Κριτική Ζέρβα στη διοίκηση Αγγελούδη για τα ιαματικά λουτρά Θέρμης
Είχε προηγηθεί πριν μερικές μέρες Πρόσκληση Διερεύνησης Επενδυτικού Ενδιαφέροντος από τη διοίκηση, με σκοπό την επαναλειτουργία των εγκαταστάσεων
Ερωτήματα γύρω από την εκπεφρασμένη θέληση του δημάρχου Θεσσαλονίκης, Στέλιου Αγγελούδη, για αξιοποίηση των λουτρών Θέρμης εξέφρασε με ανάρτησή του ο πρώην δήμαρχος και επικεφαλής της παράταξης «Ναι στη Θεσσαλονίκη», Κωνσταντίνος Ζέρβας.
Αφορμή για αυτό στάθηκε η ανακίνηση του ζητήματος αξιοποίησης των λουτρών από τη διοίκηση Αγγελούδη, μέσα από τη δημοσιοποίηση Πρόσκλησης Διερεύνησης Επενδυτικού Ενδιαφέροντος. Με αυτήν, ο Δήμος καλεί «κάθε δυνητικό ενδιαφερόμενο επενδυτικό οργανισμό να καταθέσει φάκελο προτάσεων για την ανάπτυξη των υποδομών και λειτουργιών του ακινήτου με επίκεντρο την επαναλειτουργία των Ιαματικών λουτρών με την χρήση του γεωθερμικού πόρου της περιοχής και με παράλληλη ανάπτυξη υπηρεσιών ευεξίας και αναψυχής στους χώρους του ακινήτου».
Υπενθυμίζεται ότι τα λουτρά σταμάτησαν να λειτουργούν πριν 15 χρόνια περίπου.
Στην ανάρτησή του, ο κ. Ζέρβας ασκεί κριτική στη διοίκηση για το γεγονός ότι η Πρόσκληση βασίζεται σε μη επικαιοποιημένα στοιχεία, αλλά και για το ότι πριν τη δημοσιεύσή της δεν έγινε κάποια ενημέρωση θεσμοθετημένων οργάνων, όπως η Δημοτική Επιτροπή και το Δημοτικό Συμβούλιο.
Αναλυτικά η ανακοίνωση:
«Για μια ακόμα φορά η Διοίκηση του Δήμου Θεσσαλονίκης, λειτουργεί με λογικές εν λευκώ διαχειριστή, χωρίς διάθεση ενημέρωσης του Δημοτικού Συμβουλίου και των παρατάξεων της αντιπολίτευσης για τις προθέσεις της και τις ενέργειές της σε πολύ σοβαρά θέματα, όπως εν προκειμένω, η αξιοποίηση των Λουτρών Θέρμης, ενός περιουσιακού στοιχείου-φιλέτου του Δήμου Θεσσαλονίκης, αξίας δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ.
Με αφετηρία την απόλυτη διάθεση υποστήριξης του εγχειρήματος αξιοποίησης των Λουτρών Θέρμης προς όφελος του Δήμου Θεσσαλονίκης και των δημοτών, οφείλουμε να επισημάνουμε ότι δημοσιεύτηκε μια «πρόσκληση διερεύνησης επενδυτικού ενδιαφέροντος», που ενώ συνηθίζεται για οργανισμούς και εταιρείες με διορισμένες διοικήσεις για περιουσιακά στοιχεία μεγάλης αξίας, δεν είναι εξίσου θεμιτό να εφαρμόζεται από μια εκλεγμένη διοίκηση, τόσο πρόχειρα και χωρίς την παραμικρή προηγούμενη ενημέρωση θεσμοθετημένων οργάνων, όπως η Δημοτική Επιτροπή και το εκλεγμένο Δημοτικό Συμβούλιο. Διότι εκεί θα μπορούσαν να διατυπωθούν και να απαντηθούν εγκαίρως παρατηρήσεις και ερωτήσεις, όπως οι παρακάτω:
· Γιατί η εν λόγω πρόσκληση, παραπέμπει σε απαρχαιωμένες εκτιμήσεις του 2011, αφήνοντας κατ’ ουσία την ελευθερία αξιολόγησης και επικαιροποίησης των εκτιμήσεων επί του περιουσιακού στοιχείου του Δήμου… σε τρίτους, που ενδιαφέρονται να αξιοποιήσουν το εν λόγω «φιλέτο»;
· Γιατί δεν έχει γίνει καμία ενέργεια επικαιροποίησης των στοιχείων της πρόσκλησης όσον αφορά την αξία του εν λόγω ακινήτου και τα κόστη των δυνητικών παρεμβάσεων αναβάθμισης και αξιοποίησης;
· Γιατί η Πρόσκληση φέρει μόνο την υπογραφή του Γραμματέα του Δήμου, χωρίς τη διακριτή επιμέλεια αρμόδιας Υπηρεσίας του Δήμου;
· Γιατί δεν φρόντισε η σημερινή Διοίκηση να έχει τουλάχιστον ολοκληρωθεί και τυπικά η διαδικασία πιστοποίησης του ιαματικού πόρου, που είχε ξεκινήσει από την προηγούμενη Διοίκηση με την υλοποίηση σχετικών γεωτρήσεων και αναμενόταν να τελεσφορήσει στις αρχές του 2024 με μικρές λεπτομέρειες αν εκκρεμούν, άλλα έχει καθυστερήσει – και αυτή – για άγνωστους λόγους;
· Ποιοι και με ποια έγκριση θα αξιολογήσουν τις προτάσεις που θα υποβληθούν;
Θυμίζουμε ότι οι τελευταίες ουσιαστικές ενέργειες που έγιναν σε σχέση με το ακίνητο ήταν οι δράσεις συντήρησης και καθαρισμού των γεωτρήσεων από την προηγούμενη Διοίκηση, η υπογραφή μνημονίου συνεργασίας με τον Δήμο Θέρμης, στα όρια του οποίου βρίσκεται το εν λόγω περιουσιακό στοιχείο του Δήμου Θεσσαλονίκης και φυσικά η προώθηση -επίσης από την προηγούμενη Διοίκηση- της διαδικασίας πιστοποίησης, ώστε να προχωρήσουν μετά την ολοκλήρωσή της, μελετητικές διαδικασίες που θα οδηγούσαν σε μια πρόσκληση ενδιαφέροντος επί στοιχείων επαρκώς επικαιροποιημένων».