101-φορές-που-αξίζει-να-πάμε-θέατρο-αυτόν-1219397

Θέατρο

10+1 φορές που αξίζει να πάμε θέατρο αυτόν τον Οκτώβρη στη Θεσσαλονίκη

Παραστάσεις που ξεχωρίζουν και θα παρουσιαστούν τον επόμενο μήνα στην πόλη

Γιώργος Σταυρακίδης
Γιώργος Σταυρακίδης

Επιστρέφοντας για τα καλά στις κλειστές αίθουσες θεάτρων, ο Οκτώβριος αναμένεται να είναι άκρως εντυπωσιακός με σημαντικές θεατρικές δουλειές να ανεβαίνουν στις σκηνές της πόλης. Μερικές από αυτές μάλιστα, έχουν μεγάλες προσδοκίες και τις πιο σημαντικές, τις επιλέγουμε παρακάτω.

Το φετινό θεατρικό τοπίο χαρακτηρίζεται βέβαια από πολλές «επαναλήψεις» παραστάσεων που ξεχώρισαν την προηγούμενη θεατρική σεζόν, όμως θα δούμε και καινούριες δουλειές που έρχονται ή φτιάχτηκαν για την πόλη και τους θεατές της Θεσσαλονίκης.

SENSO | Θέατρο Τ

Μετά από το έργο του Λουίτζι Πιραντέλλο, «Ο μακαρίτης Ματία Πασκάλ», που ανέβασε με επιτυχία τον περασμένο χειμώνα, ο Σωτήρης Ρουμελιώτης, ένας από τους πιο χαρισματικούς σκηνοθέτες της νέας γενιάς, αναμετριέται με το SENSO του Camillo Boito, μια ιστορία πάθους, προδοσίας και αυτοκαταστροφής, γνωστή στο ευρύ κοινό από την ταινία του Λουκίνο Βισκόντι. Το SENSO κάνει πρεμιέρα τη Δευτέρα 30 Σεπτεμβρίου, σηματοδοτώντας την έναρξη της νέας σεζόν στο Θέατρο Τ που συμπληρώνει φέτος 10 χρόνια λειτουργίας στη Θεσσαλονίκη. 

Μέσα από το SENSO, ταξιδεύουμε στην υπό κατοχή Βενετία του 1865 και «διαβάζουμε» το κρυφό σημειωματάριο της Κόμισσας Λίβια, μέσα από τις σελίδες του οποίου ζωντανεύει η ερωτική της σχέση με έναν νεαρό Αυστριακό Αξιωματικό. Παντρεμένη με έναν ηλικιωμένο αριστοκράτη τον οποίο περιφρονεί και αδιαφορώντας για τα «πρέπει» που επιβάλλει η κοινωνία, η Λίβια θα ζήσει με όλο της το «είναι» τον απαγορευμένο έρωτα που οδηγεί, αναπόφευκτα, στην καταστροφή. 

«Ήταν εραστής μου και με πρόδωσε. Και τώρα θέλω να πάρω εκδίκηση. […] 

Όχι, δεν είναι δολοφονία, είναι Λογική.»

Trailer παράστασης:

Συντελεστές: Κείμενο: Βασισμένο στην ομότιτλη νουβέλα του Camillo Boito | Σκηνοθεσία / Δραματουργία / Φωτισμοί: Σωτήρης Ρουμελιώτης | Σκηνικά / Κοστούμια: Μαρία Καραδελόγλου | Πρωτότυπη μουσική: Κωστής Παλαιογιάννης | Βοηθός Σκηνοθέτη / Επιμέλεια Προβολών: Κατερίνα Νικολάτου | Φωτογραφίες / Trailer: Χρήστος Κυριαζίδης | Υπεύθυνη προβολής: Λία Κεσοπούλου | Οργάνωση Παραγωγής: Izveribad

Παίζουν: Έλμα Βλαστοπούλου, Ζωή Λάη, Δήμητρα Φάκα

Πληροφορίες: Χώρος: Θέατρο Τ, Αλεξάνδρου Φλέμινγκ 16, Θεσσαλονίκη | Πρεμιέρα: Δευτέρα 30 Σεπτεμβρίου 2024 στις 21:30 | Παραστάσεις: Έως 5 Νοεμβρίου 2024, κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21:30 | Διάρκεια: 85’ (χωρίς διάλειμμα) | Τιμές εισιτηρίων: 15€ κανονικό | 12€ φοιτητών, ανέργων & ΑμεΑ | 8€ θεατρικές ατέλειες (μόνο από το ταμείο του θεάτρου, εφόσον υπάρχουν διαθέσιμα εισιτήρια)  | Early bird εισιτήρια με 10€ από 13 έως 23/9 (ισχύει για τις πρώτες 6 παραστάσεις και για περιορισμένο αριθμό εισιτηρίων)  | Προπώληση εισιτηρίων: https://www.more.com/theater/senso/ 

…ΚΑΛΑ, ΕΣΥ ΣΚΟΤΩΘΗΚΕΣ ΝΩΡΙΣ | Θέατρο Αυλαία

Η παράσταση «… καλά, εσύ σκοτώθηκες νωρίς», από την ομάδα GAFF και τη  σκηνοθέτιδα Σοφία Καραγιάννη, μετά τα πολυάριθμα βραβεία κοινού και κριτικών που απέσπασε, τα απόλυτα sold out δύο χρόνων και τις διθυραμβικές κριτικές από τους πλέον έγκριτους κριτικούς θεάτρου, έρχεται και πάλι στη Θεσσαλονίκη για τέσσερις μόνο παραστάσεις, από τις 3 έως τις 6 Οκτωβρίου στο θέατρο Αυλαία.

Η παράσταση απέσπασε από την Ελληνική Ένωση Κριτικών Θεάτρου και Παραστατικών Τεχνών το Βραβείο Δραματουργίας και το Βραβείο νέου ηθοποιού, στα 9α Θεατρικά Βραβεία Κοινού All4fun το 3ο βραβείο παράστασης, 2ο βραβείο σκηνοθεσία και 3ο ανδρικής ερμηνείας,  ενώ στα 13α Θεατρικά Βραβεία Θεσσαλονίκης 2024 πήρε τρία ερμηνευτικά βραβεία,  Α’ Ανδρικού και Β’ Ανδρικού ρόλου και αυτό του Ερμηνευτικού Συνόλου.

Το έργο

Μετά τον  Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο που η Ελλάδα παραδίνεται στο χάος του Εμφυλίου, ο δεκαεξάχρονος Χρόνης Μίσσιος συλλαμβάνεται, φυλακίζεται, βασανίζεται και καταδικάζεται σε θάνατο.  Αποφυλακίζεται το 1973, αφού έχει περάσει εικοσιένα χρόνια σε φυλακές και εξορίες. Αυτήν την περίοδο της ζωής του διηγείται στο σπουδαίο αφήγημα-μαρτυρία «…καλά, εσύ σκοτώθηκες νωρίς».

«Αγωνίζομαι να μείνω άνθρωπος. Και αυτό είναι η κορυφαία πολιτική μάχη», έλεγε ο Μίσσιος. Η θέση του αυτή έδωσε στην ομάδα μας το έναυσμα να τολμήσουμε να ανεβάσουμε στη σκηνή τις αυτοβιογραφικές αναμνήσεις  ενός πραγματικά γενναίου. Ίσως γιατί η περίοδος που διανύουμε μοιάζει να έχει κάτι από τη σκοτεινή νιότη του Μίσσιου. Ίσως πάλι γιατί ο Μίσσιος δεν απευθύνεται μόνο στο νεκρό του φίλο αλλά κυρίως στους απόντες, σε ‘μάς. Ίσως γιατί η αντίληψη του Μίσσιου για τη ζωή , την ιστορία, το όνειρο δεν είναι μόνο γεμάτη από πολιτική κριτική αλλά  και από αισιοδοξία για τη ζωή και πίστη στη δημιουργική δύναμη του ανθρώπου. Ίσως, πάλι, γιατί μας έχουν συμβεί αδιανόητα πράγματα και είναι η στιγμή να αναρωτηθούμε, πώς αντιστέκεται κάποιος σήμερα;

Συντελεστές: Σκηνοθεσία: Σοφία Καραγιάννη | Δραματουργική επεξεργασία: Σοφία Καραγιάννη, Μυρτώ Αθανασοπούλου | Σκηνικά-Κοστούμια: Γεωργία Μπούρδα | Μουσική: Μάνος Αντωνιάδης | Επιμέλεια κίνησης: Μαργαρίτα Τρίκκα | Φωτισμοί: Βασιλική Γώγου | Βοηθός σκηνοθέτη: Αθανασία Κυμπούρη | Φωτογραφίες: Χριστίνα Φυλακτοπούλου | Trailer: Στέφανος Κοσμίδης | Επικοινωνία: Χρύσα Ματσαγκάνη | Παραγωγή:GAFF

 Ερμηνεία: Ιωσήφ Ιωσηφίδης, Κωνσταντίνος Πασσάς, Δημήτρης  Μαμιός, Γιάννης Μάνθος

Πληροφορίες: Παραστάσεις:  3, 4, 5, 6 Οκτωβρίου στις 21:00 | Θέατρο ΑΥΛΑΙΑ (Τσιμισκή 136), Τηλέφωνα επικοινωνίας: 2310230013 | Τιμές εισιτηρίων: Γενική Είσοδος: 18 ευρώ, μειωμένο: 16 ευρώ | Διάρκεια παράστασης:  80 λεπτά | Προπώληση εισιτηρίων : … καλά, εσύ σκοτώθηκες νωρίς (Θεσσαλονίκη) (1) | More.com

ΠΡΟΣΟΧΗ: ΕΚΤΕΛΟΥΝΤΑΙ ΕΡΓΑ | Metropolitan: The Urban Theater 

Ξεκινώντας από την «Ανοιχτή Θεατρική Σκηνή της Πόλης 2023», εκτελώντας 46 διαδρομές σε όλη την Ελλάδα και γνωρίζοντας ενθουσιώδη υποδοχή σε κάθε πόλη-σταθμό της πορείας του, το έργο επιστρέφει στον «τόπο του εγκλήματος»! Η παράσταση-φαινόμενο της Εταιρείας Θεάτρου ΤΡΟΧΙΕΣ για το Μετρό της Θεσσαλονίκης έρχεται στο Metropolitan: The Urban Theater για 6 παραστάσεις, από τις 11 έως τις 20 Οκτωβρίου, κάθε Παρασκευή-Σάββατο στις 21:00 και Κυριακή στις 20:00. 

Η devised παράσταση «Προσοχή: Εκτελούνται Έργα» αναδεικνύει το καίριο και διαχρονικά άλυτο ζήτημα της Θεσσαλονίκης: το Μετρό, ένα πολυδιάστατο θέμα με πολιτικές, οικονομικές, κοινωνικές και πολιτιστικές προεκτάσεις, κρυμμένες επί σειρά ετών κάτω από το χαλί.

Πόσο χρειάζεται να περιμένει κανείς για την ολοκλήρωση ενός έργου; Πότε απέκτησε μυθολογικό, ανεκδοτολογικό και συμβολικό χαρακτήρα η κατασκευή του Μετρό της Θεσσαλονίκης, επηρεάζοντας τον συλλογικό ψυχισμό της πόλης; Πόσο γρήγορα θα ξεχάσουμε τις εικόνες των εργοταξίων στη Μετά Μετρό Εποχή, όταν εξελιγμένοι αυτόματοι συρμοί θα φτάνουν κάθε τρία λεπτά; Στην παράσταση «Προσοχή: Εκτελούνται Έργα», σταθμοί της πραγματικής ιστορίας του Μετρό, συνεντεύξεις εμπλεκομένων, ερωτηματολόγια και επιτόπια έρευνα μπλέκονται με φανταστικές ιστορίες και προσωπικές σκέψεις, μετατρέποντας την αναμονή για το Μετρό σε έναν εναλλακτικό κοινωνικό στοχασμό. 

Μια ομάδα νέων ηθοποιών, που δεν θυμάται πώς ήταν η Θεσσαλονίκη χωρίς εργοτάξια, ερευνά επί σκηνής το δίπολο στασιμότητα-μετακίνηση σε μια προσπάθεια να απαντήσει στο ερώτημα: Τι είδους μετακινήσεις ονειρεύονται οι νέοι άνθρωποι της πόλης, όχι μόνο στους δρόμους αλλά και στη ζωή τους; Αγωνιζόμενη να αντισταθεί σε μια νομοτέλεια παραίτησης, η ομάδα δημιουργεί ένα έργο για το έργο. Ένα έργο που ψάχνει απεγνωσμένα την ολοκλήρωσή του. 

Trailer:

Συντελεστές: Σύλληψη – Σκηνοθεσία: Νοεμή Βασιλειάδου | Έρευνα – Πρωτότυπο Κείμενο: Ομάδα Τροχιές | Δραματουργία: Νοεμή Βασιλειάδου, Χάρις Σερδάρη | Πρωτότυπη Μουσική Σύνθεση: Γρηγόρης Λιόλιος  | Κίνηση: Μαίρη Γιαννούλα | Βοηθός Σκηνοθέτη: Χάρις Σερδάρη | Σχεδιασμός Φωτισμών: Αθηνά Μπανάβα | Σύμβουλος Δραματουργίας: Πάνος Δεληνικόπουλος | Σύμβουλος Σκηνογραφίας / Ενδυματολογίας: Μαρία Καραδελόγλου  | Φωτογραφίες: Βαγγέλης Ευαγγελίου, Λευτέρης Τσινάρης, Σταυρούλα Ντολοπούλου | Γραφιστική Επιμέλεια: Γιώργος Λεμονής | Προσαρμογή Trailer: Karen Gkiounasian | Υπεύθυνη Επικοινωνίας: Λία Κεσοπούλου | Παραγωγή: Εταιρεία Θεάτρου ΤΡΟΧΙΕΣ | Οργάνωση Παραγωγής: Metropolitan: The Urban Theater

Επί σκηνής: Δημήτρης Γούλιος, Μαρία Καραγκιοζίδου, Βασίλης Μπόγδανος, Βασιλεία Κλήμη, Σοφία Στυλιανού και ο μουσικός Γρηγόρης Λιόλιος

Πληροφορίες: Χώρος: Metropolitan: The Urban Theater, Βασ. Όλγας 65 & Φλέμινγκ 2, Θεσσαλονίκη | Ημέρες & ώρες παραστάσεων: 11, 12, 13 και 18, 19, 20 Οκτωβρίου 2024, Παρασκευή-Σάββατο στις 21:00 και Κυριακή στις 20:00 | Διάρκεια παράστασης: 80 λεπτά | Τιμές εισιτηρίων: 16€ Κανονικό | 13€ Μειωμένο (φοιτητών, ανέργων, ΑμεΑ) | 10€ Ατέλεια (μόνο από το ταμείο του θεάτρου) | Προπώληση εισιτηρίων: https://www.more.com/theater/prosoxi-ektelountai-erga-metropolitan/ 

ΤΟ ΠΑΡΤΥ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΟΥ | Θέατρο Αριστοτέλειον

Η παράσταση σταθμός, «Το Πάρτυ της Ζωής μου» με την Ελένη Ράντου σ’ένα ρόλο ζωής και σε σκηνοθεσία Ανέστη Αζά, μετά από 2 σεζόν απόλυτων sold out, με περισσότερους από 100.000 θεατές και του πλέον δυσεύρετου εισιτηρίου στο θέατρο, δίνει ραντεβού από 2 Οκτώβρη, στην Θεσσαλονίκη, με ανανεωμένη διάθεση και σύνθεση, με τη Μιρέλα Πάχου σε τραγούδι και ακορντεόν και τον Αλέξανδρο Ιακώβου στο βιολί.

Ένα ταξίδι αισθήσεων και μνήμης με τις μελωδίες των  String Demons και τις μουσικές της συλλογικής μας μνήμης.

Μία παράσταση  Ύμνος στη ζωή, σε κείμενο Ελένης Ράντου, εμπνευσμένο από το θεατρικό καμβά των Ντάνκαν Μακμιλαν και Τζόνυ Ντόναχιου, «EVERY BRILLIANT THING».

Μια θεατρική εμπειρία, ένας υποκριτικός άθλος, μια πρωτοφανής επιτυχία,  από   2 Οκτώβρη στο θέατρο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟΝ.

Συντελεστές: ΚΕΙΜΕΝΟ: Ελένη Ράντου | Εμπνευσμένο απο το θεατρικό καμβά Every Brilliant Thing, των Ντανκαν Μακμιλαν και Τζονυ Ντοναχιου  | ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ:  Ανέστης Αζάς | ΣΚΗΝΙΚΑ: Μάγιου Τρικεριώτη | ΕΝΔΥΜΑΤΟΛΟΓΟΣ: Κική Γραμματικοπούλου | ΚΙΝΗΣΗ: Αντιγόνη Γύρα | ΦΩΤΙΣΜΟΙ: Χριστίνα Θανάσουλα

Παραστάσεις : Τετάρτη : 8.00 μμ | Πέμπτη : 8.30 μμ | Παρασκευή  & Σάββατο : 9.00 μμ | Κυριακή : 7.30 μμ | Τιμές εισιτηρίων : 25 €, 23 €, 20 € | Προπώληση : ΤΑΜΕΙΟ ΘΕΑΤΡΟΥ (2310 262 051) & MORE.COM

ΠΗΡΕ ΤΗ ΖΩΗ ΤΗΣ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΗΣ | Φουαγιέ Θεάτρου Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών

Μέσα σε ένα πρωτότυπο σκηνικό και μουσικό περιβάλλον, «ζωντανεύει» μια τρελή… τρελή… τραγωδία που θίγει θέματα όπως η δύναμη της εικόνας, το «φαίνεσθαι» και το «είναι», τα παιχνίδια της φαντασίας, η αλήθεια και το ψέμα, το άπιαστο όνειρο του έρωτα.

Η παράσταση «Πήρε τη ζωή στα χέρια της» του Βασίλη Κατσικονούρη, σε σκηνοθεσία Φρόσως Λύτρα, επιστρέφει στο Φουαγιέ του Θεάτρου της Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών την Παρασκευή 4 Οκτωβρίου έως τις 3 Νοεμβρίου.

Στη σκηνή: ο ψυχοθεραπευτής Κάρολος, η διαφημίστρια Βέρα, ο θεατρικός συγγραφέας Ανδρέας. Και οι τρεις εξαιρετικοί διαχειριστές του λόγου και τις επικοινωνίας, διανοούμενοι και επιτυχημένοι. Απέναντί τους η Φωτεινή, ένας μοναχικός άνθρωπος που δεν ξέρει να διαχειρίζεται τίποτα, εκτός ίσως από τη φαντασία και τις αναμνήσεις της, ανυπεράσπιστη, ευάλωτη, αιθεροβάμων, αλλά και απόλυτα αληθινή.

Στην υπόκλιση, οι θεατές καταχειροκρότησαν τους ηθοποιούς για τις δυνατές ερμηνείες και τους συντελεστές μιας παράστασης με πολλές εναλλαγές συναισθημάτων από την ανατρεπτική, περιπαιχτική πένα του θεατρικού συγγραφέα και πεζογράφου Βασίλη Κατσικονούρη και την ιδιαίτερα ευρηματική σκηνοθεσία της Φρόσως Λύτρα.

Συντελεστές: Σκηνοθεσία: Φρόσω Λύτρα | Σκηνικά: Φρόσω Λύτρα, Δανάη Πανά | Κοστούμια: Νίκος Χαρλαύτης | Πρωτότυπη μουσική: DNA (Μιχάλης Νιβολιανίτης, Αλέξανδρος Χρηστάρας) | Χορογραφία-επιμέλεια κίνησης-βοηθός σκηνοθέτη: Αναστασία Κελέση | Φωτισμοί: Στέλλα Κάλτσου | Οργάνωση Παραγωγής: Εύα Κουμανδράκη (1ος χρόνος), Φιλοθέη Ελευθεριάδου (2ος χρόνος) | Φωτογραφίες: Mike Rafail (That Long Black Cloud)

Παίζουν οι ηθοποιοί (με αλφαβητική σειρά): Γαλάτεια Αγγέλη (Μικρή Φωτεινή), Άννα Ευθυμίου (Βέρα), Φαίη Κοκκινοπούλου (Φωτεινή), Δημήτρης Σιακάρας (Αντρέας), Νίκος Τσολερίδης (Κάρολος)

Πληροφορίες: Φουαγιέ Θεάτρου Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών (Εθ. Αμύνης 2) | Διάρκεια: 1 ώρα και 30 ‘ (η παράσταση έχει διάλειμμα) | Προπώληση: ntng.gr |more.com | 11876 | Πληροφορίες – κρατήσεις στο Τ. 2315 200 200 και στα εκδοτήρια του ΚΘΒΕ

ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΗΣ ΦΛΕΡΥΣ | Θέατρο ArtBox Φαργκάνη

Ο πεζογράφος Δημήτρης Οικονόμου υπογράφει το πρώτο του θεατρικό έργο και  αιχμαλωτίζει σε ένα μονόλογο σπαράγματα της ζωής και της προσωπικότητάς της μεγάλης ερμηνεύτριας Φλέρυς Νταντωνάκη που υπηρετείται με ευαισθησία και συγκίνηση, από την Ελένη Κοκκίδου.

Τοποθετεί τη δράση ύστερα από ένα πραγματικό περιστατικό – την τελευταία συναυλία που έδωσε, το 1985 στη Ρωμαϊκή Αγορά, απ’ όπου αποχώρησε πριν τη λήξη της – και, χωρίς να φέρνει κάτι νέο στο δραματουργικό είδος των βιογραφικών μονολόγων (είδος που έχει τη δική του γοητεία και γι’ αυτό γνωρίζει ευρεία αποδοχή), παραδίδει ένα ωραίο, μεστό και ρέον κείμενο, που ακολουθεί την ηρωίδα στα γεγονότα της ζωής της που τη σημάδεψαν και στις εσωτερικές διαδρομές της, στους δαίμονες και στις μουσικές διεξόδους της.

Μόνη στη σκηνή, στον προσωπικό της χώρο που ανασυνθέτει η Άση Δημητρολοπούλου με μερικές παρτιτούρες πεσμένες στο πάτωμα, ένα παλιό ραδιόφωνο, μια κιθάρα σε μια γωνία, η Φλέρυ βρίσκει καταφύγιο στις αναμνήσεις της, έχοντας μόλις δραπετεύσει από το πλήθος που αδημονεί να την ακούσει – ίσως όμως και να την κατασπαράξει.

 Ξορκίζει τα άσχημα παιδικά της χρόνια και τον βάναυσο πατέρα της, επιστρέφει στην εγκατάστασή της στην Αμερική, στο όνειρό της να γίνει ηθοποιός που ναυάγησε νωρίς, στη γνωριμία και συνεργασία της με σπουδαίους καλλιτέχνες όπως η Τζόαν Μπαέζ, και βέβαια στη γνωριμία της με τον Μάνο Χατζιδάκι (“ήταν για μένα ο πατέρας που δεν είχα”), του οποίου υπήρξε μούσα.

Η επαναστάτρια και ευαίσθητη Φλέρυ, το για πάντα πληγωμένο παιδί, η προικισμένη και ταλαντούχα αλλά εντέλει παραγνωρισμένη καλλιτέχνιδα (“ακόμη και στον τάφο μου λάθος θα γράψουν το όνομά μου”, επισημαίνει) επιδίδεται σε μία εκ βαθέων εξομολόγηση, ενώ το κείμενο –μυθοπλαστικό αλλά προϊόν έρευνας– χρησιμοποιεί τα βιωμένα γεγονότα για να συλλάβει κάτι από το πνεύμα και την αύρα αυτού του μυθικού, σχεδόν εξωπραγματικού πλάσματος, που φλέρταρε με την ιδέα του θανάτου, πίστευε στο υπερρεαλιστικό στοιχείο και ταλανιζόταν από το φόβο για τους δαίμονες και τις ανέστιες, περιπλανώμενες ψυχές.

Ο Μάνος Καρατζογιάννης στη σκηνοθεσία υπογράμμισε με τη γλώσσα του θεάτρου, όσο χρειαζόταν, την προσωπικότητα αυτής της μοναδικής ερμηνεύτριας και έδωσε τον απόλυτο χώρο στην ερμηνεία της Ελένης Κοκκίδου, η οποία άγγιξε εύστοχα την ευθραυστότητα, την ευαισθησία και τις μεταπτώσεις της διάθεσής της Φλέρυς.

Η Ελένη Κοκκίδου εισάγεται –και παρασέρνει κι εμάς– σε αυτό το ταξίδι στο μυαλό και την ψυχή της Νταντωνάκη, συλλαμβάνοντας με ευαισθησία και συγκίνηση την ευθραυστότητα και τη μοναδικότητά της.

Την συνοδεύει στο πιάνο ο Αντώνης Παπακωνσταντίνου, αθέατος στους θεατές, αφήνοντας έτσι τους ήχους και τις νότες να απλωθούν στο χώρο σαν να προέρχονται από τα βάθη του μυαλού της.

Συντελεστές: Σκηνοθεσία: Μάνος Καρατζογιάννης | Ερμηνεία: Ελένη Κοκκίδου | Σκηνικά – κοστούμια: Άση Δημητρολοπούλου | Μουσική: Αντώνης Παπακωνσταντίνου | Φωτισμοί: Άγγελος Παπαδόπουλος | Βοηθός σκηνοθέτη: Πάνος Μπέκας | Γραφιστικά: Πέτρος Παράσχης | Φωτογραφίες: Σπύρος Περδίου | Παραγωγή : Πολιτεία Πολιτισμού- Αστική Μη Κερδοσκοπική | Διεύθυνση Παραγωγής – Επικοινωνία: Theater Art Company – Μανάφης Σάκης και Φώτης

Παραστάσεις : Τετάρτη 16 Οκτωβρίου στις 20:00 – Πέμπτη 17 Οκτωβρίου στις 21:30 – Παρασκευή 18 Οκτωβρίου στις 21.30 – Σάββατο 19 Οκτωβρίου στις 21:30 – Κυριακή 20 Οκτωβρίου στις 20:00

Τιμές Εισιτηρίων : Γενική είσοδος: 17€ / Φοιτητικό – Ανέργων – ‘Ανω των 65: 15€ / Εισιτήρια προπωλούνται στο more.com  και στο ταμείο του Θεάτρου ARTBOX ΦΑΡΓΚΑΝΗ  Τηλ. 2310 208 007

ΤΟ ΠΛΥΝΤΗΡΙΟ | Alte Fablon 

Σε ένα πολύ κοντινό μέλλον (ή και σε ένα ακόμη κοντινότερο παρόν) δυο γυναίκες συναντιούνται τρεις φορές σε ένα δημόσιο πλυντήριο ρούχων. Στις συναντήσεις τους μιλούνε για τα παιδιά τους, για τα εκπαιδευτικά ντοκιμαντέρ του Διαδικτύου, για την τρομερή δύναμη της Εξέλιξης. Ωστόσο σύντομα οι θεατές μαθαίνουν και για μια Αρένα, για δημόσιους αποκεφαλισμούς κοριτσιών σε ζωντανή τηλεοπτική κάλυψη, για ένα αγόρι που γυαλίζει το τσεκούρι του, για το άρωμα του πεύκου που ευωδιάζει στα φρεσκοπλυμένα ρούχα.

Τι σημαίνει εντέλει η Εξέλιξη; Και πώς μπορεί να είναι καλοσύνη ένα τσεκούρι που κατεβαίνει; Από ποια αίματα καθαρίζουν τα ρούχα στο πλυντήριο;

Ένα δυστοπικό θρίλερ για την κυρίαρχη Ευγονική – και τα εγκλήματα των καλών ανθρώπων που περιμένουν υπομονετικά να τελειώσει το πλυντήριό τους.

Συντελεστές: Κείμενο: Θανάσης Τριαρίδης | Σκηνοθεσία: Γιάννης Παρασκευόπουλος | Σκηνικά – Κοστούμια: Ευαγγελία Κιρκινέ | Πρωτότυπη μουσική – σύνθεση: Μάνος Μυλωνάκης | Σχεδιασμός φωτισμού: Αθηνά Μπανάβα | Βοηθός σκηνοθέτη: Μαρία Νεφέλη Παρασκευοπούλου | Ειδικές κατασκευές – κατασκευή σκηνικού: Θάνος Καρώνης | Κατασκευή κοστουμιών: Κική Κρανιώτη | Φωτογράφιση πρόβας και παράστασης: Λευτέρης Τσινάρης | Σχεδιασμός εντύπων: Μάριος Καλαϊτζής | Επικοινωνία: Απόστολος Λιάπης | Οργάνωση παραγωγής: Απόστολος Λιάπης | Παραγωγή: Πολυχώρος τέχνης Alte Fablon

Επί σκηνής: Ελένη Δημοπούλου, Μαγδαληνή Μπεκρή | Αφηγητής: Ραφαήλ Παρασκευόπουλος

Πληροφορίες: Έως 20 Οκτωβρίου 2024 | Κάθε Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο στις 21:15 και Κυριακή 19:15 | 70’ λεπτά (χωρίς διάλειμμα) | Τιμές εισιτηρίων: Κανονικό Εισιτήριο: 14 ευρώ | Εκπτωτικά Εισιτήρια: 12 ευρώ (Φοιτητικό / Ανέργων / Πολυτέκνων / Άνω των 65) – 10 ευρώ Ατέλειες Ηθοποιών και Σπουδαστών Δραματικών Σχολών |  Ηλεκτρονική αγορά εισιτηρίων: https://www.ticketservices.gr/event/alte-fablon-to-plyntirio/

Πολυχώρος Τέχνης Alte Fablon Δευτέρα – Παρασκευή 10:30 – 20:30 Απαραίτητη κράτηση λόγω περιορισμένων θέσεων. Φιλίππου 71 & Χριστοπούλου. Θεσσαλονίκη Τηλ: 2314014430

“LEMONS LEMONS LEMONS LEMONS LEMONS” | Θέατρο Αυλαία

Σε έναν θορυβώδη κόσμο, όπου δύο άτομα καταφέρνουν να βρουν το ένα το άλλο ξεκινώντας μια ρομαντική σχέση, ο Sam Steiner, στο πρωτοποριακό έργο του “Lemons Lemons Lemons Lemons Lemons”, φαντάζεται μια συνθήκη που αγγίζει τα όρια της δυστοπίας.

Η κατάχρηση εξουσίας, ο περιορισμός της ελευθερίας, η επικοινωνία, η αντίσταση και ο έρωτας είναι μόνο κάποια από τα κομμάτια του μωσαϊκού που περίτεχνα δημιουργεί ο συγγραφέας.

Η παράσταση ανεβαίνει στο θέατρο Αυλαία, με τους Άννα Μενενάκου και Γιώργο Ζυγούρη, σε σκηνοθεσία της Ζαφειρίας Δημητροπούλου Del Angel.

Σε ένα φανταστικό μέλλον, όπου η κυβέρνηση εφαρμόζει έναν αυστηρό νόμο που περιορίζει την καθημερινή ομιλία, μέσα στη δίνη των κοινωνικοπολιτικών θεμάτων που εγείρονται, μια όμορφη και συγκινητική ερωτική ιστορία, μεταξύ δύο πολύ διαφορετικών ατόμων, μας θυμίζει ότι σχεδόν πάντα «η κάθε λέξη μας μετράει»!

Πώς γίνεται αυτά τα δύο άτομα να έρθουν πιο κοντά; Ποια είναι αυτά που λένε με ή χωρίς το όριο στις λέξεις και – το πιο σημαντικό – τι λένε ανάμεσα στις λέξεις;

Πόσο σημαντική είναι η επικοινωνία και η ελευθερία και πόσο συμβάλουν στη βελτίωση των ανθρωπίνων σχέσεων που ήταν και θα είναι πάντα τόσο εύθραυστες;

Το “Lemons Lemons Lemons Lemons Lemons” είναι ένα αιχμηρό έργο, που μοιάζει οικείο, διαχρονικό, γεμάτο χιούμορ και φοβερά αληθινό…!

Πρωταγωνιστούν: Άννα Μενενάκου, Γιώργος Ζυγούρης

Συντελεστές: Συγγραφέας: Sam Steiner | Μετάφραση: Αντώνης Γαλέος | Σκηνοθεσία: Ζαφειρία Δημητροπούλου Del Angel | Σκηνικά – κοστούμια: Μαίρη Τσαγκάρη | Μουσική: Ted Ρέγκλης | Χορός -Κίνηση: Αμαλία Κοσμά |Βοηθός Σκηνοθέτη: Λίνα Λαμπροπούλου | Β’ Βοηθός Σκηνοθέτη: Γιάννης Διασσάκης | Συνεργάτης Ενδυματολογος: Τζο Καλαβρού | Σχεδιασμός Φωτισμού & Projections: Έλενα Πετροπούλου | Προβολή – Επικοινωνία: Γιάννης Δαλάκας | Διαφήμιση- Social Media: Renegade Media | Υπεύθυνος Παραγωγής: Θωμάς Χαρέλας | Φωτογραφίες: Δομνίκη Μητροπούλου | Παραγωγή: Black Spine και MOVER

Πληροφορίες: Θέατρο ΑΥΛΑΙΑ: Τσιμισκή 136, (Πλατεία ΧΑΝΘ) | Τηλέφωνο: 2310 230013 | Εισιτήρια: 17€ κανονικό, 15€ φοιτητικό, ανέργων | Προπώληση: Ταμείο θεάτρου ΑΥΛΑΙΑ & ticketservices.gr

Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Τετάρτη 9 Οκτωβρίου 2024, 21:00 – Πέμπτη 10 Οκτωβρίου 2024, 21:00 – Παρασκευή 11 Οκτωβρίου 2024, 21:00 – Σάββατο 12 Οκτωβρίου 2024, 21:00 – Κυριακή 13 Οκτωβρίου 2024, 20:00 – Τετάρτη 16 Οκτωβρίου 2024, 21:00 – Πέμπτη 17 Οκτωβρίου 2024, 21:00 – Παρασκευή 18 Οκτωβρίου 2024, 21:00 – Σάββατο 19 Οκτωβρίου 2024, 21:00 – Κυριακή 20 Οκτωβρίου 2024, 20:00

Η ΓΙΔΑ | Θέατρο ArtBox Φαργκάνη

Η καταστροφική, μαύρη κωμωδία του Έντουαρντ Άλμπι «Η Γίδα», σε σκηνοθεσία Παύλου Δανελάτου, έρχεται τον Οκτώβριο στο «Artbox Fargani» από το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, σε συμπαραγωγή με την Πολιτεία Πολιτισμού.

Πρόκειται για ένα από τα πιο τολμηρά (και πολυβραβευμένα) έργα του γνωστού συγγραφέα όπου το καυστικό χιούμορ και οι συναισθηματικές εναλλαγές κρατούν αμείωτο το ενδιαφέρον των θεατών.

Κατά τη διάρκεια της παράστασης αποδομείται, σε χρόνο dt, η αστική και οικογενειακή ευτυχία μέσα στην οποία ζουν οι ήρωες. Ο… τρελός έρωτας του απόλυτα επιτυχημένου Μάρτιν για μια Γίδα φέρνει καταστροφικές συνέπειες στην οικογένεια τα μέλη της οποία έρχονται αντιμέτωπα με τον ίδιο τους τον εαυτό.

