Δέκα μέρες χωρίς Μετρό: Η επιστροφή στην… επιφάνεια και στα παλιά – Πώς το ζουν οι Θεσσαλονικείς;
Οδηγοί ΟΑΣΘ και ταξί, πολίτες αλλά και ο αντιδήμαρχος Δημοτικής Αστυνομίας, Κ. Τσιαπακίδης μιλούν στη Parallaxi για τη νέα, έστω και προσωρινή, συνθήκη στην πόλη
Από τις 10 Νοεμβρίου, και για έναν μήνα, το Μετρό Θεσσαλονίκης έχει κατεβάσει ρολά για να γίνουν οι πρώτες εργασίες που θα οδηγήσουν στην επέκτασή του προς την Καλαμαριά.
Το κλείσιμό του, όσο αναγκαίο κι αν είναι για την εξέλιξη του έργου, έχει προκαλέσει πρόβλημα στην καθημερινότητα της πόλης.
Για πολλούς, αυτό το προσωρινό «κενό» στις νέες συνήθειες ως προς τις μετακινήσεις μας, έφερε ανατροπή στην καθημερινότητα, ιδιαίτερα σε όσους κατοικούν κοντά σε σταθμούς του Μετρό και η καθημερινή τους κυκλοφορία στηρίζονταν πλέον στο νέο συγκοινωνιακό μέσο της πόλης.

Δεν είναι λίγοι εκείνοι που προτιμούσαν να περπατήσουν λίγα λεπτά μέχρι μια στάση του Μετρό παρά να πάρουν ένα λεωφορείο και να «κολλήσουν» στην κίνηση της πόλης ή να αφήσουν το αυτοκίνητο τους σε ένα χώρο στάθμευσης και να συνεχίσουν την πορεία τους προς το κέντρο… κάτω από το έδαφος.
Τα στοιχεία του ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ, οποία έδειξαν ότι με την έλευση του Μετρό ο αριθμός των οχημάτων που έμπαιναν καθημερινά στο κέντρο μειώθηκε κατά περίπου 10%, δηλαδή κατά 12.400 οχήματα.
Το Μετρό, θα επανέλθει στις ζωές μας στις 10 Δεκεμβρίου μέχρι να… ξαναφύγει τον Φλεβάρη που θα κλείσει και πάλι για ένα μήνα για την σύνδεση με την προέκταση στην Καλαμαριά και αυτή τη φορά… (ας ελπίσουμε) ναι είναι η τελευταία.
Πώς ζει λοιπόν η Θεσσαλονίκη εδώ και δέκα ημέρες στους ρυθμούς της προ Μετρό εποχής;
“Είναι πολύ καλύτερα τα πράγματα απ’ ό,τι περιμέναμε”, είπε ο αντιδήμαρχος Δημοτικής Αστυνομίας Κώστας Τσιαπακίδης ο οποίος κάνει λόγω πως η κυκλοφορία στους δρόμους είναι σε καλή κατάσταση πέρα από τις μέρες που υπάρχει ψιλόβροχο, κάτι, που δυσκολεύει την κυκλοφορία. “Δεν μας βοηθάει καθόλου το ψιλόβροχο γιατί όλοι παίρνουν τα ΙΧ για να κατέβουν στο κέντρο”. Ο αντιδήμαρχος επίσης, μίλησε για μερικούς άξονες που γίνεται ντόρος από την κίνηση μεταξύ των συγκεκριμένων ωρών. “Σίγουρα κάποιες ώρες υπάρχει ένας ντόρος στην Όλγας, την Εγνατία που τέμνεται με το παλιό 424 και λίγο Λεωφόρος Στρατού με την Κωνσταντινουπόλεως που ενώνεται με την Παπαναστασίου. Ευτυχώς αυτό γίνεται σε λίγο χρόνο και η ροή μετά γίνεται καλύτερα”. Ενώ παράλληλα κάνει έκκληση από τον κόσμο να χρησιμοποιεί τα ΜΜΜ για να διεξάγεται με καλύτερη ροή η κυκλοφορία στους δρόμους. “Πρέπει όλοι μας λιγάκι να βοηθήσουμε να χρησιμοποιούμαι ΟΑΣΘ και ΟΣΕΘ τα οποία έχουν βάλει επιπλέον δρομολόγια”. Ενώ κλείνει ελπίζοντας πως το Μετρό θα τηρήσει το χρονοδιάγραμμα του και να ανοίξει στις 10 Δεκέμβρη.

Σε πιάτσα ταξί της Αριστοτέλους, στην καρδιά της Θεσσαλονίκης, οδηγοί μας λένε πως μέσα σε δέκα μέρες η δουλειά τους έχει αυξηθεί πάρα πολύ. Πιο συγκεκριμένα ο κύριος Τάσος αναφέρει πως ειδικά τις πρώτες δύο-τρεις μέρες ήταν μονίμως με κόσμο στο ταξί του ειδικά τις πρωινές ώρες και δεχόταν συνεχώς κλήσεις. “Δεν ξέρω, τις πρώτες μέρες πραγματικά γινόταν χαμός. Εκατοντάδες πολίτες που προφανώς είχαν συνηθίσει με το Μετρό, έκαναν λάθος υπολογισμούς με την ώρα μάλλον για να πάει στη δουλειά ή σε ραντεβού με αποτέλεσμα να προσπαθούν να φτάσουν έγκαιρα. Έτσι το φόρτο εργασίας ήταν πολύ μεγάλο”.
Παραδίπλα, ο κύριος Νίκος μιλάει για την Θεσσαλονίκη χωρίς Μετρό και πως βλέπει τους δρόμους της πόλης να κολλάνε συνεχώς…
“Η κατάσταση είναι τραγική, ειδικά τις μέρες που ρίχνει έστω και μια σταγόνα βροχή, είναι λες και αλλάζουν οι δρόμοι. Τα πράγματα είναι μονίμως σε μια κατάσταση αλλά δεν γίνεται με το πρώτο ψιλόβροχο να κολλάει όλη η πόλη και να δημιουργούνται τόσα μποτιλιαρίσματα. Αυτό είναι κακό για όσους θέλουν να φτάσουν κάπου έγκαιρα και φυσικά για τους ανθρώπους που χρησιμοποιούν ταξί τις ώρες αιχμής γιατί προφανώς πληρώνουν παραπάνω όταν κολλάμε στην κίνηση”.
Στην Τσιμισκή, έναν από τους κεντρικότερους δρόμους της πόλης οδηγοί του ΟΑΣΘ έχουν διάφορες απόψεις για το πόσο επηρεάζει το κλειστό Μετρό τη Θεσσαλονίκη.
“Σίγουρα πριν το Μετρό ήταν χειρότερα τα πράγματα σε σχέση με τώρα που έχει κλείσει πάλι. Πλέον υπάρχουν πολλές γραμμές καινούργιες που εξυπηρετούν τους πολίτες και η τροχαία κάνει καλά την δουλειά της έτσι ώστε να μην μπαίνουν ΙΧ στην λεωφορειολωρίδα με αποτέλεσμα εμείς να κάνουμε ένα καλό δρομολόγιο. Παρ’ όλα αυτά εννοείται πως γεμίζουν με κόσμο τα λεωφορεία μιας και όλοι χρησιμοποιούν αυτό, αλλά τι να κάνουμε ας κρατήσουμε έστω κάτι θετικό”. Λέει η κυρία Νικολέτα.
Σε άλλο δρομολόγιο του ίδιου δρόμου, ο κύριος Ευτύχης μιλάει για ασφυκτικά δρομολόγια και ταλαιπωρία στις στάσεις.

“Είχαμε πολύ καιρό να δούμε τέτοιες καταστάσεις. Ο κόσμος στις στάσεις είναι πάντα πάρα πολύς και μονίμως τρέχουν να μπουν μέσα, ειδικά όταν κάνει κρύο και είναι όλοι με χοντρά ρούχα και μπουφάν η εικόνα τρομάζει που τα βλέπω από τους καθρέφτες, εγώ ευτυχώς είμαι στη θέση μου αλλά οριακά – πολλές φορές – στριμώχνονται και στις πόρτες και πολλές φορές φοβάμαι πως θα γίνει κάποιο ατύχημα ειδικά κάποιες συγκεκριμένες ώρες για παράδειγμα το πρωί ή κατά τις 17:00. Σίγουρα υπάρχουν νέες γραμμές ΟΑΣΘ αλλά το Μετρό είναι αναγκαίο στη πόλη για να αποφεύγουμε τέτοιες καταστάσεις”.
Σε στάση λεωφορείου στη Τούμπα, δίπλα από τον σταθμό “Παπάφη” του Μετρό που έχει κατεβασμένα ρολά. Ο Νίκος που είναι πρωτοετής στη Θεσσαλονίκη και την γνώρισε με Μετρό που το χρησιμοποιούσε καθημερινά απορεί πως άντεχε η πόλη τόσα χρόνια χωρίς αυτό.
“Τόσα χρόνια πως γίνεται να μην είχατε Μετρό, πραγματικά κυκλοφορώ με το 12 πολλές φορές και η κατάσταση είναι απελπιστική. Μονίμως γεμάτο κόσμο, τα περισσότερα λεωφορεία παλιά και απίστευτη ταλαιπωρία λόγω του κόσμου. Επίσης τα δρομολόγια δεν έχουν σταθερό ωράριο με αποτέλεσμα να αργώ στα μαθήματα μου και αυτό είναι κάτι πολύ κουραστικό, γιατί μπορεί να χάσω για μισό λεπτό το λεωφορείο και μετά να περιμένω 20 λεπτά για το επόμενο…”.








