Ελληνικοί σιδηρόδρομοι σε πλήρη απαξίωση
Εδώ και μια εβδομάδα δεν υπάρχει ένα δρομολόγιο τρένου που να έχει φτάσει στην ώρα του στη γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη - Γράφει ο Α. Γαλανόπουλος
Η κατάσταση στην οποία βρίσκεται ο σιδηρόδρομος στη χώρα είναι απελπιστική.
Σε λιγότερο από 100 μέρες συμπληρώνονται δύο χρόνια από το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών και τίποτε δεν έχει αλλάξει προς το καλύτερο.
Εδώ και μια εβδομάδα δεν υπάρχει ένα δρομολόγιο τρένου που να έχει φτάσει στην ώρα του στη γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη, με τις καθυστερήσεις να φτάνουν έως και τις 4 ώρες. Το Σάββατο (7/12), το IC54 έφτασε στη Θεσσαλονίκη με 1 ώρα και 47 λεπτά καθυστέρηση.
Καμία σοβαρή πρόοδος ως προς την πλήρη τηλεδιοίκηση σε όλο το μήκος της γραμμής, βήματα πίσω ως προς τους χρόνους και τις καθυστερήσεις, συνεχή προβλήματα και δυσλειτουργίες στις υποδομές. Δημοσιεύματα δείχνουν ότι νέα ατυχήματα έχουν αποσοβηθεί τελευταία στιγμή.
Η εικόνα αυτή ισούται με πλήρη απαξίωση του μέσου και απόλυτη υποτίμηση των πολιτών της χώρας που αναγκάζονται ή επιλέγουν να χρησιμοποιήσουν τον σιδηρόδρομο. Η απουσία της κυβέρνησης που κάνει ότι δεν βλέπει και η σιωπή των δυο βασικών κομμάτων της αντιπολίτευσης κάνει τα πράγματα ακόμα χειρότερα. Αντιμετωπίζεται ως κανονικότατα η απόλυτη παρακμή του σιδηροδρόμου και η ταλαιπωρία χιλιάδων ανθρώπων.
Εδώ χρειάζεται πια δραστική παρέμβαση. Επανακρατικοποίηση του σιδηροδρόμου, ενιαία διοίκηση του νέου οργανισμού κόντρα στην κατάτμηση των υπηρεσιών, σχέδιο για ανάταξη του δικτύου και των υποδομών μετά από ανεξάρτητη έρευνα εμπειρογνώμων.
Δεν υπάρχει άλλος τρόπος να δοθεί έστω κι αργά ένα μήνυμα ότι κάτι κατάλαβε η πολιτική και πολιτειακή ηγεσία της χώρας από την τραγωδία των Τεμπών.
*πηγή εικόνας: ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ / EUROKINISSI