Η Πόλη Ανάποδα σε Ταχιάο: «Κλοπή είναι οι χιλιάδες ώρες που χάνουμε καθημερινά στα ανεπαρκή ΜΜΜ»

Η ανακοίνωση της παράταξης σχετικά με τις δηλώσεις του υφυπουργού Μεταφορών για το μετρό Θεσσαλονίκης

Parallaxi
η-πόλη-ανάποδα-σε-ταχιάο-κλοπή-είναι-ο-1280849
Parallaxi

Ανακοίνωση σχετικά με τις δηλώσεις του υφυπουργού Μεταφορών, Νίκου Ταχιάου, έκανε η παράταξη Η Πόλη Ανάποδα.

Ο κ. Ταχιάος αναφέρθηκε την Πέμπτη (7/8) στο άγραφο σύστημα που υπάρχει στο Μετρό Θεσσαλονίκης «αφήνω το εισιτήριο στον επόμενο», χαρακτηρίζοντάς του «έλλειψη κοινωνικής συνείδησης».

Αναλυτικά η δήλωσή του:

«Τραβούσα τα μαλλιά μου για αυτά που διάβαζα περί αλληλεγγύης. Δεν είναι θέμα αλληλεγγύης. Είναι έλλειψη κοινωνικής συνείδησης. Θα το λύσουμε. Είναι πολύ απλή λύση θα την ανακοινώσει ο Κυρανάκης. Το έχει πάρει το ζήτημα ζεστά. Έχει βάλει στόχο τα Σαββατοκύριακα να είναι ανοιχτό το Μετρό Θεσσαλονίκης όπως και στην Αθήνα και να υπάρχουν παράλληλα και διαθέσιμες λεωφορειακές γραμμές. Θα το κάνουμε μάλλον μέσα στο χειμώνα, αν και χρειαζόμαστε εκείνες τις νεκρές ώρες για δοκιμές, αλλά δεν είναι θέμα το να λειτουργεί ένα Σαββατοκύριακο μέχρι αργά το Μετρό». 

Ολόκληρη η ανακοίνωση: 

Τις τελευταίες ημέρες, οι αρμόδιοι υπουργοί εντόπισαν το μεγάλο πρόβλημα των δημόσιων μέσων μεταφοράς στη Θεσσαλονίκη: και όχι, δεν είναι το μποτιλιάρισμα από τα ΙΧ, δεν είναι τα ανεπαρκή λεωφορεία, δεν είναι τα χαλασμένα κλιματιστικά, δεν είναι οι αποκλεισμένες λεωφορειολωρίδες, δεν είναι οι συνεχείς βλάβες στο κουτσό μετρό που φτιάχτηκε μετά από 30 χρόνια, δεν είναι οι καθυστερήσεις στην επέκτασή του στην Καλαμαριά. Το μεγάλο πρόβλημα λοιπόν είναι το εισιτήριο που αφήνουν κάποιοι επιβάτες για να το πάρει ο επόμενος ή η επόμενη στο Μετρό. Μια μικρή κίνηση καθημερινής τρυφερότητας, ένα δόσιμο από ανθρώπους που δεν έχουν κάτι άλλο να δώσουν, σε ανθρώπους που έχουν ακόμα λιγότερο κι από αυτό.

Ως τιμωρία αυτής της μικρής μας ανυπακοής, η κυβέρνηση απειλεί να αυξήσει την τιμή του εισιτηρίου κατά 33% (!) και να καταργήσει τελείως τη χρονική διάρκειά του (και άρα 133% αύξηση για όσους το χρησιμοποιούσαν 2 φορές εντός ώρας). Ακόμα όμως και με τα δικά της στοιχεία (τα οποία δεν τεκμηριώνονται από πουθενά και δεν έχουμε κανένα λόγο να πιστέψουμε), η διαφυγή εσόδων φτάνει το 1,5 εκ. ετησίως (με έναν πρόχειρο υπολογισμό, αυτό το ποσό αντιστοιχεί σε τουλάχιστον 6850 εισιτήρια ημερησίως, ένας αριθμός που δεν μοιάζει να έχει σχέση με την πραγματικότητα). Το υπερκέρδος από την αύξηση των τιμών (με βάση τις 100.000 ημερήσιες μετακινήσεις που η ίδια δίνει), θα φτάσει τα 7,3 εκ., χωρίς να υπολογίζουμε τα επιπλέον εισιτήρια από την κατάργηση της διάρκειας. Αυτό κι αν είναι εκδικητικότητα, από έναν υπουργό, τον κ. Ταχιάο, ο οποίος για μια ακόμα φορά εκφράζει το μίσος και την απέχθειά του για τους κατοίκους αυτής της πόλης και κυρίως για τους επιβάτες των ΜΜΜ.

Δεν είναι όμως μόνο αυτό: είναι φανερό ότι η κυβέρνηση εκμεταλλεύεται αυτή τη μικρή απώλεια εσόδων για να «αποκαταστήσει» την τιμή του εισιτηρίου στο ύψος που ήθελε εξαρχής να τη θέσει -και ντράπηκε ως τώρα να το κάνει εξαιτίας της πολυετούς καθυστέρησης του έργου, αλλά και της αποτυχίας της να οργανώσει το ενιαίο εισιτήριο και να άρει τις δυσχέρειες στην αγορά των εισιτηρίων και στην έκδοση της κάρτας για τους ανέργους.

Για εμάς είναι σαφές: τα λίγα εισιτήρια που περνάνε από χέρι σε χέρι δεν είναι κλοπή. Κλοπή, αντίθετα, είναι οι χιλιάδες ώρες που χάνουμε καθημερινά οι κάτοικοι της πόλης στα ανεπαρκή μέσα μαζικής μεταφοράς. Κλοπή είναι τα 3 δις που στοίχισε μισή γραμμή μετρό, με πολλά από αυτά να κατευθύνονται στις αποζημιώσεις των εργολάβων. Κλοπή είναι το 1,5 δις που θα στοιχίσει το fly over, η κατασκευή του οποίου παρεμπιπτόντως, «δεν έχει βρει τον ρυθμό που θα θέλαμε να βρει», σύμφωνα με τον κ. Ταχιάο. Κλοπή, τέλος, είναι η αύξηση του 33% και δεν πρόκειται να την ανεχτούμε.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα