Απαξιώνοντας ένα μεγάλο έργο
Ο Χάρης Χεϊζάνογλου γράφει για το Μετρό Θεσσαλονίκης που σήμερα μοιάζει σχεδόν επικίνδυνο, σε μια κοινωνία η οποία το περίμενε κοντά 20 χρόνια
Λέξεις: Χάρης Χεϊζάνογλου
Προ ημερών, είδα τη φωτογραφία από το μετρό Θεσσαλονίκης με τις δεκάδες κόλλες Α4 που ήταν κολλημένες στα μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων και ενημέρωναν ότι δεν λειτουργούν ή ότι δεν δίνουν ρέστα. Την ημέρα των εγκαινίων είδα τους κουβάδες που μάζευαν το νερό της βροχής και διάβασα για τα πολλαπλά προβλήματα που υπήρχαν. Σήμερα βλέπω ένα βίντεο στο οποίο έχει ακινητοποιηθεί ο συρμός και ο κόσμος έχει κατέβει από τα βαγόνια και περπατάει στις σήραγγες.
Αυθόρμητα μου βγήκε ένα “πλάκα με κάνεις”… Ωστόσο, έχω αποφύγει συνειδητά να κάνω χιούμορ με το μετρό της Θεσσαλονίκης και θα το αποφύγω και τώρα. Γιατί ακόμα κι αν διαφωνώ με τον τρόπο που υλοποιήθηκε (ειδικά ο σταθμός Βενιζέλου), ακόμα κι αν ο τρόπος που έχει ξεκινήσει η λειτουργία του αναδεικνύει συνεχώς τις αβλεψίες και τα προβλήματα, είναι σημαντικό να μην απαξιωθεί το έργο ως υποδομή και να μη γίνει ανέκδοτο.
Ας απαξιωθούν αυτοί οι οποίοι ένα τόσο σημαντικό δημόσιο έργο το καπηλεύτηκαν συστηματικά για λόγους μικροπολιτικής, το χρησιμοποίησαν σαν πηγή κέρδους, και αφού το ξεζούμισαν γελοιοποιώντας ακόμα και την διαδικασία ανάθεσης του λογοτύπου, πήγαν να φωτογραφηθούν και να το παραδώσουν ανέτοιμο, και μάλιστα σε βαθμό που σήμερα μοιάζει σχεδόν επικίνδυνο, σε μια κοινωνία η οποία το περίμενε κοντά 20 χρόνια.
Για την ιστορία, στην ιστοσελίδα που διαβάζω το άρθρο στο οποίο αναφέρεται ότι ακινητοποιήθηκε το Μετρό Θεσσαλονίκης, ακριβώς δίπλα μου βγάζει την είδηση: “Δένδιας: Δημιουργούμε πυραυλικό τείχος στο Αιγαίο και θόλο αντιαεροπορικής, anti- drone προστασίας”…
Καλή τύχη…
*Ο Χάρης Χεϊζάνογλου είναι αρχιτέκτονας