Θεσσαλονίκη: Το πάρκινγκ ποδηλάτων έγινε παρκινγκ ΙΧ – «Ανάσα» για οδηγούς, απογοήτευση για τους ποδηλάτες

Η αντίδραση του Ποδηλατικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης για τον προσωρινό χώρο ελεύθερης στάθμευσης δίπλα στο Μέγαρο Μουσικής

Parallaxi
θεσσαλονίκη-το-πάρκινγκ-ποδηλάτων-έγ-1226347
Parallaxi

Ως χώρος στάθμευσης αυτοκινήτων λειτουργεί εδώ και λίγες ημέρες το οικόπεδο του Δήμου Θεσσαλονίκης δίπλα στο Μέγαρο Μουσικής.

Πρόκειται για έναν χώρο που είχε διαμορφωθεί σε χώρο στάθμευσης ποδηλάτων από την προηγούμενη δημοτική αρχή, σε μια κίνηση όμως που προκάλεσε μεγάλη συζήτηση, χωρίς να έχει το αναμενόμενο αποτέλεσμα, με τους τίτλους τέλους να πέφτουν μέσα στον Αύγουστο.

Με το κυκλοφοριακό και το θέμα των χώρων στάθμευσης να έχουν αναδειχτεί σε νούμερο ένα «πονοκέφαλο» για τη νυν δημοτική αρχή, αλλά και για τους οδηγούς που κυκλοφορούν καθημερινά στην πόλη, η παραπάνω εξέλιξη δίνει μια «ανάσα», καθώς περίπου 80 οχήματα μπορούν πλέον να σταθμεύσουν ελεύθερα στο χώρο, ενώ υπάρχουν και χώροι στάθμευσης για ΑΜΕΑ.

Ωστόσο, η παραπάνω εξέλιξη προκαλεί την αντίδραση του Ποδηλατικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης που εκφράζει την απογοήτευσή του για την απόφαση που πήρε ο Δήμος Θεσσαλονίκης.

Σε ανακοίνωση του ο ΠΑΣΘ, τονίζει:

Ο Ποδηλατικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης (ΠΑΣΘ) εκφράζει την απογοήτευσή του για την απόφαση της Διοίκησης του Δήμου Θεσσαλονίκης να μετατρέψει τον χώρο στάθμευσης ποδηλάτων  σε χώρο στάθμευσης αυτοκινήτων, σε ένα από τα πλέον κομβικά και σημαντικά σημεία της πόλης. Αυτή η απόφαση, που παρουσιάζεται ως «προσωρινή λύση», υπονομεύει κάθε προηγούμενη προσπάθεια προώθησης της βιώσιμης κινητικότητας και καταδικάζει τον  συγκεκριμένο χώρο σε υποβάθμιση.

Αναγνωρίζουμε ότι η αρχική αξιοποίηση του χώρου για στάθμευση ποδηλάτων ήταν αποτυχημένη, για λόγους τους οποίους έχουμε ενημερώσει τον δήμο με σχετική επιστολή. Όμως η επιλογή της Διοίκησης του Δήμου Θεσσαλονίκης να δημιουργήσει χώρο στάθμευσης αυτοκινήτων στο συγκεκριμένο σημείο, συνιστά μια πλέον ξεπερασμένη προσέγγιση ακόμα κι αν προτάσσει το έντονο πρόβλημα των κατοίκων της περιοχής για στάθμευση. Ο συγκεκριμένος χώρος έχει χαρακτηριστεί ως «πολυλειτουργικός μητροπολιτικός πόλος αθλητισμού, ναυταθλητισμού και πολιτισμού», με στόχο τη θετική επίδραση στο περιβαλλοντικό αποτύπωμα και την αναδιοργάνωση του αστικού ιστού. Η χρήση του για στάθμευση αυτοκινήτων αντιβαίνει στον πολεοδομικό χαρακτηρισμό του και υποβαθμίζει την ποιότητα της πόλης.

Ο ΠΑΣΘ έχει προτείνει την αναβάθμιση του συγκεκριμένου χώρου σε πίστα για τα Ολυμπιακά αθλήματα BMX και skateboarding, για τα οποία δεν υπάρχει αντίστοιχη υποδομή στη Θεσσαλονίκη. Η πρόταση αυτή είναι πλήρως συμβατή με τον χαρακτήρα του χώρου, καθώς προωθεί την αθλητική δραστηριότητα και την ψυχαγωγία, ενώ συμβάλλει στην ενίσχυση της βιώσιμης κινητικότητας και στη δημιουργία ελεύθερων κοινόχρηστων χώρων.

Η απόφαση της διοίκησης του Δήμου να προχωρήσει σε προσωρινή στάθμευση αυτοκινήτων θυμίζει τις πρακτικές της προηγούμενης διοίκησης, η οποία είχε προσωρινά μετατρέψει την πλατεία Ελευθερίας σε χώρο στάθμευσης. Η σημερινή διοίκηση Αγγελούδη είχε επικρίνει έντονα εκείνη την απόφαση, ωστόσο τώρα εφαρμόζει παρόμοιες τακτικές, με την ίδια επιζήμια λογική.

Είναι πραγματικά άξιο αναφοράς ότι, σε αντίθεση με την «καινοτόμο» διοίκηση Αγγελούδη, η προηγούμενη διοίκηση Ζέρβα είχε τουλάχιστον την ευφυΐα να επενδύσει σε προσωρινές ποδηλατικές υποδομές, οι οποίες προβλέπονταν από το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ). Με προσωρινούς ποδηλατόδρομους και άλλες ποδηλατικές υποδομές, η πόλη έκανε κάποια βήματα προς τα εμπρός, έστω και προσωρινά. Αντιθέτως, η σημερινή διοίκηση Αγγελούδη, έχει ήδη εξαφανίσει δύο ποδηλατόδρομους στις οδούς Αριστοτέλους και Γούναρη, και έχει υποβαθμίσει και τον χώρο του Park n Ride σε άσφαλτο και τσιμέντο, με αντάλλαγμα δωρεάν στάθμευση αυτοκινήτων – γιατί, προφανώς, τα πάρκινγκ για ΙΧ  δίνουν περισσότερα  likes από τις ποδηλατικές υποδομές.

Η αύξηση των χώρων στάθμευσης αυτοκινήτων και δη εντός του κέντρου της πόλης, αποτελεί μια αναχρονιστική πρακτική για τη διαχείριση των αστικών μετακινήσεων και δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες μιας σύγχρονης πόλης. Επιπλέον η διοίκηση Αγγελούδη παραβλέπει κάθε μελετημένη και τεκμηριωμένη πρόβλεψη του ΣΒΑΚ, (που έχει συνταχθεί από σχετικούς επιστήμονες) και ως μαθητευόμενοι μάγοι εφαρμόζουν υποδομές βάση της δικής τους άποψης, ακόμα και σε αντίθεση με τον πολεοδομικό χαρακτηρισμό του χώρου του Park n Ride. Αφήνει επίσης κακή παρακαταθήκη για τις μελλοντικές διοικήσεις, που ίσως κληθούν να ακυρώσουν αυτές (όπως και άλλες) θέσεις στάθμευσης.

Καθώς δεν μπορούμε να είμαστε βέβαιοι αν ο κ. Αγγελούδης θα είναι δήμαρχος όταν αυτό προκύψει, δεν έχει το δικαίωμα να αφήσει αυτή την επιβάρυνση στην πόλη, συνεπώς καλούμε τη διοίκηση να επανεξετάσει τις επιλογές της.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα