Θεσσαλονίκη: Σε ισραηλινά χέρια περνά η ΕΛΒΟ

Ο Όμιλος SK απέκτησε το σύνολο των μετοχών της

Parallaxi
θεσσαλονίκη-σε-ισραηλινά-χέρια-περνά-203714
Parallaxi

Στην πλήρη εξαγορά της ΕΛΒΟ, του σημαντικότερου κατασκευαστή εξειδικευμένων στρατιωτικών και πολιτικών οχημάτων ειδικού σκοπού στην Ελλάδα, προχώρησε ο ισραηλινός Όμιλος SK.

Oπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση η εξαγορά αυτή υπογραμμίζει τη μακροπρόθεσμη δέσμευση του Ομίλου SK στη χώρα – ενισχύοντας την εγχώρια βιομηχανία, προωθώντας την καινοτομία και τροφοδοτώντας την οικονομική ανάπτυξη. Με την μοναδική υποδομή της ΕΛΒΟ στην κατασκευή οχημάτων ειδικού σκοπού, ο Όμιλος SK θα συνεχίσει όχι μόνο να καλύπτει τις εγχώριες ανάγκες, αλλά και να ενισχύει τις εξαγωγές προς περισσότερες διεθνείς αγορές.

Με την απόκτηση της πλήρους ιδιοκτησίας της ΕΛΒΟ, ο Όμιλος SK θα αξιοποιήσει τη βαθιά του τεχνογνωσία στον αμυντικό τομέα, την αποδεδειγμένη επιτυχία του στην αναδιοργάνωση ιδιωτικοποιημένων εργοστασίων και στην αναζωογόνηση στρατηγικών βιομηχανικών δραστηριοτήτων, καθώς και τη δέσμευσή του για μεταφορά τεχνολογίας, ώστε να αναδείξει την ΕΛΒΟ σε κορυφαίο κέντρο παραγωγής και εξαγωγών. Η εξέλιξη αυτή σηματοδοτεί την πρώτη επιχειρησιακή βάση του Ομίλου SK στην Ευρώπη και εδραιώνει τη θέση του ως κορυφαίας δύναμης στον παγκόσμιο τομέα στρατιωτικών και εμπορικών οχημάτων. Παράλληλα, ενισχύει τη δέσμευσή του για επενδύσεις σε προηγμένες χερσαίες αμυντικές δυνατότητες, τοπική παραγωγή και στρατηγική συνεργασία με την Ελλάδα.

Η ΕΛΒΟ διαθέτει μακρά παράδοση στον ελληνικό αμυντικό τομέα, γνωστή για την παραγωγή εμβληματικών οχημάτων όπως τα τεθωρακισμένα μεταφοράς προσωπικού Leonidas και τα τζιπ Mercedes-Benz G-Class, τα οποία παραμένουν σε χρήση από τον Ελληνικό Στρατό. Η εταιρεία συνδέθηκε με την παραγωγή φορτηγών Steyr, καθώς και εξειδικευμένων οχημάτων και λεωφορείων για την πολιτική προστασία και τις δημόσιες υπηρεσίες. Επιπλέον, η πιστοποιημένη γραμμή παραγωγής και συναρμολόγησης αρμάτων Leopard 2 HEL είναι στρατηγικής σημασίας, δεδομένου του εκτεταμένου στόλου της Ελλάδας.

«Η απόκτηση της πλήρους ιδιοκτησίας της ΕΛΒΟ αποτελεί σημαντικό ορόσημο στα στρατηγικά μας σχέδια ανάπτυξης και εμβαθύνει τους δεσμούς μας με την Ελλάδα», δήλωσε ο Αντιπρόεδρος του Ομίλου SK, Ronen Hamudot. «Βλέπουμε τεράστιες δυνατότητες στις υποδομές και την κληρονομιά της ΕΛΒΟ και δεσμευόμαστε να τη μετατρέψουμε σε κορυφαίο διεθνές κέντρο παραγωγής και εξαγωγών. Αυτή η επένδυση αντανακλά το μακροπρόθεσμο όραμά μας να ενισχύσουμε την ελληνική αμυντική βιομηχανία και να επεκτείνουμε το επιχειρησιακό αποτύπωμα του Ομίλου SK στην Ευρώπη ως παγκόσμιου ηγέτη στον τομέα της χερσαίας άμυνας».

Η ΕΛΒΟ, ιστορικός συνεργάτης του Ελληνικού Στρατού και της Πολιτείας για περισσότερα από πενήντα χρόνια, διαθέτει αποδεδειγμένη εμπειρία στην κατασκευή και συναρμολόγηση στρατιωτικών, πολιτικών και ειδικών οχημάτων.

Ο Όμιλος SK, που ιδρύθηκε από τον γνωστό βιομήχανο Samy Katsav, είναι ένας κορυφαίος επενδυτικός όμιλος γνωστός για την ώθηση της καινοτομίας σε πολλούς στρατηγικούς τομείς. Το χαρτοφυλάκιό του περιλαμβάνει διεθνώς αναγνωρισμένες εταιρείες που απασχολούν συνολικά πάνω από 2.000 εργαζόμενους και ενώνονται από τη δέσμευσή τους στην καινοτομία και την επιχειρησιακή αριστεία. Οι εταιρείες του Ομίλου SK εξυπηρετούν στρατιωτικές, αστυνομικές και πολιτικές αγορές σε σχεδόν 60 χώρες.

Με την απόκτηση της πλήρους ιδιοκτησίας της ΕΛΒΟ, ο Όμιλος SK θα αξιοποιήσει τη βαθιά του τεχνογνωσία στον αμυντικό τομέα, την αποδεδειγμένη επιτυχία του στην αναδιοργάνωση ιδιωτικοποιημένων εργοστασίων και στην αναζωογόνηση στρατηγικών βιομηχανικών δραστηριοτήτων, καθώς και τη δέσμευσή του για μεταφορά τεχνολογίας, ώστε να αναδείξει την ΕΛΒΟ σε κορυφαίο κέντρο παραγωγής και εξαγωγών. Η εξέλιξη αυτή σηματοδοτεί την πρώτη επιχειρησιακή βάση του Ομίλου SK στην Ευρώπη και εδραιώνει τη θέση του ως κορυφαίας δύναμης στον παγκόσμιο τομέα στρατιωτικών και εμπορικών οχημάτων. Παράλληλα, ενισχύει τη δέσμευσή του για επενδύσεις σε προηγμένες χερσαίες αμυντικές δυνατότητες, τοπική παραγωγή και στρατηγική συνεργασία με την Ελλάδα.

Ιστορία 

Ιδρύθηκε το 1972 με την επωνυμία ΣΤΑΓΙΕΡ ΕΛΛΑΣ ΑΒΕ, ως θυγατρική τις αυστριακής Steyr Daimler Puch, και κατασκεύαζε (αρχικά κάνοντας απλή συναρμολόγηση, με σταδιακά αυξανόμενο ποσοστό εγχώριας κατασκευής εξαρτημάτων) φορτηγά, άρματα μάχης και τρακτέρ της αυστριακής εταιρείας στην Ελλάδα.

Μοντέλο Aletis της ΕΛΒΟ, 2001 Το 1987 μετονομάσθηκε σε ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΟΧΗΜΑΤΩΝ (ΕΛΒΟ) ΑΒΕ, και ο πλήρης έλεγχος της εταιρείας πέρασε στο Ελληνικό Δημόσιο. Τον Αύγουστο του 2000, μετά από διεθνή διαγωνισμό, το 43% των μετοχών της εταιρείας, καθώς και η διοίκηση πέρασαν στην κοινοπραξία των εταιρειών του ομίλου Μυτιληναίος και ΜΕΤΚΑ Α.Ε. Το 2011 ο Όμιλος Μυτιληναίου μεταβίβασε τον έλεγχο πίσω στο Ελληνικό Κράτος έναντι συμβολικού τιμήματος ενός ευρώ.

Το 2001 παρουσίασε το πρωτότυπο αυτοκίνητο Aletis, ένα μικρό καμπριολέ σχεδιασμένο από το γραφείο Pininfarina.

2014-2019 Η ΕΛΒΟ τέθηκε σε καθεστώς ειδικής εκκαθάρισης το 2014. Ο πρώτος διαγωνισμός για την πώληση της εταιρείας ακυρώθηκε και ο δεύτερος κρίθηκε άγονος. Η νέα κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας τον Ιούλιο του 2019 πέρασε της αρμοδιότητες της ΕΛΒΟ στο υπουργείο ανάπτυξης και επενδύσεων. Στις 3 Αυγούστου ο υπουργός ανάπτυξης και επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης ανακοίνωσε δημόσια πως θα υπάρξει μέσα στον Σεπτέμβρη του 2019 3ος διαγωνισμός για την ιδιωτικοποίηση της ΕΛΒΟ.

2020-σήμερα Στις 22 Σεπτεμβρίου 2020 η ΕΛΒΟ πωλήθηκε στην κοινοπραξία του Ισραήλ Plasan και SK Group ως αποτέλεσμα ιδιωτικοποίησης κατέχοντας ποσοστό 79% ενώ το ελληνικό δημόσιο από το 2023 θα κατέχει το 21%.

Πηγή – Newmoney

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα