Οδύσσεια για μια θέση πάρκινγκ: «Παίζουν με τα νεύρα μας και την τσέπη μας…»

Κορναρίσματα, διπλοπαρκαρίσματα, χαρτάκια με κινητά τηλέφωνα μέσα από το παρμπρίζ, κλήσεις έξω από αυτό, αλάρμ και... άγιος ο Θεός

Ραφαήλ Γκαϊδατζής
οδύσσεια-για-μια-θέση-πάρκινγκ-παίζο-1081062
Ραφαήλ Γκαϊδατζής

Κορναρίσματα, διπλοπαρκαρίσματα, χαρτάκια με κινητά τηλέφωνα μέσα από το παρμπρίζ, κλήσεις έξω από αυτό, αλάρμ και… άγιος ο Θεός.

Όχι ότι τα παραπάνω δεν ήταν μια συνηθισμένη μέρα στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, ωστόσο τις τελευταίες ημέρες με το Flyover να μπαίνει στις ζωές μας με τις πρώτες εργασίες και τα μέτρα που έχουν ληφθεί σε κεντρικούς δρόμους της πόλης, η κατάσταση τείνει να χειροτερέψει ως προς την εξεύρεση μιας θέσης στάθμευσης.

Και πραγματικά κανείς δεν είσαι σε θέση να γνωρίζει το τι θα αντιμετωπίσουμε παρακάτω.

Αφήνοντας στην άκρη το αύριο και εστιάζοντας στο σήμερα, η κατάσταση στους δρόμους της πόλης τα πρωινά που μας πέρασαν.

«35 λεπτά για να φτάσεις από το one salonica στα δικαστήρια» έλεγαν οδηγοί «κολλημένοι» στη κίνηση την περασμένη Παρασκευή.

«Σχεδόν ένα 20λεπτο για να κατέβεις από Νεάπολη και να μπεις Λαγκαδά, αλλά μόλις παίρνεις τη στροφή να βλέπεις τα πάντα… κολλημένα».

Και φτάνουμε στο πρωί της Δευτέρας με όλη την πόλη στο… κόκκινο.

Η κατάσταση στους δρόμους της Θεσσαλονίκης το πρωί της Δευτέρας 13/11

Περιφερειακός, Τσιμισκή, Εγνατία, Λαγκαδά, Βασιλίσσης Όλγας, Αγ. Δημητρίου.

Με τα κλιμάκια βέβαια της Τροχαίας τις επόμενες ημέρες να είναι στους δρόμους και τα σταματημένα οχήματα να… εξαφανίζονται από τις λωρίδες, κάποιες φορές η κυκλοφορία στο κέντρο της πόλης γίνεται με ικανοποιητικές ταχύτητες.

Βέβαια η απορία όλων παραμένει. Πού θα παρκάρουν τόσα αυτοκίνητα;

Τα ιδιωτικά πάρκινγκ στο κέντρο κάνουν «χρυσές» δουλειές, άλλοι συνεχίζουν να χάνουν χρόνο κάνοντας γύρες μέχρι να βρουν μια άδεια θέση, αρκετοί τα αφήνουν πλέον αρκετά πιο μακριά και το παίρνουν με τα πόδια, όσο βέβαια κρατάει ο καιρός.

Αλάνες στα πέριξ των κινέζικων καταστημάτων στη Δάμωνος και στη Σαπφούς έχουν «βουλιάξει» πλέον από τα αμάξια, ενώ μέχρι πριν μια, δυο βδομάδες έβρισκες άνετα θέση.

Όσο προχωράς προς το κέντρο, η κατάσταση στα στενά είναι το ίδιο τραγική. Το ένα αμάξι σχεδόν κολλημένο πίσω από το άλλο.

Βρίσκεις θέση, παρκάρεις και βλέπεις οδηγό που έχει παρκάρει και αυτός λίγα μέτρα παραπέρα να έρχεται με συνωμοτικό ύφος να σου λέει:

«Αδελφέ ξέρεις μήπως εδώ γράφουν;»

Ανατολικότερα, προς την Καραμανλή και τη Β. Όλγας, η απαγόρευση στάθμευσης λόγω Flyover, έχει προκαλέσει αγανάκτηση σε καταστηματάρχες και κατοίκους.

Στη Β. Όλγας η Τροχαία κάνει «σαφάρι» με κλήσεις, αφαίρεση πινακίδων, ενώ γερανοί απομακρύνουν παράνομα παρκαρισμένα οχήματα.

«Μετρό, ποδηλατόδρομος, και τώρα αυτό. Πού θα ξεφορτώνουμε τα εμπορεύματα για τις επιχειρήσεις μας; Κοροϊδευόμαστε μεταξύ μας. Εκεί που είναι τροχονόμος δε σταματάει κανείς και 100 μέτρα παραπέρα όλοι διπλοπαρκαρισμένοι με αλάρμ. Να βοηθήσουμε, αλλά κάπως να βοηθήσουν και εμάς» αναφέρει καταστηματάρχης στην Καραμανλή.

«Θα πάθουμε ζημιά. Έκαναν ποδηλατόδρομο το λεωφορειόδρομο μετά την πανδημία, τώρα πάλι από τα ίδια».

Το πρωί της Δευτέρας και της Τρίτης επί της Καραμανλή δεν υπήρχε σταματημένο αμάξι στη λωρίδα προς κέντρο, που πάνω του να μην είχε ροζ χαρτάκι.

Η Τροχαία βέβαια τις προηγούμενες ημέρες είχε τοποθετήσει κατά μήκους του δρόμου κορδέλες και προειδοποιητικά μηνύματα ότι απαγορεύεται η στάθμευση.

Την Τετάρτη το πρωί, η Καραμανλή ήταν σχεδόν άδεια από παρκαρισμένα οχήματα, μιας και οι οδηγοί δεν ήθελαν πλέον να παίζουν κορώνα – γράμματα το να δουν ροζ χαρτάκι της Τροχαίας στο παρμπρίζ τους όταν επιστρέψουν.

Στην αναζήτηση του φτηνότερου πάρκινγκ

Εάν δεν έχεις χρόνο για χάσιμο ψάχνοντας γύρω γύρω για θέση πάρκινγκ τότε θέλοντας και μη καταφεύγεις στην επιλογή των ιδιωτικών χώρων στάθμευσης.

«Κάνουμε πλέον έρευνα αγοράς και σε αυτό. Κοιτάζουμε να δούμε ποιο έχει τη χαμηλότερη χρέωση μπας και γλιτώσουμε τίποτα»,

Στα πάρκινγκ προς τα δικαστήρια οι τιμές είναι πιο χαμηλές.

Στα 2,5 ευρώ κυμαίνεται η πρώτη ώρα με κάθε επόμενη να κυμαίνεται από 2 έως 3 ευρώ.

Κάποια πάρκινγκ βάζουν «πλαφόν» τη 10ευρη χρέωση ημερησίως.

Όσο προχωράς προς το κέντρο οι τιμές αυξάνονται.

Η πρώτη ώρα κοστίζει από 4 έως 5 ευρώ και η κάθε επόμενη από 2 έως 3.

Επαγγελματίες που εργάζονται σε γραφεία του κέντρου βλέπουν το τελευταίο χρόνο διαφορές… προς τα πάνω όσον αφορά τις τιμές για τα εβδομαδιαία, μηνιαία και ετήσια μισθώματα.

«Θα τελειώσει η χρονιά και από Γενάρη θα είμαστε στο ψάξιμο. Πληρώναμε 720 ευρώ το χρόνο και με τα όσα υπολογίζουμε πρόχειρα για την επόμενη χρονιά μπορεί να πιάσουμε και το χιλιάρικο» σημειώνει επαγγελματίας με γραφείο στην περιοχή κοντά στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Ένα ακόμη αξιοσημείωτο γεγονός που παρατηρείται σε ιδιωτικά πάρκινγκ, κυρίως στην περιοχή πίσω από το παλιό δημαρχείο της Θεσσαλονίκης, είναι το ότι κάποια έχουν αποσύρει πλέον από τη τιμολογιακή τους πολιτική τη μηνιαία συνδρομή.

«Πάρκαρα αρκετό καιρό στα πάρκινγκ της περιοχής, αλλά πριν λίγο καιρό έμαθα ότι θα σταματήσουν τη μηνιαία συνδρομή διότι δε τους συμφέρει οικονομικά. Οι γύρω γειτονιές είναι γεμάτες airbnb. Όσοι έρχονται να μείνουν αφήνουν τα αυτοκίνητά τους στα ιδιωτικά πάρκινγκ της περιοχής και ήδη πολλές θέσεις γεμίζουν από τους επισκέπτες και με τη χρέωση να είναι ημερήσια, είναι λογικό ότι τα έσοδα θα είναι περισσότερα γι’ αυτούς» αναφέρει επαγγελματίας επί της Βενιζέλου.

Σε άλλα ιδιωτικά πάρκινγκ του κέντρου, οι διαθέσιμες θέσεις για μηνιαία στάθμευση είναι ελάχιστες, με τις τιμές να κυμαίνονται από 150 έως 350 ευρώ.

Κοντά στα 2.000 ευρώ το τ.μ

Εξωφρενικές είναι και οι τιμές των τελευταίων μηνών για λίγα άδεια τ.μ που προσφέρονται ως κλειστοί χώροι στάθμευσης στο κέντρο της πόλης.

Με την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί και με πλεονέκτημα την ασφάλεια που προσφέρουν, μπορεί κάποιος να πληρώσει ακόμη και 20.000 ευρώ για έναν τέτοιο χώρο, που δεν ξεπερνάει σε κάποιες περιπτώσεις τα 15 τ.μ.

Όσον αφορά τις ενοικιάσεις, πάρκινγκ περίπου στα 20 τ.μ στην περιοχή του Λευκού Πύργου, δίνεται έναντι 300 ευρώ το μήνα, ενώ στα Πανεπιστήμια χώρος στάθμευσης 10 τ.μ νοικιάζεται 120 ευρώ το μήνα.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα