14 παρατηρήσεις για το χθεσινό μπλακ-άουτ στο Μετρό Θεσσαλονίκης
Λίγες σκέψεις με αφορμή τα όσα έγιναν το Σάββατο
Λέξεις: Γιάννης Μυλόπουλος
Μετρήστε πόσες ανακρίβειες, πόσο έλλειμμα ευθύνης και πόσο… δούλεμα σε μα μόνο δήλωση του αρμόδιου υφυπουργού και πολιτικά υπεύθυνου για τα σημερινά προβλήματα στο Μετρό Θεσσαλονίκης, Ν. Ταχιάου:
1. Αποκρύπτει ότι εκτός από το χτεσινό Μπλακ Άουτ έγιναν άλλες τρεις (τουλάχιστον) βλάβες με ακινητοποιήσεις συρμών τις πρώτες 15 ημέρες. Κάθε τρεις μέρες, δλδ, και μια βλάβη περίπου. Που σημαίνει ότι το πρόβλημα δεν είναι μεμονωμένο, αλλά συστηματικό. Που όσο δεν αντιμετωπίζονται οι αιτίες, τόσο θα επιμένει.
2. Αποκρύπτει ότι τα πρωτόκολλα ασφαλείας για αποβίβαση επιβατών σε σήραγγες ισχύουν για ακραία και έκτακτα περιστατικά, όπως φυσικές καταστροφές, σεισμοί, πυρκαγιές κλπ.
3. Αποκρύπτει ότι στο Μετρό της Αθήνας δεν συνέβη ΠΟΤΕ παρόμοιο περιστατικό εδώ και 24 χρόνια που λειτουργεί.
4. Αποκρύπτει ότι πουθενά στον κόσμο δεν υπάρχουν τέτοιες σκηνές, επιβάτες να περπατούν δίπλα σε ηλεκτροφόρα καλώδια και γραμμές.
5. Αποκρύπτει τον κίνδυνο στον οποίο εκθέτουν οι συχνές βλάβες του Μετρό ΑΜΕΑ και ανθρώπους με προβλήματα υγείας, με μωρά και μικρά παιδιά.
6. Αποκρύπτει το γεγονός ότι το Μετρό δεν ολοκλήρωσε τα 18μηνης διάρκειας δοκιμαστικά δρομολόγια που προβλέπουν προδιαγραφές και γι αυτό κάνει δοκιμές εν κινήσει. Θέτοντας σε κίνδυνο χιλιάδες επιβάτες που χρησιμοποιούνται σαν πειραματόζωα.
7. Αποκρύπτει τις συνεχείς βλάβες σε ασανσέρ, κυλιόμενες σκάλες και εκδοτικά μηχανήματα, από την πρώτη στιγμή.
8. Αποκρύπτει την ταλαιπωρία του κόσμου σε ουρές που κρατούν ώρες για την έκδοση καρτών και εισιτηρίων.
9. Αποκρύπτει ότι το Μετρό έχει δικό του υποσταθμό παραγωγής ενέργειας, προγραμματισμένο να λειτουργεί ασταμάτητα σε όλες τις συνθήκες. Και αποδίδει την βλάβη σε τεχνικό πρόβλημα διακοπής ρεύματος.
10. Εξακολουθεί την ίδια επικοινωνιακή τακτική του εφησυχασμού, ενώ υπήρξαν προειδοποιήσεις από καιρό ότι το σύστημα ήταν ανέτοιμο να λειτουργήσει εμπορικά.
11. Εξακολουθεί να μην αναλαμβάνει τις ευθύνες του για τις καθυστερήσεις που οδήγησαν στην ημιτελή παράδοση του έργου.
12. Εξακολουθεί, ακόμη και σήμερα, να πετά την μπάλα των δικών του ευθυνών και των ευθυνών των υπολοίπων που μας διαβεβαίωναν ότι όλα καλά, παρά τις προειδοποιήσεις, στην κερκίδα.
13. Εξακολουθεί να μην διαβεβαιώνει ότι δεν θα συνεχίσουν να συμβαίνουν βλάβες. Απλώς επιδιώκει να τις υποβαθμίσει.
14. Εξακολουθεί να μην διατάζει ΕΔΕ για διερεύνηση ευθυνών. Γιατί άραγε; Τι φοβάται;