Θεσσαλονίκη: Λίφτινγκ στα πεζοδρόμια της οδού Εγνατία – Πότε ξεκινούν τα έργα
Η παρέμβαση αφορά τα πεζοδρόμια σε όλο το μήκος ενός εκ των βασικότερων δρόμων του κέντρου της πόλης - Ποια σημεία εξαιρούνται
Στα τέλη Γενάρη θα ξεκινήσει η παρέμβαση της διοίκησης του Δήμου Θεσσαλονίκης για ανακατασκευή στα πεζοδρομία της οδού Εγνατία.
Η παρέμβαση αφορά τα πεζοδρόμια σε όλο το μήκος ενός εκ των βασικότερων δρόμων του κέντρου της πόλης, εκτός των σημείων όπου βρίσκονται οι σταθμοί του Μετρό και είναι ήδη διαμορφωμένοι.
Πρόκειται για ένα έργο παλιάς εργολαβίας που περιλαμβάνεται στο σχέδιο του Δήμου Θεσσαλονίκης για την αστική αναζωογόνηση δέκα εμπορικών δρόμων σε όλες τις γειτονιές, όπως είχε ανακοινωθεί από την διοίκηση του Κ. Ζέρβα.
Για την υλοποίηση των παρεμβάσεων ο Δήμος Θεσσαλονίκης είχε εξασφαλίσει χρηματοδότηση περίπου 30 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης.
Η ανακοίνωση του Δήμου Θεσσαλονίκης τον Μάρτιο του 2023 σημείωνε σχετικά:
1. Στην οδό Εγνατία, σε μήκος 1,8 χλμ. και σε επιφάνεια 27.000 τ.μ., από την πλατεία Δημοκρατίας μέχρι το Σιντριβάνι. Η Εγνατία αποτελεί μια εμβληματική οδό, που φιλοξενεί πληθώρα αρχαιολογικών χώρων και κτίρια ιδιαίτερου αρχιτεκτονικού ενδιαφέροντος. Μεταξύ άλλων προβλέπεται η ενίσχυση του αστικού πρασίνου με τη δημιουργία μιας αλέας με την προσθήκη νέων δέντρων στις υφιστάμενες δεντροστοιχίες και με τη διαμόρφωση παρτεριών χαμηλής φύτευσης. Κατά μήκος του δρόμου προβλέπεται η τοποθέτηση καθιστικών. 2. Στην οδό Ολύμπου, σε μήκος 1,5 χλμ. και σε επιφάνεια 10.000 τ.μ., όπου παράλληλα με τις αναπλάσεις στα πεζοδρόμια οι ψηλές φυτεύσεις ενισχύονται, ενώ εμπλουτίζονται και τα υφιστάμενα παρτέρια. 3. Στην οδό Κολωνιάρη, που αναπλάθεται σε όλο το μήκος της. 4. Στην οδό Παναγίας Φανερωμένης, σε μήκος 450 μέτρων και σε επιφάνεια 3.000 τ.μ. 5. Στην οδό Κλαυθμώνος, όπου μεταξύ άλλων επανασχεδιάζονται τα πεζοδρόμια, που σήμερα σε αρκετά σημεία δεν είναι προσβάσιμα. Δημιουργείται όδευση τυφλών, διαμορφώνονται ράμπες για την ασφαλή διέλευση των ατόμων με αναπηρία και προβλέπονται δενδροφυτεύσεις. 6. Στην οδό Παπάφη, που εκτείνεται σε μήκος 2,3 χλμ. και καλύπτει επιφάνεια 34.000 τ.μ. Στο σχέδιο ανάπλασης περιλαμβάνονται εκτεταμένες δενδροφυτεύσεις, νέα παρτέρια και παρεμβάσεις για τη βελτίωση της προσβασιμότητας. 7. Στην οδό 25ης Μαρτίου, σε μήκος 1,5 χλμ., από τη Γεωργίου Παπανδρέου μέχρι την Αλ. Παπαναστασίου. 8. Στη Μάρκου Μπότσαρη, σε μήκος 1,75 χλμ. από τη λεωφόρο Μεγάλου Αλεξάνδρου μέχρι την Αλ. Παπαναστασίου. Μεταξύ άλλων επανασχεδιάζονται τα παρτέρια, ώστε ο δημόσιος χώρος να παρουσιάζει μια ενιαία αισθητική, και βελτιώνεται η προσβασιμότητα. 9. Στην οδό Βενιζέλου, στην Τριανδρία, μεταξύ των οδών Αμοργού και Ελευθερίας. 10. Στην οδό Ελευθερίας, επίσης στην Τριανδρία, όπου μεταξύ άλλων προβλέπονται διαπλατύνσεις πεζοδρομίων στο νότιο τμήμα, επανασχεδιασμός παρτεριών και νέες φυτεύσεις.
Σε όλους τους δρόμους που εντάσσονται στο έργο θα γίνουν ανακατασκευές στα πεζοδρόμια, θα τοποθετηθεί νέος φωτισμός χαμηλής ενεργειακής κατανάλωσης και θα διαμορφωθεί ένα ολοκληρωμένο δίκτυο για τη βελτίωση της προσβασιμότητας και την ασφαλέστερη κίνηση των πεζών και των εμποδιζόμενων ατόμων.
Ακόμη, προβλέπονται νέες φυτεύσεις, αστικός εξοπλισμός με υλικά φιλικά προς το περιβάλλον, καθιστικά, υπόγειοι κάδοι. Στις εμπορικές ζώνες θα τοποθετηθούν χάρτες, ώστε να διευκολύνονται οι επισκέπτες τους, ενώ ενσωματώνονται έξυπνα συστήματα και εφαρμογές, όπως ενδεικτικά η δημιουργία καθιστικών σημείων όπου θα μπορεί να γίνεται φόρτιση ηλεκτρονικών συσκευών με τη βοήθεια φωτοβολταϊκών πάνελ. Οι παρεμβάσεις σε αυτούς τους δέκα δρόμους αποτελούν την πρώτη φάση ενός ευρύτερου κατασκευαστικού προγράμματος.
Στο παραπάνω ζήτημα είχε αναφερθεί και ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Στέλιος Αγγελούδης στη συνέντευξη που παραχώρησε στην parallaxi στις αρχές του νέου έτους με αφορμή τη συμπλήρωση ενός χρόνου από την ανάληψη των καθηκόντων του.
Σχετικά, είχε πει:
«Μεγάλη όχληση ξέρετε πού θα έχουμε και προσπαθώ να το λύσω; Και δυστυχώς λύνω μόνο προβλήματα του παρελθόντος. Στη λεγόμενη ανάπλαση των 10 δρόμων. Βρήκαμε τη μελέτη. Πεζοδρόμια και άσφαλτος. Αν αυτό το ανοίξουμε, είναι 10 δρόμοι που πρέπει να τους σουλουπώσουμε, Εγνατία π.χ. Σκέφτεστε τι θα γινόταν αν άνοιγαν όλοι μαζί αυτοί οι δρόμοι; Και έχω 1 με 1,5 χρόνο για την παράδοση. Τι να κάνω, να χάσω 25 εκατομμύρια ως πόλη; Το βρήκα, άλλοι το σχεδίασαν, αλλά δεν κάνω όπως οι άλλοι που δεν κάνουν τα έργα που βρήκαν».