Γιατί το Μετρό Θεσσαλονίκης μοιάζει να βρίσκεται ακόμη σε δοκιμαστική λειτουργία;

Κλείνουμε σήμερα τη δεύτερη εβδομάδα που έχουμε Μετρό και ο πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Θεσσαλονίκης, Χάρης Κυπριανίδης μας λύνει μερικές απορίες

Χάρης Δημαράς
γιατί-το-μετρό-θεσσαλονίκης-μοιάζει-ν-1255239
Χάρης Δημαράς

Ας μην γκρινιάζουμε, έχουμε μετρό μετά από τόσα χρόνια αναμονής.

Εννοείται πως αυτή είναι η μία οπτική, την οποία βλέπουμε από τις πρώτες μέρες λειτουργίας του νέου για τη Θεσσαλονίκη συγκοινωνιακού μέσου και φυσικά χαιρόμαστε.

Δεν μπορούμε, όμως, παράλληλα να κλείνουμε τα μάτια στα λάθη και τις παραλείψεις.

Το είπε και ο ίδιος ο Κουρέτας, μιλώντας για «παιδικές ασθένειες», ενώ και ο Ταχιάος ζήτησε συγγνώμη για τα εισιτήρια και όσα έγιναν τις πρώτες μέρες.

Πρόκειται όμως όντως για παιδικές ασθένειες;  Ή βρισκόμαστε σε μια δοκιμαστική, επί της ουσίας, λειτουργία του μετρό, χωρίς να το έχουμε απλά επισημοποιήσει;

Μας βοηθά στο να απαντήσουμε σε ορισμένα ερωτήματα, ο πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Θεσσαλονίκης, Χάρης Κυπριανίδης, εργαζόμενος επί σειρά ετών στο Μετρό.

«Φαίνεται πως βρισκόμαστε ακόμη σε μια δοκιμαστική λειτουργία του Μετρό. Τα μηχανήματα για τα εισιτήρια δεν λειτουργούν σωστά, παρατηρήθηκαν σε πολλούς σταθμούς προβλήματα στο ασανσέρ, δεν λειτουργούν οι κυλιομένες. Μου έχουν πει ότι οι δοκιμές συνεχίζονται και όταν το μετρό βρίσκεται σε λειτουργία. Πρόκειται για μια δοκιμαστική περίοδο που έχει να κάνει όχι με την ασφάλεια, αλλά με την αντοχή των συστημάτων στη διάρκεια χρόνου. Ένα σημαντικό ζήτημα βέβαια είναι και το πάρκινγκ. Είδαμε εικόνες χάους στους τερματικούς σταθμούς από παρκαρισμένα αυτοκίνητα. Όταν λοιπόν θα δούμε να είναι έτοιμα και τα πάρκινγκ, τότε θα μπορούμε να πούμε ότι το μετρό πια λειτουργεί κανονικά. Μέχρι τότε θα είμαστε άτυπα σε μια δοκιμαστική λειτουργία. Άλλωστε, όταν υπογράφηκε η σύμβαση για τη λειτουργία του γράφτηκε ξεκάθαρα ότι προαπαιτείται ένα διάστημα 18 μηνών για δοκιμές και έγιναν 11». 

Το ότι το μετρό λειτουργεί χωρίς οδηγούς το κάνει πιο ασφαλές;

«Όταν λειτουργούν τα συστήματα, ναι, πράγματι είναι το πιο ασφαλές μετρό που θα μπορούσαμε να έχουμε. Γιατί αποφεύγονται τα λάθη στο χειρισμό, που θα σχετίζονταν με τον οδηγό για παράδειγμα. Όλα ελέγχονται από το κέντρο τηλεδιοίκησης που βρίσκεται στο αμαξοστάσιο. Αυτό προϋποθέτει ότι όλα όμως τα συστήματα λειτουργούν σωστά». 

Η  καθημερινή λειτουργία και οι εργαζόμενοι:

«Τα παιδιά που εργάζονται καθημερινά δίνουν τον καλύτερό εαυτό τους και είναι πολύ εξυπηρετικά στην πλειοψηφία τους. Γίνονται όμως αποδέκτες παραπόνων, όσο περνάει ο καιρός και περισσότερο, χωρίς ουσιαστικά να ευθύνονται. Απλά το μετρό έπρεπε να παραδοθεί τη συγκεκριμένη ημερομηνία για άλλους λόγους».

Η αλήθεια είναι ότι κι εγώ προχθές άκουσα για πρώτη φορά σε ουρά για έκδοση εισιτηρίων αρκετά μεγάλη αγανάκτηση από 2-3 άτομα που περίμεναν. Παράπονα προς τους εργαζόμενους για την μεγάλη καθυστέρηση. Η οποία ειδικά τα Σαββατοκύριακα που είναι ελεύθερη η διέλευση και είναι και ανοιχτά τα μαγαζιά, λογικά θα αυξάνεται.

Πότε άραγε το μετρό θα γίνει για όλους ανεξαιρέτως τους Θεσσαλονικείς;

«Οι επεκτάσεις πολύ δύσκολα θα είναι έτοιμες για τα επόμενα 15 χρόνια. Το έχουν πει και οι ίδιοι ότι πολύ δύσκολα θα γίνει κάτι πριν από το 2040. Θα υπάρξει προαστιακός που στηρίζεται ουσιαστικά στο σιδηρόδρομο και είναι πολύ πιο εύκολο να ολοκληρωθεί, μιας που έχουν βρεθεί και τα κονδύλια». 

Η μεγάλη καθυστέρηση της ολοκλήρωσης:

«Τα αρχαία της Βενιζέλου ήταν απλά η εύκολη δικαιολογία. Τον Σεπτέμβριο του 2015 έδωσαν τους χώρους της Νέας Ελβετίας οπότε πώς θα ήταν δυνατόν το μετρό να είναι έτοιμο πριν από το 2022; Η Βενιζέλου χρησιμοποιήθηκε και έκρυψε όλα τα προβλήματα και όσα είχαν προηγηθεί και ευθύνονταν πραγματικά για την καθυστέρηση και δεν μιλάω μόνο για την κυβέρνηση ΝΔ, αλλά και επί ΣΥΡΙΖΑ».

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα