Θεσσαλονίκη: “Ξεριζώνονται” και οι τελειόφοιτοι του 4ου ΓΕΛ – Αγωνία για καθηγητές και μαθητές

Αγανακτισμένοι διδάσκοντες και μαθητές - Οι δηλώσεις διαμαρτυρίας

Parallaxi
θεσσαλονίκη-ξεριζώνονται-και-οι-τε-1214009
Parallaxi

Σε συνέχεια από το χθεσινό “γαϊτανάκι” που αποκάλυψε η parallaxi, με τους μαθητές τμημάτων της Γ’ Λυκείου να γίνονται “μπαλάκι” λίγο πριν το πρώτο κουδούνι, και το 4ο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης καταγγέλλει την τελευταίας στιγμής ενημέρωση για την μη δημιουργία κανενός εκ των τμημάτων κατεύθυνσης της Γ’ Λυκείου, με δρομολογημένη μεταφορά μαθητών σε άλλα σχολεία.

Καθηγητές, μαθητές και γονείς βρίσκονται αυτή τη στιγμή σε μεγάλη ανησυχία, μη γνωρίζοντας τελικά που θα φοιτήσουν την τελευταία τους χρονιά οι υποψήφιοι των πανελληνίων εξετάσεων.

Η δήλωση διαμαρτυρίας από το 4ο ΓΕΛ έρχεται μετά από το ζήτημα μετακίνησης του 2ου ΓΕΛ Θεσσαλονίκης αλλά και το αντίστοιχο ζήτημα του 16ου ΓΕΛ που από την Ξηροκρήνη, οι μαθητές βρίσκονται πια σε Λύκειο στην Κασσάνδρου.

Ακολουθεί η δήλωση διαμαρτυρίας του συλλόγου διδασκόντων του 4ου ΓΕΛ Θεσσαλονίκης:

“Τη Δευτέρα που μας πέρασε, δύο μόλις μέρες πριν ξεκινήσει το νέο διδακτικό έτος και υποδεχτούμε τους μαθητές μας, πληροφορηθήκαμε ως σύλλογος διδασκόντων του 4ου ΓΕΛ Θεσσαλονίκης πως δεν πήρε έγκριση από το ΥΠΑΙΘ κανένα από τα τμήματα κατευθύνσεων της Γ Λυκείου! Όχι μόνο τα ολιγομελή (6μελή) της Θεωρητικής και Θετικής κατεύθυνσης αλλά και εκείνο της Πληροφορικής και Οικονομικών, που φτάνει τους 14 μαθητές υπερκαλύπτοντας το κατώτατο όριο των 11 μαθητών που θέτει ο νόμος!

Σε εφαρμογή της απόφασης αυτής της Υφυπουργού Παιδείας, την οποία υπερασπίστηκε και ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, κος Κόπτσης, σε συνάντηση που είχε με τους εκπροσώπους των εκπαιδευτικών σωματείων της πόλης την περασμένη Παρασκευή, η ΔΙΔΕ ανατολικής Θεσσαλονίκης εξέδωσε το απόγευμα της Τρίτης 10.9, την παραμονή του αγιασμού(!), απόφαση, με την οποία καταργεί τα λεγόμενα «ολιγομελή» τμήματα κατευθύνσεων έξι ΓΕΛ, μαζί και του δικού μας, αναγκάζοντας τους μαθητές που φοιτούν σε αυτά να αλλάξουν σχολικό περιβάλλον κατευθυνόμενοι σε όμορα σχολεία. Το τρίτο, το 14μελές τμήμα του σχολείου μας φαίνεται πως τη γλίτωσε (προς το παρόν;).

Και αναρωτιόμαστε: είναι δυνατόν την τελευταία στιγμή, χωρίς καμία προηγούμενη ειδοποίηση ή ψυχολογική προετοιμασία των μαθητών, χωρίς καμία συνεννόηση ή συνεργασία με τις οικείες σχολικές κοινότητες, να αποφασίζεται ένα τέτοιο μέτρο μαζικής μετακίνησης τμημάτων από σχολείο σε σχολείο; Είναι δυνατόν τελειόφοιτοι, που αυτή τη στιγμή μπαίνουν στην κρισιμότερη χρονιά της 12χρονης μαθητικής τους πορείας και που χρειάζονται τη μέγιστη δυνατή ψυχική ηρεμία και (χάριν αυτής) ένα σταθερό περιβάλλον για να μπορέσουν να επικεντρωθούν στον στόχο τους και να αποδώσουν τα μέγιστα, να ξεριζώνονται ξαφνικά από το γνώριμο και προσφιλές τους περιβάλλον και να μεταφυτεύονται σε ένα άλλο, άγνωστο, στο οποίο ενδεχομένως να μην προλάβουν έγκαιρα να εγκλιματιστούν;

Στο νέο ποινολόγιο που θέσπισε το υπουργείο για τους μαθητές μόλις πριν από λίγους μήνες, η αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος ορίζεται ως η αυστηρότερη των ποινών (βλ. «παιδαγωγικών μέτρων»), που επιβάλλεται σε μαθητές με εξαιρετικά αποκλίνουσες συμπεριφορές. Πώς είναι δυνατόν η ίδια «ποινή» να επιβάλλεται τώρα τόσο βάναυσα σε μαθητές που το μόνο τους «πταίσμα» είναι ότι διάλεξαν τη λάθος κατεύθυνση στο λάθος σχολείο; Έχει αυτή η απόφαση το παραμικρό παιδαγωγικό έρεισμα, προδίδει έστω ένα ίχνος ενσυναίσθησης (για την οποία τόσος λόγος γίνεται τελευταία) ή ευαισθησίας απέναντι στα νέα παιδιά;

Θεωρούμε αυτή την απόφαση απαράδεκτη, τόσο για το περιεχόμενό της όσο και για τον χρόνο και τον τρόπο με τον οποίο ελήφθη. Κι όχι μόνο για τους μαθητές αλλά και για μας, τους καθηγητές, που βρισκόμαστε τώρα ξαφνικά χωρίς ωράριο και χωρίς δυνατότητα επιλογής κάποιου σχολείου για να πάμε, μιας και ο πρώτος και μεγαλύτερος κύκλος τοποθετήσεων έχει ολοκληρωθεί και τα περισσότερα κενά στα σχολεία έχουν καλυφθεί ήδη από το καλοκαίρι! Υποθέτουμε πως για άλλη μια φορά η Διεύθυνση θα μας διοχετεύσει σε σχολεία της δικής επιλογής, χωρίς να μας ρωτήσει και σε καθεστώς πλήρους αδιαφάνειας, όπως συνηθίζει εδώ και πολλά χρόνια.

Δηλώνουμε εκ μέρους μας πως σε συντονισμό με τους μαθητές και τους γονείς, όχι μόνο του δικού μας σχολείου αλλά και όλων όσων θίγονται από την αιφνιδιαστική και ανάλγητη αυτή κίνηση του υπουργείου και των τοπικών διευθύνσεων, θα παλέψουμε για την ανάκλησή της!

Ο σύλλογος διδασκόντων του 4ου ΓΕΛ Θεσσαλονίκης”

Η δήλωση διαμαρτυρίας των μαθητών του 4ου ΓΕΛ Θεσσαλονίκης:

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα