800 εκατ. από την κυβέρνηση προς την Hellenic Train
Ο σταθμός της Λάρισας είχε εξελιγμένη τεχνολογία – Όλα λειτουργούσαν, ισχυρίζεται ο Άδωνις Γεωργιάδης.
Έγγραφα «φωτιά» που αποδεικνύουν πως το ελληνικό Δημόσιο ζημιώθηκε 800 εκατομμύρια ευρώ από τα ανεξήγητα ακροβατικά της κυβέρνησης με τον Ιταλικό Όμιλο Trainitalia παρουσιάζει σήμερα μέσω του ieidiseis ο Δήμος Βερύκιος.
Ο λόγος για έγγραφα που επίμονα αρνούνταν να καταθέσει στην Βουλή ο παραιτηθείς πια υπουργός Υποδομών και Συγκοινωνιών, Κώστας Καραμανλής, στο αίτημα που κατέθεσαν 42 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ.
Τα έγγραφα για τα οποία γίνεται λόγος στο ρεπορτάζ παρακάτω:
Α: Το Μνημόνιο Συνεργασίας Ελληνικού Δημοσίου – ΤΡΑΙΝΟΣΕ που υπογράφτηκε στις 29 Νοεμβρίου 2019 παρουσία του υπουργού υποδομών και μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, και τη διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, τον μέτοχο της μητρικής εταιρίας Trenitalia και του Ιταλού πρέσβη Luigi Maras. Το μνημόνιο αφορά στη διαπραγμάτευση για την ανάθεση υποχρέωσης δημόσιας υπηρεσίας σιδηροδρομικής μεταφοράς με ταυτόχρονη εξασφάλιση επενδύσεων 2,5 δισ. ευρώ στην Ελλάδα μέσα στα επόμενα 9 χρόνια για ουσιαστική αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών στο σιδηροδρομικό δίκτυο.
Οι άμεσες επενδύσεις ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην απόφαση του Δ.Σ. της εταιρείας του Νοεμβρίου 2020 κυμαίνονται από 645 έως 810 εκατ. ευρώ. Βασική προϋπόθεση όπως καταγράφεται στο άρθρο 20 του μνημονίου είναι το Ελληνικό Δημόσιο να προβεί στην:
1) Ολοκλήρωση της σηματοδότησης στον άξονα Πειραιάς – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Ειδομένη (Σύμβαση 717 της ΕΡΓΟΣΕ) μέχρι τέλος του 2021.
2) Να θέσει σε λειτουργία του ETCS στον άξονα Πειραιάς – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Ειδομένη (Σύμβαση 10005 της ΕΡΓΟΣΕ) μέχρι τέλος του 2021.
Επίσης, για τις ιταλικές επενδύσεις των 645 εκατ. ευρώ στην Ελλάδα παρέχεται, ως αντάλλαγμα εκ μέρους του Δημοσίου, μια επιδότηση 750 εκατ ευρώ (50 εκατ. ανά έτος επι 15 έτη).
Β: Το παραπάνω μνημόνιο διαμορφώνεται σε Σύμβαση Παροχής Δημόσιας Υπηρεσίας μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της ανώνυμης εταιρίας με την επωνυμία «ΤΡΑΙΝΟΣΕ Μεταφορές – Μεταφορικές Υπηρεσίες».
Ωστόσο, οι ημέρες, οι εβδομάδες, οι μήνες και τα χρόνια περνούν και τίποτε δεν υλοποιήθηκε απ΄ όσα προβλέπονταν στο μνημόνιο συνεργασίας. Ούτε έργα σηματοδότησης, ούτε η λειτουργία του ETCS ολοκληρώθηκαν μέχρι το τέλος του 2021 από το ελληνικό Δημόσιο, αλλά και ούτε επενδύσεις ξεκίνησαν από την ιταλική εταιρεία. Αντιθέτως, το ελληνικό Δημόσιο καταβάλλει κανονικά την επιδότηση των 50 εκατομμυρίων ετησίως για τις άγονες γραμμές.
Αίφνης, στις 9 Ιουλίου του 2022 επικυρώνεται στη Βουλή η σύμβαση Καραμανλή μεταξύ του ελληνικού Δημοσίου και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όπου οι άμεσες επενδύσεις της Ιταλικής trenitalia στην Ελλάδα συρρικνώνονται από τα 645 εκατ. ευρώ στα 77,5 εκατ. ευρώ! Παράλληλα, απεμπολείται η υποχρέωση του ιταλικού ομίλου να αναλάβει το κόστος αγοράς νέων τρένων (215 εκατ. ευρώ). Επομένως, το ελληνικό Δημόσιο ζημιώνεται συνολικά κατά 797 εκατ. ευρώ.
Αυτά όλα τα νούμερα και τα στοιχεία αναμένεται να τεθούν επί τάπητος στη Βουλή αμέσως μετά την ολοκλήρωση ταφής και του τελευταίου νεκρού της σιδηροδρομικής τραγωδίας στα Τέμπη.
Πηγή: Δήμος Βερύκιος/ ieidiseis
Γεωργιάδης: Ο σταθμός της Λάρισας είχε εξελιγμένη τεχνολογία – Όλα λειτουργούσαν, ισχυρίζεται ο υπουργός
Αυτό που ακούστηκε τις τελευταίες ημέρες ότι ο σταθμάρχης της Λάρισας ήταν ρουσφέτι είναι τελείως ψέμα, το έχω ερευνήσει ο ίδιος.
Αυτό ισχυρίστηκε μιλώντας στην εκπομπή Καλημέρα με τον Γιώργο Αυτιά ο υπουργός Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης.
«Η κινητικότητα άνοιξε και ζήτησε ο ΟΣΕ 18 θέσεις για σταθμάρχες. Έκαναν αίτηση από όλο το ελληνικό δημόσιο δύο και το σύστημα αυτόματα τους πήρε, εφόσον πληρούσαν τα κριτήρια.
Στη συνέχεια πέρασαν από την αρμόδια επιτροπή του ΟΣΕ, τους έκρινε κατάλληλους και τους πήγαν για εκπαίδευση, δεν χρειαζόταν να κάνει κάποιος ρουσφέτι», είπε χαρακτηριστικά.
«Αυτά όλα είναι ψέματα. Όλοι πέρασαν εκπαίδευση για 7 μήνες, έξι μέρες την εβδομάδα, 7 ώρες την ημέρα. Η εκπαίδευση και ο φάκελος του καθενός έχει παραδοθεί στην ΡΑΣ η οποία και τους ελέγχει. Δεν έχουμε να κάνουμε με ρουσφέτι», δήλωσε επίσης.
Αναφορικά με το ποιος έβαλε τον συγκεκριμένο σταθμάρχη στη Λάρισα, ο Α. Γεωργιάδης απάντησε: «Στη Λάρισα τον έβαλε με την υπογραφή του ο περιφερειακός διευθυντής του ΟΣΕ, προφανώς θα ερωτηθεί από τον εισαγγελέα».
«Ο σταθμός της Λάρισας είχε εξελιγμένη τεχνολογία για να προστατεύει από λάθη. Όλα λειτουργούσαν. Μπροστά του έχει αυτός ο άνθρωπος μια τεράστια οθόνη, όταν έβαλε το τρένο στη λάθος γραμμή, άναψε μπροστά του μια κόκκινη γραμμή και του βάραγε ένα κόκκινο λαμπάκι και βάραγε και ήχος που του έλεγε ότι είναι σε λάθος γραμμή. Επί 12,5 λεπτά δεν κατάλαβε το λάθος», ισχυρίστηκε μεταξύ άλλων.
«Πιστεύω ότι δεν ήταν μέσα στο σταθμό, δεν γίνεται διαφορετικά, και η οθόνη λειτουργούσε και τα φανάρια και όλα τα συστήματα λειτουργούσαν. Δεν ήταν η περίπτωση ενός σταθμού που τα συστήματα ήταν χαλασμένα», πρόσθεσε στα λεγόμενά του.
Πηγή: skai.gr
UPDATE- 10.14: Έφτασε στον ανακριτή ο σταθμάρχης Λάρισας
Έφτασε στον ανακριτή πριν από λίγο ο σταθμάρχης Λάρισας που συνελήφθη και κατηγορείται για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.
Ο συνήγορος του σταθμάρχη Λάρισας, Στέφανος Πατζαρτζίδης, δήλωσε χθες πως «υπήρξαν νέα στοιχεία τα οποία υποχρεώνουν να παρθεί νέα προθεσμία για αύριο (σ.σ. 05/03)». Μεταξύ αλλων, ο ίδιος τόνισε πως ο εντολέας του του θα ήθελε να ευχαριστήσει τα ΜΜΕ, λέγοντας ότι «είναι πολύτιμη η δουλειά των ΜΜΕ και χωρίς τη βοήθεια της δημοσιογραφικης έρευνας αυτή η υπόθεση δεν θα έπαιρνε τον δρόμο που έπρεπε να πάρει».
Υπενθυμίζεται ότι στον σταθμάρχη Λάρισας έχει ασκηθεί ποινική δίωξη για ανθρωποκτονία από αμέλεια κατά συρροή και σωματικές βλάβες με τον ίδιο ποινικό χαρακτηρισμό, καθώς και για διατάραξη της ασφάλειας συγκοινωνιών από την οποία προήλθε ως αποτέλεσμα θάνατος πολλών ατόμων, αδίκημα που με βάση πρόσφατη τροποποίηση του Ποινικού Κώδικα (άρθρο 291) επισύρει ποινές από 10 χρόνια κάθειρξη ως και ισόβια.
Ξεσπά αδερφός θύματος – Η ηγεσία σίγουρα δεν παρακολουθούσε τα τρένα μας, αλλά μπορεί να παρακολουθούσε τα παιδιά μας
Μία ανάρτηση που ραγίζει καρδιές έκανε ο αδερφός του Βάιου Βλάχου, ενός εκ των ανθρώπων που έχασαν τη ζωή τους στη φονική σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη.
Συγκεκριμένα, ο αδερφός του Βάιου, Βαγγέλης Βλάχος, τόνισε ότι δεν πρέπει να βιαζόμαστε να «ξεπλύνουμε κανέναν» και είναι πρόθυμος να βρει στοιχεία για να αποδοθεί δικαιοσύνη και να επιρριφθούν ευθύνες σε όσους πρέπει και χρειάζεται.
Αναλυτικά όσα έγραψε ο Βαγγέλης Βλάχος «Μέσα στον πόνο μας που χάσαμε το Βαγιάκο μας, βλέπω τι λέτε τώρα πολλοί και πολλές από εσάς στα κανάλια που με φιλοξενήσατε και με βοηθήσατε όσο τον ψάχναμε.
Και ένα έχω να σας πω:
Μη βιάζεστε να ξεπλύνετε κανέναν. Θα πάμε όσο πίσω χρειάζεται για να βρούμε δικαιοσύνη και ΟΛΟΙ όσοι μπορεί να έχουν μερίδιο ευθύνης θα κληθούν να αποδείξουν την αθωότητα τους.
Αλλά προφανώς και θα ξεκινήσουμε πρώτα από αυτούς που ήταν στα πόστα τους εκείνη τη στιγμή, μέχρι να πάμε όσο πίσω χρειάζεται στο χρόνο και όσο ψηλά στην ηγεσία που χρειάζεται.
Σας έρχομαι σε λίγες μέρες από την Αργεντινή για να θρηνήσω τον αδερφό μου και όλα τα άλλα θύματα που χάθηκαν άδικα. Για να παλέψουμε για τους τραυματίες. Για να αναζητήσουμε τους αγνοούμενους.
Αλλά και για να βρούμε ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ. Έρχομαι “φορτωμένος” με τη στήριξη της ομάδας της τραγωδίας της Όνσε στην Αργεντινή, χωρίς πολιτικό χρώμα, αλλά μόνο με το χρώμα του αίματος που άφησαν στις ράγες.
Η τραγωδία της Όνσε έλαβε χώρα στο Μπουένος Άιρες στις 22/2/2012, την πρώτη εργάσιμη ημέρα μετά το τριήμερο του καρναβαλιού. Το σύμβολο του αγώνα για δικαιοσύνη είναι ο Λούκας Μενγκίνι Ρέυ, ένα παιδί που το έψαχναν.. …για τρεις μέρες στα ΜΜΕ και το ίντερνετ όπως κάναμε και εμείς με το Βάιο μέχρι να τον βρουν νεκρό όπως και εμείς.
Έντεκα χρόνια μετά την τραγωδία της Όνσε (έντεκα στα ισπανικά) μια τραγωδία στα Τέμπη πάλι την πρώτη εργάσιμη ημέρα μετά το τριήμερο του καρναβαλιού θα πάρει τη ζωή 57 ψυχών μέχρι στιγμής και πολλά άτομα αγνοούνται και άλλα παλεύουν να κρατηθούν στη ζωή στα νοσοκομεία.
Στην Όνσε σκοτώθηκαν 51 άτομα, 52 αν υπολογίσουμε και ένα αγέννητο μωρό στην κοιλιά της μάνας του.
10 χρόνια μετά έχουν μπει φυλακή 21 πρόσωπα από διάφορες κυβερνήσεις, εταιρείες και οργανισμούς.
Έρχομαι με τη στήριξη του θείου του Λούκας που ειναι ο δικηγόρος της υπόθεσης.
Έρχομαι με τη στήριξη της μάνας του Λούκας που σήμερα είναι βουλευτής στο κοινοβούλιο και παλεύει για δικαιοσύνη.
Έρχομαι με τη στήριξη του άλλου θείου του Λούκας που κατά τραγική σύμπτωση είμαστε συνάδελφοι στο Μουσείο που εργάζομαι εδώ στην Παταγονία.
Έρχομαι με λάβαρο μαζικού και ειρηνικού αγώνα για να βρούμε δικαιοσύνη για το Βάιο και για όλα τα άλλα θύματα, αλλά και όλους και όλες που τώρα τρέμετε γιατί θα μπορούσατε να είστε εσείς στη θέση τους.
Υπομονή, ο δρόμος είναι μακρύς και θα τα ψάξουμε ΟΛΑ. Μη βιάζεστε να ξεπλύνετε κανέναν Μην κάνετε καμία βίαη κίνηση που μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τους υπαίτιους σα δικαιολογια για να αμαυρώσουν τον αγώνα μας που ξεκινάει.
Δεν ξέρω που θα φτάσουμε και πόσους υπαίτιους θα κρίνει η δικαιοσύνη ως ένοχους. Αλλά ξέρω ότι οφείλουμε να ξεκινήσουμε από αυτούς που ήταν εκεί, εκείνη τη στιγμή σε όλα τα επίπεδα. Μέχρι την κορυφή.
Γιατί επίσης ξέρω ότι η ηγεσία σίγουρα ΔΕΝ παρακολουθούσε τα τρένα μας, αλλά μπορεί να παρακολουθούσε τα παιδιά μας, τα αδέρφια μας, τους γονείς μας και τους φίλους μας που ήταν στο τρένο».
Δείτε την ανάρτηση
Πηγή: ieidiseis
Θλίψη στον Λαγκαδά για το θάνατο της Σοφίας Ελένης Ταχμαζίδου
Ανάμεσα στα άτομα που έχασαν τη ζωή τους από τη πολύνεκρη τραγωδία στα Τέμπη κατά τη μοιραία σύγκρουση τρένων είναι και η Σοφία-Ελένη Ταχμαζίδου, ανιψιά του δημάρχου Λαγκαδά, Ιωάννη Ταχματζίδη.
Ειδικότερα, όπως αναφέρουν πληροφορίες του thestival.gr, η 32χρονη επέβαινε στη μοιραία αμαξοστοιχία και αγνοούταν αυτές τις μέρες με δεκάδες ακόμα άτομα. Η κηδεία της θα τελεστεί σήμερα Κυριακή 5 Μαρτίου στις 12 το μεσημέρι στον Ιερό Ναό Αγίας Παρασκευής, στο Κολχικό Θεσσαλονίκης.
Πηγή: iefimerida
Συγκεντρώσεις για την τραγωδία σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και άλλες πόλεις
Νέες συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας για την τραγωδία στα Τέμπη θα πραγματοποιηθούν σήμερα σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και άλλες πόλεις.
Το κεντρικό συλλαλητήριο -που θα γίνει στις 11:00, στο Σύνταγμα– κάλεσαν σωματεία σιδηροδρομικών, ωστόσο, ακολούθησαν πολλές ακόμη συνδικαλιστικές οργανώσεις, φορείς, κόμματα και συλλογικότητες. Στην κινητοποίηση συμμετέχουν με απεργία που προκήρυξαν για σήμερα και οι εργαζόμενοι στο Μετρό. Οι συρμοί θα κινηθούν μόνο από τις 9:00 έως τις 16:00, για να διευκολυνθούν οι διαδηλωτές.
Συλλαλητήριο θα πραγματοποιηθεί στις 11:30 και στη Θεσσαλονίκη. Η συγκέντρωση θα γίνει στην Καμάρα. Να σημειωθεί ότι παρόμοιες συγκεντρώσεις καλούνται και σε άλλες πόλεις.
Πηγή: iefimerida
Πηγές: Δήμος Βερύκιος/ ieidiseis, skai.gr, iefimerida