Μετρό Θεσσαλονίκης: Στη Βουλή οι καθυστερήσεις και οι αναβολές των επεκτάσεων

Η ερώτηση των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ για το μετρό

Parallaxi
μετρό-θεσσαλονίκης-στη-βουλή-οι-καθυσ-1173220
Parallaxi

Στη Βουλή έφεραν βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ τις συνεχείς καθυστερήσεις και αναβολές στις επεκτάσεις του Μετρό Θεσσαλονίκης, με πρωτοβουλία της Κατερίνας Νοτοπούλου, βουλεύτριας Α΄ Θεσσαλονίκης και Τομεάρχη Πρόνοιας και Κοινωνικής Συνοχής.

Στην ερώτηση, οι ερωτώντες βουλευτές αναφέρονται στις πρόσφατες δηλώσεις του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Δήμα ότι περί των πέντε επιπλέον σταθμών της επέκτασης του Μετρό προς Καλαμαριά που εκτιμάται ότι θα δοθούν στην κυκλοφορία τον Φεβρουάριο του 2026, αναιρώντας με αυτόν τον τρόπο το πρόσφατο χρονοδιάγραμμα και τη δέσμευση του ίδιου του πρωθυπουργού ότι θα παραδοθούν τον Νοέμβριο του 2025.

Ακόμη, αναφέρονται στις δηλώσεις Ταχιάου που, κατά τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, πυροδότησαν αντιπαραθέσεις όσον αοφρά το monorail που θα ενώνει το Αεροδρόμιο με τον σταθμό Μίκρας αντί για Μετρό. Τέλος, αναφέρονται και σε δηλώσεις Σταϊκούρα.

Αναλυτικά η ερώτηση:

«ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών

Θέμα: «Καθυστερήσεις και αναβολές στις επεκτάσεις του ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης»

Στις 10/04/2025 σε ραδιοφωνική του συνέντευξη ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Δήμας δήλωσε σχετικά με την επέκταση του ΜΕΤΡΟ στην Καλαμαριά ότι «πιστεύουμε πως μέχρι τον Φεβρουάριο του 2026 θα έχουν δοθεί στην κυκλοφορία οι πέντε επιπλέον σταθμοί του μετρό Θεσσαλονίκης» και που επανέλαβε κατά τη σημερινή του (15/04/2025) επίσκεψη στη Θεσσαλονίκη. Αναιρώντας με αυτόν τον τρόπο το πρόσφατο χρονοδιάγραμμα και τη δέσμευση του ίδιου του πρωθυπουργού ότι θα παραδοθεί τον Νοέμβριο του 2025.

Υπενθυμίζουμε ότι δεν είναι η πρώτη καθυστέρηση στην παράδοση του έργου, καθώς είχε προηγηθεί η κατά 2 χρόνια καθυστέρηση το 2020 από τον τότε υπουργό κ. Καραμανλή. Επιπρόσθετα, η καθυστέρηση που προέκυψε στην παράδοση της βασικής γραμμής από την απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων της Βενιζέλου συμπαρέσυρε και την επέκταση προς την Καλαμαριά.

Στις 12/03/2025 ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Ταχιάος, σε ομιλία του σε εκδήλωση στη Θεσσαλονίκη έκανε λόγο για monorail που θα ενώνει το Αεροδρόμιο με τον σταθμό της Μίκρας αντί για ΜΕΤΡΟ, προκαλώντας σύγχυση και πυροδοτώντας μία νέα αντιπαράθεση στην πόλη.

Στις 23/01/2025 σε τηλεοπτική του συνέντευξη ο τότε υπουργός κ. Σταϊκούρας για την επέκταση του ΜΕΤΡΟ στα δυτικά δήλωσε «Έπεται αλλά ακόμα είναι πολύ νωρίς γιατί δεν έχουμε την αναγκαία χρηματοδότηση», ενώ στη σημερινή του επίσκεψη στη Θεσσαλονίκη ο κ. Δήμας αρκέστηκε να δηλώσει ότι είναι στον σχεδιασμό του υπουργείου.

Επειδή για την πόλη της Θεσσαλονίκης είναι επιτακτική η ανάγκη να ολοκληρωθούν έργα υποδομών και εκσυγχρονισμού,

Επειδή οι επεκτάσεις του ΜΕΤΡΟ στα Δυτικά και στα Ανατολικά της πόλης αποτελούν αναπόστατο μέρος για την ολοκληρωμένη λειτουργία του ΜΕΤΡΟ και για την αποτελεσματική εξυπηρέτηση των πολιτών και των επισκεπτών της πόλης,

Επειδή κυβερνητικά στελέχη με δηλώσεις τους ανακοινώνουν αναβολές, καθυστερήσεις και πάγωμα των επεκτάσεων.

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

  • Διαθέτει η κυβέρνηση σχεδιασμό για τις επεκτάσεις του ΜΕΤΡΟ στα Δυτικά και Ανατολικά της Θεσσαλονίκης; Ποιος είναι αυτός; Θα υπάρξει σύνδεση του Αεροδρομίου “Μακεδονία” με τον τερματικό σταθμό της Μίκρας με το ΜΕΤΡΟ;
  • Υπάρχει χρονοδιάγραμμα για αυτές τις επεκτάσεις και ποιο είναι αυτό;
  • Σε ποια φάση βρίσκονται αυτή τη στιγμή η επέκταση στα Δυτικά και η σύνδεση με το Αεροδρόμιο;
  • Υπάρχει χρηματοδότηση των αναγκαίων επεκτάσεων;

Οι Ερωτώντες Βουλευτές

Νοτοπούλου Κατερίνα

Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος

Καλαματιανός Διονύσης

Βέττα Καλλιόπη

Γιαννούλης Χρήστος

Δούρου Ρένα

Ζαμπάρας Μίλτος

Μπάρκας Κώστας

Ψυχογιός Γιώργος». 

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα