Θεσσαλονίκη: Στο έλεος της εγκατάλειψης ο Κελλάριος Όρμος (ΕΙΚΟΝΕΣ)
Την ανυπόφορη κατάσταση που επικρατεί στην περιοχή καταγγέλλει κάτοικος στην Parallaxi
Στο απροχώρητο έχει φτάσει, σύμφωνα με εικόνες από την περιοχή, η κατάσταση στον Κελλάριο Όρμο της Καλαμαριάς, προκαλώντας την έντονη ανησυχία των κατοίκων για τη δημόσια υγεία.
Όπως φαίνεται και στις φωτογραφίες που έστειλε αναγνώστης της parallaxi, η ακτή είναι γεμάτη σκουπίδια, πλαστικά και οργανική ύλη που σαπίζει κάτω από τον ήλιο.
Την ίδια ώρα, σύμφωνα με τον ίδιο, η δυσωδία στην περιοχή είναι ανυπόφορη, με την ατμόσφαιρα να γίνεται αποπνικτική για όποιον περνάει από το σημείο.
Ο κάτοικος της περιοχής, αναφέρει επίσης πως πέρα από τη ρύπανση και την εγκατάλειψη που υπάρχει στο σημείο, πρόσφατα έχουν στηθεί και δύο παράνομα παραπήγματα, ακριβώς δίπλα στο κύμα, καταπατώντας τον αιγιαλό.
Κελλάριος Όρμος
Πρόκειται για τη μοναδική φυσική ακτή της Θεσσαλονίκης. Έχει κηρυχθεί ενάλιος αρχαιολογικός χώρος από το 1989. Η στρατηγική του θέση έπαιξε σημαντικό ρόλο, καθώς αποτέλεσε τόπο εγκατάστασης των συμμαχικών στρατιωτικών δυνάμεων στον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, εκεί βρισκόταν και ο συμμαχικός αεροδιάδρομος, επί της σημερινής παραλιακής οδού Θ. Σοφούλη, ενώ υπήρξε το σημείο από το οποίο αποβιβάστηκαν οι Σαρακηνοί στην πόλη το 904. Παράλληλα, υπήρξε σημαντικό λιμάνι επί Βυζαντίου.
Μάλιστα, το αρχαίο αυτό λιμάνι υπήρξε ορμητήριο του Ξέρξη. Συγκεκριμένα, το 480 π.Χ, συγκεντρώθηκε ο στόλος του βασιλιά της Περσίας, πριν από την κάθοδό του στη νότια Ελλάδα και τη ναυμαχία της Σαλαμίνας.
Η ιστορικότητα δε σταματά εκεί, καθώς στο σημείο αυτό και σε όλη την ακτή στο Καραμπουρνάκι αποβιβάστηκαν οι πρόσφυγες από την Μικρά Ασία, τον Πόντο κι άλλες περιοχές του ελληνισμού, το 1922 με τη Μικρασιατική καταστροφή, ερχόμενοι κατατρεγμένοι και διωγμένοι από τις πάτριες πόλεις τους.
Υπενθυμίζεται μάλιστα, πως η Parallaxi στις 18 Σεπτέμβρη του 2022 μαζί με το Δήμο Θεσσαλονίκης είχε διοργανώσει ένα πολυθέαμα αναπαράστασης της άφιξης των προσφύγων στον Κελλάριο Όρμο, στο πλαίσιο των δράσεων «Η Θεσσαλονίκη Αλλιώς», με την ονομασία «Η πόλη που υποδεχόταν», αναδεικνύοντας την κληρονομιά της και υπενθυμίζοντας την ανάγκη αξιοποίησής της.
Τον Ιούνιο του 2012, η Parallaxi οργάνωσε ένα γιγάντιο project για την «ανακάλυψη» του άγνωστου θαλάσσιου μετώπου της πόλης, που εκτείνεται από την παραλία της Αρετσούς μέχρι το Αεροδρόμιο Μακεδονία.
Σήμερα, στην περιοχή είναι φανερά τα σημάδια εγκατάλειψης, αλλά και η επικινδυνότητα που παρατηρείται στην παλιά ψαροταβέρνα της περιοχής (Τριακτίς, παλαιότερα την ονόμαζαν νησάκι ή Βιετνάμ γιατί έμοιαζε με νησί), η οποία εδώ και μερικά χρόνια έχει κλείσει.
Διαβάστε εδώ τα ρεπορτάζ της Parallaxi για την περιοχή:
Δείτε εικόνες από το σημείο:
















