Στη Βουλή οι καθυστερήσεις για τη δυνατότητα πληρωμής με κάρτα στο Μετρό Θεσσαλονίκης
Στο επίκεντρο και το πότε θα λειτουργήσει το ψηφιακό και τηλεφωνικό σήμα στο νέο συγκοινωνιακό μέσο της πόλης
Κοινοβουλευτική ερώτηση προς τα συναρμόδια Υπουργεία κατέθεσε η Κυριακή Μάλαμα σε σχέση με τις κυβερνητικές υποσχέσεις για ψηφιακή μετάβαση στο Μετρό Θεσσαλονίκης που δεν υλοποιούνται.
Όπως επισημαίνεται στην ερώτηση, η κυβέρνηση είχε υποσχεθεί ότι μετά τις 26 Μαίου θα ενεργοποιηθεί η δυνατότητα πληρωμής με κάρτα για την αγορά εισιτηρίων του Μετρό Θεσσαλονίκης.
Όμως, η δυνατότητα αυτή δεν έχει ενεργοποιηθεί, με άγνωστο το πότε τελικά θα συνδεθούν οι αυτόματοι πωλητές εισιτηρίων με τις τράπεζες για την αποδοχή πληρωμή μέσω κάρτας.
Αντίστοιχα, καμία πρόοδος δεν έχει συντελεστεί στην υποδομή για το ηλεκτρονικό εισιτήριο και την ψηφιακή ταυτοποίηση στις μηνιαίες προπληρωμένες κάρτες.
Ταυτόχρονα, δεν λειτουργεί στους σταθμούς του Μετρό, στις αποβάθρες και στα βαγόνια το Internet, ενώ δεν υπάρχει τηλεφωνικό σήμα. Αντίστοιχα, σε δημοφιλείς ψηφιακές εφαρμογές, όπως το Google Maps δεν υπάρχουν χάρτες του Μετρό Θεσσαλονίκης, ούτε πληροφορίες για τα δρομολόγια, όπως υπάρχουν σε άλλες ευρωπαϊκές πόλεις, αλλά και στο Μετρό της Αθήνας.
Στο πλαίσιο αυτό η Κυριακή Μάλαμα καλεί τους αρμόδιους Υπουργούς να διευκρινίσουν:
Πρώτον : Πότε θα ενεργοποιηθεί η δυνατότητα πληρωμής με κάρτα στα εκδοτήρια του Μετρό Θεσσαλονίκης;
Δεύτερον : Πότε θα λειτουργήσει ψηφιακό ηλεκτρονικό εισιτήριο στο Μετρό Θεσσαλονίκης;
Τρίτον : Πότε θα λειτουργήσει το ψηφιακό και τηλεφωνικό σήμα στο Μετρό Θεσσαλονίκης;
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τους κυρίους Υπουργούς :
– Υποδομών και Μεταφορών
– Ψηφιακής Διακυβέρνησης
Θέμα : Πότε θα υλοποιηθούν οι υποσχέσεις για ηλεκτρονικό εισιτήριο και ψηφιακές υπηρεσίες στο Μετρό Θεσσαλονίκης;
Η κυβέρνηση είχε υποσχεθεί ότι μετά τις 26 Μαίου θα ενεργοποιηθεί η δυνατότητα πληρωμής με κάρτα για την αγορά εισιτηρίων του Μετρό Θεσσαλονίκης. Όμως, η δυνατότητα αυτή δεν έχει ενεργοποιηθεί, με άγνωστο το πότε τελικά θα συνδεθούν οι αυτόματοι πωλητές εισιτηρίων με τις τράπεζες για την αποδοχή πληρωμή μέσω κάρτας. Αντίστοιχα, καμία πρόοδος δεν έχει συντελεστεί στην υποδομή για το ηλεκτρονικό εισιτήριο και την ψηφιακή ταυτοποίηση στις μηνιαίες προπληρωμένες κάρτες.
Ταυτόχρονα, δεν λειτουργεί στους σταθμούς του Μετρό, στις αποβάθρες και στα βαγόνια το Internet, ενώ δεν υπάρχει τηλεφωνικό σήμα. Αντίστοιχα, σε δημοφιλής ψηφιακές εφαρμογές, όπως το Google Maps δεν υπάρχουν χάρτες του Μετρό Θεσσαλονίκης, ούτε πληροφορίες για τα δρομολόγια, όπως υπάρχουν σε άλλες ευρωπαϊκές πόλεις, αλλά και στο Μετρό της Αθήνας.
Επειδή η ψηφιακή μετάβαση στις υπηρεσίες του Μετρό Θεσσαλονίκης θα έπρεπε να αποτελεί προτεραιότητα για μια σύγχρονη, “έξυπνη” πόλη.
Επειδή η κυβέρνηση υπόσχεται χωρίς αντίκρισμα σε κρίσιμα θέματα διαχείρισης της καθημερινότητας του κυκλοφοριακού έργου της Θεσσαλονίκης.
Ερωτώνται οι κύριοι Υπουργοί :
Πότε θα ενεργοποιηθεί η δυνατότητα πληρωμής με κάρτα στα εκδοτήρια του Μετρό Θεσσαλονίκης;
Πότε θα λειτουργήσει ψηφιακό εισιτήριο στο Μετρό Θεσσαλονίκης;
Πότε θα λειτουργήσει το ψηφιακό και τηλεφωνικό σήμα στο Μετρό Θεσσαλονίκης;
Η ερωτούσα βουλευτής
Μάλαμα Κυριακή