Τελικά δεν είναι όλα και τόσο «τακτοποιημένα» όσο φαίνονται; Την απάντηση την δίνει η ίδια η παράσταση όπου η κωμωδία συνυπάρχει με το τραγικό θέτοντας ερωτήματα για την ίδια μας την κοινωνία.

Λίγα λόγια για το έργο

Ο Μάρτιν και η Στήβι, χρόνια παντρεμένοι, φαίνεται, μαζί με τον gay έφηβο γιο τους, να είναι η τέλεια οικογένεια, με αλληλοσεβασμό, αγάπη και έρωτα που διαρκεί στο χρόνο. Ο Μάρτιν είναι αρχιτέκτονας που έχει μόλις βραβευτεί με το βραβείο Πρίτσκερ ενώ παράλληλα του ανατίθεται ο σχεδιασμός της παγκόσμιας πόλης, που κοστίζει δισεκατομμύρια δολάρια. Στο απόγειο ωστόσο της καριέρας του, ο Μάρτιν που μόλις έχει συμπληρώσει τα πενήντα, ερωτεύεται μια γίδα. Ένας έρωτας, απόλυτος, απίστευτα δυνατός και συνάμα βασανιστικός και δυσνόητος που δείχνει να τον κλονίζει. Μετά την αποκάλυψη στο δημοσιογράφο και φίλο του Ρος, όλα μοιάζουν να γκρεμίζονται και συνάμα όλοι γύρω του νιώθουν να οδηγούνται στην καταστροφή.

Είναι ικανός ο άνθρωπος να ζει μια τέλεια ζωή ή μήπως η τελειότητα αποτελεί ύβρι και η πτώση είναι μονόδρομος; Πώς ξεπηδούν οι δυνάμεις της φύσης μέσα από το έλλογο σχέδιο του ανθρώπου για τη ζωή του; Εξημερώνονται τα ένστικτα και πώς αντεπιτίθενται οι πρωτόγονες επιθυμίες; Πού σταματάει η δύναμη του ανθρώπου πάνω στα ζώα; Πόσο δικαίωμα έχει να τα ονοματοδοτεί, να τα νοηματοδοτεί, να τα βιάζει ή να τους αφαιρεί τη ζωή;

Το πολυβραβευμένο έργο Η Γίδα ή ποια είναι η Σύλβια του Έντουαρντ Άλμπι, γραμμένο το 2000, αποτελεί γροθιά στην κανονικότητα και στην «υγιή», «επιτυχημένη» ζωή του δυτικού ανθρώπου, δημιουργώντας εκείνες τις ρωγμές, μέσα από τις οποίες ξεπηδούν οι άλογες δυνάμεις της φύσης. Ο Άλμπι  τοποθετεί τους ήρωές του μεταξύ γελοίου και τραγικού, αναδεικνύοντας με τον τρόπο αυτό τα όρια του ανθρώπου και των δυνατοτήτων του.

*Κατάλληλο για άτομα άνω των 16 ετών

Συντελεστές: Μετάφραση- Σκηνοθεσία: Παύλος Δανελάτος, Δραματουργική συνεργασία: Αμαλία Κοντογιάννη, Σκηνικά- Κοστούμια: Δανάη Πανά, Οργάνωση παραγωγής: Μαριλύ Βεντούρη, Φωτογραφίες: Mike Rafail (That Long Black Cloud)

Παίζουν οι ηθοποιοί: Κωνσταντίνος Χατζησάββας (Μάρτιν), Λίλα Βλαχοπούλου (Στήβι), Γρηγόρης Παπαδόπουλος (Ρος), Φαμπρίτσιο Μούτσο (Μπίλλυ)

Πληροφορίες: ARTBOX FARGANI THEATER |Ωρες παραστάσεων: Πέμπτη- Παρασκευή- Σάββατο: 21.00, Κυριακή: 20.00

ΤΟ ΜΠΟΥΦΑΝ ΤΗΣ ΧΑΡΛΕΥ Ή ΠΑΛΙ ΚΑΛΑ | Θέατρο Αυλαία

«Μια γυναίκα, νύχτα, έξω από το κουβούκλιο του φρουρού στον Άγνωστο Στρατιώτη, στην Πλατεία του Συντάγματος…»

Μια Ελληνίδα μάνα, γνώριμη και συγκινητική…

Μια νέα γενιά που πάντα θα επαναστατεί και πάντα πρέπει να ακούμε…

Το αριστουργηματικό κείμενο του Βασίλη Κατσικονούρη ζωντανεύει και πάλι στην σκηνή, με την Μαριάννα Τουμασάτου και την σκηνοθετική καθοδήγηση του Αλέξανδρου Σταύρου.

Μια ιδιαίτερα συγκινητικά αφήγηση, μια μοναδική θεατρική εμπειρία που μας θυμίζει ότι κάθε εποχή έχει τις δικές της ανάγκες και οι νέοι θα χρειάζονται πάντα κάποιον να τους στηρίξει για να πετάνε ελεύθεροι προς το μέλλον τους, χωρίς να κινδυνέψουν και να χαθούν.

Ένας μονόλογος – κλαυσίγελος μιας γυναίκας στο μεταίχμιο μεταξύ σκληρότητας και τρυφερότητας, σοφίας και τρέλας, κωμικότητας και τραγικότητας.

Μιλάει στον εύζωνα γιό της που φυλάει σκοπιά στο μνημείο του άγνωστου στρατιώτη. Απέναντι της αυτός, θέλει δε θέλει θα την ακούσει, παλιά όταν του μιλούσε η μάνα του έφευγε, τώρα είναι ανυπεράσπιστος μπροστά της.

Ανυπεράσπιστη κι αυτή, μόνο μία ομπρέλα έχει να κρύβεται από κάτω της σαν σε καταφύγιο από την πραγματικότητα. Κι όταν η πραγματικότητα δεν της ταιριάζει η ομπρέλα της τη σώζει πάλι όπως τον ακροβάτη που σχοινοβατεί.

Για να συνεχίζει να ισορροπεί ξανά πάνω στο μεταίχμιο της. Στην οδυνηρή κόψη του «Πάλι καλά», ένα σχοινί πάνω στο οποίο μετεωριζόμαστε όλοι μας και κάθε μέρα.

Σε αυτόν το ρόλο ακροβατεί ερμηνευτικά η Μαριάννα Τουμασάτου. Πηγαίνει κι έρχεται στις δύο άκρες του σχοινιού πότε σαν μητέρα, πότε σαν κορίτσι.

Γιατί μόνο αν πλησιάσουμε στην απόλυτη και ανιδιοτελή αγάπη, θα μπορέσουμε να ισορροπήσουμε ανάμεσα στη ζωή και σε όσα αυτή μας επιφυλάσσει.

Συντελεστές: Ερμηνεύει: η Μαριάννα Τουμασάτου | Συγγραφέας: Βασίλης Κατσικονούρης | Σκηνοθεσία: Αλέξανδρος Σταύρου | Μουσική: Στέφανος Αδάμης | Σκηνογραφία: Ντέιβιντ Νεγρίν | Φωτισμοί: Κατερίνα Μαραγκουδάκη | Γραφιστική επιμέλεια: Indigo Creative | Φωτογραφίες: Γιώργος Καλφαμανώλης | Μακιγιάζ: Ιωάννης Μιχαλέλης

Πληροφορίες: «Το Μπουφάν της Χάρλεϋ ή Πάλι Καλά» | Δευτέρα 21 και Τρίτη 22 Οκτωβρίου | Θέατρο Αυλαία (Τσιμισκή 136, Πλατεία ΧΑΝΘ) | Τηλ: 231 023 0013  / Διάρκεια: 55 λεπτά / Εισιτήρια-Τιμές εισιτηρίων: προπώληση από 12€ – 15€/ Προπώληση: στο ταμείο του θεάτρου και more.com

«ΜΑΘΕ ΜΕ ΝΑ ΦΕΥΓΩ» του Άκη Δήμου | Θέατρο Αυλαία

Η ομάδα bijoux de kant παρουσιάζει την παράσταση «Μάθε με να Φεύγω», ένα πρωτότυπο έργο του Άκη Δήμου, σε σκηνοθεσία Γιάννη Σκουρλέτη, στη Θεσσαλονίκη στο θέατρο Αυλαία, για 2 παραστάσεις.

Η παράσταση «Μάθε με να φεύγω» συμμετέχει στις θεατρικές εκδηλώσεις του φεστιβάλ 59α Δημήτρια, του δήμου Θεσσαλονίκης.

Το πρωτότυπο και ανέκδοτο έργο του Άκη Δήμου «Μάθε να φεύγω» είναι ένα ακατάτακτο έργο που άλλοτε φλερτάρει με το, ξεχασμένο σήμερα, είδος του μπουλβάρ, άλλοτε με το ψυχολογικό θέατρο δωματίου, άλλοτε με τις ιστορίες μυστηρίου κι άλλοτε με τα παλιά, αισθηματικά ρομάντσα των περιπτέρων.

Και που ενώ ονειρεύεται πως είναι δράμα, κρατάει σφιχτά το χέρι της κωμωδίας.

Υπόθεση:

Η Αγνή, ιδιοκτήτρια ενός παλιού ξενοδοχείου χτισμένου κοντά στα ερείπια ενός αρχαίου παλατιού. Ο αδερφός της Ίων, συγκάτοικος, σύμμαχος και αντίπαλός της.

Ένας μυστηριώδης ανώνυμος Άντρας, που επιστρέφει χρόνια μετά από μια θυελλώδη ερωτική νύχτα που πέρασε εκεί.

Ένα παραλίγο ειδύλλιο, ένας ανεξιχνίαστος φόνος κι ένας βίαιος, εντελώς παράλογος χωρισμός. Ένα ιδιότυπο διακειμενικό παιχνίδι με την επιστροφή του ομηρικού Οδυσσέα στην Πηνελόπη του.

Σουρεαλιστικοί απόηχοι και πεζότατα ρεαλιστικά στοιχεία, αγοραίοι διάλογοι και λυρικές υποτροπές, παράφορα βλέμματα και τυφλά χάδια.

Βροχή, αλυχτίσματα αδέσποτων σκυλιών, πυροβολισμοί, το τραγούδι «Έλα γι’ απόψε» του Χρήστου Χαιρόπουλου, μια βιτρίνα με ενθύμια λησμονημένων ερωτικών συνευρέσεων, μια στοίβα παλιές ηχογραφήσεις της Όπερας, η ανάμνηση της Έντας Γκάμπλερ, ένα ράφι φθαρμένοι ταξιδιωτικοί οδηγοί…

Συντελεστές: Κείμενο: Άκης Δήμου | Σκηνοθεσία: Γιάννης Σκουρλέτης | Σκηνογραφία: Νίκος Παπαδόπουλος | Κοστούμια: Βασιλική Σύρμα | Φωτισμοί: Κωνσταντίνος Σκουρλέτης | Σύμβουλος δραματολογίας: Ασημένια Ευθυμίου | Συντονισμός παραγωγής: Γιώργος Παπαδάκης | Φωτογραφίες: Εβίτα Σκουρλέτη | Video: Γιώργος Αποστολόπουλος | Βοηθοί Σκηνοθέτη: Αλίκη Πιτσινίγκου, Διονύσης Νικολόπουλος

Παίζουν (με αλφαβητική σειρά): Στέλιος Δημόπουλος, Θανάσης Δήμου, Χάρης Χαραλάμπους-Καζέπης

Πληροφορίες: «Μάθε να Φεύγω» του Άκη Δήμου στη Θεσσαλονίκη – Θέατρο Αυλαία | Σάββατο 26 και Κυριακή 27 Οκτωβρίου | Διάρκεια 75 λεπτά / Πληροφορίες Τηλ.: 6942259779 / Εισιτήρια- Τιμές εισιτηρίων: προπώληση από 10€ -14 € / Προπώληση: More.com

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα