ΟΑΣΘ: Μια ιστορία κοροϊδίας, υποσχέσεων και εξαπατήσεων
Διαρκείς υποσχέσεις για νέα λεωφορεία που αναιρούν τις προηγούμενες...
Ο διαρκής εμπαιγμός της πόλης συνεχίζεται ακάθεκτος στο θέμα των αστικών της συγκοινωνιών. Το νέο σενάριο μιλά για νέα λεωφορεία στην πόλη το 2022! Για όποιον θα έχει επιβιώσει ή μείνει στη Θεσσαλονίκη έως τότε για να τα δοκιμάσει…
Στην ανακοίνωση του διαγωνισμού για την ανανέωση του στόλου των αστικών λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη προχώρησε χθες, Δευτέρα 10 Φεβρουαρίου, ο υπουργός Υποδομών & Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής. Ο υπουργός, μιλώντας στον ΣΚΑΪ 100.3, σημείωσε πως ο διαγωνισμός θα πραγματοποιηθεί μέσα σε τέσσερις με πέντε μήνες. Τόνισε ακόμη πως θα γίνει προμήθεια 750 λεωφορείων, αρκετά εκ των οποίων θα είναι ηλεκτροκίνητα, και τα οποία θα μπουν στην κυκλοφορία μετά από 12-18 μήνες. «Μέχρι τότε για να εξυπηρετηθεί η κατάσταση θα υπάρξει σοβαρή αναδιάταξη των υφιστάμενων δρομολογίων και ορισμένα από τα δρομολόγια θα αντικατασταθούν από άλλα εκεί όπου υπάρχει πραγματική ανάγκη», κατέληξε.
Πριν την χθεσινή ανακοίνωση, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής έδωσε συνέντευξη στην δημοσιογράφο Φαίη Μαυραγάνη και στην εκπομπή «Τώρα ό,τι Συμβαίνει» του τηλεοπτικού σταθμού «OPEN TV». Στις 18, λοιπόν, Ιανουαρίου 2020 αναφέρθηκε και στο φλέγον ζήτημα του ΟΑΣΘ, λέγοντας πως θα εξομαλυνθεί η κατάσταση μέσα στο επόμενο 6μηνο.
Ειδικότερα, για την ανανέωση του στόλου των λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, ο κ. Καραμανλής ανέφερε ότι είναι γερασμένος και ότι ξεπερνάει τα 15 με 16 χρόνια μέσο όρο. «Πρέπει να κάνουμε ένα διεθνή διαγωνισμό και σε τρεις μήνες αυτός ο διαγωνισμός θα είναι έτοιμος. Καινούργια λεωφορεία, ηλεκτροκίνητα, υβριδικά CNG, θα έχουμε μέσα στο επόμενο 18μηνο. Στην Αθήνα έχουμε τώρα κάτω από 1.000 λεωφορεία αυτή τη στιγμή, ενώ στη Θεσσαλονίκη η κατάσταση είναι χειρότερη και τα λεωφορεία δεν ξεπερνάνε τα 300. Στη Θεσσαλονίκη αυτή τη στιγμή υπογράψαμε σύμβαση με τα ΚΤΕΛ, θα μπουν μέχρι τον Φεβρουάριο 120 λεωφορεία καινούργια για να συνδράμουν και μέχρι το καλοκαίρι άλλα 100».
Στις 9 Δεκεμβρίου 2020 πραγματοποιήθηκε παράσταση διαμαρτυρίας στα γραφεία του ΟΑΣΘ από τα μέλη της Πρωτοβουλίας Εργαζομένων- Φοιτητών- Συνταξιούχων για τις Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης. Με σύνθημα «Δεν πάει άλλο η ταλαιπωρία, λαϊκό δικαίωμα η συγκοινωνία», οι συγκεντρωμένοι υπογράμμιζαν την ανάγκη για καλύτερες συνθήκες μετακίνησης, με την αύξηση του στόλου των λεωφορείων και των δρομολογίων σε όλες τις γραμμές.
Αντιπροσωπεία των διαδηλωτών είχε συναντηθεί τότε με τον πρόεδρο του ΟΑΣΘ, Γιώργο Σκόδρα, ο οποίος, αφού ανέφερε ότι «η κατάσταση απέχει πολύ από το να είναι ικανοποιητική», ζήτησε από τους πολίτες να κάνουν λίγη υπομονή ακόμη, εξηγώντας πως «βρισκόμαστε προ της οριστικής λύσης του προβλήματος».
Όπως είχε σημειώσει, θα «τρέξουν» δύο διαγωνισμοί: ένας για μισθωμένα λεωφορεία κι ένας για επισκευή λεωφορείων, ενώ παράλληλα προχωρά από το υπουργείο Μεταφορών και τον ΟΣΕΘ η σύμβαση με τα ΚΤΕΛ, που θα αναλάβουν το υπεραστικό μεταφορικό έργο. «Ο Οργανισμός θα λειτουργεί μέχρι 31-12-2022, ταυτόχρονα με την ίδια τροπολογία δόθηκε η δυνατότητα μίσθωσης μεταχειρισμένων λεωφορείων, τα οποία θα είναι ετοιμοπαράδοτα κι έτσι θα μπουν στο σύστημα 100 λεωφορεία». Ο συγκεκριμένος διαγωνισμός θα «βγει» τέλος του τρέχοντος έτους ή αρχές Ιανουαρίου και, όπως διαβεβαίωσε ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, «μέχρι το Πάσχα θα αρχίσουμε να παραλαμβάνουμε τα πρώτα λεωφορεία».
Στις 27 Νοεμβρίου 2019 ο πρόεδρος του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών (ΟΑΣΘ), Γιώργος Σκόδρας γνωστοποιούσε πως το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών βρίσκεται σε διαδικασία προετοιμασίας νέου διεθνούς διαγωνισμού για την προμήθεια 1000 νέων αστικών λεωφορείων, εκ των οποίων τα 350 θα κατευθυνθούν στη Θεσσαλονίκη (300 με ηλεκτροκίνηση και 50 με ντίζελ), προσθέτοντας ότι «έχουν γίνει και οι αντίστοιχες επαφές με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, προκειμένου να εξασφαλιστούν και οι αιτούμενοι πόροι».
Λίγους μήνες πριν και συγκεκριμένα στις 19 Ιουλίου του 2019 στην Ολομέλεια της Βουλής. Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, τόνιζε κατά την συζήτηση και ψήφιση επί της αρχής, των άρθρων και του συνόλου του σχεδίου νόμου: «Νέο ρυθμιστικό πλαίσιο για τις αστικές συγκοινωνίες στην Περιφερειακή Ενότητα της Θεσσαλονίκης και άλλες διατάξεις» πως: «Στη Βόρειο Ελλάδα ο ΟΑΣΘ αποτελούσε ένα από τα κάστρα του παλαιοκομματισμού για εξήντα χρόνια, έναν από τους τομείς που ξεχάστηκαν από τους «μεταρρυθμιστές» της Νέας Δημοκρατίας και όσους συνεργάστηκαν μαζί τους, συνεχίζοντας την πλουσιοπάροχη επιδότησή του, μια οικονομική όαση σπατάλης δημόσιου χρήματος, μέσα στην πιο μεγάλη οικονομική κρίση της χώρας, μέσα στις καθημερινές θυσίες του ελληνικού λαού».
Στις 29 Μαΐου 2019 το Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο Θεσσαλονίκης, απαντούσε με ανακοίνωσή του στην δήλωση του κ. Σπίρτζη ότι δεν θα ενεργοποιήσει τον ΑΣΥΘ, δηλαδή το σχήμα που θα διαδεχόταν τον ΟΑΣΘ πως: «Επιβεβαίωση της αποτυχίας του και της αδιέξοδης κατάστασης που έχει οδηγηθεί ο ΟΑΣΘ, αποτελεί η δήλωση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη ότι δεν θα ενεργοποιήσουμε τον ΑΣΥΘ, δηλαδή το σχήμα που διαδέχεται τον ΟΑΣΘ».
Στις 27 Μαΐου 2019, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, αναφερόμενος στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης ξεκαθάριζε, μιλώντας στην εκπομπή της ΕΡΤ «Δεύτερη Ματιά» πως: «Δεν θα ενεργοποιήσουμε τον ΑΣΥΘ, ούτε θα κάνουμε κάτι άλλο. Αυτό θα το αποφασίσει ο ελληνικός λαός με τις επιλογές που θα κάνει στις εθνικές εκλογές. Στον χώρο των δημόσιων πλέον αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης που γινόταν ένα πάρτι δεκαετιών όταν ήταν ιδιωτικός θα επιλέξουν οι Θεσσαλονικείς, όντως αν πρέπει να είναι ιδιωτικός ή δημόσιος, και οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ μαζί με αυτούς και οι άνεργοι που δεν πληρώνουν πλέον εισιτήριο».
Στις 12 Μαΐου 2019, σε συνέντευξή του στον ραδιοφωνικό σταθμό «Στο Κόκκινο Θεσσαλονίκης» στον Απόστολο Λυκεσά, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, μιλώντας για το νομοσχέδιο, τη διοίκηση του ΟΑΣΘ και το δίκιο των εργαζομένων του έλεγε: «Δε βιαζόμαστε να το καταθέσουμε το νομοσχέδιο. Έχουμε προχωρήσει σε διαβούλευση με όλους τους φορείς, υπάρχουν προτάσεις των φορέων και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και των Επιμελητηρίων και των εργαζομένων που έχουν γίνει αποδεκτές από μέρους μας και θα περιληφθούν. Από κει και πέρα αυτό είπαμε και χτες και στη Διοίκηση του ΟΑΣΘ και δημόσια, είναι ότι δε θα επιτρέψουμε να ξαναπαίξουν με τους πολίτες και την καθημερινότητα των πολιτών της Θεσσαλονίκης».
Στις 11 Απριλίου 2019, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, απαντώντας στη Βουλή σε επίκαιρη ερώτηση του Γιάννη Σαρίδη, βουλευτή Θεσσαλονίκης της Ένωσης Κεντρώων έλεγε χαρακτηριστικά, «η “ημέρα μηδέν” για τις αστικές συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης δεν είναι τον Φεβρουάριο του 2015, που ανέλαβε αυτή η κυβέρνηση. Η “ημέρα μηδέν” πηγαίνει πολύ πίσω, το 1949, που έγινε ο ΟΑΣΘ, που υπήρξε, δηλαδή, η δημιουργία ενός μορφώματος, που επί της ουσίας αναπαρήγαγε και “τάιζε” και χρηματοδοτούσε και πριμοδοτούσε το παρακράτος μιας γκρίζας εποχής, που το παραλάβαμε το 2015 με πλήθος αμαρτιών».
Στις 5 Απριλίου 2019, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, δήλωνε πως μέσα στον Απρίλιο θα βρίσκεται στον «αέρα» η διαγωνιστική διαδικασία για την προμήθεια 300 σύγχρονων νέων λεωφορείων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας στον ΟΑΣΘ, τονίζοντας πως θα δώσει πραγματική λύση στο πρόβλημα της Θεσσαλονίκης.
Στις 27 Μαρτίου 2019, σχετική δήλωση του κ. Σπίρτζη και τότε Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, στον ραδιοφωνικό σταθμό News24/7. Ο κ. Υπουργός τόνιζε πως: «Τις επόμενες 10-15 μέρες θα βγει ο διαγωνισμός που αφορά 350 λεωφορεία για τη Θεσσαλονίκη και μεγαλύτερο αριθμό για την Αθήνα. Ο διαγωνισμός θα γίνει κεντρικά από το υπουργείο, θα περιλαμβάνει τη συντήρηση και τα ανταλλακτικά».
Στις 28 Νοεμβρίου 2018, ο κ. Σπίρτζης γνωστοποιούσε πως στα τέλη Απριλίου με αρχές Μαΐου του 2019 «θα δουν οι Θεσσαλονικείς τα πρώτα καινούρια αστικά λεωφορεία στην πόλη, εφόσον δεν υπάρξουν εμπλοκές στη σχετική διαγωνιστική διαδικασία. Τα υπόλοιπα καινούρια λεωφορεία θα φτάσουν με την ολοκλήρωση των διαδικασιών που αφορούν τον διαγωνισμό, σε 15-16 μήνες μετά την έναρξη υλοποίησης του αντικειμένου του».
Στις 16 Νοεμβρίου 2018, ο κ. Σπίρτζης μιλούσε στο πλαίσιο της 3ης Συνόδου «Thessaloniki Summit 2018», όπου και αναφέρονταν στα φλέγοντα ζητήματα που άπτονταν των αρμοδιοτήτων του υπουργείου του. Για τις Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης έλεγε: «Ο ΟΑΣΘ είναι σε εκκαθάριση και αποθεματικά δεν υπήρχαν για την ανανέωση του στόλου. Βρέθηκαν χρήματα για την προμήθεια νέων λεωφορείων, για τις Δημόσιες Αστικές Συγκοινωνίες και της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης. Πριν λίγες μέρες, πριν ένα μήνα περίπου, ψηφίστηκε το νέο θεσμικό πλαίσιο για τις Αστικές Συγκοινωνίες που επιτρέπει επιτέλους, να έχουμε έναν ολοκληρωμένο σχεδιασμό για την Περιφερειακή Ενότητα Αττικής και Θεσσαλονίκης. Άρα, θα έχουμε έναν οριστικό σχεδιασμό που θα παρουσιαστεί πάρα πολύ σύντομα και θα εφαρμοστεί παράλληλα με τους διαγωνισμούς για την προμήθεια νέων λεωφορείων, για τα δύο μητροπολιτικά κέντρα της χώρας. Επιπλέον, θα ενεργοποιηθεί ο νέος φορέας των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης ο ΑΣΥΘ που προβλέπεται στον Νόμο. Ο ΟΑΣΘ, όπως γνωρίζετε, θα εκκαθαριστεί και θα τελειώσει και οριστικά από τη μνήμη, από τις κακές μνήμες που έχουν από αυτόν οι Θεσσαλονικείς και οι επισκέπτες τον φορέα και τη διαδρομή του».