Θεσσαλονίκη

Η κυβέρνηση επιχειρεί να μπλοκάρει τη συζήτηση στο ΣτΕ, των προσφυγών κατά του Fly Over;

Σύμφωνα με καταγγελία φορέων, δεν έχει καταθέσει φάκελο ενώ η δίκη έχει οριστεί για τις 17/4  – Παρά την προσωρινή διαταγή παύσης, οι εργασίες συνεχίζονται στην Περιφερειακή.

Φίλιππος Δεργιαδές
η-κυβέρνηση-επιχειρεί-να-μπλοκάρει-τη-1145452
Φίλιππος Δεργιαδές

Για παρελκυστική τακτική με στόχο να αναβληθεί η προγραμματισμένη για τις 17 Απριλίου, συζήτηση στο Συμβούλιο της Επικράτειας των προσφυγών που έχουν κατατεθεί κατά του Fly Over, κατηγορούν την κυβέρνηση οι φορείς και οι κάτοικοι που αντιδρούν στο έργο, καταγγέλλοντας ταυτόχρονα ότι παρά την διαταγή για προσωρινή αναστολή των εργασιών, στα εργοτάξια της Περιφερειακής τα έργα συνεχίζονται κανονικά.

Εκπρόσωποι των τριών φορέων που έχουν καταθέσει τις προσφυγές, σε συνέντευξη Τύπου σήμερα το μεσημέρι ανέφεραν επίσης ότι το έργο εξακολουθεί και παρουσιάσει «νομικές» ατέλειες καθώς υπάρχουν κενά και σημαντικές ελλείψεις στην κυκλοφοριακή μελέτη, στη μελέτη στατικότητας της υπερυψωμένης οδού και στην περιβαλλοντική μελέτη ενώ δεν υπάρχει οριστική  μελέτη οδοποιίας.

Σε ότι αφορά την προσπάθεια η κυβέρνηση να μπλοκάρει και να αναβάλει σκόπιμα τη συζήτηση των προσφυγών στο ΣτΕ, οι εκπρόσωποι του Συνδέσμου Κατοίκων Κωνσνταντινουπολιτών, της Επιτροπής Προστασίας του Σειχ Σου και του Συλλόγου Δρομέων Υγείας Θεσσαλονίκης, υποστήριξαν ότι η κυβέρνηση παρότι η απόφαση για να εκδικαστούν οι προσφυγές στο ΣτΕ στις 17 Απριλίου του 2024, ελήφθη τον Νοέμβριο του 2023, μέχρι και σήμερα δεν έχει καταθέσει ως όφειλε τον φάκελο με τις δικές της θέσεις και επιχειρήματα.

Πιθανά, το αρμόδιο υπουργείο Περιβάλλοντος, και όχι τελικά το Υποδομών όπως αρχικά είχε οριστεί, να επιλέξει να καταθέσει το φάκελο υπεράσπισης του έργου τις παραμονές της εκδίκασης, γεγονός που πρακτικά θα υποχρεώσει το Ανώτατο Δικαστήριο, να αναβάλει την εκδίκαση της υπόθεσης για αργότερα, προκειμένου να μελετήσει τα επιχειρήματα της κυβέρνησης.

Επίσης αν τελικά δεν κατατεθεί ο φάκελος με τις θέσεις της κυβέρνησης, η εκδίκαση αναγκαστικά θα οδηγηθεί σε αναβολή ενώ το δικαστήριο θα πρέπει να αποφασίσει αν τα έργα, που σήμερα έχουν ανασταλεί, θα συνεχιστούν ή θα παραμείνουν παγωμένα μέχρι την εκδίκαση των προσφυγών. Η εξέλιξη αυτή μπορεί να κοστίσει ακριβά στο ελληνικό δημόσιο διότι ενδέχεται να υπάρχουν ρήτρες υπέρ των εργολάβων που θα επιβαρύνουν το κράτος.

Ωστόσο αυτή η εξέλιξη προκαλεί πολλά ερωτηματικά για τη στάση της κυβέρνησης, καθώς μετά την χθεσινή απόφαση του ΣτΕ, να σταματήσουν  προσωρινά τα έργα, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Ταχιάος, έσπευσε να τονίζει πως “η κυβέρνηση θα σεβαστεί τις αποφάσεις της δικαιοσύνης για το Fly Over”.

«Η αναβολή της εκδίκασης των προσφυγών εδώ που φτάσαμε, γεγονός που ενδεχομένως να σημάνει και νέο πάγωμα των εργασιών, είναι πολύ πιθανή εξέλιξη, διότι αν η κυβέρνηση επιλέξει να καταθέσει το φάκελο της την παραμονή εμείς θα ζητήσουμε αναβολή για κάποιο διάστημα προκειμένου να μελετήσουμε τα επιχειρήματα της», τόνισε η Λευκοθέα Βιζέλη, γ.γ. του Επιτροπής Προστασίας του Σειχ Σου, τονίζοντας ότι «εμείς επιδιώκουμε και θέλουμε να εκδικαστούν οι προσφυγές άμεσα τώρα».

Από την πλευρά του Συνδέσμου Κατοίκων, ο δικηγόρος Αλέξανδρος Αδαμίδης σημείωσε πως «αυτοί που επιδιώκουν την καθυστέρηση, είναι αυτοί που έδωσαν την 6μηνη παράταση έναρξης του έργου για να μην ενοχληθούν οι δημοτικές εκλογές, με άγνωστο ακόμα το ποσό που θα κληθεί να πληρώσει, ως ρήτρα, το δημόσιο στους εργολάβους για την καθυστέρηση».

Ανέφερε επίσης την περίπτωση της ρήτρας των 80 εκατομμυρίων ευρώ που έχει πληρώσει το ελληνικό δημόσιο για το ανύπαρκτο έργο της υποθαλάσσιας αρτηρίας και σημείωσε ότι η ιστορία επαναλαμβάνεται, με την προχειρότητα να είναι ένα από τα πιο χαρακτηριστικά στοιχεία στο έργο του Fly Over.

Δεν υπάρχουν μελέτες, πάνε και όπου βγει

«Δεν υπάρχουν οριστικές μελέτες για τίποτα σχεδόν. Η κυκλοφοριακή μελέτη έγινε μέσα στην πανδημία όταν δεν κυκλοφορούσε τίποτα στον περιφερειακό και δεν υπάρχει οριστική μελέτη στατικότητας και οδοποιίας και η μελέτη των περιβαλλοντικών επιπτώσεων έχει κενά. Το έργο εκτελείται στη λογική πάμε και όπου βγει», τόνισε και αναφερόμενος στη συνέχιση των εργασιών στο Fly Over, ανέφερε πως οι εργασίες συνεχίζονται, σχεδόν παντού, στα εργοτάξια και στη γέφυρα της Περραιβού και πως «δεν προσφύγαμε  στον εισαγγελέα διότι στο αυτόφωρο θα καταλήξουν οι απλοί εργαζόμενοι ενώ η κοινοπραξία της εργολαβίας έχει ενημερωθεί επίσημα για την προσωρινή διαταγή για παύση των εργασιών».

Πρόκειται για ένα «πρόχειρο, φαραωνικό επιβλαβές και άχρηστο έργο», τονίζουν οι εκπρόσωποι των συλλόγων με τον Δημήτρη Λαμπριανίδη, πρόεδρο του Συλλόγου Δρομέων Υγείας Θεσσαλονίκης, να αναφέρει πως η απόφαση της Δασικής Υπηρεσίας να ακυρώσει αναδασώσεις και το γκρέμισμα των γεφυρών που εξασφαλίζουν την γρήγορη πρόσβαση στο δάσος, εγκυμονούν τεράστιους κινδύνους για το δάσος του Σειχ Σου ενώ τόνισε πως για το ζεστό καλοκαίρι που έρχεται, δεν υπάρχει καμία μέριμνα για οδό έκτακτης ανάγκης στον Περιφερειακό για τα Πυροσβεστικά ή ακόμα και για τα ασθενοφόρα ή τα οχήματα της Τροχαίας.

Ο κίνδυνος για τα ρέματα στο Σέιχ Σου και η ατμοσφαιρική ρύπανση

Επίσης η Λευκοθέα Βιζέλη ανέφερε ότι ήδη σημειώνονται παραβάσεις από τα έργα του Fly Over, καθώς έχουν εντοπιστεί “μπάζα”  από τις εργασίες εκσκαφής στην Περιφερειακή Οδό, να έχουν ριφθεί στα πρανή ρέματος στο Σέιχ Σου.

Όπως ανέφερε η κ. Βιζέλη “για το συγκεκριμένο περιστατικό της ρίψης προϊόντων εκσκαφής στα πρανή ρέματος έγιναν συστάσεις προς την κατασκευαστική εταιρεία από την Περιφέρεια Κ.Μ”.

Ο περιβαλλοντολόγος Κώστας Νικολάου στάθηκε ιδιαίτερα στ θέμα της περιβαλλοντικής και ατμοσφαιρικής ρύπανσης τονίζοντας πως πριν το Fly Over η ατμοσφαιρική ρύπανση ήταν στο πορτοκαλί και ήταν 3-4,5 φορές πάνω από επιτρεπτά όρια και σήμερα μετά την έναρξη των εργασιών του Fly Over έχουν αυξηθεί σε 5-7 φορές πάνω από τα επιτρεπτά όρια. «Κάθε χρόνο στη Θεσσαλονίκη έχουμε 1000 πρόωρους θανάτους και με αυτά τα επίπεδα ατμοσφαιρικής ρύπανσης θα έχουμε αύξηση» τόνισε και ανέφερε πως τα έργα που ευνοούν την κίνηση των αυτοκινήτων αυξάνουν τα επίπεδα των ρύπων και των καρκινογόνων σωματιδίων στην ατμόσφαιρα σε αντίθεση με τα φιλικά στο περιβάλλον Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα