Featured

Αυτά τα αγόρια έφεραν τα κρυπτονομίσματα στην τέχνη, εδώ στην Θεσσαλονίκη!

Ο Στέφανος, ο Άκης και ο Παναγιώτης θα σου λύσουν τις απορίες σχετικά με τα κρυπτονομίσματα και θα σε ταξιδέψουν στον κόσμο τους μέλλοντος.

Μυρτώ Τούλα
αυτά-τα-αγόρια-έφεραν-τα-κρυπτονομίσμ-756431
Μυρτώ Τούλα

Όλοι κάπου αυτήν την περίοδο ακούσαμε, διαβάσαμε και μιλήσαμε για τα κρυπτονομίσματα. Θεωρίες γύρω τους πολλές, εκείνοι που ασχολούνται με αυτά αυξάνονται διαρκώς, τα κρυπτονομίσματα είναι η επόμενη μεγάλη θετική κρίση της οικονομίας; Και αν είναι πώς και που μπορούμε να επενδύσουμε σε αυτά. Δεν θα σου πω ψέματα είμαι παντελώς άσχετη μα έκατσα και έψαξα, επένδυσα όχι ακόμα χρηματικά κυρίως εγκεφαλικά στα bitcoin και μπορώ να σου πω πως άμεσα θα επενδύσω και χρηματικά γιατί με μία μικρή έρευνα και καλή παρακολούθηση καταλαβαίνεις πως τα κρυπτονομίσματα ναι (και ενδεχομένως δικαίως) είναι το μέλλον.

Μήνες μετά την χρηματοπιστωτική κρίση του 2008, δημοσιεύθηκε η πρώτη ιστορικά εφαρμογή της τεχνολογίας κατανεμημένης εγγραφής (blockchain), με το ψηφιακό νόμισμα Bitcoin, του Σατόσι Νακαμότο. Στην εργασία αυτή προτάθηκε ένα δίκτυο από υπολογιστές και μέσω του δικτύου αυτού να εκτελούν χρηματοοικονομικές συναλλαγές μεταξύ τους με μαθηματικώς αποδεδειγμένη ασφάλεια διαφύλαξης των περιουσιών τους και ταυτόχρονα να μην υπάρχει κεντρική εξουσία που να μπορεί να επέμβει με οποιοδήποτε τρόπο θα ήθελε, στους κανονισμούς οι οποίοι διέπουν την διεκπεραίωση ή όχι όλων αυτών των συναλλαγών.

Σε συνέχεια αυτού, το 2015 προτάθηκε μία νέα παραλλαγή του Bitcoin από τον Vitalik Buterin, το Ethereum. Ένα blockchain ανοιχτού κώδικα κατά το οποίο οι συναλλαγές γίνονται εφικτές μέσω των λεγόμενων έξυπνων συμβολαίων. Αυτό έδωσε την δυνατότητα σε προγραμματιστές και tech enthusiasts να χτίσουν, να καινοτομήσουν και να εξελίξουν την τεχνολογία αυτή. Έτσι το 2017, δημοσιεύτηκαν στο blockchain του Ethereum τα λεγόμενα τοκεν.

Τις απαντήσεις ωστόσο στις δικές μου θεωρίες θα σου τις δώσουν καλύτερα αυτά τα τρία αγόρια. Ο Στέφανος, ο Άκης και ο Πάνος, τρεις φίλοι που ζουν στην Θεσσαλονίκη και επενδύουν πια την τέχνη στα κρυπτονομίσματα.

”Αν το bitcoin μπορούμε να το περιγράψουμε ως τον «ψηφιακό χρυσό», τότε τα τοκεν θα λέγαμε πως είναι η ψηφιακή αναπαράσταση των περιουσιακών στοιχείων. Με απλά λόγια, τα τοκεν είναι «κρυπτονομίσματα» τα οποία δεν χρειάζονται δικό τους blockchain, καθώς ή ύπαρξη τους βασίζεται στα έξυπνα συμβόλαια. Στην ουσία ένα έξυπνο συμβόλαιο, είναι ένας αλγόριθμος σχεδιασμένος να εκτελεί συγκεκριμένες διεργασίες-εντολές. Και αποτελούν την σύνδεση μεταξύ των “blocks”. Παραδείγματος χάρη μία συναλλαγή. Αν δηλαδή, σταλθούν χρήματα από ένα πορτοφόλι Α σε ένα πορτοφόλι Β, αυτό συμβαίνει μέσω ενός αυτοματοποιημένου έξυπνου συμβολαίου. ”

Η τεχνολογία του blockchain, είναι μία από τις μεγαλύτερες ιστορικά τεχνολογικές ανακαλύψεις και εκείνα που την κάνουν τόσο συναρπαστική είναι το βασικό και εξίσου μοναδικό στοιχείο που καθιστά την κοινωνία και τον κόσμο ανασφαλή, ενώ ταυτόχρονα αποπνέει την εμπιστοσύνη, καθώς και την διαφάνεια των συναλλαγών του blockchain.

”Στο blockchain «είσαι η τράπεζα του εαυτού σου», επειδή έχεις τον πλήρη έλεγχο των χρημάτων σου. Το περιοδικό Times, αναφέρθηκε στον Σατόσι Νακαμότο ως “Man of the decade”.Η τεχνολογία του blockchain από μόνη της έχει αντίκτυπο στην κοινωνία και την οικονομία. Το 2020 ήταν μία χρονιά ορόσημο για την υιοθέτηση των κρυπτονομισμάτων και του blockchain.”

Ο κοινωνικός αντίκτυπος της τεχνολογίας αυτής διαφαίνεται από ευρεία υιοθέτηση της στις λεγόμενες αναδυόμενες αγορές δηλαδή, τις τριτοκοσμικές χώρες. Στις χώρες αυτές, η πλειοψηφία του πληθυσμού δεν έχει πρόσβαση σε τραπεζικά συστήματα και αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο πολλά από τα προτζεκτ του blockchain εστιάζουν στην ανάπτυξη του δικτύου αυτής της τεχνολογίας.

Για τον δυτικό κόσμο καταλυτικός παράγοντας υπήρξε ο πληθωρισμός της οικονομίας και για τον λόγο αυτό ανθίζουν οι εύκαιρες υιοθέτησης τεχνολογιών όπως το blockchain. Σύμφωνα με την ιστορία, χρειάστηκαν περίπου 10 χρόνια ώστε να επενδυθούν 1 τρισεκατομμύριο δολάρια στην αγορά των κρυπτονομισμάτων και μόλις 9 μήνες για να διπλασιαστεί αυτή η κεφαλαιοποίηση.

”Ζούμε σε μία κοινωνία που όλα ψηφιοποιούνται. Δεν μπορούσε κανείς να φανταστεί 10 χρόνια πριν, τον αντίκτυπο της ανακάλυψης των μικροεπεξεργαστών (δηλαδή τους υπολογιστές, τα κινητά κλπ). Χαρακτηριστικό παράδειγμα της τάσης ψηφιοποίησης της κοινωνίας υπήρξε η δημιουργία του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.”

Όσον αφορά την τέχνη, βρισκόμαστε ακόμα σε πολύ πρώιμο στάδιο πειραματισμού. Η ψηφιοποίηση της τέχνης προτάθηκε από την κοινότητα των προγραμματιστών του ethereum ως ένα νέο πρωτόκολλο εν ονόματι ERC-721, κατά το οποίο προβλέπεται η αποθήκευση μεταδιδόμενων στα εκάστοτε token, εν προκειμένω η ψηφιακή μορφή ενός έργου τέχνης. Το πρωτόκολλο αυτό έχει διαδοθεί με την ορολογία NFT, ητοί Non- Fungible Token.

”Δεδομένου, ότι τα NFTs δεν είναι ανταλλάξιμα μπορούν να λειτουργήσουν ως απόδειξη γνησιότητας και ιδιοκτησίας στον ψηφιακό χώρο. Κάθε NFT είναι μοναδικό, υπάρχει για πάντα στο blockchain και δίχως την δυνατότητα παραχάραξης. Όλες οι συναλλαγές του token αυτού από την ημέρα δημιουργίας του και θεωρητικά επ άπειρον καταγράφονται σε ένα γενικό καθολικό, μη δυνάμενο να τροποποιηθεί ως προς το ιστορικό του, το οποίο είναι δημόσια διαθέσιμο και προσβάσιμο από όλους.

Αυτό προσφέρει διαφάνεια και κανένας δεν μπορεί να αμφισβητήσει την προέλευση του έργου καθώς και το ιστορικό ιδιοκτησίας του, που σημαίνει ότι το έργο δεν μπορεί να πλαστογραφηθεί. Ωστόσο η ψηφιοποίηση της τέχνης ξεκίνησε πειραματικά το 2017 με τα λεγόμενα cryptokitties και άνθισε πραγματικά στα τέλη του 2020.”

Προγραμματιστές και πολυεθνικές από όλο τον κόσμο συνεισφέρουν και δημιουργούν καθημερινά νέες τεχνολογίες συσχετιζόμενες με τα NFT. Υπάρχουν ήδη πολλές πλατφόρμες όπου εμπορεύονται τα NFT (marketplaces) κατά τα οποία καλλιτέχνες από όλο τον κόσμο έχουν την δυνατότητα και την ελευθερία να δημιουργήσουν και να πουλήσουν την τέχνη τους.

”Αυτό που διαχωρίζει το inter-planetary cosmos (IPC), το πρώτο ελληνικό εγχείρημα αποκεντρωμένης ψηφιακής γκαλερί από τα ήδη υπάρχοντα project είναι το ότι θέλουμε να ενσωματώσουμε την ψηφιακή αυτή τεχνολογία των NFT με αντικείμενα του φυσικού κόσμου. Τα αντικείμενα αυτά, είναι γλυπτά οδηγούμενα από δεδομένα σε πραγματικό χρόνο, τα οποία προσφέρουν μία νέα οπτική στον κλάδο της τέχνης γενικότερα. Τα τελευταία χρόνια η τεχνολογία έχει ήδη εδραιωθεί ως μέσο επικοινωνίας και χρησιμοποιείται με ποικίλους τρόπους για την δημιουργία τέχνης. Τα γλυπτά αυτά είναι μία διαδραστική εμπειρία για τον θεατή και τα ίδια τα γλυπτά θα μπορούσαν στον μέλλον να αποτελούν τα «ATM» των NFTs.’’

Μολονότι, το εγχείρημα του inter-planetary cosmos δεν αποτελεί μόνο την νέα μορφή εμπορίου τέχνης, αλλά θέλει να θεμελιωθεί ως δίαυλος επικοινωνίας μεταξύ του πραγματικού και του ψηφιακού κόσμου(το λεγόμενο metaverse), αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο δραστηριοποίησης και σε κλάδους όπως η ψηφιακή μόδα, επαυξημένη πραγματικότητα και όχι μόνο.

”Σκοπός του εγχειρήματος μας είναι να αναδείξει Έλληνες καλλιτέχνες σε ένα νέο, πρωτοπόρο και εκθετικά ανταγωνιστικό περιβάλλον και συγκριτικά με τις παραδοσιακές γκαλερί τέχνης, στον ψηφιακό κόσμο ο καλλιτέχνης έχει την δυνατότητα να καθορίσει ο ίδιος την αξία της προσωπικής του δουλειάς η οποία καθορίζεται και από την ποιότητα της. Ο λόγος της δικής μας προσωπικής ανάγκης για πρωτοπορία, καινοτομία και εξέλιξη στον κλάδο αυτό, είναι ο ενθουσιασμός καθώς και ο θαυμασμός μας για την τέχνη και την τεχνολογία κατανεμημένης εγγραφής, διότι όπως αποσαφηνίζεται και από την επιστημονική της ερμηνεία, η τεχνολογία αυτή μπορεί να προσφέρει εμπιστοσύνη και διαφάνεια σε μία δυστοπική κοινωνία.”

Tα αγόρια πιστεύουν ακράδαντα ότι το μέλλον είναι η νέα ψηφιακή κοινωνία που δημιουργείται και αλληλεπιδρά με τον πραγματικό κόσμο. Για τον λόγο αυτό επιλέξανε να παρουσιάσουνε ως πρώτη συλλογή τα “METAPUNKS”.

”Ο τρόπος με τον οποίο μπορεί κάποιος να εμπορευτεί συλλεκτική ψηφιακή τέχνη με την μορφή των NFT είναι με την χρήση ενός κρυπτογραφημένου ψηφιακού πορτοφολιού, λόγου χάρη το Metamask κλπ. Το μόνο που χρειάζεται είναι ένα τραπεζικό έμβασμα ή μια μεταφορά χρημάτων με την χρήση χρεωστικής κάρτας στο πορτοφόλι και εν συνεχεία η αγορά μερικών Ether. Όπως και σε κάθε νέα τεχνολογία που αποσκοπεί στην αντικατάσταση των παραδοσιακών μέσων όπου χρησιμοποιούνται από τους ανθρώπους εδώ και αιώνες, ο κίνδυνος έγκειται κυρίως από τον φόβο των ίδιων των ανθρώπων να κατανοήσουν κάτι καινούργιο και να εξοικειωθούν με αυτό.”

Ο Στέφανος Ζαφειρίου, γεννήθηκε και ζει στην Θεσσαλονίκη, σπουδάζει στο τμήμα μηχανικών πληροφορικής και ηλεκτρονικών συστημάτων του ΔΙΠΑΕ. Είναι 23 ετών και ασχολείται με πολλά πράγματα, που συσχετίζονται μεταξύ τους. Του αρέσει να συνδυάζει τα ενδιαφέροντα του όπως εν προκειμένω την τέχνη, την δημιουργία, την σχεδίαση και τον προγραμματισμό. Του αρέσει να κατασκευάζει πράγματα και να δημιουργεί από το μηδέν τις φανταστικές του ιδέες. Θεωρεί τον εαυτό του οραματιστή και σίγουρα εκείνος και η φαντασία του δεν ζούνε στο 2021 αλλά πολλές δεκαετίες μπροστά. Τον εξιτάρει η τεχνολογία και προσπαθεί να είναι μέρος αυτής, καθώς και να την εφευρίσκει. Ως προσωπικότητα με πολλές κατευθύνσεις στην ζωή του, είναι δύσκολο να συγκεντρωθεί μόνο σε ένα πράγμα, οπότε ασχολούμαι με όλα ταυτόχρονα. Η επιστήμη και η τεχνολογία εξελίσσονται με ιλιγγιώδη ταχύτητα και αυτό τον τρομοκρατεί και τον ενθουσιάζει εξίσου, καθώς θέλω να είναι μέρος τους.

O Σαραμάντος Αναστάσιος Δημήτριος (Άκης), είναι 24 χρονών κατάγεται και ζει στην Θεσσαλονίκη . Ο βασικός άξονας των ενδιαφερόντων του από μικρή ηλικία ήταν κυρίως ανθρωποκεντρικής και κοινωνικής φύσεως ,γι αυτό και ξεκίνησε τις σπουδές μου στην ψυχολογία με γνωστικό αντικείμενο την ανθρώπινη συμπεριφεριολογία ,αυτό προέκυψε ,αφού έκανε ένα ταξίδι αναζήτησης και πειραματισμού γύρω από τα ενδιαφέροντα του, ωστόσο οι σπουδές του πάγωσαν καθώς το ενδιαφέρον του για τα χρηματοοικονομικά τις επενδύσεις και τα κρυπτονομίσματα καθώς και η ενασχόλησή του με αυτά του έδωσαν ένα καινούργιο πρίσμα ,αυτό του κοινωνικοπολιτικού και οικονομικού γίγνεσθαι .Το όραμα του για το επιχειρίν θεωρεί ότι έχει προκύψει από τα ενδιαφέροντα του καθώς και την συνολική διαχείριση του ελεύθερου χρόνου του που αποσκοπούσε στο να μάθει όσα περισσότερα πράγματα μπορώ ,καθώς πάντοτε προσπαθούσε να κοιτάζει 10-20 χρόνια μπροστά. Πιστεύει στην συσχέτιση και στην τομή που ενώνει όλες τις επιστήμες που λειτουργούν σαν δυο συγκοινωνούντα δοχεία

O Παναγιώτης Αρχοντής κατάγεται από τη Λάρισα και ζει στη Θεσσαλονίκη τα τελευταία 6 χρόνια, λόγω σπουδών και εργασίας. Η κινητήρια δύναμη του είναι η περιέργεια και πιστεύει ότι ως ψηφιακός καλλιτέχνης, είναι υπεύθυνος να δημιουργήσει καθαρούς δεσμούς ανάμεσα στον άνθρωπο και την τεχνολογία. Αντλεί έμπνευση από τις δομές της φύσης και την ανθρώπινη συμπεριφορά,όμως βιώνει την έμπνευση ως προϊόν μελέτης και σκληρής δουλειάς, ωστόσο απολαμβάνει την αβεβαιότητα! Στον ελεύθερο του χρόνο, πειραματίζεται με νέες τεχνολογίες και εργαλεία, δουλεύοντας σε πολλαπλά επίπεδα προσπαθώντας να βρει το προσωπικό του style. Όπως φαίνεται η ψηφιοποίηση αρχίζει και εδραιώνεται ως η νέα κανονικότητα, και θα ήθελε πολύ να παίξει τον ρόλο μου σε ό,τι ακολουθεί!

Δείτε επίσης:

Αυτή η παρέα νέων αγοριών θα σε κάνει να αγαπήσεις τους ναργιλέδες

 

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα