Κινηματογράφος

66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Ο απόλυτος οδηγός της μεγάλης γιορτής του σινεμά

Ανοίγει τις πύλες του την Πέμπτη 30 Οκτωβρίου και προσελκύσει μεγάλο ενδιαφέρον - Μάθετε όσα χρειάζεστε

Γιάννης Γκροσδάνης
66ο-φεστιβάλ-κινηματογράφου-θεσσαλονί-1394482
Γιάννης Γκροσδάνης

Το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης επιστρέφει δυναμικά με την 66η διοργάνωσή του.

Η Ιζαμπέλ Ιπέρ σεργιανίζει στο Λιμάνι και στην παλιά Παραλία ψάχνοντας για το πιο εντυπωσιακό plot twist της φετινής διοργάνωσης.

Ο Γιώργος Τσεμπερόπουλος μετράει τα βήματα μιας σπουδαίας διαδρομής από τα «Μέγαρα» μέχρι την Θεσσαλονίκη με διάρκεια 50 χρόνια.

Μερικές από τις εύθραυστες στιγμές του κινηματογράφου στα Βαλκάνια είναι επίσης εδώ.

Το ίδιο και οι avant garde Ελέν Κατέ και Μπρούνο Φορζανί. 36 αστέρια του Παλιού Ελληνικού Κινηματογράφου ετοιμάζονται επίσης να φωτίσουν την πόλη με την λάμψη τους σε μια μοναδική βραδιά.

Φέτος, στο Φεστιβάλ, οι σεναριακές ανατροπές θα είναι διαρκείς και οι εκπλήξεις διαδέχονται η μία την άλλη!

Έναρξη – Λήξη

Παλιός φίλος και γνώριμος του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης ο Τζιμ Τζάρμους οπότε και το ξεκίνημα της φετινής διοργάνωσης με το “Father Mother Sister Brother”, το Χρυσό Λιοντάρι του Φεστιβάλ Βενετίας είναι κάτι παραπάνω από ιδανικό.

Η νέα ταινία του Τζάρμους είναι μια τρυφερή δραμεντί. Πρωταγωνιστεί ένα εντυπωσιακό καστ με τους Τομ Γουέιτς, Άνταμ Ντράιβερ, Σάρλοτ Ράμπλινγκ, Κέιτ Μπλάνσετ, Βίκι Κριπς. Η ταινία είναι προσεκτικά δομημένη με τη μορφή ενός τριπτύχου. Και οι τρεις ιστορίες εξερευνούν τις σχέσεις ανάμεσα σε ενήλικα παιδιά, τους κάπως απόμακρους γονείς τους και μεταξύ τους.

Καθένα από τα τρία κεφάλαια εκτυλίσσεται στο παρόν και σε διαφορετική χώρα. Το Father διαδραματίζεται στα βορειοανατολικά των Ηνωμένων Πολιτειών, το Mother στο Δουβλίνο της Ιρλανδίας και το Sister Brother στο Παρίσι της Γαλλίας. Η ταινία αποτελεί μια σειρά μελετών χαρακτήρων — ήσυχη, παρατηρητική και χωρίς διάθεση κριτικής· μια κωμωδία, ωστόσο διαποτισμένη από νήματα μελαγχολίας.

Στον αντίποδα την λήξη του Φεστιβάλ θα μας δώσει η προβολή της νέας κοινωνικής ταινίας του Ούγγρου σκηνοθέτη Γκιόργκι Πάλφι. Τίτλος της ταινίας «Hen» (Ελληνικά: «Κότα»). Πρόκειται για συμπαραγωγή Γερμανίας, Ελλάδας και Ουγγαρίας.

Η ιστορία ακολουθεί μια κότα που δραπετεύει από μια βιομηχανική φάρμα και περιπλανιέται ώσπου να βρει νέο σπίτι στο κοτέτσι ενός μικρού οικογενειακού εστιατορίου, το οποίο συνδέεται με κύκλωμα διακίνησης ανθρώπων. Μια ανθρώπινη τραγωδία εξελίσσεται στο φόντο. Στο καστ συμμετέχουν οι Ιωάννης Κοκιάσμενος, Μαρία Διακοπαναγιώτη, Αργύρης Πανταζάρας, Machmout Bamerni, Χρόνης Μπαρμπαριάν, Αντώνης Καφετζόπουλος, Νίκος Καττής, Δημήτρης Πελέκης και Αντώνης Τσιοτσιόπουλος, καθώς και οκτώ κότες που ενσαρκώνουν τον πρωταγωνιστικό χαρακτήρα.

Νέες φωνές και δυνατές ιστορίες στα διαγωνιστικά προγράμματα

Τα διαγωνιστικά τμήματα του 66ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης χαρτογραφούν τις πιο ανήσυχες και δημιουργικές φωνές του κινηματογράφου παγκοσμίως (Διεθνές Διαγωνιστικό), στην Μεσόγειο και Νοτιοανατολική Ευρώπη (Meet The Neighbors+), ένα δίκτυο κινηματογραφικών φεστιβάλ από όλη την Ευρώπη (Smart7) αλλά και όσους δημιουργούς παρουσιάζουν πρωτοποριακές μορφές κινηματογράφησης στις ταινίες τους και βαθιά κοινωνική συνείδηση (Film Forward και Immersive). Οι φετινές επιλογές φέρνουν στο προσκήνιο ιστορίες για την ταυτότητα, την επιβίωση, την αγάπη και τις αντιφάσεις του σύγχρονου κόσμου.

Satisfaction

Διεθνές Διαγωνιστικό

Το Διεθνές Διαγωνιστικό Πρόγραμμα του 66ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης αποκαλύπτει τη νέα κινηματογραφική γενιά μέσα από έργα που αναμετρώνται με τα κοινωνικά και υπαρξιακά ρήγματα του σύγχρονου κόσμου.

Οι δημιουργοί προσεγγίζουν θέματα ταυτότητας, απώλειας και επιθυμίας, συνδέοντας την προσωπική εμπειρία με τη συλλογική συνείδηση. Στο Strange River του Ισπανού Jaume Claret Muxart, μια κοινότητα προσπαθεί να ισορροπήσει ανάμεσα στην παράδοση και τη νεωτερικότητα, ενώ στο A Light That Never Goes Out του Φινλανδού Lauri-Matti Parppei η μουσική λειτουργεί ως μέσο ίασης και εσωτερικής αναγέννησης.

Η Alex Burunova στο Satisfaction μεταφέρει ένα αισθησιακό δράμα στις Κυκλάδες, εξερευνώντας τη λεπτή γραμμή ανάμεσα στην έμπνευση και την καταστροφή, ενώ η Suzannah Mirghani με το Cotton Queen αναδεικνύει τη φωνή μιας νεαρής Σουδανής που συγκρούεται με τις κοινωνικές νόρμες. Η Christina Tournatzès στην Karla φωτίζει με οξυδέρκεια τη βία που κρύβεται πίσω από την οικογένεια και τη δικαιοσύνη, εμπνευσμένη από πραγματικά γεγονότα.

Στο On The Sea της Helen Walsh, η έννοια της ανδρικής ταυτότητας διαπερνά ένα ψυχολογικό δράμα στην Ουαλία, ενώ το Milk Teeth του Mihai Mincan μεταφέρει το κοινό στη Ρουμανία του ’80, σε ένα σκοτεινό αφήγημα ενηλικίωσης.

Τέλος το πολυαναμενόμενο Pillion του Harry Lighton – μια βρετανική queer δραμεντί με τους Harry Melling και Alexander Skarsgård – διερευνά την ερωτική επιθυμία και τη χειραφέτηση μέσα από τη σχέση εξουσίας δύο ανδρών.

GOODBYE_DRAGON_INN_1
Goodbye Dragon Inn

Meet the Neighbors+

Το Meet the Neighbors+, η ενότητα που φέρνει στο προσκήνιο δημιουργούς από τη Μεσόγειο, τα Βαλκάνια και τη Μέση Ανατολή, αναδεικνύει και φέτος ταινίες που ισορροπούν ανάμεσα στην τοπική ταυτότητα και τη διεθνή θεματολογία. Η Margherita Spampinato στο Sweetheart αφηγείται τη σύγκρουση μιας νεαρής κοπέλας με το αυστηρό περιβάλλον της Σικελίας, σε ένα τρυφερό φιλμ για την αναζήτηση της ελευθερίας.

Η Hana Jušić στο God Will Not Help τοποθετεί τη δράση σε μια απομονωμένη κοινότητα της Κροατίας στις αρχές του 20ού αιώνα, όπου μια μυστηριώδης ξένη γυναίκα αναστατώνει τις ισορροπίες των κατοίκων, φέρνοντας μαζί της αέρα αλλαγής και επανάστασης. Ο David Moragas στο Another Man υπογράφει ένα οικείο, ερωτικό δράμα για τη φθορά της σχέσης και τη σύγχυση της επιθυμίας, ενώ ο Francesco Sossai με το Le città di pianura προτείνει ένα οδοιπορικό ενηλικίωσης και αυτογνωσίας που ξεκινά από το Βένετο και εξελίσσεται σε εσωτερική μεταμόρφωση.

Το Nu mă lăsa să mor του Andrei Epure εξερευνά με ατμοσφαιρική ένταση τα όρια μεταξύ πραγματικότητας και φαντασίας, ενώ το Feels Like Home του Gábor Holtai κινείται σε πιο σκοτεινά μονοπάτια, καθώς μια γυναίκα αναγκάζεται να υποδυθεί τη χαμένη κόρη μιας οικογένειας για να σωθεί.

Η Tamara Stepanyan στο In the Land of Arto μιλά για τη μνήμη, τη θλίψη και τη γνώση του εαυτού μέσα από ένα ταξίδι στην Αρμενία, ενώ το Fantasy της Kukla αγγίζει ζητήματα φύλου και ταυτότητας με μια queer οπτική γεμάτη ευαισθησία και χιούμορ. Το Roqia του Yanis Koussim κλείνει το πρόγραμμα με μια ιστορία αμνησίας και υπαρξιακής αγωνίας, στην οποία ο ήρωας παλεύει να θυμηθεί ποιος είναι, ενώ γύρω του ο κόσμος μοιάζει να παραπαίει ανάμεσα στο όνειρο και την πραγματικότητα.

Film Forward

Το Film Forward επιβεβαιώνει τον ρόλο του ως εργαστήρι πειραματισμού και δημιουργικού ρίσκου. Πρόκειται για ένα πρόγραμμα που ενώνει διαφορετικές κινηματογραφικές φωνές – από αναδυόμενους δημιουργούς έως αναγνωρισμένους καλλιτέχνες – αναζητώντας νέες φόρμες αφήγησης και πολιτικής έκφρασης.

Στο 1001 Frames της Mehrnoush Alia, η σκηνοθέτις εξετάζει τη σχέση εξουσίας ανάμεσα στον δημιουργό και το αντικείμενο της ταινίας, χρησιμοποιώντας τις Χίλιες και Μία Νύχτες ως αφορμή για μια μετα-κινηματογραφική ανατομία της αφήγησης.

Ο Giulio Bertelli με το Agon αποδομεί τον αθλητισμό ως σύγχρονη μυθολογία της νίκης και της αποτυχίας, μέσα από σιωπηλές, τελετουργικές εικόνες. Ο Ion de Sosa στο Balearic δημιουργεί ένα απρόβλεπτο μείγμα αλληγορίας, τρόμου και εφηβικής ενέργειας, ενώ ο Michał Ciechomski στο Kingdom χαρτογραφεί την πολιτική ανασφάλεια της Ευρώπης ως υπαρξιακό τοπίο.

Ίσως η γνωστή ταινία του τμήματος, το The Chronology of Water της Kristen Stewart αποτελεί μια ωμή και λυρική εξομολόγηση γύρω από την επιθυμία, τη θηλυκότητα και την αυτοκαταστροφή, ενώ το Barrio Triste του STILLZ καταγράφει την εφηβεία μέσα από τη ματιά ενός αστικού παρατηρητή που αναζητά ποίηση στα ερείπια της Μεντεγίν.

Plot Twist, το ευρηματικό

Το 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης στρέφει φέτος τα φώτα του σε ένα από τα πιο γοητευτικά αφηγηματικά εργαλεία του σινεμά: το plot twist. Με το αφιέρωμα η διοργάνωση επιχειρεί να ξεπεράσει τις γνωστές, εμβληματικές ανατροπές και να αναδείξει λιγότερο προβεβλημένες, αλλά εξίσου συναρπαστικές κινηματογραφικές διαδρομές. Στο πρόγραμμα εντάσσονται ταινίες από το 1976 έως σήμερα.

Την επιμέλεια έχει αναλάβει η Μύριαμ Μπεν Σαλά, επιμελήτρια τέχνης και επικεφαλής της The Renaissance Society στο Πανεπιστήμιο του Σικάγο, η οποία θα παρουσιάσει και το περίπτερο της Γαλλίας στη Μπιενάλε Βενετίας του 2026. Η φετινή θεματική συνδέεται οργανικά και αποτελεί προοίμιο της 9ης Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης, υπό τον τίτλο «Όλα πρέπει να αλλάξουν. ΡΝ.Σ9» και στο πλαίσιο αυτού του διαλόγου θα παρουσιαστεί παράλληλα η έκθεση «Ανατροπή (η επιστημονική φαντασία σαν αλλαγή/Plot Twist – the science fiction change)», στο MOMus–Πειραματικό Κέντρο Τεχνών.

Το πρόγραμμα του αφιερώματος περιλαμβάνει ταινίες που εξερευνούν την ανατροπή μέσα από διαφορετικά κινηματογραφικά είδη. Ανάμεσα τους:

Το Atropia της Χέιλι Γκέιτς (βραβευμένο στο Σάντανς) στήνει ένα πλατό-εμπόλεμη ζώνη για την εκπαίδευση στρατιωτών, ενώ η Bouchra των Οριάν Μπαρκί και Μεριέμ Μπενανί συνδυάζει 3D animation με ντοκιμαντερίστικο ύφος σε μια υβριδική queer ιστορία μητέρας-κόρης ενώ το They Are the Dogs του Χισάμ Λασρί εξερευνά την οριακή σχέση μνήμης και μιντιακής καταγραφής στη Μαροκινή κοινωνία. Ανάμεσα στις επιλογές ξεχωρίζουν και έργα που ήδη θεωρούνται σταθμοί του παγκόσμιου σινεμά: το The Time That Remains του Ελία Σουλεϊμάν, το Goodbye, Dragon Inn του Τσάι Μινγκ-λιανγκ, το Close-Up του Αμπάς Κιαροστάμι και βέβαια ανάμεσά τους και δύο ελληνικές: η πειραματική Κινέττα του Γιώργου Λάνθιμου και Η φωτογραφία του Νίκου Παπατάκη που επανατοποθετούνται σε έναν διεθνή διάλογο για την αλήθεια, την εικόνα και την αφήγηση.

Κινέττα

Γιώργος Τσεμπερόπουλος

Το 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης τιμά φέτος τον σπουδαίο δημιουργό Γιώργο Τσεμπερόπουλο, απονέμοντάς του τον τιμητικό Χρυσό Αλέξανδρο για το σύνολο της προσφοράς του στον κινηματογράφο. Ο πολυβραβευμένος σκηνοθέτης, παραγωγός και σεναριογράφος με ταινίες που αγαπήθηκαν βαθιά από το κοινό και σημείωσαν τεράστια επιτυχία στις αίθουσες, βρίσκεται στο επίκεντρο ενός μεγάλου αφιερώματος που θα παρουσιάσει το σύνολο του κινηματογραφικού του έργου.

Στο πλαίσιο του αφιερώματος, θα προβληθούν μια επιλογή από μικρού μήκους ταινίες του αλλά και το σύνολο της φιλμογραφίας του, έξι μεγάλου μήκους ταινίες, μεταξύ των οποίων το εμβληματικό ντοκιμαντέρ Μέγαρα (σε συν-σκηνοθεσία με τον Σάκη Μανιάτη), ο Ξαφνικός Έρωτας (1984), το Άντε Γειά (1991), η Πίσω Πόρτα (2000), Ο Εχθρός μου (2013) αλλά και η πρόσφατη επιτυχία Υπάρχω (2024), η οποία κατέκτησε το ελληνικό box office και ταξιδεύει ήδη σε διεθνή φεστιβάλ και αγορές.

Μέγαρα

Παράλληλα, ο δημιουργός θα παραδώσει masterclass όπου θα μοιραστεί με το κοινό τις εμπειρίες, τα μυστικά και τη φιλοσοφία της κινηματογραφικής του τέχνης. Η ειδική έκδοση του Πρώτου Πλάνου θα είναι αφιερωμένη στον δημιουργό, με πλούσιο φωτογραφικό υλικό, αποκλειστική συνέντευξη και πρωτότυπα κείμενα για τη ζωή και το έργο του.

Αντε Γειά, Άλκης Κούρκουλος

Στον Λευκό Πύργο με την Ιζαμπέλ Ιπέρ

Το 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης τιμά φέτος τη μοναδική Ιζαμπέλ Ιπέρ, μία από τις πιο εμβληματικές και πολυβραβευμένες προσωπικότητες του παγκόσμιου κινηματογράφου. Στο πλαίσιο του αφιερώματος, θα προβληθούν 15 ταινίες που αποτυπώνουν τη σπάνια ικανότητα της να μεταμορφώνεται για κάθε ρόλο, διατηρώντας ατόφια τη δική της υποκριτική σφραγίδα.

Η σπουδαία Γαλλίδα ηθοποιός θα παραμείνει τέσσερις ημέρες στη Θεσσαλονίκη, συμμετέχοντας σε προβολές, εκδηλώσεις και συζητήσεις. Στις 4 Νοεμβρίου θα παραδώσει ένα μεγάλο masterclass με τίτλο «Από τη σκηνή στην οθόνη», όπου θα αναλύσει τις διαφορές ανάμεσα στο θέατρο και τον κινηματογράφο, σε συντονισμό της συγγραφέως Έρσης Σωτηροπούλου.

Η Ιπέρ, με καριέρα 40 ετών που αριθμεί πάνω από 120 ταινίες, έχει τιμηθεί με δεκάδες διεθνή βραβεία, μεταξύ των οποίων τα Σεζάρ, Χρυσή Σφαίρα και υποψηφιότητα για Όσκαρ, καθώς και διακρίσεις στα Φεστιβάλ Καννών, Βενετίας και Βερολίνου. Έχει συνεργαστεί με κορυφαίους δημιουργούς όπως οι Χάνεκε, Σαμπρόλ, Γκοντάρ, Οζόν και Βερχόβεν.

Το κοινό του Φεστιβάλ θα έχει την ευκαιρία να απολαύσει στο πλαίσιο του αφιερώματος σπουδαίες ταινίες όπως το Ιστορία μιας Γυναίκας του Κλοντ Σαμπρόλ και την Δασκάλα του Πιάνου του Μίκαελ Χάνεκε μέχρι την προκλητική Elle του Πολ Βερχόφεν και φυσικά την πρόσφατη ταινία της The Richest Man In The World του Τιερί Καλίφα.

Ιζαμπέλ Ιπέρ

Survey Expanded : Fragilities

Ένα πολυφωνικό κινηματογραφικό πανόραμα που εξετάζει την ανθρώπινη ευαλωτότητα απέναντι σε πολιτικά καθεστώτα, οικογενειακές μνήμες, πολεμικά τραύματα και κοινωνικές αντιφάσεις αποτελεί η φετινή ενότητα Survey Expanded που φιλοξενεί το αφιέρωμα Fragilities. Έντεκα ταινίες από δημιουργούς της Μεσογείου, της Νοτιοανατολικής Ευρώπης και της Μέσης Ανατολής δίνουν το στίγμα της εποχής, συνδυάζοντας καλλιτεχνικό ριζοσπαστισμό με πολιτική οξυδέρκεια:

Ξεχωρίζει το Οι Αετοί της Δημοκρατίας (2025) του Ταρίκ Σαλέχ, ένα στιλιζαρισμένο θρίλερ με τον Φαρές Φαρές, που φέρνει στο προσκήνιο τη σύγχρονη Αίγυπτο και το αυταρχικό καθεστώς του Σίσι, με μουσική υπογραφή του Αλεξάντρ Ντεσπλά. Εξίσου τολμηρός, ο Ράντου Ζούντε πειραματίζεται με την τεχνητή νοημοσύνη στον Δράκουλα (2025), υφαίνοντας μια πολυεπίπεδη αφήγηση που ανασυνθέτει τον θρύλο του Βλαντ του Παλουκωτή σε ένα μωσαϊκό επιστημονικής φαντασίας, τρόμου και κιτς παραμυθιού.

Στο ντεμπούτο του Μεγαλώνοντας ανάποδα (2025), ο Μπάλιντ Ντάνιελ Σος υπογράφει ένα ηθικά περίπλοκο δράμα για την πατρότητα και την ενοχή, ενώ η Κριστίν Χαρουτουνιάν με το Μετά το Όνειρο (2025) μάς μεταφέρει στην Αρμενία, σε ένα οδοιπορικό απώλειας και μνήμης μέσα σε μια εμπόλεμη ύπαιθρο. Η Σερίν Ντάμπις στο Τι είν’ αυτό που έχει απομείνει από εσένα (2025) αφηγείται μια επική ιστορία διαγενεακού τραύματος Παλαιστινίων από τη Νάκμπα έως σήμερα.

Το Dry Leaf (2025) του Αλεξάντρ Κομπερίτζε παίρνει αλληγορική μορφή, καθώς ένας πατέρας αναζητά την εξαφανισμένη κόρη του σε γεωργιανά χωριά, ενώ το How Come it’s All Green Out There? (2025) του Νίκολα Λεζάιτς εξελίσσεται σε ένα βαλκανικό road movie που παντρεύει τον χαμηλότονο ρεαλισμό με την ποιητικότητα της συλλογικής μνήμης.

Η τουρκάλα Εμίν Εμέλ Μπαλτσί στο I’m Here, I’m Fine (2025) αναδεικνύει δεσμούς αλληλεγγύης ανάμεσα σε γυναίκες που παλεύουν με ψυχολογικές δυσκολίες, ενώ ο Ναμπίλ Αγιούς στο Everybody Loves Touda (2024) παρακολουθεί την πορεία μιας τραγουδίστριας sheikha που διεκδικεί ελευθερία και αναγνώριση μέσα σε μια πατριαρχική κοινωνία.

Στην Ιταλία, ο Ντανιέλε Λουκέτι στο Trust (2024) δημιουργεί ένα ατμοσφαιρικό θρίλερ εμποτισμένο με το σκοτεινό πάθος μιας παράνομης σχέσης, με μουσική του Τομ Γιορκ. Τέλος, το Stepne (2023) της Μαρίνα Βρόντα επιστρέφει στην ουκρανική ύπαιθρο, φωτίζοντας τη μοναξιά, την απώλεια και τις υπόγειες μνήμες ενός κόσμου που φθίνει.

Ανοιχτοί Ορίζοντες

Περίπου 50 ταινίες περιλαμβάνει η φετινή ενότητα των Ανοιχτών Οριζόντων, το δημοφιλές τμήμα που φιλοξενεί μερικές από τις πιο πρωτότυπες ιστορίες του Φεστιβάλ, ταινίες με σημαντική παρουσία στο φεστιβαλικό κύκλωμα, διαχρονικά.

Αναμεσά τους ξεχωρίσαμε τα: «Η Μέρα του Peter Hujar» του Άιρα Σακς είναι ένα βιογραφικό δράμα, τοποθετημένο στη Νέα Υόρκη του 1974, με τον Μπεν Γουίσο ως τον φωτογράφο Πέτερ Χούγιαρ και τη Ρέμπεκα Χολ ως τη συγγραφέα Λίντα Ρόζενκρατζ. Η ταινία «Mother» της Τιόνα Στρουγκάρ Μιτέφσκα, με πρωταγωνίστρια τη Νούμι Ράπας, αποτελεί το αγγλόφωνο σκηνοθετικό ντεμπούτο της δημιουργού από την Β. Μακεδονία και βασίζεται στη μίνι σειρά Teresa and I, μια δραματοποιημένη αφήγηση επτά ημερών από τη ζωή της Μητέρας Τερέζας, όταν αποφάσισε να εγκαταλείψει το μοναστήρι της στην Καλκούτα για να ιδρύσει το Τάγμα των Ιεραποστόλων της Αγάπης.

Η ταινία «Three Goodbyes» της Ιζαμπέλ Κοϊσέ είναι ένα ρομαντικό δράμα με πρωταγωνιστές τους Άλμπα Ρορβάχερ και Έλιο Τζερμάνο και αφηγείται την ιστορία ενός ζευγαριού και τις συναισθηματικές τους διαδρομές μετά τον χωρισμό τους, εξερευνώντας την αγάπη, την απώλεια και την προσωπική εξέλιξη.Το «Late Fame» του Κεντ Τζόουνς, βασισμένο στη νουβέλα του Άρθουρ Σνίτσλερ είναι ένα δράμα με πρωταγωνιστές τους Γουίλεμ Νταφόε και Γκρέτα Λι.

Ακολουθεί έναν ποιητή που αποκτά αναγνώριση χρόνια μετά την αρχική έκδοση του έργου του, και την επίδραση της καθυστερημένης φήμης στη ζωή του, καθώς μια γοητευτική ηθοποιός προσπαθεί να κερδίσει την προσοχή του.

Η Μέρα του Peter Hujar

Η ταινία «Plainclothes» της Κάρμεν Έμμι είναι ένα ρομαντικό θρίλερ τοποθετημένο στη Νέα Υόρκη της δεκαετίας του ’90, αφηγείται την ιστορία ενός αστυνομικού που εργάζεται μυστικά για να παγιδεύει ομοφυλόφιλους άνδρες, ώσπου ερωτεύεται έναν από τους στόχους του. Η ταινία «Mad Bills to Pay (Destiny, dile que no soy malo)», σε σενάριο και σκηνοθεσία του Τζοέλ Αλφόνσο Βάργκας στο σκηνοθετικό του ντεμπούτο, είναι ένα κοινωνικό δράμα που ακολουθεί τον Ρίκο, που περνά το καλοκαίρι του πουλώντας σπιτικά κοκτέιλ στο Orchard Beach, μέχρι που η κοπέλα του, Ντέστινι, μένει έγκυος και μετακομίζει στο σπίτι της οικογένειάς του.

Η ταινία «The Botanist (Zhi Wu Xue Jia)» της Τζινγκ Γι, γυρισμένη στην περιοχή Σινγιάνγκ της Κίνας, είναι ένα οπτικά μαγευτικό και ευαίσθητο σκηνοθετικό ντεμπούτο που αγγίζει τα όρια του αυτοβιογραφικού. Μέσα από το βλέμμα ενός 13χρονου αγοριού και τη φιλία του με ένα κορίτσι Χαν, το φιλμ πλέκει έναν κόσμο όπου η φύση και η φαντασία ενώνονται. Η ταινία «Left-Handed Girl» της Σιχ – Τσινγκ Τσου, η οποία υπογράφει σενάριο, σκηνοθεσία και παραγωγή, είναι ένα δυνατό οικογενειακό δράμα.

Με συνδημιουργό τον Σον Μπέικερ, η ιστορία ακολουθεί μια ανύπαντρη μητέρα και τις δύο κόρες της που μετακομίζουν στην Ταϊπέι για να ανοίξουν έναν πάγκο σε νυχτερινή αγορά, παλεύοντας με τις προκλήσεις της νέας τους ζωής. Η ταινία αποτελεί την επίσημη υποβολή της Ταϊβάν για το Όσκαρ Διεθνούς Ταινίας.

Ειδικές προβολές

Το φεστιβαλικό τοπίο εμπλουτίζεται με μια σειρά από ειδικές προβολές ταινιών που φέρουν έντονα προσωπικό στίγμα και διεθνή αέρα:

Ο Γερμανός auteur Κρίστιαν Πέτσολντ επιστρέφει με το «Αντικατοπτρισμοί» (Mirrors No.3), μια άσκηση πάνω στη μνήμη, τον έρωτα και την αντανάκλαση του εσωτερικού κόσμου. Από την πλευρά της Ανατολικής Ευρώπης, ο Σεργκεϊ Λοζνίτσα παρουσιάζει το «Δύο Εισαγγελείς» (Two Prosecutors), ταινία με κριτική ματιά στη δικαιοσύνη καθώς εστιάζει σε δύο δικαστικούς λειτουργούς και στο πώς οι αποφάσεις τους καθορίζουν το όριο ανάμεσα στην ηθική και τον νόμο, με την ιστορία να λειτουργεί ως αλληγορία για τις ευρωπαϊκές κοινωνίες.

Από την Αργεντινή έρχεται το «Ένα Σπίτι με Δύο Σκύλους» (A House with Two Dogs) του Ματίας Φεράγια, το οποίο μέσα από την οικογενειακή ζωή φωτίζει ζητήματα καθημερινότητας, απώλειας και τρυφερότητας, αναδεικνύοντας την ιδιαίτερη φωνή του νέου λατινοαμερικανικού κινηματογράφου.

Ο Χλίνουρ Πάλμασον υπογράφει δύο ξεχωριστές δουλειές. Στο «Η Αγάπη που Απομένει» (The Love that Remains) συνεχίζει το προσωπικό του ύφος, που συνδυάζει έντονη ατμόσφαιρα και σκανδιναβική μελαγχολία. Στο μικρότερης διάρκειας έργο του, «Ιωάννα της Λωραίνης» (Joan of Arc), επανεξετάζει την εμβληματική μορφή της Γαλλίδας ηρωίδας μέσα από έναν λιτό και στοχαστικό κινηματογραφικό φακό.

Η Νανούκ Λίοπολντ από την Ολλανδία έρχεται στη Θεσσαλονίκη παρουσιάζοντας το «Η Ουρά του Ελαφιού» (Whitetail), ένα φιλμ με έντονη εικαστική γλώσσα και θεματικές γύρω από τη φύση, την οικογένεια και τη σιωπηρή βία. Τέλος, η Αμερικανίδα Κέλι Ραϊχαρτ, γνωστή για την ευαισθησία και τον μινιμαλισμό της, υπογράφει το «Ιθύνων Νους» (The Mastermind) (110’), μια σπουδή πάνω στην εξουσία, τον έλεγχο και την ατομική ευθύνη.

Ο πολυσχιδής Μισέλ Γκοντρί επιστρέφει με το «Μάγια, πες μου έναν τίτλο» (Maya, Give Me a Title), μια μεσαίου μήκους-μεγάλου βεληνεκούς δημιουργία, γεμάτη πειραματισμούς, χιούμορ και ονειρική φαντασία, στοιχεία που έχουν καθιερώσει τον Γκοντρί ως έναν από τους πιο ανατρεπτικούς σύγχρονους σκηνοθέτες.

Η Γαλλίδα δημιουργός Κλερ Ντενί, πάντα πιστή στη ματιά της πάνω στο σώμα, την εξουσία και την επιθυμία, υπογράφει το «Ο Φράχτης» (The Fence), μια ταινία που αναμένεται να αγγίξει τις εντάσεις του σύγχρονου κόσμου μέσα από τις ανθρώπινες ιστορίες που ορθώνονται μπροστά σε κυριολεκτικά και μεταφορικά σύνορα. Με έντονο πολιτικό φορτίο, η Άνμαρί Γιασίρ σκηνοθετεί το «Παλαιστίνη 36» (Palestine 36), μια διεθνή συμπαραγωγή (Παλαιστίνη-Ηνωμένο Βασίλειο-Γαλλία-Δανία), που εντάσσεται στη μακρά πορεία της δημιουργού να αναδεικνύει τη ζωή, τα τραύματα και τις ελπίδες των Παλαιστινίων.

Η Ουγγαρέζα Ιλντίκο Ενιέντι, δημιουργός του Οσκαρικού «Η ψυχή και το σώμα», θα επισκεφθεί επίσης το Φεστιβάλ για να παρουσιάσει το «Σιωπηλή Φίλη» (Silent Friend), μια υπαρξιακή ταινία για τη σιωπή, τη μοναξιά και την ανθρώπινη ανάγκη για επαφή.

Με τη χαρακτηριστική της ποιητική κινηματογραφική γλώσσα, αναμένεται να αποτελέσει μία από τις πιο στοχαστικές δημιουργίες της χρονιάς. Τέλος, ο Στεφάν Κομαντάρεφ παρουσιάζει το «Made in EU», μια βουλγαρο-γερμανο-τσεχική συμπαραγωγή που σχολιάζει με πικρό χιούμορ τις αντιφάσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μέσα από τις ιστορίες απλών πολιτών που προσπαθούν να επιβιώσουν σε ένα πλαίσιο οικονομικής και πολιτικής αστάθειας.

Tribute to Marcel Pagnol

Ένα αφιέρωμα στον Μαρσέλ Πανιόλ, τον συγγραφέα και σκηνοθέτη που σφράγισε τη γαλλική τέχνη του 20ού αιώνα, αποτελεί πάντα μια ευκαιρία να ξαναθυμηθούμε τη μοναδική του ικανότητα να παντρεύει την καθημερινότητα με την ποίηση της εικόνας και του λόγου. Ο Πανιόλ υπήρξε από τους πρώτους Γάλλους δημιουργούς που είδαν το σινεμά όχι απλώς ως τεχνική και ψυχαγωγία, αλλά ως ένα μέσο αφηγήσεων ισάξιο της λογοτεχνίας και του θεάτρου. Με έργα που διακρίνονται για το χιούμορ, την ανθρωπιά και την ευαισθησία τους, κατόρθωσε να αφήσει πίσω του ένα έργο βαθιά γαλλικό, αλλά και διαχρονικά παγκόσμιο.

66ο ΦΚΘ: Spotlight στον σπουδαίο auteur Μαρσέλ Πανιόλ
Πανιόλ

Στο πλαίσιο του αφιερώματος θα προβληθούν οι ταινίες «Η γυναίκα του φούρναρη» (The Baker’s Wife, 1938) και «Τοπάζ» (Topaze, 1951), από τις πλέον χαρακτηριστικές δημιουργίες του.

Το αφιέρωμα θα κορυφωθεί με μια ειδική πρεμιέρα: η νέα ταινία του Σιλβέν Σομέ, «Ζωή σαν σινεμά» (A Magnificent Life, 2025), έρχεται να ξανασυστήσει τον Πανιόλ στις νεότερες γενιές. Πρόκειται για μια ταινία, που μέσα από την ιδιαίτερη κινηματογραφική γλώσσα του Σομέ, σκιαγραφεί την πορεία ενός δημιουργού που έζησε για το σινεμά και κατέστησε τη ζωή του συνώνυμη με την τέχνη. Η ταινία συνδυάζει στοιχεία βιογραφίας με καλλιτεχνική φαντασία, αναδεικνύοντας τη συμβολή του Πανιόλ στη γέννηση του σύγχρονου ευρωπαϊκού κινηματογράφου.

Ελέν Κατέ – Μπρούνο Φορζανί

Το #tiff66 αφιερώνει έναν μεγάλο κύκλο προβολών στο πολυσχιδές έργο των Ελέν Κατέ και Μπρούνο Φορζανί, ενός από τα πιο τολμηρά σκηνοθετικά δίδυμα της Ευρώπης. Το κοινό θα έχει την ευκαιρία να γνωρίσει ολόκληρη τη φιλμογραφία τους, από τα πρώτα μικρού μήκους πειράματά τους έως την πιο πρόσφατη δημιουργία Reflection in a Dead Diamond.

Η συνεργασία τους ξεκίνησε στα τέλη της δεκαετίας του ’90, μέσα από την κοινή αγάπη για το ιταλικό giallo, τα pulp μυθιστορήματα και το σινεμά είδους των ’60s–’70s. Από την αρχή έθεσαν ως στόχο να φτιάξουν μια κινηματογραφική γλώσσα που θα ενεργοποιεί όχι μόνο το μυαλό, αλλά και το σώμα και τις αισθήσεις. Με υπερκορεσμένα χρώματα, έντονο ηχητικό σχεδιασμό και σπασμωδικό μοντάζ, οι ταινίες τους μοιάζουν με ένα εργαστήριο αισθητηριακών εμπειριών, που συχνά διχάζουν αλλά πάντα συναρπάζουν το κοινό.

Από το Amer (2009) και το The Strange Color of Your Body’s Tears (2013) μέχρι το Let the Corpses Tan (2017), το δίδυμο εξερευνά την επιθυμία, τον έρωτα, τη βία και τον θάνατο με μια γοητευτικά εκκεντρική κινηματογραφική ματιά. Το πιο πρόσφατο έργο τους, Reflection in a Dead Diamond (2025), συνδυάζει το Eurospy με στοιχεία gore και giallo, φέρνοντας στο προσκήνιο μια πιο αφηγηματική, αλλά πάντα αισθητηριακή προσέγγιση.

Reflection in a dead diamond

Το αφιέρωμα θα παρουσιάσει και τις μικρού μήκους δημιουργίες τους, όπως η Catharsis (2000), το Yellow Room (2002), το The End of Our Love (2003) και το The Strange Portrait of the Glass Lady (2004). Σε λίγα λεπτά, αυτές οι ταινίες καταφέρνουν να συλλάβουν την ουσία της κινηματογραφικής τους ταυτότητας: τον αισθησιασμό, τη βία, την εμμονή με το σώμα και την εικόνα. Αξιομνημόνευτο παραμένει και το θραύσμα O is for Orgasm (2012), μέρος του συλλογικού ABCs of Death, που συμπυκνώνει όλα τα μοτίβα τους σε μια ονειρική αλφάβητο της επιθυμίας.

Η περίπτωση των Κατέ και Φορζανί ξεχωρίζει και για την ίδια τη συνεργασία τους. Σε αντίθεση με άλλα γνωστά αδέλφια-σκηνοθέτες, εκείνοι έχουν δημιουργήσει μια ενιαία φωνή, χωρίς να χωρίζουν την πορεία τους σε ατομικά έργα. Έτσι, κάθε ταινία τους μοιάζει να φέρει την υπογραφή ενός «τρίτου» δημιουργού, που γεννιέται από τη συγχώνευση των δύο.

Με το αφιέρωμα αυτό, το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης αναδεικνύει όχι μόνο τη σημασία του έργου τους στο ευρωπαϊκό σινεμά είδους, αλλά και τη μοναδική συμβολή τους στη διεύρυνση των ορίων του κινηματογράφου ως τέχνης των αισθήσεων.

Μένουμε Πάντα Παιδιά

Το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης ετοιμάζει μια βραδιά συγκίνησης και νοσταλγίας σε συνεργασία με τη Finos Film καθώς θα αποδώσει φόρο τιμής σε 36 θρυλικούς ηθοποιούς που σφράγισαν με την παρουσία τους τον ελληνικό κινηματογράφο της δεκαετίας του ’60. Η ειδική εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 3 Νοεμβρίου στην αίθουσα Ολύμπιον και αναμένεται να αποτελέσει ένα από τα πιο συγκινητικά γεγονότα του φεστιβάλ.

Στη σκηνή θα ανέβουν αγαπημένα πρόσωπα, όπως η Μπέτυ Αρβανίτη, ο Γιώργος Κωνσταντίνου, η Μπέτυ Λιβανού, ο Βασίλης Καΐλας, η Άννα Φόνσου, ο Σωτήρης Τζεβελέκος και άλλοι σημαντικοί καλλιτέχνες. Την παρουσίαση θα αναλάβουν ο Άκης Σακελλαρίου και ο Ιεροκλής Μιχαηλίδης, που θα συνομιλήσουν με τους βραβευόμενους για τις ιστορίες, τις αναμνήσεις και τα παρασκήνια μιας εποχής που σημάδεψε τη συλλογική μας μνήμη.

Παράλληλα, το Φεστιβάλ θα παρουσιάσει ένα μαγνητοσκοπημένο αφιέρωμα με σπάνιες αφηγήσεις και ανέκδοτο υλικό από πολλούς ακόμη αγαπημένους ηθοποιούς, μεταξύ των οποίων οι Μάρω Κοντού, Ξένια Καλογεροπούλου, Ζωζώ Σαπουντζάκη, Γιάννης Βογιατζής, Χρήστος Πολίτης και Νόρα Βαλσάμη.

Η λαμπερή αυτή σύμπραξη Finos Film και Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης τιμά όχι μόνο τους πρωταγωνιστές μιας χρυσής εποχής, αλλά και την ίδια την τέχνη του ελληνικού κινηματογράφου — ένα ζωντανό κομμάτι της πολιτιστικής μας κληρονομιάς που συνεχίζει να εμπνέει γενιές θεατών και δημιουργών.

Masterclass

Το 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης προετοιμάζει μια ξεχωριστή εμπειρία για τους φίλους του σινεμά, με μια σειρά από masterclasses υψηλού επιπέδου, ανοιχτά στο κοινό, που θα φέρουν το κοινό πιο κοντά στην ουσία της κινηματογραφικής δημιουργίας. Από την υποκριτική και τη σκηνοθεσία έως τη φωτογραφία, το casting και τα stunts, το φετινό πρόγραμμα φιλοδοξεί να φωτίσει κάθε πτυχή της τέχνης του κινηματογράφου μέσα από τις φωνές σπουδαίων δημιουργών.

Κεντρική φιγούρα των masterclasses είναι η Ιζαμπέλ Ιπέρ, η λαμπερή σταρ του γαλλικού και διεθνούς κινηματογράφου, που θα μοιραστεί με το κοινό τις εμπειρίες και τις τεχνικές της στην ερμηνεία, συγκρίνοντας το θέατρο με τον κινηματογράφο. Δίπλα της, ο Γιώργος Τσεμπερόπουλος, τιμώμενος δημιουργός της φετινής διοργάνωσης, θα αναλύσει τον τρόπο με τον οποίο χτίζει την ψυχοσύνθεση των ηρώων του, μέσα από την εμπιστοσύνη και τη συνεργασία με επαγγελματίες και μη ηθοποιούς.

Ο Σαβέριο Κοστάντσο, γνωστός από τη μεταφορά της σειράς Η υπέροχη φίλη μου, θα εστιάσει στις αφηγηματικές προκλήσεις της μεταφοράς λογοτεχνικών έργων στη μεγάλη οθόνη, ενώ ο Φρέντερικ Ελμς, στενός συνεργάτης των Τζιμ Τζάρμους και Ντέιβιντ Λιντς, θα αποκαλύψει τα μυστικά της κινηματογραφικής φωτογραφίας και πώς η εικόνα μπορεί να μεταφράσει ιδέες, ύφος και συναίσθημα.

Το κοινό θα έχει επίσης την ευκαιρία να γνωρίσει την αθέατη τέχνη του casting, μέσα από τη συνεργασία της International Casting Directors Association, αλλά και να εισχωρήσει στον κόσμο των κινηματογραφικών κοστουμιών με την ενδυματολόγο Κάθριν Τζορτζ, η οποία θα εξηγήσει πώς το ένδυμα συμβάλλει στην αφήγηση ενός χαρακτήρα. Ο συγγραφέας Νίκος Παναγιωτόπουλος θα αναλύσει τη γοητεία της αφηγηματικής ανατροπής, συνδέοντας τη λογοτεχνία με το σινεμά, ενώ οι stuntmen Σωτήρης Κρανιώτης και Κρις Ραντάνοφ θα αποκαλύψουν τα τεχνικά και καλλιτεχνικά μυστικά της δράσης στον κινηματογράφο.

Με αυτή την πλούσια θεματολογία, τα masterclasses του φετινού Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης υπόσχονται να αποτελέσουν τόπο έμπνευσης, γνώσης και διαλόγου για επαγγελματίες και σινεφίλ, επιβεβαιώνοντας για ακόμη μια φορά τον ρόλο του Φεστιβάλ ως ζωντανού εργαστηρίου κινηματογραφικής παιδείας.Podcast

Το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης υπήρξε πρωτοπόρο στην ανάδειξη των πόντκαστ ως νέας μορφής καλλιτεχνικής έκφρασης, εντάσσοντάς τα δυναμικά στο πρόγραμμά του. Στην 66η διοργάνωση, το Τμήμα Podcast επιστρέφει με ρεκόρ συμμετοχών, φιλοξενώντας 40 ελληνόφωνα και αγγλόφωνα πόντκαστ, τα οποία αποδεικνύουν την ευρύτητα και τη δημιουργική ποικιλία αυτού του μέσου.

Στο Διαγωνιστικό Τμήμα συμμετέχουν 12 πόντκαστ (11 ελληνόφωνα και 1 αγγλόφωνο), που διεκδικούν το Βραβείο Καλύτερου Podcast και χρηματικό έπαθλο 2.000 ευρώ. Την κριτική επιτροπή αποτελούν η Σταυρούλα Κουλίτση, η Κάλλια Παπαδάκη και η Βάλια Τσέρου, εκπρόσωποι διαφορετικών πεδίων του σύγχρονου πολιτισμού και της δημιουργίας ήχου.

Παράλληλα, 28 ακόμα πόντκαστ θα παρουσιαστούν στην ενότητα Nexus, η οποία λειτουργεί ως πλατφόρμα διαλόγου και εξερεύνησης των πιο πειραματικών ή θεματικά τολμηρών παραγωγών. Όλα τα πόντκαστ θα είναι διαθέσιμα για ακρόαση στην ιστοσελίδα του Φεστιβάλ καθ’ όλη τη διάρκειά του (30 Οκτωβρίου – 11 Νοεμβρίου 2025). Οι θεματικές τους αγγίζουν ένα ευρύ φάσμα: λογοτεχνικές διασκευές, ιστορίες γυναικείας χειραφέτησης, πολιτικές μαρτυρίες, μουσικά ταξίδια, αλλά και αλληγορικές αφηγήσεις για τον χρόνο και την ταυτότητα. Το Τμήμα Podcast του 66ου ΦΚΘ επιβεβαιώνει έτσι τον ρόλο του Φεστιβάλ ως πολυφωνικού χώρου αφήγησης και σύγχρονου πολιτιστικού εργαστηρίου.

Made in GR

Το #tiff66 αναδεικνύει για ακόμη μια χρονιά τη ζωντάνια και τη δημιουργική δύναμη του ελληνικού σινεμά, παρουσιάζοντας 32 μεγάλου μήκους και 30 μικρού μήκους ταινίες στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου. Συνολικά 26 ταινίες θα κάνουν πρεμιέρα στη Θεσσαλονίκη, ενώ εννέα συμμετέχουν στα διεθνή διαγωνιστικά τμήματα, αποδεικνύοντας τη δυναμική παρουσία των Ελλήνων δημιουργών στη διεθνή κινηματογραφική σκηνή.

Στο Διεθνές Διαγωνιστικό διαγωνίζονται οι ταινίες Αρκουδότρυπα (Χρ. Παπαδάκη & Στ. Ντινόπουλος), Μπιτσκόμπερ (Αρ. Μαραγκός) και Gorgonà (Εύη Καλογηροπούλου). Το Meet the Neighbors+ φιλοξενεί τις Νόβακ (Χ. Λαγκούσης), Σμαράγδα (Αιμ. Αβραάμ) και Life in a Beat (Αμ. Μπάστα), ενώ στο Film Forward συμμετέχουν οι Ζηλωτής (Στ. Ρεπάνης), Θηλυκό (Κ. Μενελάου) και Regan (Π. Κατσιμπέρης).

Αρκουδότρυπα

Στο επίκεντρο του φεστιβάλ βρίσκεται η προσβασιμότητα για όλους: δύο ταινίες του Γιώργου Τσεμπερόπουλου —Άντε Γεια (1990) και Υπάρχω (2024)— θα προβληθούν με ακουστική περιγραφή και υπότιτλους SDH, προσφέροντας μια εμπειρία θέασης χωρίς αποκλεισμούς.

Ξεχωριστή στιγμή αποτελεί η προβολή της ταινίας Ηλέκτρα7 (2025), μιας πρωτότυπης κινηματογραφικής σκυταλοδρομίας εμπνευσμένης από τον Σοφοκλή, σε σκηνοθεσία επτά σημαντικών δημιουργών: Αλέξανδρος Βούλγαρης, Σοφία Εξάρχου, Νεριτάν Ζιντζιρία, Χριστίνα Ιωακειμίδη, Μπάμπης Μακρίδης, Αργύρης Παπαδημητρόπουλος, Ελίνα Ψύκου. Πρόκειται για συμπαραγωγή του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου και της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου, στο πλαίσιο του κύκλου Contemporary Ancients.

Ανάμεσα στις ταινίες που θα κάνουν πρεμιέρα, ξεχωρίζουν οι Άπειρη γη (Βασίλης Μαζωμένος), Βγαίνουν μέσα απ’ τη Μάργκο (Α. Βούλγαρης), Γελοίοι έρωτες (Δ. Κατσιμίρης), Δεξιώσεις (Φ. Τσίτος), Κόκορας (Τ. Γερακίνης), Η θάλασσα το χειμώνα (Ν. Κορνήλιος), Μάχη (Ηλ. Γιαννακάκης), Μικρός ανθρωποφάγος (Γ. Φάγκρας) και Madonnas των The Callas.

Τέλος, όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος θα παρουσιαστούν όλες οι βραβευμένες ελληνικές ταινίες, από όλα τα εγχώρια και διεθνή διαγωνιστικά προγράμματα του πρόσφατου 48ου Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας.

Οι 30 συνολικά βραβευμένες μικρού μήκους ταινίες θα προβληθούν και σε ειδικό τμήμα στο Film Market, στο οποίο θα έχουν πρόσβαση sales agents και εκπρόσωποι φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους του εξωτερικού.

Regan
Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα