Γιατί αποφάσισε ο ιστορικός Τερκενλής να κλείσει το κατάστημα της Μητροπόλεως με το ασύλληπτο ενοίκιο
Η ιστορία του και τα «γλυκά» νούμερα της αλυσίδας ζαχαροπλαστείων.
Συνεχίζουν να «φουσκώνουν» τα πασίγνωστα τσουρέκια της αλυσίδας ζαχαροπλαστείων (με έδρα την Θεσσαλονίκη) «Τερκενλής», η οποία παρά το λουκέτο σε κεντρικό κατάστημα της πόλης λόγω ραγδαίας αύξησης των λειτουργικών εξόδων συνεχίζει να «πλάθει» γλυκίσματα, ακόμα και αν το περιβάλλον είναι αντίξοο.
Το κατάστημα στην οδό Μητροπόλεως κατέβασε ρολά την περασμένη εβδομάδα, καθώς έληξε το μισθωτήριο, ενώ βάσει όσων αναφέρουν κύκλοι της αγοράς ο ιδιοκτήτης του ακινήτου αξίωσε αλματώδη αύξηση στο μίσθωμα με το ενοίκιο, αν γινόταν δεκτή η απαίτησή του, να ξεπερνά τα 20.000 ευρώ τον μήνα.
Ο CEO της αλυσίδας ζαχαροπλαστείων, Παύλος Τερκενλής, αποφάσισε να κλείσει το κατάστημα, ανανεώνοντας το ραντεβού με τους πελάτες του.
Στην ανακοίνωσή της η εταιρεία αφού διαβεβαιώνει πως το προσωπικό του χώρου που έκλεισε έχει απορροφηθεί στα υπόλοιπα καταστήματα της επιχείρησης, σημειώνει πως «θα στελεχώσει τον νέο χώρο που ήδη έχει μισθωθεί στο κέντρο της πόλης για την μεταφορά του εν λόγω καταστήματος».
Η αλυσίδα βέβαια διαθέτει 11 καταστήματα στην πόλη με τις παραγγελίες για τα δημοφιλέστατα τσουρέκια από τον Τερκενλή σε όσους ταξιδεύουν στη Θεσσαλονίκη να… ικανοποιούνται απρόσκοπτα.
Στην τοποθέτησή της η γνωστή αλυσίδα ζαχαροπλαστείων επισημαίνει:
«H εταιρία Τερκενλής προς διευκρίνηση και ενημέρωση του κοινού, κάνει σαφές πως το κατάστημα που βρίσκεται επί της οδού Μητροπόλεως και Αγ. Σοφίας δεν αποτελεί το κεντρικό της κατάστημα και η διακοπή λειτουργίας του δεν επηρεάζει τη συνολική λειτουργία της εταιρίας. Η οποία παρά τις αντίξοες συνθήκες της εποχής, βρίσκεται σε ανοδική πορεία.
Η απόφαση αυτή προέκυψε αφενός λόγω της ολοκλήρωσης του συμβατικού χρόνου μίσθωσης του χώρου και αφετέρου λόγω του ότι είχε καταστεί ασύμφορη η λειτουργία του (υψηλά ενοίκια, κόστος ενέργειας, γενικά έξοδα).
Επιπλέον να επισημάνουμε ότι όλο το προσωπικό του καταστήματος έχει απορροφηθεί στα υπόλοιπα καταστήματα της επιχείρησης και θα στελεχώσει τον νέο χώρο που ήδη έχει μισθωθεί στο κέντρο της πόλης για την μεταφορά του εν λόγω καταστήματος».
«Γλυκές» οικονομικές επιδόσεις
Σύμφωνα με τις τελευταίες δημοσιευμένες οικονομικές καταστάσεις στο ΓΕΜΗ (αφορούν το έτος 2022), η εταιρεία πατά σε στέρεα θεμέλια.
Η αλυσίδα ζαχαροπλαστείων εμφάνιζε σχετικά σταθερές οικονομικές επιδόσεις στα βασικά της οικονομικά μεγέθη τα τελευταία έτη παρά την οικονομική κρίση. Για τη χρήση 2022 ο κύκλος εργασιών της εταιρείας σημείωσε σημαντική αύξηση. Έτσι η εταιρεία στη χρήση 2022 εμφανίζει κύκλο εργασιών 17.502.389,55 ευρώ αντί ποσού 13.460.825,23 ευρώ στη χρήση 2021 σημειώνοντας αύξηση 30,02%.
Το αποτέλεσμα μετά φόρων της χρήσης 2022 είναι κέρδος ποσού 279.487,45 ευρώ έναντι κερδών ποσού 1.340.443,33 ευρώ την προηγούμενη χρήση.
Τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) του 2022 μειώθηκαν κατά 49,34% και ανήλθαν σε 1.075.806,68 €. Το μικτό αποτέλεσμα ανήλθε σε 5.003.283,45 € παρουσιάζοντας αύξηση κατά 21,92% σε σχέση με την προηγούμενη χρήση.
Βάσει όσων αναφέρει η διοίκηση, «η εταιρεία δεν εμφανίζει εξάρτηση από συγκεκριμένους προμηθευτές. Οι κανόνες συνεργασίας όμως (κυρίως η πληρωμή) με τους προμηθευτές εξασφαλίζουν στην εταιρεία ανταγωνιστικές τιμές, εναλλακτικές επιλογές, ευελιξία και ποιότητα αγαθών. Η εταιρεία συνηθίζει, ιδιαίτερα με τους σημαντικούς προμηθευτές, να επικυρώνει γραπτώς τις συμφωνίες συνεργασίας».
Σύμφωνα με την διοίκηση «οι προοπτικές του κλάδου είναι ευοίωνες παρά την οικονομική κρίση. Τα προϊόντα αλλά και οι υπηρεσίες της εταιρείας έχουν εξαντλήσει τα όρια ελαστικότητας, οπότε κατά τη γνώμη μας, το αναμενόμενο είναι αύξηση του τζίρου μεσοπρόθεσμα».
Το πιο νόστιμο ταξίδι
H ιστορία του Τερκενλή ξεκινά το 1926 και συνεχίζεται μέχρι σήμερα.
1926
Ο νεαρός έφηβος Σταύρος Τερκενλής – προσφυγόπουλο από την Μ. Ασία – ξεκινάει να εργάζεται σε ηλικία 12 ετών σ’ ένα από τα κεντρικότερα και πιο γνωστά αρτοζαχαροπλαστεία στην Θεσσαλονίκη εκείνη την εποχή.
1948
Ξεκινάει η επιχειρηματική διαδρομή της οικογένειας Τερκενλή στο χώρο της αρτοζαχαροπλαστικής με την ίδρυση, του πρώτου καταστήματος από τον Σταύρο Τερκενλή στις οδούς Τσιμισκή με Αριστοτέλους γωνία, όπου λειτουργεί μέχρι και σήμερα.
1988
Μετά από 40χρόνια αναλαμβάνει το «τιμόνι» του ενός υφιστάμενου καταστήματος ο Παύλος Τερκενλής «ανοίγοντας πανιά» για την δημιουργία μιας αλυσίδας ιδιόκτητων και συνεργαζόμενων καταστημάτων, κάνοντας το Brand γνωστό σε όλη την Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό. Οι Έλληνες του εξωτερικού «διαδίδουν» τον «Τερκενλή» σε όλες τις γωνίες του κόσμου.
2003
Ξεκινάει η λειτουργία της κεντρικής παραγωγής στην Ν. Ραιδεστό Θεσσαλονίκης. Οι δυνατότητες πλέον αποκτούν υπόσταση και στόχους.
2007
Ίδρυση του πρώτου καταστήματος στην πόλη της Αθήνας στο Χαλάνδρι.
2024
Μετά από 76 χρόνια, με συνολικά 24 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα (εκ των οποίων 11 στην Θεσσαλονίκη, 5 στην Αθήνα και 8 στην υπόλοιπη Ελλάδα), ο Τερκενλής συνεχίζει την πορεία του με τα τσουρέκια του να κλέβουν τις καρδιές μικρών και μεγάλων.
Θέμα επιβίωσης για τις ΜμΕ
Σε κάθε περίπτωση, όταν ένα βαρύ όνομα σαν τον Τερκενλή κατεβάζει ρολά σε ένα κατάστημα – σήμα κατατεθέν στην καρδιά της Θεσσαλονίκης, προκαλούνται εύλογα ερωτήματα για το πώς θα καταφέρουν να ανταπεξέλθουν σε ένα διαρκώς επιδεινούμενο περιβάλλον αβεβαιότητας πολλές μικρομεσαίες επιχειρήσεις στον κλάδο του λιανεμπορίου, την ώρα που οι τζίροι πέφτουν στα τάρταρα και τα έξοδα… ταβανιάζουν.
Πηγή: ot.gr