της Χάρις, πόσο θα προσεγγίσει ακόμη την gen Z και ποιο θα είναι το νέο επικοινωνιακό τρικ που θα την φέρει ένα βήμα πιο κοντά στην προεδρεία των ΗΠΑ.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα