Θεσσαλονίκη

Η… “Οδύσσεια” ενός οδηγού στη Θεσσαλονίκη του 2024

Οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων στην πόλη, έχουν να αντιμετωπίσουν αυτή τη χρονιά FlyOver, παρκάρισμα, αύξηση στα διόδια, μετρό, βενζίνες και άλλα τόσα!

Γιώργος Σταυρακίδης
η-οδύσσεια-ενός-οδηγού-στη-θεσσαλο-1101949
Γιώργος Σταυρακίδης

Ακόμα από τους τελευταίους μήνες του 2023, φάνηκε ο… Γολγοθάς που θα έχουν να «ανέβουν» όσοι έχουν οχήματα στην Ελλάδα, αλλά κάπως παραπάνω οι οδηγοί της Θεσσαλονίκης, με πρόσθετα προβλήματα που έγιναν αισθητά μόλις ξεκίνησαν τα έργα κατασκευής του fly Over.

Είναι λοιπόν πολλά τα μέτωπα που ανοίγουν οι οδηγοί στη Θεσσαλονίκη, με δεκάδες δυσκολίες που καθημερινά καλούνται να αντιμετωπίσουν, ενώ το 2024 δείχνει να είναι το ίδιο αδυσώπητο απέναντι τους.

Αύξηση στα διόδια, τέλη κυκλοφορίας, κίνηση στην πόλη και συχνά πυκνά μποτιλιαρίσματα, flyover, απαγόρευση πάρκινγκ και αναζήτηση νέου στα γύρω στενά, η τιμή της βενζίνης στα ύψη είναι τα καθημερινά προβλήματα ενός οδηγού στη Θεσσαλονίκη, που έρχονται στην αρχή του χρόνου να αγχώσουν αλλά και να προβληματίσουν τους πολίτες που έχουν αυτοκίνητα, βλέποντας την ακρίβεια να αδειάζει γρήγορα τα πορτοφόλια τους.

Ωστόσο, άξιο αναφοράς είναι να πούμε πως το 2023 οι αγορές αυτοκινήτων ξεπέρασαν τις 134.000 σημειώνοντας μεγάλη αύξηση σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές, κάτι βέβαια που μοιάζει αναμενόμενο, αν σκεφτούμε πως αυτή τη χρονιά δεν υπήρχαν τα προβλήματα των προηγούμενων 3 ετών που έφερε η πανδημία του κορονοϊού, ενώ επιπλέον δεν την επηρέασαν αρνητικά άλλοι παράγοντες όπως ο συνεχιζόμενος πόλεμος Ρωσίας-Ουκρανίας ή οι ενεργειακές αυξήσεις.

Fly Over και τα λοιπά…

Επιστρέφοντας λοιπόν στη Θεσσαλονίκη και χωρίς να υπάρχουν συγκεκριμένα στοιχεία για τις αγοροπωλησίες οχημάτων στην πόλη την προηγούμενη χρονιά, θα σταθούμε στα οδικά κυρίως προβλήματα των οδηγών που «μαυρίζουν» τις μέρες τους.

Ξεκινώντας από τα βασικά, ποιος οδηγεί αυτοκίνητο στη Θεσσαλονίκη και δεν έχει πάει σημειωτόν σε κάποιον κεντρικό δρόμο, περιμένοντας ώρες για να φτάσει στη διαδρομή του τον τελευταίο καιρό;

Δυστυχώς, μία κατάσταση που σπάνια συναντούσαμε στη Θεσσαλονίκη τα προηγούμενα χρόνια, τα έργα για την κατασκευή του Fly Over άλλαξαν το κυκλοφοριακό τοπίο της πόλης σε μία μέρα, με μποτιλιαρίσματα κάθε τόσο, με ατέλειωτες ουρές, με περισσότερα ατυχήματα στους δρόμους και αρκετά… «γαλλικά» από το τζάμι του αυτοκινήτου για τους πιο ευέξαπτους.

Βέβαια, μπορεί το καινούριο μας πρόβλημα να είναι το Fly Over και όσα προκαλεί, ωστόσο δεν έχουμε ξεμπερδέψει ακόμα και με τις εργασίες του Μετρό που κάθε τόσο, όλο και κλείνει κάποιο σημείο (με μία ιδιαίτερη αδυναμία στη Βενιζέλου) για να μας θυμίσει πως οι παλιές αγάπες (δεν) πάνε στον παράδεισο πάντα…

Αν σε όλα αυτά, προσθέσουμε και την συνήθη απουσία τροχαίας στην ρύθμιση της κυκλοφορίας, η «οδύσσεια» ενός οδηγού στους δρόμους της Θεσσαλονίκης είναι χαρακτηριστικό πλέον και του 2024 με το καλημέρα.

Πάρκινγκ εδώ, πάρκινγκ εκεί, πάρκινγκ παραπέρα…

Από εκεί και πέρα, με την απαγόρευση παρκαρίσματος επί της οδού Κ. Καραμανλή λόγω Fly Over, αλλά και σε άλλους κεντρικούς άξονες όπως Εγνατία, Τσιμισκή, Όλγας και Μοναστηρίου, πλήθος οδηγών αναζητεί εναλλακτικές για το όχημά του, αναζητώντας μία θέση πάρκινγκ στα γύρω στενά της γειτονιάς του ή, όπως έγινε γνωστό πριν λίγο καιρό, πληρώνοντας πολλού οδηγοί καθημερινά αντίτιμο σε ιδιωτικούς χώρους στάθμευσης, είτε πακέτο μηνιαίας συνδρομής.

Αυτό το πρόβλημα λοιπόν, από τη μία επιβαρύνει τους μικρότερους δρόμους με διπλοπαρκαρίσματα πολλές φορές, από την άλλη όμως επιβαρύνει τα μηνιαία έξοδα ενός νοικοκυριού για την μετακίνηση του. Χώρια τον επιπρόσθετο χρόνο που θα αφιερώσει ένας οδηγός για να βρει τελικά που θα παρκάρει το αυτοκίνητο του.

Οδύσσεια; Κι όμως ναι! Και να ήταν μόνο αυτά!

Τέλη κυκλοφορίας και άλλα έξοδα

Στα έξοδα της νέας χρονιάς, για εκείνους που ακόμα δεν έχουν πληρώσει, προσθέστε τα τέλη κυκλοφορίας που μπορεί κάποιοι να μην έχουν πληρώσει ακόμα, αλλά μέχρι την 29η Φεβρουαρίου – δηλαδή σε δύο μήνες – λήξει και η παράταση με πρόστιμο μάλιστα για τους αμελείς και όσους δεν τα πληρώνουν εγκαίρως. Οπότε, για τους οδηγούς αυτό το προγραμματισμένο αλλά διόλου ευκαταφρόνητο ποσό επιβαρύνει για ακόμα μία χρονιά τις τσέπες τους.

Κεφάλαιο βενζίνη. Πονεμένο κεφάλαιο και δύσκολο για όλους τους οδηγούς και αυτή τη χρονιά που μπήκε όπως φαίνεται. Ασανσέρ η τιμή στα καύσιμα με τη μία να πέφτει η τιμή τους και σε χρόνο ρεκόρ, να αντιστρέφεται αυτό και να ανεβαίνει και πάλι στα ύψη, δημιουργώντας μία μόνιμη ανασφάλεια στους οδηγούς για την επόμενη μέρα.

Αν τώρα, σε αυτά τα έξοδα προσθέσουμε και νέες ανατιμήσεις που αναμένονται στα λιπαντικά και τα ανταλλακτικά αυτοκινήτων και μοτοσικλετών από τις αρχές του μάλιστα του 2024, η κατάσταση γίνεται όλο και πιο απελπιστική για εκείνους που πήραν ένα αυτοκίνητο για να κάνουν τη δουλειά τους, όπως συνηθίζεται να λέμε.

Περνάς ή δε περνάς (τα διόδια)

Στα επιπρόσθετα έξοδα, βέβαια, δε θα γινόταν να μη συμπεριλάβουμε και τα διόδια, καθώς οι… «γενναίες» αυξήσεις τους έρχονται να βάλουν ταφόπλακα στις μετακινήσεις των οδηγών. Για να μιλήσουμε και με αριθμούς, αύξηση 7,6 -7,7% θα δοθεί από το νέο έτος στα διόδια όλης της χώρας, που αυτό για να μιλήσουμε με παραδείγματα και με τιμή το 7,63, σημαίνει ότι η διαδρομή ενός αυτοκινήτου από την Θεσσαλονίκη στην Αθήνα θα κοστίζει φέτος 33,75 ευρώ (έναντι 31,35 ευρώ που κόστιζε μέχρι τώρα). Γίνεται λόγος μάλιστα για ετήσια αναπροσαρμογή κατά 6% στην οποία θα ενσωματωθεί πιθανώς και η αύξηση του πληθωρισμού του Σεπτεμβρίου που ήταν 1,6% και αφορά στην προβλεπόμενη τιμαριθμική αναπροσαρμογή διοδίων του 2024. Από εκεί και πέρα, 2% συν τον πληθωρισμό κάθε έτους, θα διαμορφωθεί η αύξηση των διοδίων που θα επωμιστούν οι χρήστες για τα έτη 2025 και 2026. Οπότε, έχουμε μέλλον…

Με αυτά και με τα άλλα, το να είσαι οδηγός στην Ελλάδα, αλλά λίγο παραπάνω στη Θεσσαλονίκη μοιάζει πλέον με άθλο και αν δεν είναι ηρωικό να έχεις αυτοκίνητο το 2024 στην πόλη που όλα γίνονται… αργά, τότε τι είναι;

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα