Ο Μίνως Μάτσας εξηγεί γιατί δεν ακούγεται στην ταινία η φωνή του Καζαντζίδη: «Δεν στήνονται έτσι οι βιογραφίες»

Ο σπουδαίος συνθέτης μιλάει για την ταινία "Υπάρχω", τη συνάντηση του με τον Στέλιο Καζαντζίδη και τον Χρήστο Μάστορα

Γιώργος Σταυρακίδης
ο-μίνως-μάτσας-εξηγεί-γιατί-δεν-ακούγε-1270763
Γιώργος Σταυρακίδης

Από τα μεγαλύτερα παράπονα των πιστών θαυμαστών του Στέλιου Καζαντζίδη σχετικά με την ταινία «Υπάρχω» του Γιώργου Τσεμπερόπουλου, είναι πως δεν χρησιμοποιήθηκε η φωνή του σπουδαίου ερμηνευτή στα τραγούδια που ακούγονται, αλλά τα ερμηνεύει εκ νέου ο Χρήστος Μάστορας που τον υποδύεται.

Δεκάδες είναι τα σχόλια στα social media που εκφράζουν την δυσαρέσκεια τους επειδή η φωνή του Στέλιου Καζαντζίδη ακούγεται για λίγο μόνο, στο τέλος της ταινίας, την ώρα που παίζει το τραγούδι «Υπάρχω», σημείο αναφοράς και τέλους μίας ολόκληρης εποχής για τον μεγάλο λαϊκό ερμηνευτή. Στην υπόλοιπη ταινία, τα τραγούδια που ακούγονται ηχογραφήθηκαν ξανά με σημερινό ήχο και με την φωνή του Στέλιου Μάστορα ως Στέλιο Καζαντζίδη.

Ο Μίνως Μάτσας, συνθέτης της ταινίας και αυτός που επιμελήθηκε όλες τις νέες ηχογραφήσεις, μιλώντας στο Parallaximag απαντά σε εκείνους που ήθελαν τη φωνή του Καζαντζίδη, λέγοντας πως  «Δεν ήταν δυνατόν να υπάρχει η φωνή του Στέλιου, διότι οι ηχογραφήσεις και όλο το περιβάλλον που είναι στο 1960 και το 1970, δεν θα μπορούσαν να κολλήσουν και θα ήταν ένα ξένο σώμα στην ταινία. Αυτό γίνεται παγκοσμίως. Αν δείτε την ταινία για τον Elvis Presley, ήταν ξαναγραμμένα τα τραγούδια, ερμηνευμένα από τον ηθοποιό που τον υποδυόταν. Δεν γίνεται. Στους  τίτλους τέλους όμως μπήκε αυτό το μικρό απόσπασμα, αλλά για παραπάνω θα ήταν προβληματικό. Δεν στήνονται έτσι οι βιογραφίες, δεν μπορείς να έχεις τις αυθεντικές ηχογραφήσεις. Ο λόγος ήταν αυτός, ήταν ότι όταν κάνεις μια βιογραφία, την κάνεις με αυτόν που θα ερμηνεύσει τον χαρακτήρα. Κι ο Μάστορας ήταν εξαιρετικός!»

Συμπληρώνοντας για την  ταινία, είπε:

«Επιμελήθηκα όλες τις ηχογραφήσεις με εξαιρετικούς μουσικούς στο στούντιο. Φέραμε τα τραγούδια, τις ηχογραφήσεις στις αυθεντικές τους εκτελέσεις, διότι ξέρετε αυτά τα τραγούδια που παίζονται 50-60 χρόνια αλλοιώνονται σιγά σιγά. Έτσι, βρήκαμε τις νότες τις αυθεντικές, που πολλές φορές και οι ίδιοι οι μουσικοί εκπλήσσονταν και λέγανε μα πώς τα παίζουμε έτσι ενώ ήταν έτσι. Κι ο Χρήστος ο Μάστορας όμως, ήταν άξιος ερμηνευτής και δούλεψε πάρα πολύ σκληρά. Μελέτησε τις ανάσες του, μελέτησε τον τρόπο του, την εκφορά του λόγου του, τα πάντα. Ταυτόχρονα έγραψα και κάποια μουσικά μέρη που συνδέουν τις σκηνές. Εγώ αυτό που θέλω να πω για την ταινία, είναι πως δεν είναι τυχαία η επιτυχία που έχει κάνει και έκοψε 600.000 εισιτήρια σε τρεις εβδομάδες»

Ενώ μιλώντας για την γνωριμία του με τον Στέλιο Καζαντζίδη και την κόντρα του με τον πατέρα του στη δισκογραφική εταιρεία MINOS, ο σπουδαίος συνθέτης θυμάται:

«Αυτή είναι γνωστή η κόντρα, και που μετά σταμάτησε και να τραγουδάει. Εγώ τον γνώρισα τον Στέλιο όταν τα βρήκαν και κάνανε το δίσκο «Ο δρόμος της επιστροφής» όπου πήγα στο στούντιο πιτσιρικάς, έχουμε και φωτογραφίες μαζί μάλιστα. Ήταν ένας δύσκολος άνθρωπος, αλλά εντάξει, ο καθένας έχει τα δυσκολίες του. Δε θα σταθώ όμως στον χαρακτήρα του, αλλά θα σταθώ σε αυτό το χάρισμα που του έδωσε ο θεός»

Ο Μίνως Μάτσας έδωσε αυτή την εβδομάδα μία μεγάλη συνέντευξη στο Parallaximag με αφορμή την μουσική βραδιά που ετοιμάζει για το Σάββατο 25 Ιανουαρίου στη Θεσσαλονίκη, στο Principal με καλεσμένους τραγουδιστές τον Κώστα Τριανταφυλλίδη και την Δήμητρα Μωραΐτη, μιλώντας για όλη την πορεία του αλλά και την νέα συνεργασία του με το ΚΘΒΕ.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα