Μετρό Θεσσαλονίκης: Άρχισε η διάνοιξη στην Ψελλού – Θα είναι όλα έτοιμα έως το Νοέμβριο;

Ποια είναι η κατάσταση στο εργοτάξιο για τη διάνοιξη της οδού Μιχαήλ Ψελλού, ενός από τα σημαντικότερα συνοδά έργα του Μετρό Θεσσαλονίκης

Parallaxi
μετρό-θεσσαλονίκης-άρχισε-η-διάνοιξη-1141450
Parallaxi

Λιγότερο από επτά μήνες μας χωρίζουν από το Νοέμβριο του 2024, το μήνα που θα τεθεί σε λειτουργία το Μετρό της Θεσσαλονίκης, σύμφωνα με τις κυβερνητικές εξαγγελίες.

Επτά μήνες πριν και όπως μπορείτε να δείτε και στις φωτογραφίες που έστειλε αναγνώστης της parallaxi, αυτή είναι η κατάσταση στο εργοτάξιο για τη διάνοιξη της οδού Μιχαήλ Ψελλού.

Θα είναι λοιπόν έτοιμο το Νοέμβριο ένα από τα σημαντικότερα συνοδά έργα του Μετρό Θεσσαλονίκης, πέριξ του σταθμού «Νέα Ελβετία», ο οποίος θα εξυπηρετεί επιβάτες του Μετρό, αλλά και της αστικών λεωφορείων, παρέχοντας παράλληλα ασφαλή πρόσβαση στα διερχόμενα οχήματα;

Το πράσινο φως για τα έργα άναψε η Περιφερειακή Επιτροπή Κεντρικής Μακεδονίας στα μέσα Μαρτίου, εγκρίνοντας τα συνοδά υποστηρικτικά έργα του υπό κατασκευή σταθμού του Μετρό

Τα έργα, προϋπολογισμού άνω των 10 εκατ. ευρώ, που είναι απολύτως απαραίτητα για την εύρυθμη λειτουργία του σταθμού, θα υλοποιηθούν στο πλαίσιο τριμερούς προγραμματικής σύμβασης μεταξύ της Ελληνικό Μετρό Α.Ε., της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και του Δήμου Θεσσαλονίκης.

Τα έργα που πρόκειται να υλοποιηθούν αφορούν την αναδιαμόρφωση της περιοχής γύρω από τον σταθμό “Νέα Ελβετία”, ώστε να εξασφαλιστεί η αναγκαία πρόσβαση προς αυτόν.

Ακόμη, προβλέπονται η δημιουργία εγκαταστάσεων για τη μετεπιβίβαση του επιβατικού κοινού, ώστε το μετρό να συνδεθεί και με τα υπόλοιπα μέσα μαζικής μεταφοράς, αλλά και παρεμβάσεις στο οδικό δίκτυο της περιοχής. Σε αυτό το πλαίσιο η Ελληνικό Μετρό θα προχωρήσει στην κατασκευή ενός σύγχρονου Σταθμού Μετεπιβίβασης αστικών λεωφορείων, ταξί και μέσων ιδιωτικής μετακίνησης, φροντίζοντας και για την εξασφάλιση των απαραίτητων προσβάσεων σε αυτόν. Ακόμη, στα έργα που θα κατασκευαστούν, στο πλαίσιο της προγραμματικής σύμβασης, περιλαμβάνονται:

– Η διάνοιξη τμήματος, μήκους περίπου 500 μ., της οδού Μιχαήλ Ψελλού, μεταξύ του κόμβου σύνδεσής της με την Εθνικό Οδό Θεσσαλονίκης – Νέων Μουδανιών και του κόμβου σύνδεσής της με την οδό Παπαναστασίου – Αλλατίνη.

– Η αναδιαμόρφωση των βασικών ισόπεδων κόμβων σύνδεσης της οδού Μιχαήλ Ψελλού αφενός με την Εθνική Οδό Θεσσαλονίκης – Νέων Μουδανιών και αφετέρου με την οδό Παπαναστασίου – Αλλατίνη.

– Η αναδιαμόρφωση των κλάδων σύνδεσης του ανισόπεδου κόμβου της Εθνικής Οδού Θεσσαλονίκης – Νέων Μουδανιών με τον ισόπεδο κόμβο της οδού Μιχαήλ Ψελλού με την Εθνικό Οδό Θεσσαλονίκης – Νέων Μουδανιών.

Οι σχετικές μελέτες που αφορούν την αναδιαμόρφωση της ευρύτερης περιοχής πέριξ του σταθμού “Νέα Ελβετία” ολοκληρώθηκαν πρόσφατα με μέριμνα του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ). Τα έργα θα εξελιχθούν με φορέα υλοποίησης την Ελληνικό Μετρό, που θα καλύψει εξ ολοκλήρου και την προβλεπόμενη δαπάνη των 10.550.000 ευρώ με χρηματοδότηση από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων στο πλαίσιο του “Τομεακού Προγράμματος Ανάπτυξης (ΤΠΑ) Υποδομών και Μεταφορών 2021-2025”.

Υπενθυμίζεται, ότι η parallaxi τον Ιανουάριο του 2023 είχε αναδείξει το θέμα των σοβαρών καθυστερήσεων γύρω από τον τερματικό σταθμό της Νέας Ελβετίας.

Τον Ιούλιο του 22′ είχε γίνει γνωστό ότι 12 εκατομμύρια ευρώ καταβλήθηκαν από το υπουργείο Εσωτερικών στο δήμο Θεσσαλονίκης για απαλλοτριλώσεις, που αφορούν τη διάνοιξη της οδού Μιχαήλ Ψελλού, στο σταθμό Νέας Ελβετίας του έργου του μετρό Θεσσαλονίκης.

“Θα χρησιμοποιηθούν αυτά τα χρήματα προκειμένου να γίνει χώρος αναψυχής, πάρκων, ποδηλατόδρομοι, σταθμός μετεπιβίβασης, πάρκινγκ, όλα αυτά τα οποία θα θέλαμε να έχει ένας σύγχρονος σταθμός, αλλά και μια περιοχή πιο φιλική στους κατοίκους και στους επισκέπτες”, δήλωσε ο κ. Πέτσας και πρόσθεσε: “Πραγματικά χαιρόμαστε, λοιπόν, που αυτή η ομαδική προσπάθεια έχει ένα αίσιο τέλος και ελπίζουμε μέσα σε ένα πολύ σφιχτό χρονοδιάγραμμα να είναι προς χρήση από όλους τους κατοίκους της περιοχής” είχε δηλώσει τότε ο κ. Πέτσας, ως αναπληρωτής υπουργός Εσωτερικών.

Ας θυμηθούμε τι έλεγε ο υπουργός Κώστας Καραμανλής το καλοκαίρι του 2021:

”Ο τερματικός σταθμός «Νέα Ελβετία» του Μετρό Θεσσαλονίκης προβλέπεται να λειτουργήσει στην περιοχή του αδιάνοικτου σήμερα τμήματος της οδού Μιχαήλ Ψελλού. Υπήρχε συνεπώς ο κίνδυνος κατά την έναρξη λειτουργίας του Μετρό, να μην είναι δυνατή η πρόσβαση των επιβατών σε αυτόν.

Με την κατασκευή του τμήματος αυτού της οδού Μιχαήλ Ψελλού, θα συνδεθεί η Πυλαία με τη Θεσσαλονίκη και την Καλαμαριά, γεγονός μείζονος σημασίας για την περιοχή,

Στο αδιάνοικτο αυτό τμήμα όμως εμπλέκονται το ρυμοτομικό σχέδιο της Θεσσαλονίκης, η επέκταση αυτού (περιοχή Κηφισιάς), το ρυμοτομικό σχέδιο της Πυλαίας, καθώς και περιοχή εκτός σχεδίου. Η αρμοδιότητα για την διάνοιξη της οδού ανήκει στο Δήμο Θεσσαλονίκης, αλλά η γραφειοκρατία και οι απαιτούμενες απαλλοτριώσεις καθυστερούσαν την υλοποίησή του.

Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, στα πλαίσια του ευρύτερου συγκοινωνιακού σχεδιασμού στην περιοχή, θα προχωρήσει στην κατασκευή Σταθμού Μετεπιβίβασης, μέσω του ΟΣΕΘ. Αποφασίσθηκε λοιπόν ότι ταυτόχρονα με τη διάνοιξη της οδού, θα κατασκευαστούν και δύο ισόπεδοι κυκλικοί κόμβοι για τη σύνδεσή της με την οδό Παπαναστασίου και με το υφιστάμενο τμήμα της Ψελλού.

Το έργο αυτό αποτελεί την πρώτη φάση του ευρύτερου σχεδιασμού για την ανάπλαση της νοτιοανατολικής πύλης του Δήμου Θεσσαλονίκης και έχει συμφωνηθεί να χρηματοδοτηθεί με πόρους από το Τομεακό Πρόγραμμα Ε.Π. ΥΜΕΠΕΡΑΑ, στα πλαίσια του ΕΣΠΑ 2014-2020.

Για την υλοποίηση της δεύτερης φάσης, που αφορά στη συνολική ανάπλαση της περιοχής, θα πρέπει ο Δήμος Θεσσαλονίκης να προχωρήσει άμεσα στη σύνταξη των απαραίτητων μελετών, με χρηματοδότηση από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Επιπλέον σε συνεννόηση με το Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων λύθηκε το θέμα της χρηματοδότησης του έργου και των απαραίτητων απαλλοτριώσεων, που θα γίνει από το νέο ΕΣΠΑ 2021-2027.”

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα