Τι θα γίνει με το Facebook στην GDPR εποχή

Το μέσο κοινωνικής δικτύωσης ζητά τη συγκατάθεσή σου.

Parallaxi
τι-θα-γίνει-με-το-facebook-στην-gdpr-εποχή-302657
Parallaxi

Από σήμερα ξημέρωσε μια νέα εποχή στον κόσμο του διαδικτύου, καθώς τέθηκε σε εφαρμογή ο νέος Κανονισμός Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων (GDPR), που εγκρίθηκε τον Απρίλιο του 2016.

Ο βασικός στόχος του GDPR είναι να δοθεί στους πολίτες της ΕΕ ο έλεγχος των προσωπικών τους δεδομένων. Ο Κανονισμός αλλάζει ριζικά τον τρόπο με τον οποίο επιχειρήσεις και οργανισμοί συλλέγουν, επεξεργάζονται και διαχειρίζονται προσωπικά δεδομένα κάθε μορφής. Παράλληλα, καθορίζει σε ποιες περιπτώσεις επιτρέπεται να χρησιμοποιούνται, αποθηκεύονται, διαγράφονται, μεταβιβάζονται και εν γένει επεξεργάζονται τα προσωπικά μας δεδομένα και κυρίως, με ποιον τρόπο μπορούμε να τα προστατεύουμε.

Διαβάστε αναλυτικά: Ποιες είναι οι αλλαγές που θα ισχύσουν – Πώς αλλάζει από σήμερα το ίντερνετ

Ο GDPR θα επηρεάσει κάθε οργανισμό και εταιρεία στην Ευρώπη, η οποία διαχειρίζεται με οποιονδήποτε τρόπο προσωπικά δεδομένα, αλλά και κάθε εταιρεία που συναλλάσσεται στην επικράτεια της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Οι κανόνες είναι πολύπλοκοι και τα πρόστιμα για μη συμμόρφωση πολύ αυστηρά και μπορούν να φτάσουν έως τα 20 εκατομμύρια ευρώ.

Τι ισχύει με το Facebook

«Νομίζω ότι το GDPR γενικώς θα είναι πολύ θετικό βήμα για το ίντερνετ», είχε πει ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ μιλώντας σε Αμερικανούς βουλευτές, όταν παρουσίαζε τα σχέδια του Facebook για αυστηροποίηση της πολιτικής προστασίας των προσωπικών δεδομένων των χρηστών και μεγαλύτερη διαφάνεια αναφορικά με τους διαφημιζόμενους σ’ αυτό.

Με δεδομένο ότι πρόκειται για μία από τις μεγαλύτερες πλατφόρμες, το Facebook ζητά να βεβαιωθεί ότι έχει λάβει την «ελεύθερη, συγκεκριμένη, κατόπιν ενημέρωσης και αναμφισβήτητη» συγκατάθεση των χρηστών του για τα προσωπικά τους δεδομένα.

Διαβάστε σχετικά: Γιατί δεν είναι καθόλου καλή ιδέα να «τσεκάρεις» το Facebook μετά τα μεσάνυχτα

Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι το κοινωνικό μέσο δικτύωσης ξεκίνησε να ζητά ξανά την συγκατάθεση από τους Ευρωπαίους χρήστες του σχετικά με ζητήματα της διαφημιστικής στόχευσης και της βιομετρικής αναγνώρισης («ενεργοποιήστε την αναγνώριση προσώπου, αν θέλετε να χρησιμοποιούμε αυτήν την τεχνολογία. Αν ενεργοποιήσετε αυτή τη ρύθμιση, θα χρησιμοποιούμε την τεχνολογία αναγνώρισης προσώπου για να καταλαβαίνουμε πότε εμφανίζεστε σε φωτογραφίες, σε βίντεο και στην κάμερα, προκειμένου να σας προστατεύουμε από αγνώστους που μπορεί να επιχειρήσουν να χρησιμοποιήσουν τη φωτογραφία σας»).

Στη σκιά του σκανδάλου της Cambridge Analytica, ο CEO του Facebook έχει δηλώσει την πρόθεσή του να θέσει σε ισχύ νέες ρυθμίσεις εμπιστευτικότητας, όχι μόνο στην Ευρώπη λόγω GDPR, αλλά και τα υπόλοιπα μέρη του κόσμου, ένα μοντέλο ωστόσο για το οποίο πρέπει να βρεθεί ένας αποτελεσματικός τρόπος στην εφαρμογή του.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Κουίζ: Πόσο κινδυνεύουν τελικά τα προσωπικά σου δεδομένα;

#TAGS
Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα