Θεσσαλονίκη

Επιτέλους μάθαμε πως βλέπουν οι τουρίστες τη Θεσσαλονίκη

Το προφίλ τους, τι τους αρέσει, για ποια πράγματα μας κατακεραυνώνουν, πόσα χρήματα ξοδεύουν και που - Πόσο ικανοποιημένοι είναι οι τουρίστες από την πόλη μας.

Νίκος Γκάγιας
επιτέλους-μάθαμε-πως-βλέπουν-οι-τουρί-459293
Νίκος Γκάγιας

Εντυπωσιακά είναι τα αποτελέσματα της έρευνας ικανοποίησης των επισκεπτών  & απόδοσης των ξενοδοχείων που διεξάγει η Ένωση Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης με την συμβολή της εταιρείας “GBR Consulting”, η οποία χαρτογραφεί τον τουριστικό παλμό της Θεσσαλονίκης για το 2022.

Στην έρευνα παρουσιάζονται ενδελεχώς τα προφίλ των ταξιδιωτών της πόλης, το τι τους άρεσε κατά τη διάρκεια της επίσκεψης τους, το τι τους απογοήτευσε, το πόσα χρήματα ξόδεψαν ημερησίως, καθώς και ο συνολικός βαθμός ικανοποίησης τους από την παραμονή τους στη Θεσσαλονίκη.

Πιο συγκεκριμένα στη φετινή μελέτη αναλύθηκαν 9 προφίλ ταξιδιωτών. Οι «Αρχαιόφιλοι», οι «Φιλότεχνοι», οι «Δραστήριοι», οι «Χαλαροί», οι «Πατρογονικοί», οι «Ανθρωποκεντρικοί», οι «Καλοφαγάδες», οι «Νυχτόβιοι» και οι «Επαγγελματίες»

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας σχεδόν όλα τα προφίλ ταξιδιωτών αξιολογώντας την εμπειρία τους δήλωσαν πολύ ικανοποιημένοι από την διασκέδαση/αναψυχή, την συμπεριφορά των κατοίκων καθώς και τα Μουσεία/αρχ. & πολιτιστικοί χώροι.

Αντιθέτως κατά γενική ομολογία στις τελευταίες θέσεις της αξιολόγησης τους, εκεί που έδωσαν την μικρότερη βαθμολογία, βρίσκεται η κατάσταση στους δρόμους/πεζοδρόμια, η δημόσια καθαριότητα καθώς τα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Το 2022 οι επισκέπτες της Θεσσαλονίκης φαίνονται λιγότερο ικανοποιημένοι σε σύγκριση με τα προηγούμενα χρόνια. Ο συνολικός βαθμός αξιολόγησης ήταν ο χαμηλότερος των τελευταίων ετών, μόλις 7,9. Το θετικό βέβαια είναι ότι σύμφωνα με την έρευνα σχεδόν όλοι οι επισκέπτες θα πρότειναν τη Θεσσαλονίκη σε άλλους και θα την επισκέπτονταν πάλι.

Πάμε να δούμε αναλυτικά ο κάθε τύπος ταξιδιώτη πως αξιολόγησε την εμπειρία του από την επίσκεψη του στη Θεσσαλονίκη, καθώς και να γνωρίσουμε κάποια βασικά χαρακτηριστικά τους, τα οποία παρουσιάζουν εξαιρετικό ενδιαφέρον

Οι «Χαλαροί»

Συνολικός βαθμός ικανοποίησης: 8

Πρόκειται για μία μεγάλη ομάδα τουριστών, ένας στους τρεις, δεν έχουν συγκεκριμένα ενδιαφέροντα και θέλουν να βιώσουν τη Θεσσαλονίκη σε έναν χαλαρό ρυθμό χωρίς να γεμίζουν το πρόγραμμά τους. Συνήθως είναι ηλικίας 26–45 ετών και ταξιδεύουν κυρίως με τον/την σύντροφό τους ή με φίλους.

Σε γενικές γραμμές οι ‘χαλαροί’ δεν επισκέπτονται μουσεία, συναυλίες, φεστιβάλ και άλλες εκδηλώσεις. Ο Άγιος Δημήτριος είναι ο δημοφιλέστερος θρησκευτικός χώρος, ενώ μόλις ένας στους πέντε επισκέφθηκε το Αρχαιολογικό μουσείο, την Αγία Σοφία, την Ρωμαϊκή αγορά και την Ροτόντα.

Οι ‘χαλαροί’ είναι πολύ ικανοποιημένοι από την διασκέδαση / αναψυχή, την συμπεριφορά των κατοίκων, ενώ το top 3 τους συμπληρώνουν τα Μουσεία/αρχ. & πολιτιστικοί χώροι.

Χαμηλά στην λίστα τους είναι οι δρόμοι, τα πεζοδρόμια, η δημόσια καθαριότητα και τα ΜΜΜ.

Οι δαπάνες των ταξιδιωτών αυτής της κατηγορίας είναι γενικά χαμηλές. Το μεγαλύτερο μέρος των δαπανών τους διατίθεται σε ψώνια.

ΗΜΕΡΉΣΙΕΣ ΔΑΠΆΝΕΣ

  • Αξιοθέατα & διασκέδαση € 14
  • Εστιατόρια, cafés, bars & snack € 25
  • Αγορές (shopping) € 27
  • Τοπική μεταφορά & άλλα € 17

ΣΎΝΟΛΟ € 83

Οι «Αρχαιόφιλοι»

Συνολικός βαθμός ικανοποίησης: 8,1

Οι ‘αρχαιόφιλοι’ είναι επισκέπτες όλων των ηλικιών, και κατά κύριο λόγο ταξιδεύουν με τον σύντροφό τους και σε ορισμένες περιπτώσεις με τα παιδιά τους. Επιλέγουν τη Θεσσαλονίκη για το αρχαιολογικό της ενδιαφέρον και την προσωπικότητα της που ουσιαστικά αντανακλάται τόσο από τη σύγχρονη εικόνα της, όσο και από την μεγάλη ιστορία της.

Η πλειοψηφία των αρχαιόφιλων συμμετείχε σε ένα οργανωμένο bus tour, ενώ ένας στους τέσσερις έκανε ένα οργανωμένο walking tour.

Η διασκέδαση & αναψυχή, η συμπεριφορά κατοίκων και τα μουσεία/αρχ. & πολιτιστικοί χώροι αξιολογήθηκαν υψηλά, σε αντίθεση με τα ΜΜΜ, τη δημόσια καθαριότητα και την κατάσταση στους δρόμους και τα πεζοδρόμια.

Οι ‘αρχαιόφιλοι’ είναι μεταξύ των ταξιδιωτών με τις υψηλότερες δαπάνες. Σχεδόν όλοι θα σύστηναν τη Θεσσαλονίκη και θα την επισκέπτονταν πάλι.

ΗΜΕΡΉΣΙΕΣ ΔΑΠΆΝΕΣ

  • Αξιοθέατα & διασκέδαση € 18
  • Εστιατόρια, cafés, bars & snack € 31
  • Αγορές (shopping) € 27
  • Τοπική μεταφορά & άλλα € 21

ΣΎΝΟΛΟ € 97

Οι «Φιλότεχνοι»

Συνολικός βαθμός ικανοποίησης: 8

Οι ‘φιλότεχνοι’ είναι διαφόρων ηλικιών και ταξιδεύουν με τον/την σύντροφό τους. Περίπου ένας στους τρεις φιλότεχνους συμμετείχε σε ένα οργανωμένο αρχιτεκτονικό ή τέχνης του δρόμου tour προκειμένου να έχει το πλήρες υπόβαθρο. Και ενώ κάποιος απολαμβάνει την βόλτα του στην παραλία της Θεσσαλονίκης θα συναντήσει τις ομπρέλες, έργο που κατασκευάστηκε το 1997 από τον Γιώργο Ζογγολόπουλο την χρονιά που η Θεσσαλονίκη ήταν Πολιτιστική πρωτεύουσα της Ευρώπης.

Από πλευράς εκδηλώσεων, οι ‘φιλότεχνοι’ ενδιαφέρονται για το Φεστιβάλ κινηματογράφου που δίνει έμφαση στον ανεξάρτητο κινηματογράφο και τους ανερχόμενους δημιουργούς από όλον τον κόσμο αλλά και για την Biennale Contemporary Art, που στοχεύει στην προώθηση ευρωπαϊκής εικαστικής σκηνής.

Η διασκέδαση & αναψυχή αξιολογείται με τον μεγαλύτερο βαθμό και ακολουθούν τα μουσεία/αρχ. & πολιτιστικοί χώροι και η συμπεριφορά των κατοίκων της Θεσσαλονίκης. Πάλι στις τελευταίες θέσεις της λίστας βρίσκεται η δημόσια καθαριότητα, η κατάσταση στους δρόμους και τα πεζοδρόμια καθώς και τα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Το 94% των ‘φιλότεχνων’ αισθάνεται ότι υπάρχουν και άλλα πράγματα που θέλει να δει στη Θεσσαλονίκη. Περίπου το 27% θεωρεί ότι η εμπειρία του ήταν πολύ καλύτερη των προσδοκιών του

ΗΜΕΡΉΣΙΕΣ ΔΑΠΆΝΕΣ

  • Αξιοθέατα & διασκέδαση € 17
  • Εστιατόρια, cafés, bars & snack € 27
  • Αγορές (shopping )€ 27
  • Τοπική μεταφορά & άλλα € 22

ΣΎΝΟΛΟ € 93

Οι «Δραστήριοι»

Συνολικός βαθμός ικανοποίησης: 8,4

Οι ‘δραστήριοι’ είναι αυτή η κατηγορία ταξιδιωτών που επιθυμούν να βιώσουν όσα περισσότερα πράγματα προσφέρει ο κάθε προορισμός, ώστε να έχουν ολοκληρωμένη εμπειρία. Η πλειοψηφία πραγματοποιεί ένα bus tour και ένας στους τρεις συμμετέχει σε walking tour ή/και σε γαστρονομικό tour. Ένας στους πέντε κάνει επισκέπτεται τα αξιοθέατα μέσω ενός ποδηλατικού tour. Επίσης, οι δραστήριοι είναι στη δεύτερη θέση μετά τους φιλότεχνους όσον αφορά τη συμμετοχή τους σε ένα tour art του δρόμου και αρχιτεκτονικής.

Οι ‘δραστήριοί’ ανήκουν στην ηλικιακή ομάδα 26-45 ετών και ταξιδεύουν κυρίως με τον σύντροφό τους ή με φίλους. Οι κύριοι λόγοι επιλογής της Θεσσαλονίκης είναι ο πολιτισμός, η γαστρονομία και η διασκέδαση.

Κι σ’ αυτή την κατηγορία η διασκέδαση & αναψυχή αξιολογείται με τον μεγαλύτερο βαθμό και ακολουθούν τα μουσεία/αρχ. & πολιτιστικοί χώροι και η συμπεριφορά των κατοίκων της Θεσσαλονίκης. Πάλι στο τέλος κατατάσσουν α ΜΜΜ, τη δημόσια καθαριότητα και την κατάσταση στους δρόμους και τα πεζοδρόμια.

Οι ‘δραστήριοι’ είναι πολύ ικανοποιημένοι από τη συνολική εμπειρία τους στη Θεσσαλονίκη. Ξόδεψαν πολλά σε ψώνια και αξιολόγησαν συνολικά τις εμπορικές εγκαταστάσεις υψηλότερα σε σύγκριση με τα άλλα προφίλ.

Οι ‘δραστήριοι’ έχουν τις υψηλότερες ημερήσιες δαπάνες σε σύγκριση με τα υπόλοιπα προφίλ επισκεπτών. Οι μεγαλύτερες δαπάνες τους είναι στoν τομέα της εστίασης.

ΗΜΕΡΉΣΙΕΣ ΔΑΠΆΝΕΣ

  • Αξιοθέατα & διασκέδαση € 19
  • Εστιατόρια, cafés, bars & snack € 33
  • Αγορές (shopping) € 32
  • Τοπική μεταφορά & άλλα € 25

ΣΎΝΟΛΟ € 109

Οι «Νυχτόβιοι»

Συνολικός βαθμός ικανοποίησης: 8

Η Θεσσαλονίκη αποτελεί μία ιδιαίτερα ‘ζωντανή’ πόλη με πληθώρα επιλογών σε εστιατόρια, café, wine bars, bars και μουσικές σκηνές.

Οι ‘νυχτόβιοι’ που ανήκουν στην ηλικιακή ομάδα 18–35,ταξιδεύουν κυρίως με τον σύντροφό τους ή με φίλους και κατά κύριο λόγο έρχονται για πρώτη φορά στην πόλη.

Οι ‘νυχτόβιοι’ αξιολόγησαν τη διασκέδαση & αναψυχή με τον υψηλότερο βαθμό. Οι εγκαταστάσεις των εστιατορίων και των bars / cafés αξιολογήθηκαν υψηλότερα από όλα τα προφίλ. Οι νυχτόβιοι είναι οι λιγότερο ικανοποιημένοι από τις υπηρεσίες και τη σχέση τιμής / ποιότητας των ταξί.

Όπως μπορείτε να δείτε και παρακάτω και γι’ αυτό το προφίλ ταξιδιωτών, οι δρόμοι, τα πεζοδρόμια, η δημόσια καθαριότητα και τα ΜΜΜ αξιολογούνται χαμηλά.

Οι ‘νυχτόβιοι’ γνωρίζουν τη Θεσσαλονίκη καλά, καθώς η πλειοψηφία τους την έχει επισκεφθεί πολλές φορές. Ωστόσο, η Θεσσαλονίκη συνεχίζει να τους εκπλήσσει, καθώς ένας στους 2 νυχτόβιους δήλωσε ότι η εμπειρία του στη Θεσσαλονίκη ήταν καλύτερη των προσδοκιών του.

ΗΜΕΡΉΣΙΕΣ ΔΑΠΆΝΕΣ

  • Αξιοθέατα & διασκέδαση € 19
  • Εστιατόρια, cafés, bars & snack € 29
  • Αγορές (shopping) € 27
  • Τοπική μεταφορά & άλλα € 22

ΣΎΝΟΛΟ € 96

Οι «Πατρογονικοί»

Συνολικός βαθμός ικανοποίησης: 8,2

Οι ‘πατρογονικοί’ αποτελούν μία ομάδα ταξιδιωτών που αναζητούν τις γενεαλογικές τους ρίζες και επιθυμούν να μάθουν περισσότερα για την οικογενειακή τους ιστορία. Οι περισσότεροι ‘πατρογονικοί’ έρχονται από το Ισραήλ και είναι ηλικίας 36–55. Ο εβραϊκός πολιτισμός, η επιχειρηματική δραστηριότητα, η θρησκεία και τα έθιμα έχουν βαθιές ρίζες στη Θεσσαλονίκη. Η συγκεκριμένη εθνικότητα άφησε έντονα το αποτύπωμά της στη Θεσσαλονίκη.

Η πλειοψηφία των Ισραηλινών επισκέπτονται όχι μόνο το Εβραϊκό μουσείο αλλά και το Αρχαιολογικό μουσείο. Επίσης, ως μέρος του αρχαιολογικού και πολιτιστικού τους ενδιαφέροντος για την πόλη, επισκέπτονται τον Λευκό Πύργο και την Ροτόντα. Τέσσερις στους δέκα συμμετέχουν σε ένα οργανωμένο bus tour

Οι ‘πατρογονικοί’ είναι εντυπωσιασμένοι από τους κατοίκους της Θεσσαλονίκης αξιολογώντας την συμπεριφορά τους με 8,7. Επίσης, η διασκέδαση / αναψυχή και τα μουσεία / αρχ. & πολιτιστικοί χώροι αξιολογήθηκαν υψηλά. Τις χειρότερες βαθμολογίες έδωσαν στα Πάρκο, το «Πράσινο», τα ΜΜΜ και την δημόσια καθαριότητα.

Το 66% των πατρογονικών επισκέφθηκε τη Θεσσαλονίκη για πρώτη φορά. Σχεδόν όλοι θα σύστηναν την πόλη.

ΗΜΕΡΉΣΙΕΣ ΔΑΠΆΝΕΣ

  • Αξιοθέατα & διασκέδαση € 16
  • Εστιατόρια, cafés, bars & snack € 28
  • Αγορές (shopping) € 24
  • Τοπική μεταφορά & άλλα € 23

ΣΎΝΟΛΟ € 91

Οι «Καλοφαγάδες»

Συνολικός βαθμός ικανοποίησης: 8,2

Η πόλη της Θεσσαλονίκης έχει παράδοση στη γαστρονομία με πολυπολιτισμικές επιρροές κυρίως από τους Μικρασιάτες που έφεραν στην πόλη τις γεύσεις και τα υλικά τους. Στον τομέα αυτό η πόλη πρόσφατα απέκτησε και διεθνή πιστοποίηση, καθώς εντάχθηκε στο Παγκόσμιο Δίκτυο Δημιουργικών Πόλεων Γαστρονομίας της UNESCO. Το 2011 ξεκίνησε στη Θεσσαλονίκη το Food Festival με στόχο την ανάδειξη των προϊόντων και της γαστρονομίας της πόλης.

Οι ‘καλοφαγάδες’ είναι κυρίως νέοι ηλικίας 26 – 35 ετών και ταξιδεύουν με τον σύντροφό τους ή με φίλους. Οι σημαντικότεροι λόγοι επιλογής της Θεσσαλονίκης είναι η διασκέδαση – νυχτερινή ζωή, το γαστρονομικό της ενδιαφέρον και η προσωπικότητά της.

Πέραν τα καταστήματα εστίασης, οι ‘καλοφαγάδες’ επισκέπτονται τους αρχαιολογικούς χώρους και τους ναούς της πόλης και συμμετέχουν σε κάποια πολιτιστική εκδήλωση.

Σημαντικό είναι τονιστεί ότι για πολλούς τουρίστες δεν υπάρχει καν η σκέψη να βρεθούν στα εστιατόρια πέριξ της πόλης και περιορίζονται μόνο στο κέντρο της Θεσσαλονίκης.

Η διασκέδαση & αναψυχή, καθώς και οι εγκαταστάσεις των ξενοδοχείων και των εστιατορίων αξιολογούνται υψηλά. Οι καλοφαγάδες αξιολόγησαν τα ΜΜΜ χαμηλότερα από όλους, ενώ στις χειρότερες θέσεις έχουν και αυτοί τους δρόμους και την δημόσια καθαριότητα.

Ένας στους δύο ‘καλοφαγάδες’ επισκέπτεται τη Θεσσαλονίκη για πρώτη φορά. Οι ημερήσιες δαπάνες τους βρίσκονται στη δεύτερη θέση από όλα τα προφίλ και διαθέτουν τα περισσότερα σε ψώνια.

ΗΜΕΡΉΣΙΕΣ ΔΑΠΆΝΕΣ

  • Αξιοθέατα & διασκέδαση € 16
  • Εστιατόρια, cafés, bars & snack € 27
  • Αγορές (shopping) € 33
  • Τοπική μεταφορά & άλλα € 22

ΣΎΝΟΛΟ € 98

Οι «Ανθρωποκεντρικοί»

Συνολικός βαθμός ικανοποίησης: 7,9

Οι ‘ανθρωποκεντρικοί’ είναι μία ιδιαίτερη κατηγορία και αναφέρεται σε Έλληνες που ζουν εντός ή εκτός Ελλάδας και σε αλλοδαπούς που ταξιδεύουν στη Θεσσαλονίκη για να επισκεφτούν φίλους και συγγενείς.

Εκπροσωπούνται από όλες τις ηλικίες, αλλά ξεχωρίζουν οι ηλικιακές ομάδες 26 – 45 ετών. Περίπου ένας στους τρεις ταξιδεύει με τον/την σύντροφό του και / ή με τα παιδιά του/της. Πρόκειται για επαναλαμβανόμενους επισκέπτες της Θεσσαλονίκης. Η συνάντηση με φίλους και συγγενείς είναι ο πιο σημαντικός σκοπός του ταξιδιού τους, η οποία μπορεί να πραγματοποιηθεί με έναν καφέ στην πλατεία Αριστοτέλους ή ένα γεύμα στα Λαδάδικα. Προφανώς, οι ανθρωποκεντρικοί δεν χρειάζονται οργανωμένες ξεναγήσεις καθώς βρίσκουν τους οδηγούς τους στους φίλους/ συγγενείς τους.

Οι ‘ανθρωποκεντρικοί’ αξιολόγησαν τις δραστηριότητες και τις εκδηλώσεις που διοργανώνονται στη πόλη υψηλότερα από όλα τα προφίλ.

Και όπως ήταν αναμενόμενο, εκτιμούν την συμπεριφορά των κατοίκων, αξιολογούν υψηλά το κομμάτι της διασκέδασης και τις δραστηριότητες-εκδηλώσεις. Ωστόσο, η συνολική ικανοποίηση έχει τη δεύτερη χαμηλότερη αξιολόγηση συγκριτικά με όλα τα προφίλ.

Και για τους “ανθρωποκεντρικούς” η δημόσια καθαριότητα, οι δρόμοι και τα ΜΜΜ βρίσκονται στις τελευταίες θέσεις της αξιολόγησης τους.

Οι ‘ανθρωποκεντρικοί’ είναι οι πιο συχνοί επισκέπτες της Θεσσαλονίκης καθώς η επίσκεψη σε φίλους και συγγενείς δεν είναι μία μεμονωμένη υπόθεση. Οι δαπάνες στην πόλη είναι σχετικά χαμηλές, κάτι που είναι κατανοητό για αυτήν την κατηγορία.

ΗΜΕΡΉΣΙΕΣ ΔΑΠΆΝΕΣ

  • Αξιοθέατα & διασκέδαση € 18
  • Εστιατόρια, cafés, bars & snack € 23
  • Αγορές (shopping) € 22
  • Τοπική μεταφορά & άλλα € 17

ΣΎΝΟΛΟ € 80

Οι «Επαγγελματίες»

Συνολικός βαθμός ικανοποίησης: 7,8

Τα επαγγελματικά ταξίδια αφορούν μία μεγάλη ομάδα που ταξιδεύει για πολλούς διαφορετικούς (επαγγελματικούς) σκοπούς. Κάποιοι ταξιδεύουν για να παρακολουθήσουν ή να συμμετάσχουν σε ένα συνέδριο ή μία έκθεση, ενώ άλλοι ταξιδεύουν για να συναντήσουν προμηθευτές, (δυνητικούς) επιχειρηματικούς συνεργάτες ή κάποιο υποκατάστημα που βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη. Σε κάθε περίπτωση αφορά ταξίδια μακριά από τον χώρο εργασίας και αποτελεί σημαντικό κομμάτι για τη Θεσσαλονίκη.

Σε αυτή την έρευνα περιγράφεται το προφίλ των μεμονωμένων επαγγελματιών και όσων συμμετείχαν σε κάποιο workshop/σεμινάριο. Οι επαγγελματίες είναι ηλικίας 36–55 ετών και γνωρίζουν καλά τη Θεσσαλονίκη, καθώς την έχουν επισκεφθεί περισσότερες από μία φορές.

Παρότι οι περισσότεροι ‘επαγγελματίες’ είχαν καλύτερη ή πολύ καλύτερη εμπειρία στη Θεσσαλονίκη έναντι των προσδοκιών τους, αξιολόγησαν την συνολική εμπειρία τους στη Θεσσαλονίκη με τον χαμηλότερο βαθμό σε σύγκριση με τους υπόλοιπους επισκέπτες.

Και σ’ αυτό το προφίλ η διασκέδαση/αναψυχή, η συμπεριφορά των κατοίκων και τα μουσεία/αρχ. & πολιτιστικοί χώροι πήραν τις υψηλότερες βαθμολογίες στην αξιολόγηση τους, ενώ η κατάσταση στους δρόμους, στη δημόσια καθαριότητα και στα ΜΜΜ την χαμηλότερη.

Οι ‘επαγγελματίες’ γνωρίζουν καλά την πόλη. Οι ημερήσιες δαπάνες των ‘επαγγελματιών’ είναι οι χαμηλότερες σε σύγκριση με τα υπόλοιπα προφίλ επισκεπτών. Οι δαπάνες τους στην εστίαση είναι μεταξύ των χαμηλότερων, πιθανώς γιατί καλύπτονται από κάποια διοργάνωση ή από συνεργάτες τους.

ΗΜΕΡΉΣΙΕΣ ΔΑΠΆΝΕΣ

  • Αξιοθέατα & διασκέδαση € 16
  • Εστιατόρια, cafés, bars & snack € 24
  • Αγορές (shopping) € 20
  • Τοπική μεταφορά & άλλα € 17

ΣΎΝΟΛΟ € 77

Το 2022 σε σύγκριση με τα προηγούμενα χρόνια, οι ημερήσιες δαπάνες αυξήθηκαν σημαντικά σε όλες τις κατηγορίες, λόγω του υψηλού πληθωρισμού.

Το 2022 σε σύγκριση με το 2019, ο βαθμός αξιολόγησης για τις πληροφορίες για ειδικές εκδηλώσεις και για την ασφάλεια στην πόλη σημείωσε βελτίωση, ενώ στις υπόλοιπες πτυχές ο βαθμός αξιολόγησης είτε μειώθηκε ή παρέμεινε σταθερός.

Η τάση των παρακάτω πτυχών είναι πτωτική και η μεγαλύτερη μείωση παρατηρείται στους δρόμους / πεζοδρόμια και στα ΜΜΜ.

Η σχέση τιμής / ποιότητας αξιολογείται με υψηλότερο βαθμό έναντι των προσφερόμενων υπηρεσιών, μόνο στα ταξί. Στις υπόλοιπες προσφερόμενες υπηρεσίες ισχύει το αντίθετο. Οι ξενοδοχειακές εγκαταστάσεις διατήρησαν την υψηλή αξιολόγηση, αλλά η αξιολόγηση της σχέσης τιμής / ποιότητας μειώθηκε.

Αναφορικά με την συνολική αξιολόγηση, το 2022, ο συνολικός βαθμός αξιολόγησης της Θεσσαλονίκης ήταν ο χαμηλότερος σε σύγκριση με τα προηγούμενα χρόνια.

Το 2022 οι επισκέπτες της Θεσσαλονίκης φαίνονται λιγότερο ικανοποιημένοι σε σύγκριση με τα προηγούμενα χρόνια. Ο συνολικός βαθμός αξιολόγησης ήταν ο χαμηλότερος των τελευταίων ετών, μόλις 7,9, ενώ τα προηγούμενα χρόνια η βαθμολογία δεν είχε πέσει ποτέ κάτω από 8,0.

Η διασκέδαση & αναψυχή, η συμπεριφορά των κατοίκων και τα μουσεία/αρχ. & πολιστικοί χώροι αξιολογήθηκαν με τις υψηλότερες βαθμολογίες, ενώ οι δρόμοι/πεζοδρόμια, η δημόσια καθαριότητα και τα μέσα μαζικής μεταφοράς αξιολογήθηκαν χαμηλά. Οι επισκέπτες της Θεσσαλονίκης είναι ικανοποιημένοι με τις εγκαταστάσεις και τη σχέση τιμής/ποιότητας των ξενοδοχείων, των εστιατορίων, των bars/cafes και των καταστημάτων.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα