Μετρό: «Μυστικό» παραμένει το αντίτιμο του ενιαίου εισιτηρίου – Αγώνας δρόμου για τον τερματικό σταθμό Νέας Ελβετίας
Η ανακοίνωση της τιμής αναμένεται από τον ίδιο τον πρωθυπουργό – Ποιος θα κόψει το πρώτο εισιτήριο του Μετρό που ξεκινά 30 Νοεμβρίου
Δεν ανακοινώθηκε τελικά σήμερα η τιμή του ενιαίου εισιτηρίου που θα ισχύει για 70 λεπτά της ώρας, για απεριόριστες διαδρομές εντός του συγκεκριμένου χρόνου, με τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ και τους συρμούς του Μετρό, το οποίο θα παραδοθεί σύμφωνα με τη κυβέρνηση, έτοιμο και λειτουργικό στις 30 Νοεμβρίου.
Ο υφυπουργός Μεταφορών, Βασίλης Οικονόμου, ερωτηθείς από την Parallaxi, σήμερα στο περιθώριο της ημερίδας του ΟΣΕΘ και του υπουργείο Μεταφορών για το νέο συγκοινωνιακό χάρτη της πόλης, τόνισε πως “θα είναι η επόμενη ανακοίνωση της κυβέρνησης για τα συγκοινωνιακά της πόλης”, αναφέροντας πως θα γίνει σύντομα. Αρνητικός να πει οτιδήποτε για το θέμα ήταν και ο υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος, όπως και ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ Κώστας Ταγγίρης.
Οι πληροφορίες και οι εκτιμήσεις αναφέρουν ότι η τιμή του εισιτηρίου ενδεχομένως να ανακοινωθεί στα εγκαίνια της ΔΕΘ, από τον ίδιο τον πρωθυπουργό, ο οποίος πιθανολογείται ότι θα είναι και ο πρώτος που θα κόψει το πρώτο εισιτήριο στις 30 Νοεμβρίου. Η τιμή πάντως εκτιμάται πως θα κινείται κοντά στο 1 ευρώ, με την τελική τιμή να παίζει από 90 λεπτά έως 1,10 ευρώ.
Ωστόσο αυτό θα εξαρτηθεί από τις τελικές εκτιμήσεις για τη βιωσιμότητα του νέου συστήματος αστικών συγκοινωνιών της πόλης που πράγματι αλλάζουν «πρόσωπο και χαρακτήρα».
Σήμερα οι αστικές συγκοινωνίες του ΟΑΣΘ καλύπτουν το 15% της μετακίνησης στην πόλη ενώ το νέο σύστημα που θα συνδυάζει μετρό και λεωφορεία, σύμφωνα με εκτιμήσεις του ΟΣΕΘ μπορεί και να καλύψει το 50% των μετακινήσεων.
Αγώνας δρόμου για τον τερματικό σταθμό
Πάντως ένα από τα σημεία στα οποία ακόμα η κυβέρνηση και ο ΟΣΕΘ δεν μπόρεσαν σήμερα να δώσουν καθαρές απαντήσεις ήταν για τον τερματικό σταθμό της Νέας Ελβετίας, για τον οποίο ο ΟΣΕΘ πραγματοποίησε 24 μελέτες που κόστισαν 255.000 ευρώ.
Τα στελέχη του ΟΣΕΘ, κ.κ. Καλογερούδης και Τόσκας ευχήθηκαν ο τερματικός σταθμός να είναι έτοιμος τον Νοέμβριο αλλά σύμφωνα με εκτιμήσεις θα είναι έτοιμος εν μέρει, καθώς ακόμα δεν έχει γίνει ούτε η διάνοιξη της οδού Ψελλού όπου ακόμα γίνονται έργα και υπάρχουν λαμαρίνες.
Ο Νίκος Ταχιάος αναφέρθηκε στα 25 εκατομμύρια που διέθεσε η κυβέρνηση και σε συνεργασία με το δήμο Θεσσαλονίκης, υλοποίησε τις απαραίτητες απαλλοτριώσεις αλλά δεν ξεκαθάρισε αν στις 30 Νοεμβρίου ο τερματικός σταθμός θα παραδοθεί «έτοιμος και λειτουργικός» όπως νωρίτερα είπε για το μετρό ενώ υποσχέθηκε δε πως θα προχωρήσουν άμεσα και οι απαλλοτριώσεις για την οδό Πόντου για την επέκταση του Μετρό στην Καλαμαριά.
Η κυβέρνηση πάντως δεν έδωσε σαφείς απαντήσεις ούτε για τις επεκτάσεις του μετρό τα Δυτικά και τον προαστιακό που έθιξε ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ και δήμαρχος Μενεμένης Αμπελοκήπων Λάζαρος Κυρίζογλου, ούτε προς το αεροδρόμιο που ανέφερε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Στέλιος Αγγελούδης, ο οποίος αξίζει να αναφερθεί εμφανίστηκε κατά τι επιφυλακτικός, δηλώνοντας πάντως αισιόδοξος και ζητώντας από την κυβέρνηση και την Ελληνικό Μετρό, να υλοποιήσουν τις υποσχέσεις για τη δημιουργία δύο υπαίθριων πάρκινγκ.
Έρχεται και ο νέος ΟΑΣΘ
Στην ημερίδα έγινα αναφορές και στο νέο ΟΑΣΘ, τον νέο οργανισμό που θα προκύψει και θα λειτουργεί υπό την εποπτεία του ΟΣΕΘ, ο οποίος αναλαμβάνει ρόλο ελεγκτή της ποιοτικής λειτουργίας των μέσων συγκοινωνίας στη Θεσσαλονίκη.
Ο νέος ΟΑΣΘ θα περιλαμβάνει μόνο τις γραμμές εντός της πόλης και θα είναι σαφώς πιο μικρός από τον υφιστάμενο μετά και τις τροποποιήσεις και αλλαγές που θα προκύψουν κυρίως στον άξονα της Εγνατίας, όπου το συγκοινωνιακό βάρος θα επωμιστεί βέβαια το μετρό.
Όπως ανέφερε ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ Κ. Ταγγίρης αναμένεται νομοθετική πρωτοβουλία της κυβέρνησης προκειμένου ο νέος οργανισμός να ανταποκρίνεται στα νέα συγκοινωνιακά δεδομένα της πόλης. Στις δύο καρτέλες που προηγούνται, αποτυπώνεται πως θα διαρθρωθεί η θεσμική συγκρότηση των συγκοινωνιών της πόλης.
Την ημερίδα παρακολούθησαν κυρίως στελέχη οργανισμός που συνδέονται με τα συγκοινωνιακά της πόλης, κυβερνητικοί βουλευτές και αιρετοί της αυτοδιοίκησης.