Όταν ηθοποιοί αποφάσισαν να υποδυθούν διάσημους και έγινε… χαμός!
Από την Αλίκη στον Καζαντζίδη και τον Αλέξη Τσίπρα - Όλοι οι ηθοποιοί που υποδύθηκαν γνωστές προσωπικότητες και το κοινό τους χειροκρότησε ή... εξοργίστηκε!
Κάθε φορά που ανακοινώνεται μία ταινία ή μία τηλεοπτική σειρά με θέμα τη ζωή ενός διάσημου προσώπου, το θέμα που απασχολεί όλους είναι ποιος ηθοποιός θα ενσαρκώσει τον ρόλο, ξεκινώντας ακριβώς εκεί ένα γαϊτανάκι απόψεων γύρω από το πόσο μοιάζει, μπορεί να τον υποδυθεί, έχει τις υποκριτικές ικανότητες, ξεκινούν οι διαδικτυακές διαφωνίες, μαλώματα, βρισιές, μπλοκ, άλλοι πιο ψύχραιμοι λένε «ας περιμένουμε παιδιά να δούμε πώς θα είναι», άλλοι καλόβολοι εύχονται «καλή επιτυχία» και έτσι κάπως περνάει ο καιρός με δεύτερο γύρο όταν πια κυκλοφορήσει το έργο και μετά μέχρι την ανακοίνωση για την επόμενη ταινία και πάλι από την αρχή…
Αυτή λοιπόν, είναι μία εξαιρετικά ρεαλιστική περιγραφή της κατάστασης που επικρατεί στο ελληνικό διαδίκτυο – αλλά τώρα που το σκέφτομαι συχνά και στο παγκόσμιο – με κινηματογραφικές ή τηλεοπτικές απόπειρες να γυριστούν οι ζωές διάσημων προσωπικοτήτων.
Στην Ελλάδα ωστόσο, ως «θερμόαιμοι» χρήστες του διαδικτύου και όχι μόνο, το παίρνουμε πολύ ζεστά το θέμα, δηλώνοντας πολλοί με εξαιρετικά έντονο και πολλές φορές και άκομψο τρόπο τη διαφωνία, με αρκετά παραδείγματα ηθοποιών που ανέλαβαν τέτοιους ρόλους να έχουν περάσει δύσκολα την εποχή εκείνη αλλά και αργότερα. Παράδειγμα χαρακτηριστικό, η περίπτωση της Κατερίνας Παπουτσάκη που αποφάσισε το, όχι και τόσο μακρινό, 2009 να δεχτεί τον ρόλο της Αλίκης Βουγιουκλάκη στη σειρά του Alpha «Έχω ένα μυστικό» και άκουσε ένα σωρό σχόλια τότε, αποκαλύπτοντας πρόσφατα σε συνέντευξη της στην Μαρία Σολωμού για εκείνη την εποχή: «Μετά έλεγα όχι σε όλες τις προτάσεις. Για πολλά χρόνια σταμάτησα να κάνω τηλεόραση. Και έκτοτε ξεκίνησα τα υπόγεια. Επέλεγα πράγματα που θα ξεκολλούσαν από αυτό! Ήθελα να κάνω πράγματα για να πω “παιδιά είμαι κι αυτό”. Αν δεν συνέβαινε αυτό, θα είχα καεί. Θα μπορούσα να μην το είχα κάνει, να το είχα αφήσει στην άκρη. Τη σειρά δεν την είχα δει. Ήταν τόσο τραυματικό, είχα πάθει με το έντερό μου τόσα. Ήμουν συνέχεια στην τουαλέτα με φοβερό πόνο στην κοιλιά μου, τραγική κατάσταση. Ούτε νερό δεν μπορούσα να πιώ. Ήμουν σε άσχημη κατάσταση! Πέρασε όταν τελείωσε η Αλίκη, μέσα σε ένα δίμηνο είχα γίνει καλά».
Για τον ρόλο της ως Αλίκη, ανάφερε και στην Parallaxi τον περασμένο Ιούνιο, «Την περίοδο εκείνη το είχα συνηθίσει να με κρίνουν πολύ αυστηρά. Ήταν μία περίοδος πολύ δύσκολη. Ευτυχώς αυτό σταμάτησε να υπάρχει με εκείνη την ένταση».
Στην ίδια σειρά, γνωρίσαμε την Μαρκέλλα Γιαννάτου ως Τζένη Καρέζη που για καλή της τύχη βέβαια, την επισκίασε η κριτική για την Κατερίνα Παπουτσάκη. Ίσως βέβαια να είχε να κάνει και με το ότι ήταν άγνωστη τηλεοπτικά μέχρι τότε η Γιαννάτου και ήταν πιο εύκολη η όποια ταύτιση με την μεγάλη σταρ, αλλά και το γρήγορα τελικά πέρασμα της από τη σειρά καθώς αποχώρησε γρήγορα. «Η Ρέινα (Εσκενάζυ) ήταν αυτή που με διάλεξε. Όταν μου το είπε στην αρχή με φόβισε. Μετά άρχισα να το ψάχνω, προκειμένω να δουλέψω καλά αυτόν τον ρόλο, όπως και κάθε άλλον, βέβαια, που έχω κάνει στο παρελθόν. Διάβασα και άρθρα για τη ζωή της, διότι γνώριζα λίγα πράγματα ή, τουλάχιστον ό, τι όλοι ήξεραν για εκείνη» είχε πει σε συνέντευξη της εκείνη τη χρονιά.
Πόσο αξίζει όμως, από τη μία να υπάρχει τόσος αρνητισμός στο διαδίκτυο για μία σειρά ή ταινία και από την άλλη να φτάνει ένας άνθρωπος να περνάει θέματα με την υγεία του, απλά επειδή δέχτηκε έναν ρόλο, κάνοντας δηλαδή τη δουλειά του. Τη δουλειά που από αυτή ζει. Και όλα αυτά επειδή κάποιοι, κάπου, κάποτε αποφάσισαν πως ό, τι έχουν να ασχοληθούν είναι μία καλλιτεχνική παραγωγή, λες και οι αξίες ή οι μύθοι που έχουν χτίσει κάποιες μεγάλες προσωπικότητες χάνουν μέρος της διαδρομής τους, όταν γίνονται ρόλοι…
Ο Χρήστος… Καζαντζίδης
Πρόσφατο παράδειγμα βέβαια, η ανάθεση του ρόλου του Στέλιου Καζαντζίδη στον Χρήστο Μάστορα, με τόνους «μελάνι» (αν είχε το ίντερνετ) να έχει χυθεί για το αν μοιάζει εμφανισιακά ο τραγουδιστής των Μελισσών με τον αείμνηστο ερμηνευτή, για το αν η φωνή του έχει καθόλου από τις ερμηνείες του Καζαντζίδη, αν έπρεπε να δεχτεί τον ρόλο ένας τραγουδιστής και όχι ένας ηθοποιός και άλλα χαριτωμένα που ακόμα και μέχρι σήμερα – και σίγουρα και όταν με το καλό βγει στις αίθουσες των σινεμά – απασχολούν όλους τους «αρνητές» της νέας ταινίας «Υπάρχω» του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και της Κατερίνας Μπέη.
Τα ύστερα του κόσμου! Χρήστος Μάστορας σε ρόλο Καζαντζίδη!!! Από μένα είναι τεράστιο όχι πριν καν το δω. Παρωδία τουλάχιστον pic.twitter.com/HYqpY8RQ3J
— Twitτέρας 👹 (@agnwstos_x_) May 25, 2024
Δίπλα του, στον ρόλο της Καίτης Γκρέυ θα δούμε την Κλέλια Ρένεση, περιμένοντας και από εκεί, να δούμε πώς θα το δεχτεί το κοινό.
Μένοντας στο παρόν πάντως, μία ακόμα ανακοίνωση προκάλεσε πλήθος σχολίων και κυρίως θετικών! Η ανακοίνωση της Κατερίνας Διδασκάλου πως θα υποδυθεί την Μελίνα Μερκούρη σε καινούρια ταινία που ετοιμάζεται. «30 χρόνια ακριβώς από το θάνατο της υπεροχής Μελίνας και 40 χρόνια από την πρώτη μου συνάντηση μαζί της, μου ζητήθηκε να την ενσαρκώσω σε μια ταινία που θα βγει στους κινηματογράφους τους επόμενους μήνες», έγραψε χαρακτηριστικά στην ανάρτηση της με αποτέλεσμα να λάβει εκατοντάδες σχόλια που αποθεώνουν την απόφαση της να δεχτεί την πρόταση. Τουλάχιστον προς το παρόν, είναι τυχερή…
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Θετικά βέβαια ήταν και τα σχόλια για την Κάτια Γκουλιώνη ως Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου, που κέρδισε το στοίχημα και κατέκτησε το κοινό, σε μία ταινία που στο σύνολο της αποκόμισε εξαιρετικά σχόλια. Μάλιστα, η Γκουλιώνη ως Παπαγιαννοπούλου, δέχτηκε περισσότερα καλά σχόλια για τον ρόλο, από την Καρυοφυλλιά Καραμπέτη που πολλοί βρήκαν υπερβολική σε πολλές σκηνές. Μάλιστα, υπήρχε και η άποψη πως καλό θα ήταν να αναλάβει η Γκουλιώνη εξολοκλήρου τον ρόλο ώστε να τον απογείωνε. Όπως και να έχει η «Ευτυχία» του Άγγελου Φραντζή είναι από τις πιο επιτυχημένες ελληνικές ταινίες των τελευταίων ετών και τα υπόλοιπα, παρέμειναν απλά ιστορία.
Βέβαια, η Κάτια Γκουλιώνη, δεν υποδύθηκε μόνο την Παπαγιαννοπούλου, αλλά και μία άλλη μεγάλη μορφή της ίδιας εποχής και του ίδιου χώρου, την Σωτηρία Μπέλλου στο θεατρικό «Σωτηρία με λένε» (που έχουμε δει παλιότερα από την Έφη Σταμούλη και την Ντίνα Κώνστα) σε σκηνοθεσία του Γιώργου Παπαγεωργίου. Δύο ρόλοι που απέδωσε εξαιρετικά η νεαρή ηθοποιός και που δεν χρειάστηκε να απολογηθεί για την επιλογή της αυτή σε κανένα ιντερνετικό δικαστήριο.
«Οι συγκεκριμένες ηρωίδες είναι ό, τι πιο αθώο και δυνατό υπάρχει, ο παρανομαστής τους είναι η αθωότητα του μικρού παιδιού, με όλη την δύναμη που μπορεί να έχει αυτό. Η αθωότητα που μπορεί να έχει ένα μικρό παιδί ταυτόχρονα ενώ ταυτόχρονα έχει και δύναμη. Η ευθραυστότητα, κάνει τις ηρωίδες τρομερά αντιφατικές και ενδιαφέρουσες. Είναι τόσο ατσάλινες αλλά συγχρόνως τόσο καθαρές σαν γυαλί που βλέπεις μέσα. Με συνεπαίρνουν, με εμπνέουν, με απελευθερώνουν. Για εμένα είναι τιμητικό που μου προτείνουν αυτές τις ηρωίδες. Δεν υπάρχει απλός ρόλος, όπως δεν υπάρχουν και απλοί άνθρωποι. Καλείσαι σε μία διαδικασία να πλησιάσεις σιγά-σιγά και να αρχίσεις να γνωρίζεις έναν καινούριο άνθρωπο που γίνεται κομμάτι της ζωής σου για μία περίοδο. Δεν υπάρχει απλότητα σε αυτό, μόνο ενθουσιασμός και μικρά βήματα για να πλησιάσεις και να αγαπήσεις έναν άνθρωπο που σε ενδιαφέρει» είχε πει τον Απρίλιο του 2023 στην Parallaxi.
Την Καρυοφυλλιά Καραμπέτη βέβαια, την απολαύσαμε και ως Έλλη Λαμπέτη στην τηλεοπτική σειρά «Η τελευταία παράσταση» του 2006, κερδίζοντας το κοινό μέσα από την ερμηνεία της. Μία ηθοποιός βέβαια που, κυρίως, θριαμβευτικά σχόλια αποκομίζει για τις δουλειές της. Ακόμα και σε αυτούς που δεν αρέσει, όλοι παραδέχονται πως πρόκειται για μία σπουδαία ηθοποιό.
Στην ίδια σειρά, στα νεανικά χρόνια της, την Έλλη Λαμπέτη υποδύθηκε η εξαιρετική Μαρίνα Καλογήρου, ξεκινώντας ουσιαστικά από εκεί μία λαμπρή πορεία σε ένα μεγαλύτερο κοινό που της έβγαλε το «καπέλο» για την παρουσία της στη σειρά.
Ένας άλλος ικανός ηθοποιός που ενσάρκωσε δύο ρόλους σημαντικών προσωπικοτήτων στη μικρή και μεγάλη οθόνη, είναι ο Αλέξανδρος Μπουρδούμης. Τόσο στο πολυσυζητημένο «Έχω ένα μυστικό» που έκανε τον Δημήτρη Παπαμιχαήλ, όσο και στην ταινία «Ενήλικοι στην αίθουσα» του Κώστα Γαβρά το 2019, που υποδύθηκε τον Αλέξη Τσίπρα, ο Μπουρδούμης άκουσε διάφορα σχόλια, όχι όμως ιδιαίτερα αρνητικά. Ίσως στη μία περίπτωση λόγω των φώτων που έπεσαν πάνω στην Παπουτσάκη – Βουγιουκλάκη και δεν χωρούσε κι άλλη τοξικότητα σε μία σειρά, όσο και στην άλλη περίπτωση, που περισσότερο συζητήθηκε η πολιτική συνθήκη που απασχόλησε τον Γαβρά στην ταινία του και η χρηματοδότηση της, παρά οι ηθοποιοί ως ήρωες της. Σε τηλεοπτική εκπομπή της εποχής, ο ηθοποιός είχε πει: «Το ζητούμενο και το κυρίαρχο στην ταινία αυτή δεν είναι να κάνουμε βιογραφία. Επίσης δεν έχει την τεχνική δυσκολία ότι έχουμε να κάνουμε με ένα ιστορικό πρόσωπο… Έχουμε περισσότερο μια φιγούρα ενός ανθρώπου. Όπως πολύ σοφά μου είπε ο κύριος Γαβράς “όλα αυτά τα χρόνια τον ξέρεις πολύ καλά, τον έχεις δει πάρα πολύ, δε χρειάζεται να κάνεις κάτι περισσότερο από αυτό που έχεις ζήσει κι εσύ όπως όλοι στη χώρα”. Δεν επικεντρώθηκε στο γεγονός να αντιγράψουμε. Σίγουρα, υπάρχουν πράγματα που προσπαθώ να τα εμφανίσω και πάντα βάσει σεναρίου».
Στην ίδια ταινία του 2019, τον ρόλο του Γιάνη Βαρουφάκη κάνει ο Χρήστος Λούλης, παίρνοντας εξαιρετικές κριτικές. Ακόμα ένας ηθοποιός λοιπόν που έπεσε «στα μαλακά» από αυτή την επιλογή του, ακριβώς επειδή το πολιτικό υπόβαθρο μίας σύγχρονης ιστορίας που ζήσαμε, αποτέλεσε το κυρίως θέμα στο διαδίκτυο, αφήνοντας σε δεύτερη μοίρα (ευτυχώς για εκείνους) τους ηθοποιούς.
Ξεχωριστή αναφορά βέβαια, θα κάνω στη σειρά «Καρυωτάκης» της ΕΡΤ όπου η Μαρία Κίτσου υποδύθηκε το 2009 την μεγάλη ποιήτρια Μαρία Πολυδούρη και ο Δημοσθένης Παπαδόπουλος τον Κώστα Καρυωτάκη σε σκηνοθεσία του Τάσου Ψαρρά. Ήταν βέβαια μία εποχή που οι σειρές της κρατικής τηλεόρασης περνούσαν κάπως απαρατήρητες, ωστόσο όσοι την είδαμε τη σειρά, ξέρουμε καλά για τι διαμάντι μιλάμε και με τους δύο πρωταγωνιστές να δίνουν υποδειγματικές ερμηνείες.
Την επόμενη τηλεοπτική σεζόν, θα δούμε στην ΕΡΤ1 την σειρά της Όλγας Μαλέα για την ζωή της Μαρίας Κάλλας. Τον ρόλο της μεγαλύτερης ντίβας όλων των εποχών, έχει αναλάβει η άγνωστη στο κοινό, Κλεοπάτρα Ελευθεριάδου, πρωτοεμφανιζόμενη λυρική σοπράνο και φοιτήτρια υποκριτικής και τα σχόλια μέχρι τώρα, στο ένα τρέιλερ που βγήκε στη δημοσιότητα, δείχνουν θετικά για εκείνη.
Το τι θα ακολουθήσει τους επόμενους μήνες, ένας χειμώνας το ξέρει. Θα είμαστε εδώ να δούμε…