Η απάντηση του Χρήστου Σταϊκούρα για το λογότυπο του Μετρό Θεσσαλονίκης
Ο λόγος που σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, έγινε απευθείας ανάθεση για το σχεδιασμό του λογότυπου.
Εικόνα: Eurokinissi
Ο Χρήστος Σταϊκούρας, φιλοξενούμενος στην εκπομπή «Χαμογέλα και πάλι!» του MEGA, το πρωί της Κυριακής (17/11), αναφέρθηκε μεταξύ άλλων και στο λογότυπο του μετρό της Θεσσαλονίκης, που προκάλεσε θύελλα αντιδράσεων.
Σχολιάζοντας μάλιστα, τις αντιδράσεις των πολιτών, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ανέφερε: «Όχι μόνο αυτά, αλλά και πολλά άλλα που έχουν να κάνουν και με ποδοσφαιρικές ομάδες. Ας πούμε το ”μόνο ΑΕΚ” ήταν από τα πιο εύστοχα που είδα».
Διαβάστε το ρεπορτάζ της parallaxi για την απευθείας ανάθεση για το λογότυπο:
Στη συνέχεια, ο ίδιος δήλωσε: «Δεν θα χαρακτηρίσω τον θόρυβο δικαιολογημένο ή αδικαιολόγητο, τόσο ως προς την ουσία του θέματος όσο και ως προς το λογότυπο. Θα ήθελα το Ελληνικό Μετρό να έχει λύσει το θέμα πρωθύστερα. Δεν πρέπει να μένουμε στην τελευταία στιγμή για να αντιμετωπίζουμε στη χώρα προβλήματα. Αν γινόταν νέος διαγωνισμός και όχι απευθείας ανάθεση από την Ελληνικό Μετρό, δεν θα προλαβαίναμε να έχουμε έγκαιρα το λογότυπο του Μετρό Θεσσαλονίκης, για να το πω διαφορετικά, την ταυτότητα».
Έπειτα, πρόσθεσε: «Οι έλεγχοι και οι δοκιμές στα συστήματα και τους συρμούς έχουν ξεκινήσει από το 2021. Αρχικά χειροκίνητα και στη συνέχεια ηλεκτρονικά. Και σήμερα γίνονται σε κανονική εμπορική λειτουργία. Ταυτόχρονα γίνονται οι έλεγχοι στην ίδια την ιδιωτική εταιρεία που έχει αναλάβει την λειτουργία και τη συντήρηση του Μετρό. Είναι η εταιρεία που λειτουργεί ήδη κατά τον ίδιο τρόπο το Μετρό Κοπεγχάγης και αυτό του Μιλάνου. Η εταιρεία ανέφερε ότι επί 40 χρόνια που λειτουργεί αυτά τα συστήματα ασφαλείας δεν έχει καταγραφεί ούτε ένα δυστύχημα. Και ότι με τα συστήματα που έχουν τοποθετηθεί στο Μετρό Θεσσαλονίκης, η πιθανότητα αστοχίας είναι μία στα 100.000 χρόνια».
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επισημαίνει: «Ως προς αυτό το λογότυπο, προσωπικά γούστα τού καθενός. Η αισθητική του καθενός είναι υποκειμενική, ακολουθήθηκε μια διαδικασία από την Ελληνικό Μετρό, με διαγωνισμό που όμως έγινε μόνο για το λογότυπο. Η εταιρεία έτρεξε μετά διαγωνισμό για την ταυτότητα, ο οποίος ήταν 30.000 ευρώ, δηλαδή ίσου ύψους με αυτό της απευθείας ανάθεσης. Αυτό το ζήτησε ο ίδιος ο ιδιωτικός τομέας γιατί η ταυτότητα γίνεται παγκοσμίως. Υπάρχει μία τριμελής επιτροπή που έκρινε ομόφωνα ότι το αποτέλεσμα των προτάσεων δεν ήταν αυτό που θα έπρεπε να είναι για την Ελληνικό Μετρό, ότι δεν ανταποκρίνεται στην ταυτότητα του έργου και ταυτόχρονα για διάφορους τεχνικούς λόγους. Από όσο πληροφορούμε από τον ιδιωτικό τομέα, συνήθως η ταυτότητα ενός έργου κοστίζει περίπου στις 60.000 ευρώ. Η εταιρεία αυτή έκανε αυτό το αποτέλεσμα με 30.000 ευρώ. Σπάνια βρίσκεις χώρες ή μετρό που δεν έχουν το σύμβολο του Μ. Θέλαμε να κάνουμε κάτι διαφορετικό για τη Θεσσαλονίκη και κρίθηκε από την επιτροπή και την Ελληνικό Μετρό ότι αυτό ήταν στη σωστή προσέγγιση».
Στη συνέχεια, ο Χρήστος Σταϊκούρας υποστήριξε πως είναι αποδεκτή η καχυποψία της κοινωνίας, ξεκαθαρίζοντας τα ζητήματα που αφορούν την ημερομηνία λειτουργίας του μετρό, τη χρήση των εισιτηρίων και το παρασκήνιο πίσω από την απευθείας ανάθεση για τον σχεδιασμό του λογότυπου. Μάλιστα, τόνισε πως η επιλογή του «μ» δεν πρόκειται για απόφαση την οποία ενέκρινε ο ίδιος ή το υπουργείο.