Νίκος Ταχιάος: «Η Βενιζέλου είχε γίνει το ιερό τοτέμ της Θεσσαλονίκης»

«Καθόλου αμφιλεγόμενη διαδικασία η απευθείας ανάθεση για το λογότυπο. Οφειλή πολλών κυβερνήσεων προς την πόλη το μετρό»

Parallaxi
νίκος-ταχιάος-η-βενιζέλου-είχε-γίνει-1079256
Parallaxi

Στον FM 100 και την εκπομπή του Νίκου Ηλιάδη φιλοξενήθηκε σήμερα το πρωί ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Ταχιάος, προκειμένου να κάνει έναν απολογισμό των έργων στο μετρό Θεσσαλονίκης, που αναμένεται να παραδοθεί το ερχόμενο Σάββατο.

Αναφέρθηκε στην οικονομική κρίση, η οποία οδήγησε κάποιες από τις εταιρείες της τότε αναδόχου κοινοπραξίας σε οικονομική ασφυξία, δημιουργώντας τις πρώτες καθυστερήσεις. «Την ίδια περίοδο βρέθηκαν και οι αρχαιότητες της Βενιζέλου, η οποία “ενσωματώνει” όλα όσα ζήσαμε με αυτό το έργο την προηγούμενη δεκαετία. Με “μαγικό” τρόπο, η Ελληνικό Μετρό (τότε Αττικό Μετρό) κατάφερε και κράτησε ζωντανό το έργο, υποκαθιστώντας τον εργολάβο», δήλωσε.

«Μετά ήρθε ο ΣΥΡΙΖΑ που προχώρησε, για να είμαι έντιμος, τα έργα πολιτικού μηχανικού. Όμως, μετά ξεκίνησε η κατάσταση με την παραμονή των αρχαιοτήτων, που σαν ιδέα προτάθηκε επί επιχειρησιακής κυβέρνησης το 2015, μιας κυβέρνησης δηλαδή που δεν είχε θεσμικά την αρμοδιότητα να δράσει. Ήταν λάθος χειρισμός από την Αττικό Μετρό το “μετρό ή αρχαία” και προκάλεσε μια πόλωση, που βέβαια σε αυτήν την πόλη την αναζητούμε και μόνοι μας συχνά. Αυτό είναι και ένα από τα διδάγματα του έργου», υποστήριξε.

Στη συνέχεια, ο κ. Ταχιάος συνεχάρη όλους τους αρχαιολόγους για την επιστημονική τους επάρκεια και το πάθος τους, ανεξαρτήτως της άποψης που είχαν για την παραμονή ή μη το αρχαιοτύπων και πρόσθεσε: «Η in situ παραμονή των αρχαιοτήτων έγινε το τοτέμ της πόλης. Προέκυψε μία μελέτη που εντέλει αποδομήθηκε τεχνικά και έτσι καταλήξαμε στη σημερινή λύση. Το κέλυφος του σταθμού φτιάχτηκε σε μόλις εννιά μήνες και ό,τι αφαιρέθηκε επαναφέρθηκε. Μοναδική εξαίρεση ένα σημείο όπου έπρεπε υποχρεωτικά να δημιουργηθεί για λόγους ασφαλείας έξοδος κινδύνου και φρεάτιο για την έξοδο του αέρα».

Ερωτώμενος για το λογότυπο, που δόθηκε με απευθείας ανάθεση μετά από την ακύρωση σχετικού διαγωνισμού με συμμετοχές επαγγελματιών, είπε: «Η διαδικασία δεν ήταν καθόλου αμφιλεγόμενη. Ξεκινήσαμε τη διαδικασία με το λογότυπο τον Απρίλιο. Σκεφτείτε να το κάναμε νωρίτερα και να είχαμε λογότυπο πριν “κλειδώσει” η παράδοση του έργου! Πάλι θα είχαμε αντιδράσεις».

Υποστήριξε ότι έχει δει όλες τις προτάσεις που κατατέθηκαν στο διαγωνισμό και ότι «θα σηκωνόταν και πάλι πολλή σκόνη με ό,τι θα βλέπατε», υπονοώντας ότι οι προτάσεις δεν θα τύχαιναν και πάλι καθολικής αποδοχής και εκτίμησης. «Η επιτροπή του διαγωνισμού, έχοντας δει αυτές τις προτάσεις, τον κήρυξε αγονο και για αυτό έγινε τελικά η απευθείας ανάθεση. Πολλές πόλεις έχουν ένα απλό Μ για λογότυπο στο μετρό τους. Αν παρουσιαζόταν έναν Μ που έφερνε σε τζαμί, για παράδειγμα, δεν θα σηκωνοταν σκονη; Εγώ είμαι ο πρώτος που θα ξεσηκωνόμουν».

Τέλος, είπε: «Το μετρό είναι μια οφειλή διαχρονικά πολλών κυβερνήσεων. Η παρούσα κυβέρνηση το παραδίδει. Το πώς θα μπει, όμως, στη ζωη της πολης ειναι θέμα τοπικό. Πρέπει η πόλη τώρα να παρει τις αποφάσεις της και να προσαρμόσει πανω στο μέτρο τι θέλει να κάνει για τη βιώσιμη αστική κινητικότητα».

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα