Agenda

Η θεατρική ατζέντα της εβδομάδας στη Θεσσαλονίκη από 24/2 έως 02/3

Ο απόλυτος οδηγός για το θέατρο στη Θεσσαλονίκη!

Parallaxi
η-θεατρική-ατζέντα-της-εβδομάδας-στη-θ-1273952
Parallaxi

Στην τελευταία εβδομάδα του Φεβρουαρίου και λίγο πριν υποδεχτούμε την άνοιξη, τουλάχιστον ημερολογιακά, η Θεσσαλονίκη συνεχίζει να προσφέρει εξαιρετικές θεατρικές παραστάσεις για όλα εκείνα τα βράδια που θέλουμε να ονειρευτούμε και να ταξιδέψουμε σε σπουδαίες ιστορίες πάνω στο σανίδι.

Με παραστάσεις που υποδέχονται το κοινό για πρώτη φορά αλλά και με  θεατρικές δουλειές που συνεχίζουν, η εβδομάδα θα κυλίσει θεατρικά με επιλογές που θα βρεις παρακάτω, στην καλύτερη θεατρική ατζέντα της πόλης! Και για να απολαύσεις τη βραδιά σου χωρίς άγχος, εξασφάλισε όχι μόνο το εισιτήριό σου αλλά και τη διαδρομή σου, κάνοντας reserve μέσω της εφαρμογής της Uber.

ΟΙ ΝΕΕΣ ΠΑΡΑΓΩΓΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

18/9 | Θέατρο Αυλαία

Ο συγκλονιστικός θεατρικός μονόλογος «18/9» με τη Δώρα Χρυσικού ανεβαίνει στο Θέατρο Αυλαία, για 4 μοναδικές παραστάσεις, από 24 έως 27 Φεβρουαρίου 2025. Μετά την τεράστια ανταπόκριση του κοινού και τις sold-out παραστάσεις στην Αθήνα, στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, η θεατρική παράσταση “18/9” έρχεται στο Θέατρο Αυλαία για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων.

Η παράσταση, που έχει κερδίσει κοινό και κριτικούς, ξετυλίγει με καθηλωτικό τρόπο την εγκληματική δράση της Χρυσής Αυγής, εστιάζοντας στη δολοφονία του Παύλου Φύσσα και στη δίκη της ναζιστικής οργάνωσης.

«Το «18/9» είναι ένας μονόλογος αγωνίας και αγώνα. Στο επίκεντρο βρίσκεται η εγκληματική δράση της Χρυσής Αυγής, η δολοφονία του Παύλου Φύσσα και η εμβληματική δίκη για τη ναζιστική οργάνωση. Στοιχεία από αληθινές μαρτυρίες και πραγματικά περιστατικά μπλέκονται μέσα από τη μυθοπλασία με το κοινωνικό ψυχογράφημα ενός κοριτσιού που υπήρξε αυτόπτης μάρτυρας σ’ ένα ακροδεξιό έγκλημα με αποτέλεσμα να αλλάξει η ζωή της και να βρεθεί μπροστά σε αδυσώπητα διλήμματα.

Η ηρωίδα στο «18/9» δεν είναι αήττητη, ατρόμητη, γυαλιστερή ηρωίδα. Είναι διάφανη και εύθραυστη. Μπορούμε να δούμε όλες τις πληγές της. Είναι δικός μας άνθρωπος, γειτόνισσα, φίλη, αδελφή που παλεύει με τους φόβους της, τώρα, λίγες ώρες πριν από την κατάθεσή της στην δίκη για τα εγκλήματα της Χρυσής Αυγής. Ένας απλός άνθρωπος που γίνεται υποκείμενο της ιστορίας.

Ταυτότητα παράστασης: Ιδέα: Δώρα Χρυσικού | Κείμενο: Μαρία Λούκα, Κοραής Δαμάτης | Συμμετοχή στην α’ γραφή του δικαστικού κειμένου: Χρύσα Λύκου | Σκηνοθεσία-δραματουργική επεξεργασία: Κοραής Δαμάτης | Δημιουργία σκηνικού χώρου: Αρετή Μουστάκα | Κοστούμια: Βασιλική Σύρμα | Βίντεο παράστασης: Πηγή Δημητρακοπούλου | Μουσική επιμέλεια: Παύλος Ιωάννου | Σχεδιασμός φωτισμών: Νίκος Βλασσόπουλος | Εκφώνηση δελτίου ειδήσεων: Νατάσα Γιάμαλη | Φωνή μητέρας: Ασπασία Κράλλη | Φωτογραφίες: Μάριος Λώλος – Αλέξανδρος Κατσής | Γραφιστική Επιμέλεια & Trailer : Mαύρα Γίδια |  Ερμηνεύει η Δώρα Χρυσικού

Μετά την παράσταση της Δευτέρας 24 Φεβρουαρίου θα ακολουθήσει συζήτηση (Q&A) με τις προσκεκλημένες κα Φύσσα και κα Ζώρζου.

Στο Θέατρο Αυλαία, για 4 μοναδικές παραστάσεις, 24 – 27 Φεβρουαρίου 2025 | Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Δευτέρα, Τρίτη, Τετάρτη & Πέμπτη στις 21:00 | Εισιτήρια: Γενική είσοδος: 18 ευρώ, Μειωμένο: 16 ευρώ | Διάρκεια : 70 λεπτά (χωρίς διάλειμμα) | Προπώληση: ticketservices.gr

Πες μου μια Λέξη/Give me your answer, Do! | Φουαγιέ του Θεάτρου Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών

Το υπαρξιακό δράμα του Μπράιαν Φρίελ έρχεται στις 27 Φεβρουάριο στο Φουαγιέ του Θεάτρου Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών, σε μετάφραση Έλενας Λαναρά και σε σκηνοθεσία του Ευδόκιμου Τσολακίδη.

Το έργο «Πες μου μια λέξη!» [Give me your answer, Do!] του Μπράιν Φρίελ, κυκλοφόρησε το 1997 και εστιάζει στην υπαρξιακή αγωνία του συγγραφέα, που ακροβατεί ανάμεσα στην ανάγκη του για αναγνώριση και στον φόβο του για αξιολόγηση. Η αίσθηση ότι το ταλέντο του κρύβεται μέσα σε χειρόγραφα που κανείς δεν είχε μέχρι τώρα πρόσβαση, αποτελεί την κινητήριο δύναμη της δημιουργίας του, μεταθέτοντας την αγωνία της αναγνώρισης για το μέλλον. Γιατί, όπως λέει και η Ντέιζι, «το να είσαι ζωντανός είναι να αναβάλλεις την τελική ετυμηγορία […]. Γιατί οι ετυμηγορίες βγαίνουν μόνο όταν όλα έχουν τελειώσει, όταν όλα έχουν ολοκληρωθεί».

Σε ένα παλιό, εμφανώς παρατημένο σπίτι, σε μια επαρχία της Ιρλανδίας, ζει ο συγγραφέας Τομ Κόνολι με την αλκοολική γυναίκα του, Ντέιζι. Στο σπίτι αυτό φιλοξενείται ο Ντέιβιντ, απεσταλμένος ενός Πανεπιστημίου στο Τέξας, που μελετάει το αρχείο του Τομ για να διερευνήσει τις πιθανότητες να πουληθούν τα άπαντα του στην Πανεπιστημιακή Βιβλιοθήκη. Η κόρη του ζευγαριού, Μπρίτζετ, είναι ψυχικά ασθενής και διαμένει για χρόνια σε ίδρυμα. Τις δυσκολίες της ζωής τους εντείνουν οι οικονομικές δυσχέρειες. Σε αναμονή της τελικής ετυμηγορίας του Ντέιβιντ, που θα καθορίσει τόσο τη λογοτεχνική αξία του έργου του Τομ όσο και τη δυνατότητα για οικονομική εξέλιξη, στο σπίτι έρχονται η μητέρα της Ντέιζι, μια συνταξιούχος γιατρός που υποφέρει από τα αρθριτικά της, και ο πατέρας της, ένας κλεπτομανής, πρώην πιανίστας σε μπαρ. Στην παρέα προστίθεται ο οικογενειακός φίλος τους, ο Γκάρετ, ένας υπερφίαλος εμπορικά επιτυχημένος συγγραφέας και η σύζυγός του Γκρέιν.

Συντελεστές: Μετάφραση: Έλενα Λαναρά | Σκηνοθεσία- Σκηνική προσαρμογή μετάφρασης, Μουσική επιμέλεια: Ευδόκιμος Τσολακίδης | Διαμόρφωση σκηνικού χώρου – Κοστούμια: Δανάη Πανά | Φωτισμοί: Στέλιος Τζολόπουλος | Βίντεο: Άντα Λιάκου | Βοηθός Σκηνοθέτη: Πελαγία Αγγελίδου | Οργάνωση παραγωγής: Εύα Κουμανδράκη

Διανομή (με αλφαβητική σειρά): Πελαγία Αγγελίδου (Νοσοκόμα), Θανάσης Δισλής (Ντέιβιντ), Έφη Δρόσου (Μάγκι), Γιώργος Καύκας (Τομ), Φαίη Κοκκινοπούλου (Γκρέιν), Θεοδώρα Λούκας (Ντέιζι), Κώστας Σαντάς (Τζακ), Γιάννης Τσάτσαρης (Γκάρετ), Φιγκυράν: Χριστίνα Λουκά (Μπρίτζετ)

Φουαγιέ Θεάτρου Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών (Εθ. Αμύνης 2) | Πρεμιέρα: Πέμπτη 27 Φεβρουαρίου | Διάρκεια: 100 ‘ (χωρίς διάλειμμα) | Κατάλληλο για άτομα άνω των 12 ετών | Ώρες παραστάσεων: Τετάρτη: 19:00, Πέμπτη-Παρασκευή: 21:00, Σάββατο: 18.00 & 21.00, Κυριακή: 19:00 | Προπώληση: ntng.gr |more.com | 11876 | Πληροφορίες- κρατήσεις στο Τ. 2315 200 200 και στα εκδοτήρια του ΚΘΒΕ

Τα Πέντε αφηγήματα του Edgar Allan Poe | Δημοτικό Θέατρο Καλαμαριάς «Μελίνα Μερκούρη»

Tο Κέντρο Πολιτισμού Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας παρουσιάζει την θεατρική παράσταση «Τα πέντε αφηγήματα του Edgar Allan Poe» την Παρασκευή 28 Φεβρουαρίου και το Σάββατο 1 Μαρτίου στις 21:15 στο Δημοτικό Θέατρο Καλαμαριάς «Μελίνα Μερκούρη».

Μέσα από πέντε επιλεγμένα αφηγήματα του Edgar Allan Poe, ‘Το προσωπείο του Κόκκινου θανάτου’, ‘Η πτώση του Οίκου Των Άσερ’, ‘Ο μαύρος γάτος’, ‘Μαρτυριάρα καρδιά’ και ‘Απώλεια αναπνοής’ δημιουργείται ένας κόσμος που έχει ως κοινό στοιχείο τον φόβο, την απώλεια, τον τρόμο και τον θάνατο. Από αυτές τις διαφορετικές ιστορίες οι αφηγητές συνδέονται και εμπλέκονται εν αγνοία τους, ακολουθώντας παρόμοια σκοτεινά μονοπάτια του μυαλού, καταλήγοντας στον ίδιο προορισμό.

Συντελεστές Σκηνοθεσία: Λεωνίδας Μικρόπουλος | Θεατρική διασκευή κειμένου: Λεωνίδας Μικρόπουλος, Ίλια Παππά | Σκηνικός Χώρος: Χριστόφορος Κώνστας | Κοστούμια: Μελίνα Ζιμπουλιά | Επιμέλεια κίνησης: Βικτωρία Κόιου | Μουσική: Λεωνίδας Μπέλλος | Σχεδιασμός αφίσας : Αφροδίτη Ζούκη | Φωτογραφίες – Βίντεο: Γιάννης Μαλτέζος – Δημήτρης Ζωγραφάκης | Βοηθός σκηνοθέτη: Έλενα Ραουζαίου

Ηθοποιοί: Ζωή Κουσάνα, Νίκος Μέλλος, Νικόλας Μπράβος, Αντρέας Μυλόπουλος, Κατερίνα Παπαδάκη, Ίλια Παππά, Έλενα Ραουζαίου

«Τα πέντε αφηγήματα του Edgar Allan Poe» | Παρασκευή 28 Φεβρουαρίου και το Σάββατο 1 Μαρτίου στις 21:15 | Δημοτικό Θέατρο Καλαμαριάς «Μελίνα Μερκούρη» | Διάρκεια: 100 λεπτά | Τηλεφωνικά στο 6980 – 947279 | Κανονικό: 15 € | Μειωμένο: 10 € | Προπώληση εισιτηρίων: ComeTogether.live 

ΟΙ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΝ 

Ρωμαίος και Ιουλιέτα | Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών

Η θαυμαστή και αξιοθρήνητη τραγωδία, μια ανατρεπτική εκδοχή ενός από τα πιο γνωστά έργα του Ουίλιαμ Σαίξπηρ, σε σκηνοθεσία, χορογραφία & σκηνογραφία Κωνσταντίνου Ρήγου, ο οποίος συνεργάζεται με το ΚΘΒΕ, μετά από δέκα οχτώ χρόνια. Kείμενο που έχει γραφτεί το 1595, υμνεί τον έρωτα στην απόλυτη, ρομαντική του αποκάλυψη. Έναν έρωτα που παλεύει να επιβιώσει ενάντια στις επιταγές της εποχής και που ακροβατεί μέχρι τελευταία στιγμή μεταξύ ζωής και θανάτου. Τελικά, τα ανθρώπινα σχέδια ναυαγούν μπροστά στα παιχνίδια που παίζει η ζωή και ο ίδιος ο χρόνος μοιάζει να ειρωνεύεται τις πράξεις, που πηγάζουν από μια τόσο βαθιά επιθυμία.

Σε έναν κόσμο που καθορίζεται από τις συμβάσεις, τους καταναγκασμούς, την εχθρότητα και το μίσος, ο έρωτας των δύο νέων ξεπροβάλει σαν επαναστατική πράξη, σαν μια πράξη που εμπεριέχει το απόλυτο και αναπόφευκτα θα οδηγηθεί στον θάνατο. Γιατί πόσο εφικτό είναι να ενσωματωθεί το ιδανικό σε μια κοινωνία, αν προηγουμένως δεν φθαρεί ή δεν υποκύψει στα ανθρώπινα μέτρα;

Η παράσταση του Κωνσταντίνου Ρήγου επιχειρεί να αναδείξει όλα τα ζωτικά θέματα που θίγει ο Σαίξπηρ, όπως η ανισοτιμία στον έρωτα, η πίστη, η τιμή και η υπόληψη, οι ρόλοι της οικογένειας και της κοινωνίας, το χάσμα των γενεών, η δύναμη της εξουσίας, η σκιά του θανάτου… Ταυτόχρονα, μέσα από την ευρηματικότητα και τη φρέσκια ματιά του, «φωτίζει» αυτή την παράξενη χώρα που κατοικούν ο Ρωμαίος και η Ιουλιέτα, εστιάζοντας στην εναλλαγή ρυθμών και διαθέσεων αλλά και στην έντονη χρήση της μουσικής και της χορογραφημένης κίνησης. Ένα ζευγάρι επαναστατεί, πηγαίνοντας κόντρα στην παράδοση. Κι όλα μοιάζουν να βγαίνουν από ένα όνειρο που παίρνει την εκδίκησή του, θυμίζοντάς μας ότι όλοι κάποτε είμαστε παιδιά και μετά γινόμαστε μεγάλοι.

Συντελεστές: Μετάφραση: Διονύσης Καψάλης | Σκηνοθεσία – Χορογραφία – Σκηνογραφία: Κωνσταντίνος Ρήγος | Συνεργάτης Σκηνογράφος – Αρχιτέκτονας: Μαίρη Τσαγκάρη | Ενδυματολόγος: Διδώ Γκόγκου | Μουσική: Γιάννης Τσεμπερλίδης | Φωτισμοί: Χρήστος Τζιόγκας | Βοηθοί σκηνοθέτη: Άγγελος Παναγόπουλος, Γιάννης Τσεμπερλίδης | Βοηθός χορογράφου: Αναστασία Κελέση | Οργάνωση παραγωγής: Μαρίνα Χατζηιωάννου | Φωτογραφίες: Mike Rafail | That long black cloud *Βοηθός σκηνογράφου – ενδυματολόγου (στο πλαίσιο πρακτικής άσκησης): Αναστασία Μαρκέλλα Νεαμονίτη

Παίζουν: Λίλη Αδρασκέλα, Ιορδάνης Αϊβάζογλου, Νεφέλη Ανθοπούλου, Γιάννης Γκρέζιος, Παρασκευή Δουρουκλάκη, Αλέξανδρος Ζαφειριάδης, Κωστής Καπελλίδης, Νίκος Κουσούλης, Εύη Κουταλιανού, Τίτος Μακρυγιάννης, Μάρα Μαλγαρινού, Φαμπρίτσιο Μούτσο, Βασίλης Μπεζίρης, Μπέττυ Νικολέση, Ορέστης Παλιαδέλης, Γιάννης Τσεμπερλίδης, Γιάννης Χαρίσης, Στέλιος Χρυσαφίδης | Φιγκυράν: Παναγιώτης Βασιλακάκης, Αρίστη Γεροντίδου, Αντώνης Γκλαβάς, Κοσμάς Καλαϊτσίδης, Ρέα Καραδέδου – Ισούα, Θωμαή Κρεμλίδου, Κλειώ Λάγιου, Γεώργιος Μάρκος, Αγάπη Ουζούνη, Μιχαήλ- Άγγελος Χωρινός

Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών, Εθνικής Αμύνης 2, Θεσσαλονίκη |Παραστάσεις έως 9 Μαρτίου | Παραστάσεις: Τετάρτη στις 19.00, Πέμπτη στις 20.30, Παρασκευή στις 20.30, Σάββατο στις 20.30 και Κυριακή στις 19.00 | Κατάλληλο για θεατές άνω των 16 ετών. | Διάρκεια: 150 λεπτά | Εισιτήρια: από 6 ευρώ 

Οι βελόνες πλεξίματος (ή) δεν είναι και τόσο σοβαρή υπόθεση |Θέατρο Τ

Η Librart Performing Arts Ensemble παρουσιάζει στο Θέατρο Τ την παράσταση «οι βελόνες πλεξίματος (ή) δεν είναι και τόσο σοβαρή υπόθεση» σε σκηνοθεσία Γιάννη Διδασκάλου. Πρόκειται για μία παράσταση θεάτρου της επινόησης, αφιερωμένη σε όλα τα κορίτσια και τα αγόρια που κακοποιήθηκαν, σε όλους τους ανθρώπους που έχουν υποστεί έμφυλη βία.

Λίγα λόγια για την παράσταση: 

Θέατρο επινόησης. Μόνο που δεν χρειάζεται να επινοήσουμε. Υπάρχει. Οι ιστορίες που θα σας αφηγηθούμε είμαστε εμείς. Είναι δικές μας. Είναι των μανάδων μας, των γιαγιάδων μας, των ανθρώπων που περάσανε από δίπλα μας. Ιστορίες που δεν θα ξεχάσουμε. Και καθώς ο ηθοποιός είναι η ενσάρκωση όσων δεν πρόλαβαν να μιλήσουν, η παράσταση αυτή αφιερώνεται στη μνήμη τους.

Η παράσταση «οι βελόνες πλεξίματος (ή) δεν είναι και τόσο σοβαρή υπόθεση» ξεκίνησε τον Ιούνιο του 2023, ως Διπλωματική Υποκριτικής της Ειρήνης Σεβαστοπούλου στο τμήμα Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ, με επόπτρια καθηγήτρια την Έφη Σταμούλη. Τον Σεπτέμβριο του 2023 παρουσιάστηκε στο Ζ’ Πανελλήνιο Θεατρολογικό Συνέδριο που διοργάνωσε το Τμήμα Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ, ως μία από τις τέσσερις καλύτερες διπλωματικές εργασίες του Τμήματος, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ “Artwalk II: How to make memories” στη Λευκάδα. Τέλος, η παράσταση ανέβηκε και στο Θέατρο Άνετον, στο πλαίσιο της Ανοιχτής Θεατρικής Σκηνής της πόλης 2024.

Συντελεστές: Σκηνοθεσία: Γιάννης Διδασκάλου | Δραματουργία: Ειρήνη Σεβαστοπούλου & Γιάννης Διδασκάλου | Σκηνογραφία / Ενδυματολογία: Διώνη Καλαρέτου | Πρωτότυπη μουσική & επιμέλεια: Capétte | Α’ βοηθός σκηνοθέτη: Διώνη Καλαρέτου | Β’ βοηθός σκηνοθέτη: Φανή Πολυξένη Κουρτίδου Βλαχογιάννη | Φωτισμός: Γιάννης Διδασκάλου & Διώνη Καλαρέτου, Φανή Πολυξένη Κουρτίδου Βλαχογιάννη | Επί σκηνής: Άλκηστη Κυριακού, Ειρήνη Σεβαστοπούλου, Έλμα Βλαστοπούλου, Ιφιγένεια Δατσιάδου

Θέατρο Τ, Αλεξάνδρου Φλέμινγκ 16, Θεσσαλονίκη | Παραστάσεις έως 9 Μαρτίου | Κάθε Παρασκευή και Σάββατο στις 21:30 και Κυριακή στις 20:30 | Κάθε Παρασκευή, μετά την παράσταση, θα ακολουθεί συζήτηση με το κοινό | Διάρκεια παράστασης: 65 λεπτά | Τιμές εισιτηρίων: 15€ Κανονικό | 12€ Μειωμένο

Καλιφόρνια Ντριμιν, 20 Χρόνια Μετά | Θέατρο Αυλαία

Πρόκειται για τη συνέχεια του έργου «Καλιφόρνια Ντριμιν» του Βασίλη Κατσικονούρη, το οποίο συναντά τους 4 ήρωες αφού έχουν πια σαρανταρίσει. Άραγε κατάφεραν να ενηλικιωθούν ή αναζητούν ακόμη το Όνειρο της Καλοφόρνια;

Στο θέατρο Αυλαία, στο κέντρο της Θεσσαλονίκης ο Σταύρος Καραγιάννης σκηνοθετεί και πρωταγωνιστεί μαζί με τη Λένα Δροσάκη, τον Αλέξανδρο Μπουρδούμη και τη Σίλια Μουστάκη.

Το «Καλιφόρνια Ντριμιν, 20 χρόνια μετά» του Βασίλη Κατσικονουρη , σε σκηνοθεσία Σταύρου Καραγιάννη, μετά την επιτυχημένη πορεία του στο “Δημοτικό Θεατρο Πειραιά” και τις sold out παραστάσεις, ταξιδεύει τώρα στην Θεσσαλονίκη στο θέατρο ” Αυλαία” για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων. Δύο δεκαετίες μετά, συναντάμε τους τέσσερις αγαπημένους εικοσάρηδες -Ντίνο, Άρη, Βουβού και Κική– που πλέον έχουν σαρανταρίσει.

Πόσο έχουν αλλάξει οι ίδιοι και πόσο του έχει αλλάξει η ζωή;

Ονειρεύονται για ακόμα μια φορά, τη μαγική αυτή ευκαιρία να πιάσουν την καλή και να βρεθούν στη δική τους γη της Επαγγελίας. Θα τα καταφέρουν αυτή τη φορά να φτάσουν Καλιφόρνια και να ζήσουν το όνειρο; To «Καλιφόρνια Ντρίμιν, 20 χρόνια μετά» είναι ένα σαρκαστικό σχόλιο για την κρίση που δεν τελειώνει ποτέ, μια τραγελαφική κωμωδία για μια γενιά που ακόμα κι αν θεωρείται «χαμένη», δεν σταματά να ονειρεύεται.

Συντελεστές: Συγγραφέας : Βασίλης Κατσικονουρης | Σκηνοθεσία : Σταύρος Καραγιάννης | Σκηνικά : Ντέιβιντ Νεγρίν | Κοστούμια : Νικόλ Παναγιώτου | Φωτισμοί – Φωτογραφίες/ trailer : Απόστολος Κουτσιανικούλης | Επιμέλεια κίνησης: Γεωργία Αβασκαντήρα | Βοηθός σκηνοθέτη: Έλενα Σταύρου | Σχεδιασμός Μακιγιάζ: Μαρία Πλαϊτη | Παίζουν: Λένα Δροσάκη, Αλέξανδρος Μπουρδούμης, Σταύρος Καραγιάννης και Σίλια Μουστάκη

Θέατρο Αυλαία, Τσιμισκή 136, Πλατεία ΧΑΝΘ | Παραστάσεις: Έως 2 Μαρτίου | Ημέρες και ώρες: Παρασκευή και Σάββατο στις 21:00, Κυριακή στις 19:00 | Τηλ: 231 023 0013 | Διάρκεια: 110 λεπτά – Διάλειμμα: 10 λεπτά | Eισιτήρια- Τιμές εισιτηρίων: προπώληση από 15€ | Προπώληση: more.com

Contaminated | Metropolitan: The Urban Theater

Η διεθνής καλλιτέχνις Θεοδώρα Κώτση-Φελίτσι, σε συνεργασία με τον Ολλανδικό Μη Κερδοσκοπικό Οργανισμό Ilysia Foundation, παρουσιάζει την ποιητική performance “Contaminated”.

Λίγα λόγια για την παράσταση:

Η performance πραγματεύεται το φαινόμενο της βίας κατά των γυναικών, που βρίσκεται σε έξαρση τα τελευταία χρόνια, Ενώνοντας προσωπικά βιώματα με τη μακροχρόνια έρευνά της, η Θεοδώρα Κώτση-Φελίτσι ξέρει πώς να αντιμετωπίζει το τραύμα και την επανατραυματοποίηση με σοβαρότητα, αλλά και με την απαραίτητη παιγνιώδη και ανάλαφρη διάθεση. Αυτό το πετυχαίνει, μεταξύ άλλων, μέσα από έναν συνδυασμό της τέχνης του χορού, της ποίησης, του θεάτρου σκιών και του τροχού Cyr που προέρχεται από το τσίρκο.

Η κοινωνία βρίσκεται πρώτα μέσα μας πριν μας παρουσιαστεί έξω.

Το χρονικό του “Contaminated” δεν πραγματεύεται μόνο το αρχικό δυσάρεστο γεγονός και τη συστηματική βία κατά των γυναικών, αλλά και την επανατραυματοποίηση μέσω της λανθασμένης φροντίδας, παρά τις καλύτερες προθέσεις, όπως επίσης και τα προβλήματα του συστήματος ψυχικής υγείας.

Η παράσταση είναι συγκρουσιακή, αλλά και ελπιδοφόρα με το βλέμμα στραμμένο σε λύσεις. Η performance Contaminated έκανε πρεμιέρα τον Ιούνιο του 2024 στο Ρότερνταμ στην Ολλανδία και θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα στη Θεσσαλονίκη, καθώς και την άνοιξη του 2025 στην Αθήνα.

Συντελεστές: Σύλληψη, Κείμενο, Σκηνικά, Κοστούμια: Θεοδώρα Κώτση-Φελίτσι | Σκηνοθεσία, Σκηνογραφία, Σχεδιασμός Φωτισμού: Victor Sanchez Madrigal | Μουσική: Maia Steingberg | Χορογραφία: Ju Gomez | Ειδικός Cyr Wheel: Susanna Paavola | Βοηθός Σκηνοθεσίας και Φωτισμού: Camila Jannes | Φωτογραφία: Δέσποινα Παπαχρηστούδη | Επικοινωνία, Δημόσιες Σχέσεις: Ράνια Παπαδοπούλου, Blue Rosebud Productions ΑΜΚΕ

Metropolitan: The Urban Theater, Αλ. Φλέμινγκ 2, Θεσσαλονίκη | Παρασκευή 28 Φεβρουαρίου, Σάββατο 01, Κυριακή 02 Μαρτίου στις 21:00 | Διάρκεια παράστασης: 75 λεπτά χωρίς διάλειμμα | Τιμές εισιτηρίων: 17€ Κανονικό, 12€ Φοιτητικό, 10€ ΑμεΑ, ανέργων | Προπώληση: flextickets | Προσφορά αγοράς εισιτηρίων μέσω flextickets: 15€ το εισιτήριο για αγορές άνω των 2 εισιτηρίων

Τα 39 Σκαλοπάτια | Θέατρο Αριστοτέλειον

Μετά από δύο άκρως επιτυχημένες σεζόν στο θέατρο Τζένη Καρέζη στην Αθήνα, «Τα 39 Σκαλοπάτια» παρουσιάζονται στη Θεσσαλονίκη, από τις 10 Φεβρουαρίου στο Θέατρο Αριστοτέλειον. «Τα 39 Σκαλοπάτια» είναι ένα κωμικό θρίλερ κατασκοπείας που κέρδισε το κοινό και την κριτική. Ο Μάκης Παπαδημητρίου σκηνοθετεί και πρωταγωνιστεί στο έργο του Πάτρικ Μπάρλοου, μαζί με τρεις ταλαντούχους ηθοποιούς που ερμηνεύουν διαφορετικούς χαρακτήρες με θαυμαστή ταχύτητα: τους Γρηγορία Μεθενίτη, Γιάννη Λατουσάκη και Παναγιώτη Γουρζουλίδη.

Ο Richard Hannay, ένας άνδρας με μια μάλλον βαρετή ζωή, γνωρίζει μια μυστηριώδη γυναίκα και βρίσκεται ξαφνικά μπλεγμένος σε ένα πολύπλοκο σχέδιο κατασκοπείας. Θανατηφόρα μυστικά, καταδιώξεις, αλλά και ρομαντισμός, μπλέκονται με μαεστρία και καταιγιστικούς ρυθμούς. «Τα 39 Σκαλοπάτια» είναι μια διασκευή που βασίζεται τόσο πάνω στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Τζον Μπιούκαν (1915), όσο και στην γνωστή ταινία του Άλφρεντ Χίτσκοκ (1935). Κι όμως, ο Μπάρλοου εμπλουτίζει τη γνωστή υπόθεση με γενναίες δόσεις χιούμορ, μετατρέποντάς την σε μία κωμική περιπέτεια με καταιγιστικές ανατροπές και ατμόσφαιρα που θυμίζει Monty Python. Η παράσταση προσφέρει μία γρήγορη, απολαυστική θεατρική εμπειρία, που ξεχωρίζει για τις δυνατές ερμηνείες και την αξιοθαύμαστη σκηνική δημιουργικότητά της.

Η σκηνοθεσία του Μάκη Παπαδημητρίου εστιάζει στην φαντασία και ταυτόχρονα στην απλότητα. Όπως λέει ο ίδιος: «Στην παράστασή μας, στοχεύσαμε στην ενίσχυση της αίσθησης του παιχνιδιού. Οι γρήγορες αλλαγές χαρακτήρων, η φυσική κωμωδία και η ανεπιφύλακτη αγάπη για το θέατρο είναι όλα κεντρικά στο όραμά μας. Θέλουμε το κοινό να μην παρακολουθεί απλώς μια παράσταση, αλλά να ζει τη χαρά της δημιουργίας, να γελά με τις “ανοησίες” και να θαυμάζει την εφευρετικότητα».

Μιάμιση ώρα παράστασης που διακρίνεται από έξυπνο χιούμορ, μυστήριο, μεταφορά σε πολλαπλές τοποθεσίες και ρομαντισμό. Ένα κράμα κωμωδίας και μυστηρίου. – Δέσποινα Λάνου, ratpack.grΣυντελεστές:

Συντελεστές: Μετάφραση – Σκηνοθεσία: Μάκης Παπαδημητρίου | Κίνηση – Βοηθός Σκηνοθέτη: Σεσίλ Μικρούτσικου | Σκηνικά – Φωτισμοί: Σάκης Μπιρμπίλης | Κοστούμια: Clare Bracewell | Μουσική: Θοδωρής Οικονόμου | Βοηθός Σκηνογράφου: Βασιλική Ζωχιού | Φωτογραφίες: Πάτροκλος Σκαφίδας | Video: Ζίνα Παπαδοπούλου

Παίζουν: Μάκης Παπαδημητρίου, Γρηγορία Μεθενίτη, Γιάννης Λατουσάκης, Παναγιώτης Γουρζουλίδης.

Πληροφορίες: «Τα 39 Σκαλοπάτια» | Θέατρο Αριστοτέλειον (Εθνικής Αμύνης 2, Κέντρο, Θεσσαλονίκη) | Κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21:00. | Διάρκεια: 85′ | Εισιτήρια από 16 ευρώ |  Προπώληση:more.com

Ο γυρισμός | Μικρό Θέατρο Μονής Λαζαριστών

Κριτική στην πατριαρχία, την οικογένεια αλλά και στις διαπροσωπικές σχέσεις ασκεί ο Χάρολντ Πίντερ στο έργο του «Ο Γυρισμός» που παρουσιάζει το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, σε σκηνοθεσία του Πέρη Μιχαηλίδη, από το Σάββατο 18 Ιανουαρίου 2025 στο Μικρό Θέατρο της Μονής Λαζαριστών.

Πρόκειται για μια κωμωδία της απειλής, όπου ο βραβευμένος συγγραφέας με βιτριολικό χιούμορ, απροκάλυπτο κυνισμό και ωμό ρεαλισμό θίγει τα κακώς κείμενα της κοινωνίας τα οποία απασχολούν και τη σύγχρονη εποχή. Οι χαρακτήρες σοκάρουν όχι μόνο με την αθυροστομία τους αλλά και με το περιεχόμενό τους που αναδεικνύεται μέσα από ακραίες συγκρούσεις και ανατροπές ενώ πολλές φορές ακροβατούν ανάμεσα στο κωμικό και το τραγικό.

Πίσω από τη φαινομενικά ρεαλιστική δράση και τους δομημένους με σχολαστική ακρίβεια διαλόγους, ο Πίντερ προκαλεί μια συνεχή αίσθηση ανασφάλειας, σε ένα ασαφές πλαίσιο, στο οποίο χάνονται τα όρια του αληθούς, του ψευδούς, της πραγματικότητας και του ονείρου.

Συντελεστές: Μετάφραση: Χριστίνα Μπάμπου-Παγκουρέλη | Σκηνοθεσία, Μουσική επιμέλεια, Φωτισμοί: Πέρης Μιχαηλίδης | Σκηνικά– Κοστούμια: Γιάννης Μετζικώφ | Βοηθός σκηνοθέτη: Άγγελος Ανδρέας Καρανικόλας | Οργάνωση παραγωγής: Ματίνα Παγουλάτου | Φωτογραφίες: Mike Rafail | That long black cloud *βοηθός σκηνογράφου-ενδυματολόγου στο πλαίσιο πρακτικής άσκησης Αναστασία Μαρκέλλα Νεαμονίτη *βοηθός σκηνοθέτη στο πλαίσιο πρακτικής άσκησης Βερόνικα Λεβεντοπούλου Διανομή: Γιώργος Κολοβός (Λένυ) | Βασίλης Σπυρόπουλος (Μαξ) | Θάνος Κοντογιώργης (Σαμ) | Μάνος Γαλανής (Τζόυ) | Ελένη Μισχοπούλου (Ρουθ) | Κωνσταντίνος Χατζησάββας (Τέντυ)

«Ο Γυρισμός» του Χάρολντ Πίντερ | Μικρό Θέατρο Μονής Λαζαριστών (Κολοκοτρώνη 25-27, Σταυρούπολη, Θεσσαλονίκη) | Παραστάσεις: Τετάρτη στις 19.00, Πέμπτη στις 21.00, Παρασκευή στις 21.00, Σάββατο στις 18.00 & στις 21.00 και Κυριακή στις 19.00 | Κατάλληλο για θεατές άνω των 15 ετών.

Λαπωνία | Θέατρο Κολοσσαίον

Μια εκρηκτική παράσταση ηθικών διλημμάτων για τις έννοιες του ψέματος, της αλήθειας, της λογικής, της μαγείας, των οικογενειακών αξιών και των…ανείπωτων μυστικών!

Με φόντο την χιονισμένη χριστουγεννιάτικη Λαπωνία, δύο ζευγάρια, διαφωνούν, συμφωνούν, μαλώνουν, γελούν, κλαίνε και μονοιάζουν.

Δύο οικογένειες συναντιούνται στη Λαπωνία για να γιορτάσουν τα Χριστούγεννα. Όμως η χαρούμενη ατμόσφαιρα διαταράσσεται όταν ένα απ’ τα παιδιά λέει στο άλλο ότι ο Άγιος Βασίλης είναι ένα ψέμα που δημιουργούν οι μαμάδες κι οι μπαμπάδες! Και τότε οι γονείς τους καλούνται να βγάλουν το φίδι απ’ την τρύπα…

Συντελεστές: Μετάφραση, Διασκευή: Μαρία Χατζηεμμανουήλ | Σκηνοθεσία: Νικορέστης Χανιωτάκης | Σκηνικά: Αγγελίνα Παπαχατζάκη | Κοστούμια: Ιωάννα Καλαβρού | Φωτισμοί: Νικορέστης Χανιωτάκης | Πρωτότυπη μουσική: Γιάννης Μαθές | Φωτογράφηση: Πάνος Γιαννακόπουλος | Video φωτογράφησης: Έφη Καρανικόλα | Βοηθός σκηνοθέτη: Σοφία Μπακιρτζή

Επί σκηνής (Αλφαβητικά): Μελέτης Ηλίας, Βίβιαν Κοντομάρη, Βάσω Λασκαράκη, Σπύρος Τσεκούρας

«Λαπωνία» στη Θεσσαλονίκη | Κινηματοθέατρο Κολοσσαίον (Λεωφόρος Βασιλίσσης Όλγας 150, Θεσσαλονίκη) | Παραστάσεις: Παρασκευή στις 21.00, Σάββατο στις 19.00 και 21.30 και Κυριακή στις 19.00 | Τιμές εισιτηρίων από 15€ | Προπώληση: More.com

Πολυξένη | Βασιλικό Θέατρο

Η νέα παραγωγή της Παιδικής Σκηνής του ΚΘΒΕ «Πολυξένη» τον Ιανουάριο στο Βασιλικό Θέατρο.  Η Στέλλα Μιχαηλίδου επιστρέφει στο ΚΘΒΕ, ως συγγραφέας και σκηνοθέτις, με το θεατρικό της έργο για παιδιά «Πολυξένη» που είναι βασισμένο στο ομώνυμο βραβευμένο παραμύθι της. Πρόκειται για ένα έργο τρυφερό, συγκινητικό το οποίο απευθύνεται σε μικρούς και μεγάλους θεατές, αναδεικνύοντας την ανάγκη της αποδοχής του διαφορετικού, τη σημασία του να είσαι ξεχωριστός/ή, να παλεύεις χωρίς να χάνεις τον εαυτό σου και να συνδέεσαι με τους ανθρώπους εκείνους, με τους οποίους μπορείς να μοιραστείς και να αγαπηθείς ουσιαστικά. Ποια είναι η Πολυξένη;

Το κοριτσάκι με το γαλάζιο τριαντάφυλλο στο μάγουλο, που δυσκολεύεται να μιλήσει γρήγορα όπως τα υπόλοιπα παιδιά, και στο σχολείο νιώθει πολύ πολύ ξένη; Αλλά όταν τραγουδάει η γλώσσα της πάει ροδάνι; Είμαι η θάλασσα, είμαι κοράλλι Είμαι εσείς και όλοι οι άλλοι Παιδάκι είμαι, είμαι χορτάρι Είμαι ό,τι εσείς και όλοι οι άλλοι

Συντελεστές: Κείμενο-Σκηνοθεσία: Στέλλα Μιχαηλίδου | Σκηνικά- Κοστούμια: Ολυμπία Σιδερίδου | Μουσική: Κώστας Βόμβολος| Κίνηση: Αλέξης Τσιάμογλου | Φωτισμοί: Γιάννης Τούμπας | Μουσική διδασκαλία: Παναγιώτης Μπάρλας | Animation: Μπάμπης Βενετόπουλος | Βοηθός Σκηνοθέτη: Γιάννης Διδασκάλου | Βοηθός φωτισμού: Τουλίν Οσμάν | Οργάνωση παραγωγής: Ειρήνη Χατζηκυριακίδου *Βοηθός σκηνογράφου/ ενδυματολόγου (στο πλαίσιο πρακτικής άσκησης): Αναστασία Νεαμονίτη

Διανομή: Αφηγητές: Ο θίασος | Γαλάτεια Αγγελή (Πολυξένη) | Άννα Κυριακίδου (Μαμά) | Θοδωρής Πολυζώνης (Παππούς) | Σταυρούλα Αραμπατζόγλου (Δασκάλα)| Χριστίνα Ζαχάρωφ (Λυδία) | Γιάννης Τσιακμάκης (Κωνσταντίνος) | Βασίλης Κουλακιώτης (Μαθητής, Άκραμ) | Δημήτρης Καρτόκης (Άντρας, Κύριος Χάρης) | Μελίνα Αποστολίδου (Άστεγη) | Χορευτής: Ρέβο Κουαχασβίλι | Φιγκυράν: Γιάννης Ακριβόπουλος, Βασιλική Σάρλη

Παραστάσεις για το κοινό: Κάθε Κυριακή 11:00 | Βασιλικό Θέατρο | Διάρκεια παράστασης: 1 ώρα και 20 λεπτά (η παράσταση έχει διάλειμμα) | Τις Κυριακές θα ισχύουν 20 θέσεις δωρεάν ανέργων ανά ημέρα παράστασης με δικαίωμα δωρεάν εισιτηρίου και στο παιδί.

Το να Έχεις Φτερά και να μην Μπορείς να Πετάξεις / Με Σιχάθηκα | Θέατρο Τ

«Το να έχεις φτερά και να μην μπορείς να πετάξεις, είναι κάτι το αχαρακτήριστο, κάτι το αδιανόητο, είναι κάτι το τελείως ελληνικό. Αυτή η ψυχολογία της κότας.»

Από τις 17 Φεβρουαρίου, ένας από τους πιο γνωστούς και πολυανεβασμένους μονολόγους της Λένας Κιτσοπούλου, η «Μ.Α.Ι.Ρ.Ο.Υ.Λ.Α.», ζωντανεύει στη σκηνή του Θεάτρου Τ μέσα από τη σκηνοθετική ματιά της Δέσπως Πύρτσιου, η οποία δανείζεται μία από τις χαρακτηριστικότερες ατάκες της ηρωίδας του έργου, ανοίγοντας έναν διάλογο με το σήμερα και την εύθραυστη ψυχολογία της σύγχρονης ελληνικής κοινωνίας.

Στην παράσταση «Το να έχεις φτερά και να μην μπορείς να πετάξεις / με σιχάθηκα», η Κορίνα Κυρκίμη ενσαρκώνει την ηρωίδα της Κιτσοπούλου, μιας νέας γυναίκας σε οριακή κατάσταση που, μέσα σε μία ώρα, καταφέρνει να μοιραστεί με το κοινό όλα όσα την έχουν οδηγήσει εκεί: το υπαρξιακό κενό και η αβάσταχτη μοναξιά του σύγχρονου ανθρώπου, ο συμβιβασμός με τα «πρέπει» της κοινωνίας, η ασφυξία που προκαλούν οι ρόλοι που καλείται να έχει μια γυναίκα, η απάθεια και η αδράνεια απέναντι σε όσα συμβαίνουν, η έλλειψη ονείρων και στόχων ικανών να σε κάνουν «να πετάξεις», προσπαθώντας να αγγίξεις τη ζωή που θα ήθελες να ζήσεις. Παραληρηματικός λόγος, καταιγιστικός ρυθμός, ξεμπρόστιασμα του comme il faut και μπόλικο μαύρο χιούμορ, σε μια παράσταση in yer face theater που επιδιώκει να αφυπνίσει τους θεατές σχετικά με το αληθινό νόημα της ζωής. TW: Αναφορά σε αυτοχειρία και σκηνές βίας.

Συντελεστές: Κείμενο: Λένα Κιτσοπούλου | Δραματουργική επεξεργασία – Σκηνοθεσία: Δέσπω Πύρτσιου | Σκηνογραφία – Ενδυματολογική επιμέλεια: Αλεξάνδρα Δρόσου | Κίνηση – Χορογραφία: Ευρώπη Κεσσίδου | Σχεδιασμός φωτισμών: Εμμανουέλα Κρίσιλια | Βοηθός Σκηνοθέτη: Αριάδνη Ζούπινα | Συνεργάτις Δραματουργός: Κορίνα Κυρκίμη | Φωτογραφίες – Γραφιστική επιμέλεια: Αναστασία Λουλέ | Υπεύθυνη προβολής: Λία Κεσοπούλου | Επί σκηνής: Κορίνα Κυρκίμη | Συμμετέχουν: Αριάδνη Ζούπινα, Πάνος Κεφαλούρος

«Το να Έχεις Φτερά και να μην Μπορείς να Πετάξεις / Με Σιχάθηκα» | Θέατρο Τ (Αλεξάνδρου Φλέμινγκ 16, Θεσσαλονίκη) | Παραστάσεις: 17 Φεβρουαρίου – 11 Μαρτίου 2025, κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21:30 | Πληροφορίες – Κρατήσεις: 2310 854 333 / Διάρκεια παράστασης: 75 λεπτά / Εισιτήρια-Τιμές εισιτηρίων: από 10€ -12€ / προπώληση: More.com

Η αγάπη άργησε μια μέρα | Θέατρο Μονής Λαζαριστών

«Η αγάπη άργησε μια μέρα», σε σκηνοθεσία Ένκε Φεζολλάρι ο οποίος συνυπογράφει μαζί με τη Ροδή Στεφανίδου και τη διασκευή-δραματουργική επεξεργασία επέστρεψε στη σκηνή «Σωκράτης Καραντινός» της Μονής Λαζαριστών, μετά την πολύ μεγάλη ανταπόκριση και τις εξαιρετικές κριτικές του κοινού.

Η παράσταση, που αποτελεί μια συμπαραγωγή του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος και του Δημοτικού Περιφερειακού Θεάτρου Κοζάνης σημείωσε συνεχόμενα sold out και εξαιρετικές κριτικές σε Θεσσαλονίκη, Κοζάνη, Βέροια καθώς και σε άλλες περιοχές της Βόρειας Ελλάδας.

Το έργο «Η αγάπη άργησε μια μέρα», βασίζεται στο ομώνυμο μυθιστόρημα της Λιλής Ζωγράφου, γραμμένο το 1994, το οποίο έγινε τηλεοπτική επιτυχία το 1997. Η συγγραφέας εστίασε στα μυθιστορήματά της στην πάλη για την ανεξαρτησία των γυναικών και στη γυναικεία χειραφέτηση. Το έργο πραγματεύεται την τόλμη που απαιτεί η ελευθερία καθώς και τον αγώνα ενάντια στην επιβολή και τον αυταρχισμό. Μια απεικόνιση της πατριαρχικής κοινωνίας και του βαθιά ριζωμένου μισογυνισμού.

Στο έργο σκιαγραφείται αριστοτεχνικά η απάνθρωπη σκληρότητα της πατριαρχικής οικογένειας, οι κοινωνικές συμβάσεις και η ευλογία της αγάπης.

Πρόκειται ουσιαστικά για μια αλληγορία πάνω στο φασισμό και στον τρόπο που αυτός ποτίζει τις ανθρώπινες σχέσεις. Αναδεικνύονται τα σοβαρά και διαχρονικά προβλήματα που προκύπτουν από την τήρηση των «πρέπει», τη μη αποδοχή της διαφορετικότητας, τη λανθασμένη υποταγή και την καταπάτηση της ελευθερίας, στην καθημερινότητα.

Στο Νεοχώρι της Κρήτης, την περίοδο της Κατοχής, η πολυμελής οικογένεια Φτενούδου, ζει υπό το βάρος της ενοχής, της θρησκευτικής καταπίεσης και των άκαμπτων ηθικών κανόνων της επαρχίας. Μέσα σε αυτό το αρρωστημένο περιβάλλον, η μικρότερη κόρη, Ερατώ, η πολυαγαπημένη της μητέρας της, ερωτεύεται έναν Ιταλό στρατιώτη, που κρύβεται στο υπόγειο του σπιτιού τους και μένει έγκυος από αυτόν. Μετά τον θάνατο του πατέρα, η μεγάλη κόρη της οικογένειας αναλαμβάνει τα ηνία του σπιτιού, επιβάλλοντας τη θέλησή της μέσα από την απόλυτη υπακοή στο αναχρονιστικό σύστημα αξιών, τον ενσωματωμένο μισογυνισμό, τα μίση και τα απωθημένα της ερωτικής στέρησης. Ταυτόχρονα, η ανάγκη προάσπισης της εικόνας μιας φαντασιωσικής υπεροχής της οικογένειας Φτενούδου, την οδηγεί σε μια άνευ νοήματος μεγαλομανία, που ανατροφοδοτεί την κοινωνική υποκρισία: αποκρύπτει (ή θανατώνει) ό,τι πλήττει την οικογενειακή τιμή και επιδεικνύει κάθε ανούσια σύμβαση που προσδίδει κύρος στην παρηκμασμένη τους ζωή. Σε αυτό το περιβάλλον κάθε μορφή αγάπης και έρωτα αποκλείεται, ποινικοποιείται και διώκεται. Κάθε ανάγκη για ζωή μαραίνεται.

Οι θεατές γίνονται ένα με τις ηρωίδες και το δράμα που περνάει η καθεμία ξεχωριστά, αναδεικνύοντας δύσκολα κοινωνικά θέματα που κυριαρχούσαν περασμένες δεκαετίες, όπως η ελευθερία και η αποδοχή της διαφορετικότητας, και τα οποία όμως απασχολούν και τη σύγχρονη κοινωνία.

Η άκρως ατμοσφαιρική παράσταση με τις εξαιρετικές και πολύ δυνατές ερμηνείες των ηθοποιών κρατούν σε εγρήγορση τους θεατές, καθόλη τη διάρκειά της. Οι άψογες παρεμβάσεις με τα βίντεο και τον λόγο της Λιλης Ζωγράφου δίνουν το στίγμα του συνολικού της έργου.

Συντελεστές: Διασκευή- Δραματουργική επεξεργασία: Ροδή Στεφανίδου, Ένκε Φεζολλάρι | Σκηνοθεσία: Ένκε Φεζολλάρι | Σκηνικά-κοστούμια: Δαναη Πανά | Μουσική: Κωνσταντίνος Ευαγγελίδης | Φωτισμοί: Σεμίνα Παπαλεξανδροπούλου | Βίντεο: Άντα Λιακου | Βοηθός Σκηνοθέτη: Χριστόφορος Μαριάδης | Οργάνωση Παραγωγής (ΚΘΒΕ): Ηλίας Κοτόπουλος | Φωτογραφίες: Mike Rafail | That long black cloud

Επί σκηνής: Υρώ Λούπη, Ιωάννα Παγιατάκη, Λίλιαν Παλάντζα, Πολυξένη Σπυροπούλου, Δανάη Σταματοπούλου, Άννη Τσολακίδου, Μαρία Χατζηιωαννίδου

«Η Αγάπη Άργησε μια Μέρα» | Μονή Λαζαριστών – Σκηνή Σωκράτης Καραντινός (Κολοκοτρώνη 25-27, Σταυρούπολη, Θεσσαλονίκη) | Παραστάσεις: Τετάρτη στις 19.00, Πέμπτη στις 21.00, Παρασκευή στις 21.00, Σάββατο στις 18.00 & στις 21.00 και Κυριακή στις 19.00 | Κατάλληλο για θεατές άνω των 13 ετών | Διάρκεια παράστασης: 130 λεπτά | Τιμές εισιτηρίων από 7€ | Προπώληση: More.com

Το Τενεκεδένιο Σχολείο | Θέατρο Αυλαία

Με τη Μικρασιατική καταστροφή το 1922, δεκάδες χιλιάδες πρόσφυγες από την Ιωνία (Σμύρνη), θα κατακλύσουν τη Θεσσαλονίκη. Στον οικιστικό χώρο της Θεσσαλονίκης εγκαταστάθηκαν περί τους 110.000 πρόσφυγες, όταν ο πληθυσμός στην ίδια περιοχή ήταν περίπου 120.000.

Πολλοί πρόσφυγες εγκαταστάθηκαν στην Άνω Πόλη, κτίζοντας παράγκες σε επαφή με τα κάστρα, ενώ αρκετοί βρήκαν καταφύγιο στο κέντρο της πόλης, στους ναούς, με επίκεντρο τον ναό της Παναγίας Αχειροποιήτου, σε σχολεία, τεμένη και εμπορικές στοές. Παράλληλα, άλλοι πρόσφυγες αναπτύχθηκαν στην Καλαμαριά, την Τούμπα και την Αγία Φωτεινή, άλλοι κατευθύνθηκαν στα περίχωρα, κι εγκαταστάθηκαν σε στρατόπεδα, ή ίδρυσαν συνοικισμούς, σε ανάμνηση των αλησμόνητων πατρίδων (Κορδελιό, Μενεμένη, Ξηροκρήνη, Νέα Ευκαρπία, Νέα Κρήνη, Νέα Μηχανιώνα, Νέα Μαγνησία, Συκιές, Νεάπολη, Σαράντα Εκκλησιές).

Ένα χρόνο μετά την εγκατάστασή τους, το 1923, χιλιάδες παιδιά δεν έχουν καμία εκπαίδευση- η Πρόνοια και το κράτος δεν έχει δυνατότητες να παρέχει σχολικές υποδομές κι έτσι με πρωτοβουλία των ίδιων των προσφύγων, μία μοναδική ιστορία γεννιέται…

Στην αυλή του Ορφανοτροφείου «Μέγας Αλέξανδρος» στην Τούμπα, οι πρόσφυγες αδελφοί –και πρόγονοί μας- από την Σμύρνη έφτιαξαν με τα ίδια τους τα χέρια, από ξύλα και τενεκέδες, το πρώτο προσφυγικό σχολείο της Θεσσαλονίκης, όπου μέχρι και σήμερα υπάρχει το 56ο Νηπιαγωγείο Θεσσαλονίκης με την επιγραφή «Τενεκεδένιο Σχολείο». Στην ιστορία μας αναβιώνεται μία αξιολάτρευτη παρέα προσφυγόπουλων του 1923, οι οποίοι μαζί με τους γονείς και τους αγαπημένους τους δασκάλους, τον –λόγιο- κύριο Χαρίλαο και την –μελωδικότατη- κυρία Πολυξένη, έγραψαν Ιστορία. Μέσα από τις λάσπες των προσφυγικών καταυλισμών ενώθηκαν, συν δημιούργησαν κάνοντας την αναποδιά παιχνίδι, την δυσκολία ελπίδα και την προσφυγιά αλληλεγγύη.

«Το Τενεκεδένιο Σχολείο», το θεατρικό έργο, βασισμένο σε πραγματικά ιστορικά στοιχεία, με αυθεντική πρωτότυπη μουσική και παραδοσιακά σμυρναίικα και ρεμπέτικα τραγούδια, ζωντανεύει φέτος στη σκηνή, ως ένα από τα πιο συγκινητικά κομμάτια της ιστορίας της Θεσσαλονίκης.

Συντελεστές: Κείμενα: Άννα Ιακώβου | Εικονογράφηση: Εύα Καραντινού | Σκηνοθεσία: Μαργαρίτα Νασιούλα | Βοηθός Σκηνοθέτη – παραγωγής: Νίκη Αναστασίου | Μουσική – ενορχήστρωση: Θοδωρής Παπαδημητρίου | Μουσική διδασκαλία: Κέλλυ Γιακουμάκη | Χορογραφίες: Χρήστος Κατίδης | Σκηνικά Κοστούμια: Μαγδαληνή Σίγα | Βοηθός Σκηνογράφου, Ενδυματολόγου: Ειρήνη Αγιαννίτη | Κατασκευή Κοστουμιών: Ελένη Χασιώτη | Τεχνική υποστήριξη: Μιχάλης Βιδάλης, Ιάσονας Πετρίδης | Ιδέα-καλλιτεχνική επιμέλεια: Παύλος Μητσόπουλος | Παραγωγή: Παραδοσιακό Θέατρο

Επί σκηνής: Κέλλυ Γιακουμάκη, Ηλίας Παπαδόπουλος, Πέτρος Ζαφειρίου, Θανάσης Χασιώτης, Πασχαλίνα Τζιλή, Μελίνα Ταχτσίδου

Το Τενεκεδένιο Σχολείο | Θέατρο Αυλαία, Τσιμισκή 136, Πλατεία ΧΑΝΘ | Κυριακή 2 Μαρτίου στις 11:30 | Διάρκεια παράστασης: 80 λεπτά με διάλειμμα 10 λεπτών | Τιμές εισιτηρίων: 15€ Κανονικό, 12€ Μειωμένο (ανηλίκων 2-17 ετών και με επίδειξη αποδεικτικού για ανέργους, ΑμεΑ, πολύτεκνους, φοιτητικό, 66+), Ειδικές τιμές για groups άνω των 20 ατόμων | Προπώληση: More.com

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα