Μετρό Καλαμαριάς-Διάνοιξη Πόντου: Σημαντική εξέλιξη για τα «δίδυμα έργα»

Συζητήθηκε η υπόθεση στο Εφετείο Θεσσαλονίκης, παρουσία της Δημάρχου Καλαμαριάς, Χρύσας Αράπογλου

Parallaxi
μετρό-καλαμαριάς-διάνοιξη-πόντου-σημ-1388539
Parallaxi

Συζητήθηκε σήμερα στο Εφετείο Θεσσαλονίκης η αίτηση του Δήμου Καλαμαριάς για τον προσδιορισμό προσωρινής τιμής μονάδας στα ιδιωτικά ακίνητα που πρέπει να απαλλοτριωθούν για το σημαντικό έργο της διάνοιξης της οδού Πόντου.

«Η εκδίκαση αυτή έπρεπε να γίνει, αλλιώς υπήρχε κίνδυνος η κατασκευή της νέας Πόντου να μην ενταχθεί στη διαδικασία κατασκευής της επέκτασης του Μετρό, με κίνδυνο στη χρηματοδότηση που διεκδικήσαμε και κερδίσαμε», είχε σχολιάσει σχετικά η Δήμαρχος Καλαμαριάς, Χρύσα Αράπογλου.

Το πρώτο βήμα έγινε λοιπόν σήμερα με την εκδίκαση της υπόθεσης και η απόφαση αναμένεται το προσεχές διάστημα.

Η κ. Αράπογλου έχει χαρακτηρίσει «δίδυμα έργα» την επέκταση του Μετρό και την οδό Πόντου. Υπάρχει ήδη η δέσμευση για χρηματοδότηση όχι μόνο της διάνοιξης αλλά και της κατασκευής της οδού Πόντου στο πλαίσιο της εργολαβίας του Μετρό, αλλά και την υιοθέτηση της βέλτιστης, για την ίδια την λειτουργία του Μετρό, συγκοινωνιακής λύσης που αφορά στη σύνδεση της Πόντου με την Γεωργικής Σχολής.

Τα δύο έργα είναι αλληλένδετα και κρίσιμα για τη λειτουργία του Μετρό στην Καλαμαριά και την καθημερινότητα των πολιτών.

Υπενθυμίζεται πως έχουν ήδη παρουσιαστεί οι κινήσεις που έγιναν για χαρτογράφηση όλων των τμημάτων της Πόντου των 2.300 μ., προσθήκη ποδηλατόδρομου στο σύνολο της έκτασής της, καταγραφή εκτάσεων του Δημοσίου, αιτήματα παραχώρησης για 16 ιδιοκτησίες του δημοσίου και σύσταση ομάδας εργασίας για την προετοιμασία της πόλης για τη λειτουργία του Μετρό.

Υπενθυμίζεται ότι για τη σύνδεση της Πόντου με τη Γεωργικής Σχολής, τα αρχικά σχέδια που θα φόρτωναν τον Φοίνικα απορρίφθηκαν, ο ΟΣΕΘ υποχρεώθηκε σε νέες μελέτες και ο Δήμος ενέταξε τις οδούς Ικάρων και Κακουλίδη στο έργο «Ανάπλαση Τμημάτων Ανατολικής Καλαμαριάς» ώστε να μετατραπούν σε δρόμους ήπιας κυκλοφορίας.

Για την Μίκρα εγκαταλείφθηκε το σχέδιο τερματικού σταθμού 32 στρεμμάτων και ο νέος σχεδιασμός περιορίζεται σε 9-10 στρέμματα, ενώ ανοιχτό παραμένει το ζήτημα δημιουργίας χώρου στάθμευσης.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα