Σπύρος Πέγκας: Να σταματήσει το Fly Over πριν είναι αργά – Ο Αγγελούδης «χαϊδεύει» την κυβέρνηση
Αλαζονικός και απαξιωτικός ο Ταχιάος – Η Θεσσαλονίκη δεν είναι πειραματόζωο
«Δεν στηρίζουμε το έργο, υπάρχει αδιαφάνεια για τις μελέτες και τις ρήτρες και καλό θα ήταν να σταματήσει πριν είναι αργά», τόνισε σήμερα το μεσημέρι σε συνέντευξη Τύπου, ο δημοτικός σύμβουλος Σπύρος Πέγκας, επικεφαλής της παράταξης «Θεσσαλονίκη για Όλους», ασκώντας παράλληλα δριμεία κριτική στον υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Νίκο Ταχιάο και στον δήμαρχο Θεσσαλονίκης, Στέλιο Αγγελούδη.
Για το Fly Over, υποστήριξε ότι πρόκειται για ένα έργο αχρείαστο για την πόλη που εκτελείται χωρίς κανένα σχεδιασμό και σε καθεστώς πλήρους αδιαφάνειας καθώς δεν υπάρχει καμία ενημέρωση για το περιεχόμενο της σύμβασης, τις μελέτες και τις ρήτρες. Σημείωσε δε, πως το έργο της υπερυψωμένης οδού είναι ένα συμπληρωματικό έργο στον εξωτερικό δακτύλιο και στα έργα που είχαν σχεδιαστεί από το 2012, βάσει του ρυθμιστικού σχεδίου για την πόλη, και σχολίασε ότι τα 500 εκατομμύρια, που θα κοστίσει, θα μπορούσαν να «πέσουν στην πόλη» ώστε να ενισχυθούν οι αστικές συγκοινωνίες.
Τόνισε πως η κυβέρνηση έχει απολέσει κάθε αξιοπιστία καθώς δεν έχει φροντίσει να ενημερώσει τους κατοίκους για το έργο ενώ σχολίασε ότι η κεντρική εξουσία πρέπει να σταματήσει να συμπεριφέρεται ή να αντιμετωπίζει την Θεσσαλονίκη ως πειραματόζωο.
Για την στάση του υφυπουργού Υποδομών Νίκου Ταχιάου στο δημοτικό συμβούλιο, έκανε λόγο για αλαζονική, απαξιωτική και προσβλητική συμπεριφορά, όταν αποκάλεσε όσους αντιδρούν «παλαιοχριστιανούς» ενώ επισήμανε ότι η πόλη χρειάζεται ένα συνολικό σχεδιασμό και όχι αποσπασματικά έργα.
Επίσης άσκησε οξεία κριτική στον δήμαρχο Θεσσαλονίκης, Στέλιο Αγγελούδη, τον οποίο κατηγόρησε για «μετατόπιση θέσεων», αναφέροντας ότι προεκλογικά είχε ταχθεί κατά του έργου και τώρα ζητά αναβολή και προτείνει μέτρα τα οποία έτσι κι αλλιώς ο δήμος οφείλει να εφαρμόσει, όπως το ωράριο φορτοεκφορτώσεων, τα πασαλάκια, την αστυνόμευση για το παράνομο παρκάρισμα, τη δημιουργία χώρων στάθμευσης κ.λ.π.
«Ο δήμος δεν υποκαθιστά την κεντρική διοίκηση, οφείλει να διεκδικεί, να διαπραγματεύεται αλλά και να αντιστέκεται. Για το Fly Over ο δήμος πρέπει να αντιδράσει και να ζητήσει να σταματήσει το έργο που είναι αχρείαστο, ο δήμος Θεσσαλονίκης δεν είναι κυβερνητικό φερέφωνο» τόνισε χαρακτηρίζοντας τον Στέλιο Αγγελούδη «σχολιαστή και καταγραφέα των εξελίξεων» που με τη στάση του «χαϊδεύει την κυβέρνηση». Ανέφερε ότι «υπήρξε ισχυρό στέλεχος της κυβέρνησης Σαμαρά – Βενιζέλου» και αναρωτήθηκε γιατί όταν «η κυβέρνηση κόβει το δήμαρχος Αθηναίων Χ. Δούκα από το Πράσινο Ταμείο, η κυβέρνηση ανοίγει το ταμείο στο δήμο Θεσσαλονίκης».
Σε ότι αφορά τις αντιδράσει φορέων και κατοίκων ανέφερε ότι η παράταξη του υα συνεργαστεί με όλες τις συλλογικότητες που στέκονται κριτικά και αντιδρούν στην υλοποίηση του fly over.
Ο πρώην αντιδήμαρχος και στέλεχος της παράταξης «Θεσσαλονίκη για Όλους» Ανδρέας Κουράκης, σχετικά με την στάση του υφυπουργού Υποδομών Νίκου Ταχιάου, αφού παρατήρησε ότι «ανέλαβε να κάνει την βρώμικη δουλειά», σχολίασε ότι επειδή ως μηχανικό γνωρίζει ότι το έργο τελικά δεν θα μπορέσει να γίνει, γι αυτό και δεν υπάρχουν μελέτες, επέλεξε την επιθετική συμπεριφορά για να κάμψει τις αντιδράσεις».
Επίσης ο συγκοινωνιολόγος, Πέτρος Κρητικός, παρατήρησε ότι το Fly Over ξεκίνησε χωρίς καμία διαβούλευση με τους φορείς και τον επιστημονικό κόσμο της πόλης και το χαρακτήρισε συμπληρωματικό, που δεν θα λύσει το κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης. Όπως είπε «έχουν αγνοηθεί οι επισημάνσεις του ΤΕΕ» και πως τα μέτρα που προτείνονται θα πρέπει να υλοποιηθούν ανεξάρτητα αν γίνει ή όχι το Fly Over.