Θεσσαλονίκη: Ξεκίνησαν οι παρεμβάσεις στο «καλντερίμι» της πολύπαθης οδού Ελ. Ζωγράφου

Συνεργεία του Δήμου Θεσσαλονίκης σε έναν από τους πιο πολυσυζητημένους δρόμους της πόλης - Η άστοχη επιλογή της προηγούμενης διοίκησης, οι αντιδράσεις και οι νέες εργασίες

Parallaxi
θεσσαλονίκη-ξεκίνησαν-οι-παρεμβάσει-1176986
Parallaxi

Συνεργείο του Δήμου Θεσσαλονίκης βρίσκεται από το πρωί της Τρίτης επί της οδού Ελ. Ζωγράφου, του δρόμου που έχει ταλαιπωρήσει την τελευταία διετία χιλιάδες πολίτες της πόλης.

Οι προσπάθειες της νέας δημοτικής αρχής για να… συμμαζευτεί η κατάσταση στον πολύπαθο αυτό δρόμο της Θεσσαλονίκης ξεκίνησαν το Φεβρουάριο mε την τοποθέτηση συμπληρωματικού αρμού ανάμεσα στους κυβόλιθους.

Ο δρόμος θα παραμείνει κλειστός τις επόμενες ημέρες και η πρόσβαση στο «Αγ. Δημήτριος» θα γίνεται μέσω άλλης οδού που οδηγεί από τα Κάστρα στο νοσοκομείο.

Από την πλευρά του ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων, Πρόδρομος Νικηφορίδης, σε ανάρτησή του αναφέρει:

«Η προχειρότητα με την οποία αντιμετώπιζε τα έργα η προηγούμενη διοίκηση στην οποία ένας Σύμβουλος παρίστανε τον Αντιδήμαρχο είναι γνωστή! Αυτό το έργο που ταλαιπώρησε τη Θεσσαλονίκη τα τελευταία χρόνια προσπαθούμε να διορθώσουμε! Οδός Ελένη Ζωγράφου προς το Νοσοκομείο Άγιος Δημήτριος».

Το ιστορικό

Τον Φεβρουάριο του 2022 η διοίκηση του Κ. Ζέρβα ανακοίνωνε την παράδοση του δρόμου που οδηγεί προς το νοσοκομείο Αγ. Δημήτριος και τα κάστρα, μετά την ανάπλαση που έγινε στο σημείο.

Πέραν της νέας κυβολιθικής επίστρωσης κατά τη διάρκεια των εργασιών αξιοποιήθηκαν και οι παλιοί κυβόλιθοι που αποκαλύφθηκαν.

Από εκείνο το σημείο και μετά όμως οι αντιδράσεις ήταν σφοδρές.

Αυτοκίνητα, μηχανάκια, ασθενοφόρα, μηχανές τα οποία… ταρακουνούνταν κάθε φορά που έπρεπε να περάσουν από το συγκεκριμένο δρόμο.

Δεν έλειψαν άλλωστε και οι συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας έξω από το νοσοκομείο, αλλά και οι συμβολικοί αποκλεισμοί του δρόμου, μήπως και βρισκόταν λύση στην άστοχη επιλογή που έκανε η τότε διοίκηση.

Οδηγοί ταξί, λεωφορείων και ασθενοφόρων με ανακοινώσεις τους εξέφραζαν την οργή τους για την κατάσταση στο δρόμο και τα σοβαρά παράπονα που γίνονται από επιβάτες και ασθενείς.

Ασθενοφόρα που μεταφέρουν ασθενείς με εγκεφαλικά επεισόδια, αιμορραγίες και σπασμένα μέλη, οχήματα, λεωφορεία, μηχανάκια που… χοροπηδάνε περνώντας από το σημείο, δεκάδες παρκαρισμένα ΙΧ σε όλο το μήκος του δρόμου, πεζοδρόμια που δεν μεγάλωσαν ποτέ με αποτέλεσμα οι πεζοί να παίζουν καθημερινά κορώνα γράμματα την ασφάλεια τους, αλλά και απουσία σχαρών για να φεύγουν υπόγεια τα νερά της βροχής.

«Μπαλάκι» οι ευθύνες

Η τύχη του δρόμου, των κατοίκων, αλλά και όλων όσων τον χρησιμοποιούν καθημερινά, γίνονταν.., μπαλάκι μεταξύ της τότε διοίκησης του Δήμου Θεσσαλονίκης και της Εφορείας Αρχαιοτήτων που ένας δείχνει τον άλλον για το ποιος είναι υπεύθυνος για το αποτέλεσμα των εργασιών που ξεσήκωσε θύελλα αντιδράσεων.

Ο τότε αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων, Μάκης Κυριζίδης, με δηλώσεις του σημείωνε, ότι η επιλογή του να τοποθετηθούν κυβόλιθοι στην οδό Ελ. Ζωγράφου, δεν είναι του Δήμου Θεσσαλονίκης, ο οποίος από την πλευρά του έκανε μια αρχαιολογική αποκατάσταση του δρόμου, με τη μοναδική εντολή και οδηγία της Εφορείας Αρχαιοτήτων.

Μάλιστα, πρόσθετε ότι όταν υλοποιούνταν η ανάπλαση, παρών ήταν και αρχαιολόγος ο οποίος πληρώθηκε από το έργο και ήλεγχε κάθε κυβόλιθο, ώστε να διαπιστώσει ότι η αποκατάσταση του πραγματοποιείται όπως πρέπει.

Παράλληλα, υπογράμμιζε ότι εφόσον η Εφορεία Αρχαιοτήτων ενημερώσει τον Δήμο Θεσσαλονίκης ότι τελικά δεν θέλουν τους κυβόλιθους, επειδή έχουν διαπιστώσει τις αντιδράσεις που υπάρχουν, από την πλευρά τους οι αρμόδιες υπηρεσίες του Δήμου θα μπορέσουν μέσα σε 1,5 ώρα – 2 ώρες να ασφαλτοστρώσουν το δρόμο.

Ο δρόμος αποτελεί ένα σημείο που παρουσιάζει έντονο αρχαιολογικό ενδιαφέρον, γι’ αυτό και όπως τόνιζε, η Εφορεία Αρχαιοτήτων δίνει τις κατευθύνσεις και από εκεί και πέρα πρέπει να ακολουθούνται. Γι’ αυτό το λόγο και κάλεσε τους εργαζόμενους του νοσοκομείου «Αγ. Δημήτριος» να απευθυνθούν στο υπουργείο Πολιτισμού ώστε να πάρουν από εκεί την έγκριση και εν συνεχεία ο Δήμος να υλοποιήσει.

Σύμφωνα τα όσα υποστήριζαν τότε από πλευράς Δήμου Θεσσαλονίκης, η τότε διοίκηση είχε απευθυνθεί για το θέμα στην Εφορεία Αρχαιοτήτων, αλλά δεν υπάρχει αλλαγή στάσης.

Επί της ουσίας ο Δήμος δήλωνε αναρμόδιος, αφού από την πλευρά του έκανε την ανάπλαση, αλλά παράλληλα ενημέρωσε και την Εφορεία Αρχαιοτήτων ότι θα δημιουργηθούν προβλήματα, όμως ήταν κάθετη στην άποψη της περί αρχαιολογικής αποκατάστασης της οδού. Και από τη στιγμή που όλοι όσοι διαμαρτύρονται για την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί δεν απευθύνονται ή δεν παίρνουν απαντήσεις από την Εφορεία Αρχαιοτήτων, τότε στρέφουν τα βέλη τους προς το Δήμο.

Διαφορετική εκδοχή στα λεγόμενα του κ. Κυριζίδη έδινε από την πλευρά της η Εφορεία Αρχαιοτήτων με γραπτή της απάντηση.

Ούτε λίγο, ούτε πολύ, η Εφορεία Αρχαιοτήτων άφηνε να εννοηθεί ότι αν η μελέτη του Δήμου Θεσσαλονίκης ήταν διαφορετική, τότε ενδεχομένως να υπήρχε διαφορετική γνωμοδότηση από πλευράς του Τοπικού Συμβουλίου Μνημείων Κεντρικής Μακεδονίας που να μην περιλάμβανε κυβολιθικές επιστρώσεις.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα