Εξωγήινη vs Γήινης = Ανθρώπινη vs Απάνθρωπης

Από το power suit στην ευαλωτότητα. Όταν το ένδυμα αφηγείται την αποδόμηση της εξουσίας και την επιστροφή στο ανθρώπινο - Γράφει η Βενετία Κουτσού

Parallaxi
εξωγήινη-vs-γήινης-ανθρώπινη-vs-απάνθρωπ-1412814
Parallaxi

Λέξεις: Βενετία Κουτσού

Επιτέλους κατάφερα να πάω να δω την Βουγονία του Λάνθιμου.

Ο λόγος για την πρωταγωνίστρια, που πηγαινοέρχεται ανάμεσα στο γήινο και το εξωγήινο, με άπειρους συμβολισμούς σε κάθε στιγμή.

Η Γήινη Μισέλ είναι ντυμένη με μαύρο ταγιέρ και πουκάμισο και φορά γόβες Louboutin. Υιοθετεί τα ενδυματολογικά πρότυπα της γυναίκας-καριέρας, ενσαρκώνει την power woman των 80s. H πένσιλ φούστα ακριβώς κάτω απ’ το γόνατο, με το σκίσιμο μπροστά, παίζει με την εξουσία και τη σεξουαλικότητα, το κυρίαρχο θηλυκό, την αποξενωμένη συναισθηματικά διευθύνουσα, που προσφέρει φιλανθρωπία στους υφιστάμενούς της, με στυλ.

Το ένδυμα και η στάση της αποδίδουν την αποξένωση από το ανθρώπινο, από την ενσυναίσθηση και την αλληλεγγύη της ανθρώπινης φύσης.

Η γήινη Μισέλ είναι απάνθρωπη και ψυχρή, συγκεντρώνει στην προσωπικότητά της όλες τις αξίες της καπιταλιστικής ηγεμονίας: ρούχα ετικέτας, κυρίαρχη αισθητική πατριαρχίας, που απορρέει από το ανδρικό κοστούμι, σκληρότητα του άσπρου-μαύρου, άκαμπτη στάση, περιττή πολυτέλεια, αλλά και μοναξιά.

Η σταδιακή αποδόμηση της εικόνας της γίνεται μέσα σε ένα ρομαντικό, άλλης εποχής φόρεμα, από δεύτερο χέρι- μάλλον της μητέρας του ήρωα.

Σταδιακά το φόρεμα αποκτά την ταυτότητα του βιωμένου, στη διάρκεια των παθημάτων της. Το φόρεμα λερωμένο από αίμα, σωματικά υγρά, κακοποιημένο, ενσαρκώνει μια άλλη φύση, που ενδύει την υπόνοια της εξωγήινης, με ανθρώπινα παθήματα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Lanthimos Be Lanthimos

Η νέα προσωπικότητα της Μισέλ έχει συναισθήματα, αγωνίζεται για επιβίωση, αποδομείται και ξαναφτιάχνεται μέσα σε ένα κλίμα φόβου, πανικού, ανασύστασης δυνάμεων, αδύναμη από θέση, δυνατή από ανάγκη για επιβίωση.

Για να μην αποκαλύψω το τέλος, για όσους πάνε να το δουν, η άποψη αυτή που χτίζεται σιγά σιγά, ολοκληρώνεται με κάποιον τρόπο στην τελευταία της ενδυματολογική εμφάνιση.

Τροφή για σκέψη, ενδυματολογική, κοινωνική και πολιτική.

Αυτά πάνε μαζί άλλωστε.

*Η Βενετία Κουτσού είναι λέκτορας εφαρμογών στο τμήμα Δημιουργικού Σχεδιασμού και Ένδυσης, της σχολή Σχεδιασμού, του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδος (ΔΙΠΑΕ). Διδάσκει Ιστορία Μόδας, Σημειολογία του στυλ και Σχεδιασμό Ενδυμάτων και Πρόγνωση Μόδας.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα