Τα θεάματα που αξίζει να δούμε τον Μάρτιο στη Θεσσαλονίκη
Σημαντικές παραστάσεις και συναυλίες, ένα μεγάλο ντοκιμαντερ και ό,τι άλλο θα βρείτε γίνονται λόγος για να βγούμε από το σπίτι!
Στην είσοδο μίας καινούργιας εποχής, η Θεσσαλονίκη υποδέχεται τον Μάρτιο βάζοντας στην ατζέντα της όλα εκείνα τα ωραία που θα δούμε στην πόλη.
Σημαντικές παραστάσεις και συναυλίες, ένα μεγάλο ντοκιμαντερ και ό,τι άλλο θα βρείτε παρακάτω γίνονται λόγος πια για να βγούμε από το σπίτι και να απολαύσουμε ωραίες βραδιές στην πόλη.
Μερικά από τα πιο σημαντικά θεάματα του Μαρτίου, θα τα βρείτε παρακάτω, με την υπόσχεση να τα πούμε σε μία ουρά ταμείου τις επόμενες μέρες
«Θελεστίνα» | Βασιλικό Θέατρο
Η νέα παραγωγή του ΚΘΒΕ «Θελεστίνα» του Φερνάντο ντε Ρόχας θα παρουσιαστεί το Μάρτιο, σε απόδοση κειμένου και σκηνοθεσία του Καλλιτεχνικού Διευθυντή του ΚΘΒΕ, Αστέριου Πελτέκη, στο Βασιλικό Θέατρο. Πρόκειται για μια ιλλαροτραγωδία που «εξερευνά» τις ανθρώπινες αδυναμίες, την απληστία και τον έρωτα, η οποία διαδραματίζεται στα τέλη του Μεσαίωνα και ανεβαίνει για πρώτη φορά από το ΚΘΒΕ.
Πρεμιέρα: Σάββατο 15|03|2025
Ο ερωτευμένος νεαρός ιππότης Καλίστο, αδυνατώντας να διαχειριστεί την απόρριψη της αγαπημένης του Μελιβέας, δέχεται τη συμβουλή του υπηρέτη του Σεμπρόνιο και ζητάει βοήθεια από τη Θελεστίνα, μια δαιμόνια προξενήτρα, πρώην ιερόδουλη και νυν προαγωγό, η οποία κατέχει τα μυστικά του έρωτα και δίνει λύσεις στα προβλήματα, έναντι αμοιβής, με αλχημείες και μαγικά βότανα. Η Θελεστίνα, βάζει το σχέδιο της σε εφαρμογή, ώστε το νεαρό ζευγάρι να ερωτευθεί με πάθος. Πανούργα, χειριστική και εξαιρετικά ικανή στο να καταλαβαίνει τους ανθρώπους και να εκμεταλλεύεται τις αδυναμίες τους, χρησιμοποιεί ανορθόδοξους τρόπους, μηχανορραφίες και «ραφές» παντός τύπου που εκχυδαΐζουν τον αγνό «πλατωνικό» έρωτα και εμπλέκουν τους ήρωες σε απρόβλεπτες περιπέτειες… Ποια θα είναι η είναι η κατάληξη του δυνατού αυτού έρωτα, που μέσα από αλχημείες και εξαπατήσεις, πυροδοτεί μια σειρά θανάσιμων αμαρτημάτων, όπως η λαγνεία και η απληστία, σε μια κοινωνία γεμάτη δεισιδαιμονίες, στην Ισπανία του 15ου αιώνα;
Η Ιλλαροτραγωδία του Καλίστο και της Μελιβέας ή Θελεστίνα όπως την αποκαλούσε το κοινό και επικράτησε σαν τίτλος, αποτελεί ένα πρωτοποριακό ουμανιστικό έργο που δημοσιεύτηκε το 1499, του οποίου τα τολμηρά για την εποχή στοιχεία καταπλήσσουν και ενθουσιάζουν τους αναγνώστες. Στην συγκεκριμένη σκηνοθετική προσέγγιση του έργου, μέσα από την προσθήκη μια σύγχρονης Παράβασης, υπογραμμίζονται, επιπλέον, η θέση της γυναίκας, η «αρετή» της αγνότητας και η εκμετάλλευσή της καθώς και η τεράστια επιχείρηση χειραγώγησης και εμπορευματοποίησης του γυναικείου σώματος, ανά τους αιώνες.
Συντελεστές: Απόδοση κειμένου – Σκηνοθεσία: Αστέριος Πελτέκης | Μουσική: Στέφανος Κορκολής | Εικαστική σύνθεση και εγκατάσταση: Φρόσω Λύτρα | Κοστούμια: Νίκος Χαρλαύτης | Φωτισμοί: Στέλιος Τζολόπουλος | Συνεργάτις σκηνογράφος – ενδυματολόγος: Δανάη Πανά | Επιμέλεια κίνησης: Αναστασία Κελέση | Βοηθός σκηνοθέτη: Εύη Σαρμή | Οργάνωση Παραγωγής: Φιλοθέη Ελευθεριάδου | Φωτογραφίες: Mike Rafail | That long black cloud
Διανομή: Ζωή Ευθυμίου (Νεαρή Θελεστίνα/Β΄Θελεστίνα/Περαστική), Γιώργος Κολοβός (Καλίστο), Θάνος Κοντογιώργης (Σεμπρόνιο/Τριστάν/Περαστικός), Ελισάβετ Κωνσταντινίδου (Θελεστίνα), Χριστίνα Κωνσταντινίδου (Αλίσα/Πόρνη/ Γ΄Θελεστίνα/Περαστική/ σε διπλή διανομή), Τατιάνα Μελίδου (Μελιβέα), Δημήτρης Μορφακίδης (Πάρμενο/ Σόσια/Περαστικός), Αλεξάνδρα Παλαιολόγου (Αρεούσα/ Περαστική), Χρύσα Ρώπα (Ελίσια), Μίλτος Σαμαράς (Θεντούριο/Περαστικός), Εύη Σαρμή (Λουκρέθια), Ελευθερία Τέτουλα (Αλίσα/ Πόρνη/ Γ΄Θελεστίνα/Περαστική/ σε διπλή διανομή), Ταξιάρχης Χάνος (Πλεμπέριο/ Περαστικός)
Χορεύτρια: Έρωτας/ Πόρνη/ Περαστική: Αναστασία Κελέση
Πληροφορίες: Βασιλικό Θέατρο (Πλατεία Λευκού Πύργου) | Πρεμιέρα: Σάββατο 15|03|2025, στις 21.00 | Ώρες παραστάσεων: Τετάρτη: 19:00 – Πέμπτη-Παρασκευή- Σάββατο: 21:00 – Κυριακή: 19:00 | Προπώληση: ntng.gr |more.com | 11876 | Πληροφορίες – κρατήσεις στο Τ. 2315 200 200 και στα εκδοτήρια του ΚΘΒΕ
«Να ’ταν η χαρά οικόπεδο» | ΡΑΔΙΟ ΣΙΤΥ
Έχουν περάσει πάνω από 35 χρόνια από τότε. Κι όμως είναι όλα τόσο ζωντανά ! Γάμοι, βαφτίσια, γιορτές, έρωτες, είχαν πια τον ήχο τους και τον στίχο τους. Το “Παραδέχτηκα ” του Bregovic έφερε στην συνέχεια τον “Δρόμο με τα χάλκινα” του KikiLesendric και συνεχίζω μέχρι σήμερα να συγκινούμαι και να γράφω λόγια πάνω στις βαλκανικές μουσικές και τους μοναδικούς ρυθμούς που βρίσκουν το χώρο τους και στο “Πρώτο μου Τριαντάφυλλο”. Σας καλώ να γιορτάσουμε αυτή την διαδρομή , στο ΡΑΔΙΟ ΣΙΤΥ στις 12 ΜΑΡΤΙΟΥ του 2025. Κι άλλη μια φορά “σαν παλιόπαιδα να βρεθούμε εκεί”!
Με χαρά, Λ. Νικολακοπούλου
Συντελεστές: Η 10μελής ορχήστρα «Salonique Brass Band» αποδίδει τις βαλκανικές μουσικές και χαρακτηριστικές μελωδίες των τραγουδιών που έγραψε τους στίχους η Λίνα, με ερμηνεύτριες/τες: Τον Μανώλη Μητσιά ,την Πίτσα Παπαδοπούλου ,σε έκτακτη συμμετοχή η Γλυκερία – Επίσης, Σοφία Παπάζογλου, Θοδωρής Βουτσικάκης, Ασπασία Στρατηγού, Απόστολος Κίτσος
Συμμετέχει η Μαρίνα Σάττι και ο συνθέτης του θρυλικού “ΠΑΡΤΥ ” KikiLesendric .
Πληροφορίες: RADIO CITY THEATRE (Βασ.Όλγας 11 & Παρασκευοπούλου 9, Tηλ. 2313 254 500) | Τετάρτη 12 Μαρτίου 2025 | Ωρα έναρξης : 9.00 μμ | Τιμές εισιτηρίων: Α ζώνη: 50€ – Β ζώνη: 40€ – Γ ζώνη: 35€ – Δ ζώνη(εξώστης): 25€ – Ε ζώνη(εξώστης): 20€ |Προπώληση: Ticketservices.gr & και στο ταμείο του θέατρου 2313254500
27ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης
Το 27ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης θα διεξαχθεί από την Πέμπτη 6 έως την Κυριακή 16 Μαρτίου 2025 τόσο σε φυσικούς χώρους όσο και online. Στο 27ο ΦΝΘ θα προβληθούν 261 ντοκιμαντέρ μικρού και μεγάλου μήκους, ανάμεσα στα οποία και 72 παγκόσμιες, 40 διεθνείς και 11 ευρωπαϊκές πρεμιέρες.
Το Φεστιβάλ θα διεξαχθεί στην ιστορική έδρα του, στις αίθουσες Ολύμπιον και Παύλος Ζάννας, στις αίθουσες του Λιμανιού, Φρίντα Λιάππα, Τώνια Μαρκετάκη, Τζον Κασσαβέτης, Σταύρος Τορνές καθώς και στον κινηματογράφο Μακεδονικόν.
Παράλληλα, παρακολουθούμε ταινίες και διαδικτυακά, μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας του Φεστιβάλ online.filmfestival.gr.
Καθρέφτης (Mirror / Spiegel) | Goethe-Institut Thessaloniki
Μια μοναδική για τα δεδομένα της πόλης εμπειρία εμβύθισης που συνδυάζει σύγχρονο χορό, οπτικοακουστικά μέσα, εγκαταστάσεις, και τεχνολογία, εμπνευσμένη από το “κρυφό διαμάντι” του Michael Ende, το “Καθρέφτης Μέσα στον Καθρέφτη”.
Ένας άνθρωπος που ζει πάνω σε ένα τραπέζι, που είναι επίσης και πλανήτης. Ένας ταξιδιώτης που, για να βρει αυτό που ψάχνει, ξεκινά να ταξιδεύει προς τα μέσα. Ένας κλόουν που δεν πιστεύει πως υπάρχει. Ένας προορισμός που ποτέ δεν μπορεί κανείς να φτάσει, μια διαδρομή που δεν μπορεί να καλυφθεί. Ένας λαβύρινθος και ένα πλάσμα που τρέφεται από το συλλογικό ασυνείδητο των ονειρευόμενων που έχουν χαθεί μέσα του.
Η Die Wolke art group, γνωστή στο κοινό της Θεσσαλονίκης από έργα που συζητούνται ακόμα, όπως τα Poetics of Space, Τρικυμία, και το πρόφατο Across Time στο Επταπύργιο, παρουσιάζει τη νέα της δουλειά με τίτλο Καθρέφτης, μια πολύ διαφορετική παράσταση-εγκατάσταση εμπνευσμένη από το βιβλίο του Michael Ende “Ο Καθρέφτης Μέσα Στον Καθρέφτη: ένας λαβύρινθος” [“Der Spiegel im Spiegel: ein Labyrinth”]. Σε συνεργασία με το Goethe-Institut Thessaloniki και υπό την αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού, το έργο παίρνει τη μορφή της περιπατητικής εμπειρίας, της performance σύγχρονου χορού, αλλά και της διαμεσικής έκθεσης για εξαιρετικά περιορισμένο αριθμό θεατών.
Συντελεστές: Χορογραφία: Δροσιά Τριαντάκη | Performance: Δανάη Χριστακάκου, Γιώργης Πανόπουλος, Ελευθερία Σκουλάκη Λαζού, Βασιάνα Σκοπετέα, Δροσιά Τριαντάκη | Μουσική: Dani Joss, Γιώργος Χωλόπουλος | Visuals, mapping, σκηνοθετική επιμέλεια: Dani Joss | Φωτογραφία: Ηλίας Γεωργιάδης | Σκηνικά, ηλεκτρονικά: Ιωάννης Περισοράτης | Κατασκευές: Ιωάννης Περισοράτης, Baptiste van Pinxteren | Ηχογράφησαν οι μουσικοί: Ιω Le Moller, Αλέξανδρος Λουλούδης
*Πληροφορίες: Πρεμιέρα: 7,8,9 Μαρτίου (και κάθε Παρασκευή και Σάββατο) στο Goethe-Institut Thessaloniki (Βασ. Όλγας 66, 54642) | Πληροφορίες / εισιτήρια: die-wolke.org/mirror
«Η Πύλη της Κόλασης» | Θέατρο Αυλαία
Μετά από τη θριαμβευτική πορεία στο Θέατρο του Νέου Κόσμου στην Αθήνα, Η Πύλη της Κόλασης του Γιάννη Καλαβριανού έρχεται στη Θεσσαλονίκη και το Θέατρο Αυλαία μόνο για πέντε παραστάσεις, από την Τετάρτη 5 έως την Κυριακή 9 Μαρτίου 2025.
Το νέο έργο του Γιάννη Καλαβριανού έχει ως αφετηρία δύο θυελλώδεις ερωτικές ιστορίες.
Η πρώτη συνέβη τον 19 ο αιώνα και συντάραξε το Παρίσι. Δύο από τους σημαντικότερους γλύπτες του κόσμου, ο Αύγουστος Ροντέν και η Καμίγ Κλοντέλ ερωτεύονται.
Ο Ροντέν, που διατηρούσε παράλληλα άλλη μόνιμη σύντροφο, ανακαλύπτει και εμπνέεται από την ιστορία ενός άλλου παράνομου ζευγαριού του 13 ου αιώνα.
Ήταν ο Πάολο και η Φραντσέσκα, που έζησαν με τη σειρά τους έναν κρυφό έρωτα για 9 χρόνια, γιατί η Φραντσέσκα ήταν παντρεμένη με τον αδερφό του, που τελικά θα τους δολοφονήσει.
Ο Ροντέν θα δημιουργήσει μερικά από τα πιο εμβληματικά γλυπτά όλων των εποχών, τον Σκεπτόμενο, την Πύλη της Κόλασης και το Φιλί, που απεικονίζει τους αγκαλιασμένους Πάολο και Φραντσέσκα, λίγο πριν δολοφονηθούν. Και θα γίνει διάσημος. Αντίθετα, η πατριαρχική εποχή θα διαλύσει το ταλέντο και τον ψυχισμό της Κλοντέλ και θα την κλείσει σε ψυχιατρείο για 30 χρόνια.
Τέσσερις ερμηνευτές, στην πιο εικαστική μέχρι τώρα παράσταση του σκηνοθέτη, δημιουργούν έναν κόσμο για την αφύπνιση του ανθρώπινου πνεύματος, την προσπάθειά του να νικήσει τον χρόνο και την ασταμάτητη φόρα του να αναζητά τον έρωτα.
Συντελεστές: Κείμενο−Σκηνοθεσία: Γιάννης Καλαβριανός | Σκηνικά: Μαρία Καραθάνου | Κοστούμια: Βάνα Γιαννούλα | Μουσική: Θοδωρής Οικονόμου | Κίνηση: Μαριάννα Καβαλλιεράτου | Σχεδιασμός φωτισμών: Εβίνα Βασιλακοπούλου | Ηχητικός σχεδιασμός: Κώστας Μπώκος Βίντεο: Βασίλης Κουντούρης | Φωτογραφίες: Ελίνα Γιουνανλή | Trailer: Θωμάς Παλυβός | Βοηθός σκηνοθέτη: Αλεξία Μπεζίκη | Βοηθός ενδυματολόγου: Τζίνα Ηλιοπούλου | Ιστορικός σύμβουλος: Ελένη Δρίβα
Παίζουν: Γιώργος Γλάστρας, Κωνσταντίνος Ζωγράφος, Λυγερή Μητροπούλου, Αλεξία Μπεζίκη | Σε βίντεο: Λυδία Φωτοπούλου
Πληροφορίες: Η Πύλη της Κόλασης | Θέατρο Αυλαία (Τσιμισκή 136, Πλατεία ΧΑΝΘ, Θεσσαλονίκη) | Τηλ: 2310 230013 / Διάρκεια παράστασης: 90 λεπτά / Εισιτήρια- Τιμές εισιτηρίων: 20 ευρώ Κανονικό, 17 ευρώ Μειωμένο (ΑμεΑ, φοιτητές, άνεργοι) / Προπώληση εισιτηρίων: ticketservices.gr και καθημερινά από το ταμείο του θεάτρου
GIRLS and BOYS | Metropolitan: The Urban Theater
Μετά από τη συγκινητική υποδοχή και την αθρόα προσέλευση του κοινού, το “Girls and Boys” του Dennis Kelly με τη Νατάσα Εξηνταβελώνη σε σκηνοθεσία Λητώς Τριανταφυλλίδου επιστρέφει στο Metropolitan: The Urban Theater με νέο κύκλο παραστάσεων, από τις 7 έως τις 16 Μαρτίου!
«Συνάντησα τον άντρα μου στην ουρά για να επιβιβαστώ σε μια πτήση της easyJet, και ομολογώ ότι τον αντιπάθησα από την πρώτη στιγμή.»
Μια τυχαία συνάντηση σε ένα αεροδρόμιο οδηγεί σε έναν κεραυνοβόλο έρωτα. Ένας γάμος, ένα σπίτι, δυο παιδιά, παράλληλες καριέρες – μια συνηθισμένη οικογενειακή ζωή. Όμως, καθώς ο χρόνος περνά, οι ισορροπίες διαταράσσονται και τα πράγματα παίρνουν μια αναπάντεχα σκοτεινή τροπή.
Στην παράσταση που σκηνοθετεί η Λητώ Τριανταφυλλίδου, η πρωταγωνίστρια αφηγείται τη ζωή της με αναστοχαστική διάθεση, ισορροπώντας με ευαισθησία ανάμεσα στο χιούμορ, τη συγκίνηση και την αγωνία. Στην προσπάθειά της να ανασυνθέσει την ιστορία της, αξιοποιεί οπτικοακουστικά μέσα για να καταγράψει και να επανεξετάσει τις αναμνήσεις της. Φτιάχνοντας από την αρχή το παζλ της ζωής της μέσα από βίντεο, ήχους και εικόνες, γίνεται ταυτόχρονα αφηγήτρια, σκηνοθέτις και θεατής της ιστορίας της. Έχουμε λοιπόν να κάνουμε με μια ζωντανή παράσταση ή με τη δημιουργία ενός ντοκιμαντέρ επί σκηνής; Ή μήπως, με ένα οπτικοακουστικό αυτοπορτρέτο (self-portrait);
Για την παράσταση “Girls and Boys” σε μετάφραση και σκηνοθεσία Λητώς Τριανταφυλλίδου, συμπράττει μια εξαιρετική ομάδα συνεργατών: Τα σκηνικά φέρουν την υπογραφή του Δημήτρη Πολυχρονιάδη. Η Αλεξάνδρα Κατερινοπούλου συνθέτει τα ηχητικά τοπία και την πρωτότυπη μουσική. Τα βίντεο και οι φωτογραφίες της παράστασης αποτυπώθηκαν μέσα από τον φακό της Δέσποινας Σπύρου. Την κίνηση επιμελείται ο χορογράφος Κωνσταντίνος Παπανικολάου και τους φωτισμούς σχεδιάζει ο Αντώνης Διρχαλίδης.
Ταυτότητα: Girls and Boys του Dennis Kelly με τη Νατάσα Εξηνταβελώνη | Μετάφραση – Σκηνοθεσία: Λητώ Τριανταφυλλίδου | Σκηνικά: Δημήτρης Πολυχρονιάδης | Μουσική: Αλεξάνδρα Κατερινοπούλου | Κίνηση: Κωνσταντίνος Παπανικολάου | Φωτισμοί: Αντώνης Διρχαλίδης | Φωτογραφίες – Βίντεο: Δέσποινα Σπύρου | Video Editing: Μαριάνα Τρούμπη | Βοηθός Σκηνοθέτη: Τζέσικα Κουρτέση | Graphic Design: Mavra Gidia
Πληροφορίες: Metropolitan: The Urban Theater, Βασ. Όλγας 65 & Φλέμινγκ 2, Θεσσαλονίκη (τηλ. 2311 284 773) | Νέος κύκλος παραστάσεων: 7 έως 16 Μαρτίου 2025, κάθε Παρασκευή-Σάββατο στις 21:00 και Κυριακή στις 19:00 | Διάρκεια παράστασης: 90 λεπτά | Τιμές εισιτηρίων: 18 ευρώ Κανονικό, 16 ευρώ Μειωμένο (ΑμεΑ, φοιτητές, άνεργοι) | Αγορά εισιτηρίων: https://www.more.com/gr-el/tickets/theater/girls-and-boys2025/ & καθημερινά από το ταμείο του θεάτρου
Γιώργος Καρράς | WE
Από τις Τρύπες ως το «Υπέροχο Τίποτα» και τις «Ασκήσεις Απλότητας», ο ακριβοθώρητος Γιώργος Καρράς επανέρχεται για να μας αποκαλύψει «Τα Υλικά Της Χαράς», την Παρασκευή 7 Μαρτίου 2025 στη Θεσσαλονίκη, στον Πολυχώρο WE.
Όποιος ζει στην Ελλάδα και έχει βασικές γνώσεις γύρω από τη ροκ μουσική έχει ακούσει και πιθανώς λατρεύει τον Γιώργο Καρρά. Ένα όνομα που ταυτίστηκε περισσότερο με μία απλή λέξη: Τρύπες.
Το ιστορικό συγκρότημα από τη Θεσσαλονίκη που καθόρισε το σύγχρονο ελληνικό ροκ και του οποίου ο Καρράς υπήρξε ιδρυτικό μέλος, βασικός συνθέτης και μπασίστας.
Όντας καλλιτεχνικά πιο ώριμος από ποτέ, ο Γιώργος Καρράς έρχεται στηΘεσσαλονίκη, στον Πολυχώρο WE για να παρουσιάσει τον πιο πρόσφατο προσωπικό του δίσκο με τίτλο «Τα Υλικά Της Χαράς».
Σε αυτό το άλμπουμ, ο Καρράς μελοποιεί και ερμηνεύει στίχους του Θεσσαλονικιού ποιητή Ανέστη Ευαγγέλου (1937-1994).
Η φυσικότητα με την οποία επιτυγχάνεται αυτό το πάντρεμα μουσικής, στίχων και ερμηνείας επιβεβαιώνει ότι ο Γιώργος Καρράς δεν είναι απλά ένας μπασίστας ή ένας τραγουδοποιός αλλά ένας από τους σημαντικότερους καλλιτέχνες της γενιάς του.
Μαζί του οι: Άγγελος Μπουρνάς – κιθάρα | Γιάννης Βούλγαρης – τύμπανα | Δημήτρης Κριτσίμης – μπάσο κλαρινέτο, πλήκτρα | Ηχοληψία: Θεόδωρος Μπουρνάς
Special Guests: Kalabrian Syndrome και Aflikto
Πληροφορίες: Γιώργος Καρράς: Παρουσίαση Δίσκου στη Θεσσαλονίκη- Πολυχώρος WE (Λεωφόρος 3ης Σεπτεμβρίου, Θεσσαλονίκη) | Διάρκεια: 120 λεπτά / Εισιτήρια-Τιμές εισιτηρίων: προπώληση από 12€ / Προπώληση: More.com / *Για σπουδαστές ωδείων θα ζητηθεί βεβαίωση φοίτησης και επίδειξη Δελτίου Αστυνομικής Ταυτότητας
«Πετριχώρα» | Θέατρο Αυλαία
Μετά από 15 sold out παραστάσεις, η “Πετριχώρα” σε σκηνοθεσία Χάρη Θώμου και παραγωγή της Εταιρείας Θεάτρου DOT Ensemble επιστρέφει το Μάρτιο στη Θεσσαλονίκη, για τρεις μόνο παραστάσεις στο Θέατρο Αυλαία.
Βασισμένο στο θρυλικό δημοτικό τραγούδι “Το γιοφύρι της Άρτας” και τις βαλκανικές εκδοχές του, το θεατρικό έργο που παρακολούθησαν μέχρι τώρα πάνω από 2.000 θεατές στη Θεσσαλονίκη, παρουσιάζεται ξανά στις 14, 15 & 16 Μαρτίου 2025.
Η “Πετριχώρα” – ηπειρώτικη ντοπιολαλιά του «πετριχώρ»: η ιδιαίτερη μυρωδιά της γης μετά τη βροχή – είναι μια μυσταγωγική σκηνική εμπειρία που ζωντανεύει μια παράδοση αιώνων. Μια αρχέγονη ιστορία έρχεται στο σήμερα και ρίχνει φως στη λεπτή γραμμή που χωρίζει το ατομικό από το συλλογικό.
«Τι κοινωνία είναι αυτή που χρειάζεται να χτίσει Λυγερές για να προοδεύσει;» Βυθιζόμενοι σε μιαν άλλη πραγματικότητα γινόμαστε κοινωνοί της ιστορίας της Λυγερής, από την πρώτη επαφή της με τη μοίρα, έως την τελική προδοσία από τον Πρωτομάστορα και τους υπόλοιπους συντοπίτες της, και τον τραγικό χαμό της στον υγρό τάφο του γεφυριού.
Η “Πετριχώρα” είναι μια παράσταση του θεάτρου της επιτέλεσης που φέρνει τους θεατές πρόσωπο με πρόσωπο με την ίδια την ουσία της παράδοσης. Μέσα από τελετουργικά σχήματα, εκφραστική κίνηση, φωνή και παραδοσιακό τραγούδι σχηματίζεται μια πολυφωνική κοινότητα εννέα σωμάτων που χτίζουν και γκρεμίζουν αδιάκοπα τον κόσμο της ιστορίας, προσπαθώντας να δώσουν απάντηση σ΄ ένα παλιό ερώτημα:
Μπορούν να συμβαδίσουν το ατομικό και το συλλογικό, η πρόοδος και η παράδοση, η επιστήμη και η φύση; Η “Πετριχώρα” είναι μια χώρα που δεν χτίσαμε, ένα τραγούδι που δεν έχει βρει τα λόγια να πει την αλήθεια, μια πορεία που καλούμαστε να αποφασίσουμε μαζί.
Η χώρα που τα πουλιά μιλούν κι οι γυναίκες θυσιάζονται για να θεμελιωθεί ο κόσμος. Μια κατάρα που μετατρέπεται σε ευχή και μια προφητεία που ζητά την ανατροπή, την κατάρριψη της προκατάληψης και τον σεβασμό στη φύση και τη ζωή.
Μια διαδρομή στον χώρο και τον χρόνο που φέρνει την ανθρώπινη ανάγκη για υπέρβαση, αντιμέτωπη με τη μοίρα.
Η “Πετριχώρα” – Ηπειρώτικη ντοπιολαλιά του «πετριχώρ»: η ιδιαίτερη μυρωδιά της γης μετά τη βροχή – είναι μια μυσταγωγική σκηνική εμπειρία που ζωντανεύει μια παράδοση αιώνων.
Συντελεστές: Σκηνοθεσία: Χάρης Θώμος | Δραματουργία: Αμαλία Κοντογιάννη | Κίνηση: Μαριάνθη Ψωματάκη | Μουσική – Ηχοτοπία: Μάριος Αποστολακούλης | Διδασκαλία παραδοσιακού τραγουδιού: Νατάσα Τσακηρίδου | Φωτισμοί: Αθηνά Μπανάβα | Σκηνογραφία: Κατερίνα Κουκότα | Ενδυματολογία: Νεφέλη Νικολαΐδη – Κατερίνα Κουκότα | Β.Σκηνοθέτη: Θεοχάρης Μπαϊρακταρίδης | Φωτογραφία – Trailer: Γιώργος Ματζάρης | Γραφιστική επιμέλεια: Χάρης Θώμος | Επικοινωνία: Μαρία Τότσκα | Οργάνωση παραγωγής: Απόστολος Λιάπης | Παραγωγή: DOT Ensemble ΑΜΚΕ
Επί σκηνής: Άννα Μαρία Γάτου | Νεφέλη Γκίκογλου | Γιούλη Ευθυμίου | Δημήτρης Κρίκος | Αριάδνη Κώστα | Ευαγγελία Μπότση | Λένα Νεστορίδου | Γεωργία Ποντσουκτσή | Θάνος Πουμάκης
Πληροφορίες: “Πετριχώρα” | Θέατρο Αυλαία (Τσιμισκή 136, Πλατεία ΧΑΝΘ, Θεσσαλονίκη) | Κρατήσεις: Στο ταμείο του Θεάτρου Αυλαία – 2310 230013 /Διάρκεια: 60 λεπτά/ Εισιτήρια-τιμές εισιτηρίων: προπώληση από 12€-15€ / Προπώληση: more.com
Ελευθερία Αρβανιτάκη & Μάριος Φραγκούλης | Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης
Μετά την Sold Out πρεμιέρα τους στο Θέατρο Παλλάς την Τετάρτη 12 Φεβρουαρίου 2025, αλλά και την εξάντληση των εισιτηρίων για τις επόμενες προγραμματισμένες τους εμφανίσεις στην Αθήνα 23 και 24 Φεβρουαρίου 2025, η Ελευθερία Αρβανιτάκη και ο Μάριος Φραγκούλης έρχονται στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης για δύο παραστάσεις 12 & 13 Μαρτίου 2025.
Δύο υπέροχοι και σπουδαίοι καλλιτέχνες με πορείες ακριβές, δύο καλλιτέχνες που ταξίδεψαν σε όλες τις ηπείρους με τις φωνές τους, δύο διαφορετικές διαδρομές στα παράλληλα σύμπαντα της μουσικής, συναντιόνται για πρώτη φορά επί σκηνής.
Έτσι, οι δρόμοι τους παύουν να είναι παράλληλοι και γίνονται ένας δρόμος, προσκαλώντας μας σε μια παράσταση προικισμένη με όσα μας έχουν κάνει να τους αγαπήσουμε, αλλά και όσα δεν είχαν φανταστεί ότι μπορεί να τους ενώσουν.
Η Ελευθερία Αρβανιτάκη κι ο Μάριος Φραγκούλης θα μας πάνε ένα ταξίδι στη Μεσόγειο – και όχι μόνο – θα μπλέξουν τις φωνές και τα τραγούδια τους, θα μας καλέσουν να τραγουδήσουμε μαζί τους και μας υπόσχονται μια παράσταση από τη σκηνή του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης που θα φωτίσει τις ψυχές μας μέσα από τον μαγικό τρόπο των τραγουδιών και της ερμηνείας τους.
Η «πρώτη φορά» της Ελευθερίας Αρβανιτάκη και του Μάριου Φραγκούλη θα είναι μια παράσταση που θα θυμόμαστε και που θα θέλουμε να την ζήσουμε σε πολλές επαναλήψεις.
Με αφορμή αυτή την μοναδική μουσική συνάντηση ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων-ΣΕΒΕ, ο μεγαλύτερος εξαγωγικός φορέας της χώρας, γιορτάζει με τη συναυλία της Τετάρτης 12 Μαρτίου 2025 τα 50 χρόνια από την ίδρυσή του, 50 χρόνια συνεχούς προσφοράς στην εξωστρέφεια της Ελλάδας και των επιχειρήσεών της.
Στην επετειακή αυτή εκδήλωση ο ΣΕΒΕ συμπράττει με το Μέγαρο Μουσικής που κλείνει φέτος τα 25 του χρόνια.
Δύο σημαντικοί φορείς της πόλης μας που εκπροσωπούν αντίστοιχα την εξωστρέφεια και τον πολιτισμό ενώνουν τις δυνάμεις τους σε μία μοναδική συναυλία.
Πληροφορίες: Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης (25ης Μαρτίου και Παραλία, Θεσσαλονίκη) | Τηλέφωνο: 2310 895 800 – Email: [email protected]/ Διάρκεια: 120 λεπτά – Διάλειμμα:20 λεπτά / Εισιτήρια-Τιμές εισιτηρίων: προπώληση από 20€-80€ / Προπώληση: (12/03/2025-ΣΕΒΕ: more.com και εκδοτήρια Μεγάρου) και 13/03/2025: εκδοτήρια Μεγάρου και more.com
«Sexy Laundry» | Αριστοτέλειον Θέατρο
Μετά από 4 χρόνια και αμέτρητες sold out παραστάσεις στην Αθήνα, ο Σπύρος Παπαδόπουλος και η Ρένια Λουϊζίδου έρχονται από τις 12 Μαρτίου για 4 εβδομάδες στο Αριστοτέλειον Θέατρο της Θεσσαλονίκης για να βγάλουν τα συζυγικά τους άπλυτα στη φόρα στην ξεκαρδιστική, τρυφερή και βαθιά ανθρώπινη κωμωδία Sexy Laundry της Michele Riml.
Σπύρος Παπαδόπουλος – Ρένια Λουιζίδου: Η χημεία τους αδιαμφισβήτητη και ο “γάμος” τους μπορεί πλέον να χαρακτηριστεί ως ένα από τα μεγαλύτερα θεατρικά γεγονότα των τελευταίων ετών.
Ένα έργο- ποίημα για την ερωτική ζωή του σύγχρονου ζευγαριού
Το θεατρικό έργο της Michele Riml, “SexyLaundry” καταπιάνεται με τα ερωτικά αδιέξοδα και αποτελεί ένανειλικρινή κωμικό καθρέφτη της ερωτικής ζωής των σύγχρονων ζευγαριών.
25 χρόνια γάμου, 3 παιδιά, λίγα παχάκια, ολίγη φαλακρίτσα, πολλή γκρίνια, πολλή ανασφάλεια, πολλή αγάπη και ολίγον sex. Η ιστορία περιστρέφεται γύρω από ένα παντρεμένο ζευγάρι που αποφασίζει να “ξαναπαντρευτεί” και να αναζωπυρώσει τη σεξουαλική του ζωή.
Ο Λάρι και η Άλις βρίσκονται σ’ ένα δωμάτιο πολυτελούς ξενοδοχείου, και με το εγχειρίδιο “ΣΕΞ ΓΙΑ ΑΡΧΑΡΙΟΥΣ” ανά χείρας, αμήχανοι προσπαθούν να βρουν τη χαμένη ερωτική επιθυμία και το το περασμένο μεγαλείο του πάθους τους.
Ο Σπύρος Παπαδόπουλος και η Ρένια Λουιζίδου με όπλα τους το χιούμορ και την ειλικρίνεια καθίζουν τον γάμο τους στο “ντιβάνι” της ψυχανάλυσης και μέσα σε ένα δωμάτιο πολυτελούς ξενοδοχείου αποδεικνύουν πως τελικά η δύναμη της αγάπης μπορεί να νικήσει τα πάντα.
Η δυναμική τους είναι και το κλειδί της παράστασης, καθώς με τις ερμηνείες τους, καταφέρνουν να δώσουν σάρκα και οστά στους χαρακτήρες και το κοινό μπορεί να ταυτιστεί, να συνδεθεί μαζί τους και να αναλογιστεί τη σημασία της επικοινωνίας, της εμπιστοσύνης και της ανανέωσης σε μια μακροχρόνια σχέση.
Συντελεστές: Σκηνοθεσία: Σπύρος Παπαδόπουλος | Μετάφραση: Νικολέτα Κοτσαηλίδου | Σκηνικά – Κοστούμια: Ηλένια Δουλαδίρη | Φωτισμοί: Χρήστος Τζιόγκας | Μουσική επιμέλεια: Ιάκωβος Δρόσος | Πρωταγωνιστούν: Σπύρος Παπαδόπουλος και Ρένια Λουιζίδου
Πληροφορίες: Αριστοτέλειον Θέατρο (εθ. Αμύνης 2, Θεσσαλονίκη) | Πρεμιέρα: Τετάρτη 12 Μαρτίου – Έως: Κυριακή 6 Απριλίου | Μέρες & Ώρες Παραστάσεων: Τετάρτη 19:00 – Πέμπτη 21:00 – Παρασκευή 21:00 – Σάββατο 18:00 και 21:00 – Κυριακή 19:00 | Τιμές Εισιτηρίων: Τετάρτη: 18€ – Πέμπτη – Κυριακή: από 18 έως 25€ | Διάρκεια παράστασης: 90 λεπτά (χωρίς διάλειμμα) | Προπώληση εισιτηρίων: https://www.more.com/gr-el/tickets/theater/sexy-laundry-thessaloniki/
«Κου-κουτί!» | Βασιλικό Θέατρο
Η νέα παραγωγή της Δράσης- Βρεφικού Προγράμματος του ΚΘΒΕ ξεκινά το Μάρτιο στο Βασιλικό Θέατρο.
Πρεμιέρα: Σάββατο 8 |03|2025, στις 12.00
Ένα ανθρωπάκι βρίσκεται ανάμεσα σε λευκά χαρτόκουτα. Όταν προκύψει η ανάγκη να φτιάξει σπιτάκια για αυτό και τους φίλους του, ένας ολόκληρος κόσμος ξετυλίγεται μπροστά του, αφού με τη φαντασία του τα κουτιά αποκτούν χρώμα, μορφή, κίνηση. Μια παράσταση που παρασύρει τους μικρούς θεατές σε ένα παιχνίδι ανακάλυψης και δημιουργίας, καθώς ένα άσπρο μικρό “κου-κουτάκι!” κρύβει μέσα του απεριόριστες δυνατότητες. Επίσης το «κου-κουτί!» μας υπενθυμίζει την ανάγκη του κάθε πλάσματος να φτιάξει τη φωλίτσα του, να κατοικήσει το δικό του «σπίτι» και τελικά να νιώσει ασφάλεια στο καταφύγιο που πλάθει μέσα στον μεγάλο κόσμο.
Το πρόγραμμα απευθύνεται σε βρέφη και νήπια από 18 μηνών έως 4 ετών.
Συντελεστές: Σύλληψη Ιδέας: Ελένη Γιαννούση, Σωτήρης Ρουμελιώτης, Ιόλη Ρώσσιου, Σκηνοθεσία/Δραματουργία: Ελένη Γιαννούση, Σωτήρης Ρουμελιώτης, Σκηνογραφία: Σωτήρης Ρουμελιώτης, Μουσική: Ιόλη Ρώσσιου, Oργάνωση παραγωγής: Ματίνα Παγουλάτου, Μαρία Χατζηαγγελίδου
Διανομή: Δημήτρης Σακατζής
Πληροφορίες: Κάτω Φουαγιέ (-1) Βασιλικού Θεάτρου | Κάθε Σάββατο στις 12.00 | Για παιδιά από 18 μηνών έως 4 ετών | Διάρκεια: 30′ και 10′ παιχνίδι | Προπώληση: ntng.gr |more.com | 2117700000| Πληροφορίες- κρατήσεις στο Τ. 2315 200 200 και στα εκδοτήρια του ΚΘΒΕ
«Η Ελλάδα στα έργα των Beethoven, Καλομοίρη, Glazunov» | Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης
Η Συμφωνική Ορχήστρα Δήμου Θεσσαλονίκης παρουσιάζει τη συναυλία «Η Ελλάδα στα έργα των Beethoven, Καλομοίρη, Glazunov», την Τετάρτη 19 Μαρτίου 2025 και ώρα 21:00, στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, Αίθουσα Αιμίλιος Ριάδης (Μ2).
Μία συναυλία από το ρομαντικό και φιλελληνικό πρίσμα του Beethoven, στη μουσική έκφραση της ελληνικής παράδοσης από τον Καλομοίρη, και από εκεί, στη συμφωνική απόδοση ελληνικών θεμάτων του Glazunov.
Μουσική Διεύθυνση: Χάρης Ηλιάδης
Σολίστ (Βιολί): Στέλλα Τσάνη
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Ludwig van Beethoven (1770-1827)
«Τα Ερείπια των Αθηνών», op.113 Ouverture
Μανώλης Καλομοίρης (1883-1962)
«Concertino for Violin and Orchestra»
I. Allegro Vigoroso II. Intermedio III. Finale
(Η έκδοση του Concertino for Violin and Orchestra έγινε από το Κέντρο Ελληνικής Μουσικής με τη σολιστική επιμέλεια της Στέλλας Τσάνη και σε συνεργασία με τον μουσικολόγο Γιάννη Τσελίκα, ο οποίος είχε την επίβλεψη της επιμέλειας της έκδοσης. Το έργο έχει παρουσιαστεί, υπό τη διεύθυνση, και πάλι, του Χάρη Ηλιάδη το 2018 με τη Συμφωνική Ορχήστρα του Beer Sheva στο Νέο Μέγαρο Μουσικής του Beer Sheva στο Ισραήλ)
Alexander Glazunov (1865-1936)
«Εισαγωγές πάνω σε Ελληνικά θέματα», no 1 και no 2
*Πληροφορίες: Τετάρτη 19 Μαρτίου 2025 και ώρα 21:00 | Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης (Αίθουσα Αιμίλιος Ριάδης (Μ2)) | Η είσοδος είναι ελεύθερη με δελτία εισόδου, τα οποία μπορείτε να προμηθευτείτε στον ακόλουθο σύνδεσμο.
https://www.more.com/gr-el/
«Sillilab: No Difference Between Ho Ho Ho!!!» | Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών
Η Ρούλα Πατεράκη, η μεγάλη κυρία του ελληνικού θέατρου, επιστρέφει στο ΚΘΒΕ υπογράφοντας τo κείμενο, τη σκηνοθεσία και τη χορογραφία της νέας παραγωγής με τίτλο «Sillilab: No Difference Between Ho Ho Ho!!!». Το έργο είναι αφιερωμένο στον κορυφαίο μαθηματικό του 20ού αιώνα, Τζον φον Νόιμαν και θα παρουσιαστεί στο Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών, σε πανελλήνια πρώτη.
Η Ρούλα Πατεράκη, η διακεκριμένη καλλιτέχνις που ξεχωρίζει για την αεικίνητη σκέψη και τις διαρκείς δημιουργικές αναζητήσεις της, αυτή τη φορά δημιουργεί ένα δικό της τολμηρό θεατρικό σύμπαν μέσα από το οποίο «εξερευνά», με πρωτότυπο αφηγηματικό τρόπο, το πνεύμα και το έργο ενός πραγματικού «ήρωα» της επιστήμης, μιας πολυσχιδούς προσωπικότητας και «υπερδιάνοιας» του 20ού αιώνα που άλλαξε τον ρου της ανθρωπότητας και της τεχνολογίας.
Στο πρωτοποριακό θεατρικό έργο «Sillilab: No Difference Between Ho Ho Ho!!!» οι ηθοποιοί γίνονται μηχανές που συναντιούνται για να μιλήσουν για τον Νόιμαν και τη συγκλονιστική πορεία ζωής του, η οποία χάραξε νέους δρόμους και παραμένει απαράμιλλη κι ανεξίτηλη. Μιλούν για εκείνον, οι γυναίκες της ζωής του, η μητέρα του, η κόρη του, οι συνεργάτες αλλά και όλοι οι σπουδαίοι επιστήμονες του 20ου αιώνα, μέσα από τη μοναδική σκηνική γλώσσα της Ρούλας Πατεράκη σε μια παράσταση που συνδυάζει το ανθρώπινο με το τεχνητό και συνδέει το παρελθόν με το μέλλον.
Ένα έργο που, με επίκεντρο μια μυθική μορφή της επιστήμης, μας υπενθυμίζει ότι οι μηχανές, μέσα από το νόμο της τεχνολογικής εξέλιξης, μπορούν να ξεπεράσουν την ανθρώπινη φύση, προβάλλοντας το «δράμα» της μηχανής με τον άνθρωπο και ταυτόχρονα το «δράμα» της σκέψης ενός επιστήμονα που υπήρξε πραγματικός «Αρμαγεδδενώνας» για την ανθρωπότητα.
Συντελεστές: Κείμενο- Σκηνοθεσία-Χορογραφία: Ρούλα Πατεράκη | Σκηνικά: Άγγελος Μέντης | Κοστούμια: Ευαγγελία Κιρκινέ | Μουσική: Γιώργος Χριστιανάκης | Φωτισμοί: Γιάννης Δρακουλαράκος | Video art: Mike Rafail | Σύμβουλος δραματουργίας: Χρίστος Νταρακτσής | Βοηθοί σκηνοθέτη: Γρηγόρης Παπαδόπουλος- Μαρία Καραμήτρη | Οργάνωση παραγωγής: Πέτρος Κοκκόζης
Παίζουν (με αλφαβητική σειρά): Μαριάννα Αβραμάκη, Μομώ Βλάχου, Νατάσσα Δαλιάκα, Ηρώ Δημητριάδου, Άννα Ευθυμίου, Δημήτρης Καραγιάννης, Μαρία Καραμήτρη, Αίγλη Κατσίκη, Νίκος Μαυράκης, Χρίστος Νταρακτσής, Iωάννα Παγιατάκη, Γρηγόρης Παπαδόπουλος, Γιάννης Πεσεξίδης, Δημήτρης Τσιλινίκος, Θάνος Φερετζέλης, Κοσμάς Φοντούκης
Πληροφορίες: «Sillilab: No Difference Between Ho Ho Ho!!!» | Κείμενο- Σκηνοθεσία- Χορογραφία: Ρούλα Πατεράκη | Πρεμιέρα: Σάββατο 29|03|2025 | Σε πρώτη πανελλήνια παρουσίαση | Ώρες παραστάσεων: Τετάρτη: 19:00 – Πέμπτη-Παρασκευή: 21:00 – Σάββατο: 18.00 & 21.00 – Κυριακή: 19:00
«Έγκλημα και τιμωρία» | Μονή Λαζαριστών
«Έγκλημα και τιμωρία», μια παράσταση, βασισμένη στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Φιόντορ Ντοστογιέφσκι, θα παρουσιαστεί σε πρωτότυπη θεατρική μεταφορά Θανάση Τριαρίδη και σε σκηνοθεσία της Νικαίτης Κοντούρη στη Μονή Λαζαριστών (Σκηνή Σωκράτης Καραντινός).
Ένα νεαρός φοιτητής της Νομικής και επίδοξος συγγραφέας, στην Αγία Πετρούπολη του 1865, ο Ροντιόν Ρασκόλνικωφ, δολοφονεί με μπαλτά την γριά τοκογλύφο Αλιόνα Ιβάνοβνα – λογαριάζοντας την ως “μία ψείρα” που πρέπει να εξαληφθεί από την ηθικό ορίζοντα της ανθρωπότητας. Καθώς δεν υπάρχουν στοιχεία για την ενοχή του ο αστυνόμος Πορφύριος Πέτροβιτς προσπαθεί να τον πιέσει ψυχολογικά ώστε να οδηγηθεί στην ομολογία. Η Σόνια, η Διάφανη Πόρνη, έρχεται να αγαπήσει τον εφιάλτη του Ροντιόν – για να τον πάρει μέσα της και να τον μετασχηματίσει σε αγάπη. Ο Αρκάντι Σβιντριγκάιλοφ ενσαρκώνει το κυνικό κακό που κατισχύει, η Ντούνια, η αδελφή του Ρόντια, θύμα του Αρκάντι, ανασυστήνει την θυσιαστική αγάπη. Πού βρίσκεται η φύση των ανθρώπων – στον αρχέγονο φόνο ή στην επινοημένη ηθική; Υπάρχει Θεός ή όλα επιτρέπονται; Γιατί ο Ροντιόν βλέπει στο όνειρό του τους θαλάμους αερίων του Άουσβιτς; Γιατί οι άντρες σκοτώνουν και οι γυναίκες σώζουν; Και με ποια διαδρομή η Πουλχερία Ρασκολνίκοβα, η μητέρα του Ροντιόν, δίνει μια προσωπική διέξοδο στην ανθρώπινη τραγωδία που απλώνεται δίχως όρια στην συνθήκη της νεωτερικότητας;
Δημοσιευμένο από τον Φιόντορ Ντοστογιέφσκι στα 1866, το «Έγκλημα και Τιμωρία» θεωρείται το κορυφαίο μυθιστόρημα του παγκόσμιου πολιτισμού – το σημείο μηδεν της ανθρώπινης πνευματικότητας, το οριακότερο κείμενο όλης της δυτικής λογοτεχνίας. Στον Ρασκόλνικωφ συναντιούνται ο Χριστός με τον Διάβολο, ο Άμλετ με τον Υπεράνθρωπο, ο Δον Ζουάν με τον Γκρέγκορ Σάμσα. Στην Σόνια περιέχεται όλη η χαμένη ανθρωπότητα που σφαγιάστηκε χωρίς ελπίδα, που κλείστηκε μέσα σε θαλάμους αερίων, που έγινε καπνός σε καμινάδες κρεματορίων – κι όμως, και πέρα από κάθε λογική προσδοκία, γυρεύει να δικαιωθεί όχι δια της εκδίκησης αλλά δια της αγάπης.
Στην θεατρική μεταφορά του Θανάση Τριαρίδη η δράση συναιρείται σε οχτώ πρόσωπα – ενώ στην σκηνή βρίσκεται και ο ίδιος ο Ντοστογιέφσκι ως ένας από τους πρωταγωνιστές του εφιαλτικού σύμπαντος. Μέσα στο έργο ανακαλείται προφανώς ο Άμλετ (ως συνδεόμενο όριο με τον Ρασκόλνικωφ), η Κόλαση του Δάντη, ο Νίτσε, ο Φρόιντ και ο Κάφκα (που ορίζουν την εποχή του Χάους – συνεπώς και καθε σύγχρονη ανάγνωση του κόσμου πριν από αυτήν). Ενώ στον τρόπο που η Πουλχερία γίνεται δραματουργικά το πρόσωπο-κλειδί του έργου προφανώς αντανακλάται ο αυτοθυσιαστικός ενσυναισθητικός κόσμος του Αντρέι Ταρκόφσκι.
Τέλος, στα όνειρα του Ρασκόλνικωφ και της Σόνιας γίνεται η σύνδεση που χαρακτηρίζει όλη την δραματουργία του Τριαρίδη: Οι Θάλαμοι Αερίων του Άουσβιτς εισβάλλουν κυρίαρχοι, ως διαρκής εφιάλτης του μέλλοντος. Σύμφωνα με την πάγια θέση του Τριαρίδη μετά το Άουσβιτς, δεν μπορεί υπάρξουν οι μεγάλες καταστατικές αφηγήσεις της ανθρωπότητας δίχως να το συμπεριλάβουν στο πλέγμα τους – χωρίς να προσπαθήσουν να το δούνε και να το μετρήσουν, γύρω και μέσα τους.
Συντελεστές: Πρωτότυπη Θεατρική Μεταφορά: Θανάσης Τριαρίδης | Σκηνοθεσία: Νικαίτη Κοντούρη | Συνεργάτης Σκηνοθέτης: Γιάννης Παρασκευόπουλος | Κοστούμια- Σκηνικά: Ευαγγελία Κιρκινέ | Μουσική: Μάνος Μυλωνάκης | Τραγούδι παράστασης: Γιάννης Αγγελάκας | Χορογραφία: Τάσος Παπαδόπουλος | Φωτισμοί: Μελίνα Μάσχα | Βοηθός σκηνογράφου- ενδυματολόγου: Σόνια Καϊτατζή | Οργάνωση παραγωγής: Αθανασία Ανδρώνη | Φωτογραφίες: Mike Rafail (That Long Black Cloud)
Διανομή: Δημήτρης -Τάρικ Ελ Φλάιτι (Ρασκόλνικωφ), Ελίζα Χαραλαμπογιάννη (Σόνια), Φανή Καλογήρου Βαλτή (Ντούνια), Χρίστος Στυλιανού (Πορφύριος), Στέλιος Καλαϊτζής (Σβιντριγκάιλοφ, Δημήτρης Φουρλής (Ντοστογιέφσκι), Δημήτρης Καυκάς (Ντιμίτρι Ραζουμίχιν), Έφη Σταμούλη (Πουλχερία)
Φίλοι, Πόρνες, Κατάδικοι, Θαμώνες Ταβέρνας, Κλώνοι των Ηρωίδων και των Ηρώων: Λίλη Αδρασκέλα, Αγγελική Κιντώνη, Νίκος Κουσούλης, Εύη Κουταλιανού, Τίτος Μακρυγιάννης, Φαμπρίτσιο Μούτσο, Χριστίνα Μπακαστάθη, Γιάννης Παρασκευόπουλος, Μαρία Νεφέλη Παρασκευοπούλου, Νίκος Τσολερίδης, Στέλιος Χρυσαφίδης
Πληροφορίες: «Έγκλημα και τιμωρία» | Πρεμιέρα: Παρασκευή 21|03|2025 – Βασισμένο στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Φιόντορ Ντοστογιέφσκι | Πρωτότυπη Θεατρική Μεταφορά: Θανάσης Τριαρίδης | Σκηνοθεσία: Νικαίτη Κοντούρη | Πρεμιέρα: Παρασκευή 21|03|2025 | Ώρες παραστάσεων: Τετάρτη: 19:00 – Πέμπτη-Παρασκευή: 21:00 – Σάββατο: 18.00 & 21.00 – Κυριακή: 19:00
«Αγαπητέ Μ@λάκα» | METROPOLITAN: The Urban Theater
Μπορεί κάποιος να είναι και αγαπητός και μ@λάκας; Μετά από μία επιτυχημένη πορεία στο «Μικρό Γκλόρια» της Αθήνας, το ανατρεπτικό έργο της αντισυμβατικής Γαλλίδας Βιρζινί Ντεπάντ, «Αγαπητέ Μ@λάκα», που μετέφεραν, για πρώτη φορά παγκοσμίως, στη θεατρική σκηνή ο Σωτήρης Καραμεσίνης και η Εύα Κοτανίδη, έρχεται στη Θεσσαλονίκη και το θέατρο Metropolitan μόνο για 4 παραστάσεις, στις 20, 21, 22 και 23 Μαρτίου!
Μία σταρ του σινεμά που στα 50 της έρχεται αντιμέτωπη με τη σκληρή πραγματικότητα της showbiz. Ένας δημοφιλής συγγραφέας που κρύβει την ανασφάλειά του στις ουσίες και τις κακοποιητικές ερωτικές σχέσεις. Μία φεμινίστρια influencer που αντλεί όλη της την αυτοπεποίθηση από τους φανατικούς της followers στο Instagram. Τι χωρίζει αλλά, κυρίως, τι ενώνει αυτούς τους τόσο διαφορετικούς ανθρώπους;
Γραμμένο το 2022 με αφορμή την έκρηξη του κινήματος #MeToo, το έργο της Ντεπάντ μιλάει αφιλτράριστα και χωρίς ίχνος πολιτικής ορθότητας για πολλά από αυτά που απασχολούν τον σύγχρονο άνθρωπο: τις κακοποιητικές συμπεριφορές και τη σεξουαλική παρενόχληση, τη σκληρότητα της κοινωνίας απέναντι στους ανθρώπους που μεγαλώνουν, την απομόνωση και την αποξένωση πριν αλλά και μετά την πανδημία, την εξάρτηση από τα social media, τα πρότυπα και τα στερεότυπα, τους ρόλους των φύλων, μα πάνω και πέρα απ’ όλα, τον ρόλο των φίλων και της φιλίας, «της μόνης αληθινής σχέσης που συνδέει τους ανθρώπους», όπως λέει και η ίδια η συγγραφέας, τον μόνο δεσμό που μπορεί να κάνει τον άνθρωπο λιγότερο μ@λάκα και τη ζωή περισσότερο υποφερτή.
Με τρεις εξαιρετικούς ηθοποιούς επί σκηνής που καθηλώνουν με τις ερμηνείες τους (Μυρτώ Γκόνη, Εύα Κοτανίδη, Ορέστης Τζιόβας) και την ευρηματική σκηνοθεσία του Σωτήρη Καραμεσίνη που προσαρμόζει την επιστολική μορφή του κειμένου στη σύγχρονη ψηφιακή εποχή, δίνοντας στο κοινό τον ρόλο του ενεργητικού ακροατή και θεατή σε μια συνθήκη δημόσιου chat, η παράσταση «Αγαπητέ Μ@λάκα» συνδυάζει τη γλύκα με την πίκρα και το γέλιο με το δάκρυ, προσκαλώντας το κοινό της Θεσσαλονίκης σε ένα ταξίδι ενσυναίσθησης, αποδοχής και συνειδητοποίησης: Είμαστε, τελικά, αληθινοί άνθρωποι;
Συντελεστές: Μετάφραση: Γιώργος Καράμπελας | Δραματουργία – Διασκευή: Σωτήρης Καραμεσίνης – Εύα Κοτανίδη | Σκηνοθεσία: Σωτήρης Καραμεσίνης | Φωτισμοί: Μελίνα Μάσχα | Μουσική επιμέλεια: Music Art Lab | Video Art: Έλενα Παυλάκη | Φωτογραφίες – Trailer: Πάτροκλος Σκαφίδας | Γραφιστικός σχεδιασμός: Γιάννης Λόλης | Επικοινωνία: Λία Κεσοπούλου | Παραγωγή: Musarte & Σαλτιμπάγκοι
Ερμηνεύουν (με αλφαβητική σειρά): Μυρτώ Γκόνη, Εύα Κοτανίδη, Ορέστης Τζιόβας
*Πληροφορίες: Χώρος: Metropolitan: The Urban Theater, Βασ. Όλγας 65 & Φλέμινγκ 2, Θεσσαλονίκη (τηλ. 2311 284 773) | Παραστάσεις: 20, 21, 22 και 23 Μαρτίου 2025, Πέμπτη-Παρασκευή-Σάββατο στις 21:00 και Κυριακή στις 20:00 | Διάρκεια παράστασης: 120 λεπτά (με διάλειμμα) | Τιμές εισιτηρίων: Κανονικό: 20 ευρώ | Μειωμένο: 15 ευρώ | Link αγοράς εισιτηρίων: https://www.ticketservices.gr/event/metropolitan-urban-theater-agapite-mlk/
Chicago | Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης
Σε αυτή την ευρωπαϊκή περιοδεία, το κοινό μπορεί να απολαύσει την αυθεντική παραγωγή του Broadway, με ένα cast εξαίρετων ερμηνευτών, επιλεγμένων από την ελίτ του West End και του Broadway. Με τις απαράμιλλες ικανότητές τους και τη μαγνητική σκηνική τους παρουσία, κάθε μέλος του θιάσου θα δώσει το δικό του μοναδικό στυλ στους εμβληματικούς ρόλους της Ρόξι Χαρτ, της Βέλμα Κέλι, του Μπίλι Φλιν και των υπόλοιπων αξέχαστων χαρακτήρων που κατοικούν τον κόσμο του “Chicago“.
Μεταφερθείτε στη δεκαετία του ’20 και γίνετε μάρτυρες μίας μαγευτικής ιστορίας εγκλήματος, πάθους και φήμης, καθώς το “Chicago” ξεκινάει την πολυαναμενόμενη ευρωπαϊκή του περιοδεία. Γνωστό ως μία από τις πιο εμβληματικές παραγωγές του Broadway όλων των εποχών, αυτό το πολυβραβευμένο μιούζικαλ υπόσχεται μια αξέχαστη θεατρική εμπειρία.
Το διάσημο μιούζικαλ “Chicago”, το μακροβιότερο μιούζικαλ στην ιστορία του Broadway, παρουσιάζεται στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, τον Μάρτιο του 2025, στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής του περιοδείας. Η παράσταση Chicago the Musical είναι βασισμένη στο θεατρικό έργο της Maurine Dallas Watkins.
Η παράσταση είναι στα αγγλικά με ελληνικούς υπέρτιτλους. Σε μουσική του John Kander, στίχους του Fred Ebb, και σενάριο των Fred Ebb και Bob Fosse.
Συντελεστές: Στίχοι: Fred Ebb | Μουσική: John Kander | Σενάριο: Fred Ebb και Bob Fosse | Η αυθεντική παραγωγή σκηνοθετήθηκε και χορογραφήθηκε από τον Bob Fosse. | Βασισμένο στο θεατρικό έργο της Maurine Dallas Watkins. | Σκηνοθεσία της αυθεντικής παραγωγής της Νέας Υόρκης: Walter Bobbie | Σκηνοθεσία της αναπαράστασης της αυθεντικής παραγωγής της Νέας Υόρκης: Nigel West | Χορογραφίες της αυθεντικής παραγωγής: Ann Reinking | Χορογραφίες της αναπαράστασης της αυθεντικής παραγωγής της Νέας Υόρκης: David Bushman Πρωταγωνιστούν: Nadia Boule, Laura Tyrer, Matt Blaker, Danny Becker, Amy Webb, Luke Bayer, Hannah Victoria-Bennett, Luke Cartledge, Phoebe Charles, Amelia Colfar, Teagan Denham, Jacob Fearey, Sophie Fleet, Chloe Hopcroft, Luke Johnson, Matt Jones, Jennifer Louise Jones, Nathan Luke, Lewis Mortier, Marios Nicolaides, Ben Reynolds, Maddie Waller, Lucas Angelo War
*Πληροφορίες: Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης (25ης Μαρτίου και Παραλία, Θεσσαλονίκη) | Από 6 έως 8 Μαρτίου | Τηλέφωνο: 2310 895 800 – Email: [email protected]/ Πληροφορίες: 216 800 4868 / Διάρκεια: 150 λεπτά / Διάλειμμα: 15 λεπτά / Εισιτήρια-Τιμή εισιτηρίων: προπώληση από 15€ – 90€ / Προπώληση: εκδοτήρια του Μεγάρου και More.com
Τραγούδια Δωματίου | Μικρή Σκηνή
Ο Δημήτρης Μπασλάμ μουσικός, τραγουδοποιός και συγγραφέας παιδικών παραμυθιών (ο Γαργαλιστής, ο Αγησίλαος, θυμωμένη μπετονιέρα, τα παπούτσια του βαρύτονου και πολλά άλλα) έρχεται τις Κυριακές στη Μικρή Σκηνή στη Θεσσαλονίκη, με τα “Τραγούδια δωματίου”!
Αλήθεια ή ψέμα, δεν το γνωρίζουμε, αλλά ο γαργαληστής, αυτός ο σύγχρονος Ρομπέν των Δασών, λένε πως συνάντησε στην χώρα της Θυμωμένης Μπετονιέρας όλους τους ήρωες των ιστοριών του Δημήτρη Μπασλάμ. Έφαγε σουσαμόσουπα από τον βραβευμένο σεφ Αγησίλαγο ακούγοντας στο πικ απ άριες της κοντέσας Ουαάα. Χόρεψε ταραντέλα με τα τεράστια παπούτσια του Βαρύτονου ανάμεσα σε κατακίτρινα λεμονόψαρα και κολυμβήτριες πυγολαμπίδες.
Λένε ακόμα πως πέταξε με το μπαλόνι της μικρής Ζωής ως το διάστημα, όπου συνάντησε τον παραπονεμένο ήλιο που περίμενε μάταια το ρεπό του. Ξαναγύρισε με ένα αστέρι που έπεφτε για μία ευχή και έχτισε έναν δούρειο ίππο με τους κουκουνάριους της Μάικο. Συνάντησε τον Τενεκέ με τα τέσσερα καρούμπαλα, την θεία με το τεράστιο καπέλο της και τον ιπποπόταμο που έτρωγε ένα παγωτό διαίτης πηγαίνοντας στην παραλία.
Βοήθησε μια κόκκινη χελώνα να περάσει την διάβαση, ένα κίτρινο παπιγιόν να ξαναβρεί το ταίρι του και τον μικρό Μάγο να μετατρέψει την πανοπλία του πιο δυνατού ανθρώπου στον Κόσμο σε ένα μαλακό μπλε Πουλόβερ που το έστειλε με το τεράστιο ταχυδρομικό Κιρκίρι για τα γενέθλια του Μπασλάμ.
Επί σκηνής 4 μουσικοί. Λένε κωμικές ιστορίες, και παραμύθια. Τραγουδούν με πειραχτική διάθεση για την αγάπη, την γενναιοδωρία, τον ελεύθερο χρόνο, την συντροφικότητα, τον κύκλο της ζωής, την χαρά και το παιχνίδι.
Συντελεστές: Δημήτρης Μπασλάμ: Κιθάρες/ γιουκαλίλι / Κρουστά / Τραγούδι – Ανθή Κύρκου: Πλήκτρα / Toy Piano / Τραγούδι – Θάνος Καζαντζής: Τύμπανα /Αυτοσχέδια κρουστά – Εύα Ντούρου: Συνθεσάιζερ/ Λούπες/ Τραγούδι
«Όταν χαμήλωσε ο ουρανός» | Μονή Λαζαριστών (μικρό θέατρο)
«Όταν χαμήλωσε ο ουρανός», το έργο του βραβευμένου με 4 Κρατικά Βραβεία του ΥΠ.ΠΟ, Μιχαήλ Άνθη, θα παρουσιαστεί, σε σκηνοθεσία Γιώργου Κιουρτσίδη, στο Μικρό Θέατρο Μονής Λαζαριστών. Ένα έργο που αποτελεί «ύμνο» στον Άνθρωπο και στην ειρήνη, έρχεται να συγκινήσει αλλά και να προβληματίσει.
Πρεμιέρα: Πέμπτη 27|03|2025.
Στα ερείπια ενός βομβαρδισμένου σπιτιού στην Γάζα, εγκλωβίζονται ένας Ισραηλινός λοχαγός κι ένας Παλαιστίνιος δάσκαλος. Οι δύο άντρες, ακίνητοι, θαμμένοι ζωντανοί, καταπλακωμένοι από ξύλα και πέτρες, μάταια προσπαθούν να απελευθερωθούν. Με σπαρακτικές κραυγές αναζητούν ένα σημείο ζωής των δικών τους ανθρώπων. Μετά τις εκατέρωθεν κατηγορίες για τις ευθύνες ενός πολέμου που μαίνεται χρόνια, η συνειδητοποίηση ότι το τέλος πλησιάζει, μαλακώνει την καρδιά τους. Υποχρεωμένοι να ζήσουν λεπτό προς λεπτό έναν βασανιστικό θάνατο λόγω του οξυγόνου που λιγοστεύει, δεν έχουν άλλη επιλογή απ’ το να αναμετρηθούν με τα πιστεύω τους που τους έφεραν μέχρι εδώ. Ο πραγματικός «άλλος» είναι πλέον ο εαυτός τους. Με αυτόν θα κάνουν απολογισμό. Οι επιλογές που έκαναν, τώρα βαραίνουν αλλιώς. Βλέπουν, συνειδητοποιούν τις πραγματικές τους διαστάσεις. Φανερές και κρυφές πλευρές της ζωής τους φωτίζονται απ’ το σκοτάδι της απόγνωσης. Κι όσο κι αν ο πόλεμος μέσα τους αντιστέκεται ακόμα και επιμένει, αναπόφευκτα έρχονται κοντά. Όταν δε μέσα απ’ τα ερείπια προβάλλει το χέρι τής επίσης εγκλωβισμένης γυναίκας του Παλαιστίνιου, ο πόλεμος των δύο κόσμων στο πρόσωπο των δύο αντρών «τελειώνει» με ένα συγκλονιστικό φινάλε.
Συντελεστές: Σκηνοθεσία: Γιώργος Κιουρτσίδης, Σκηνικά / Κοστούμια: Άννα Μαρία Αγγελίδου Μουσική- Σχεδιασμός Ήχων: Ανδρέας – Άγγελος Καρανικόλας, Φωτισμοί: Γιάννης Τούμπας, Βοηθός σκηνοθέτη: : Ανδρέας – Άγγελος Καρανικόλας, Οργάνωση παραγωγής: Μαριλύ Βεντούρη, Φωτογραφίες: Mike Rafail | That long black cloud
Διανομή: Μάρα Μαλγαρινού, Νίκος Νικολάου, Δημήτρης Σιακάρας
Πληροφορίες: «Όταν χαμήλωσε ο ουρανός» του Μιχαήλ Άνθη | Μικρό Θέατρο Μονής Λαζαριστών | Πρεμιέρα: Πέμπτη 27|03|2025 | Ώρες παραστάσεων: Τετάρτη: 19:00 – Πέμπτη-Παρασκευή: 21:00 – Σάββατο: 18.00 & 21.00 – Κυριακή: 19:00
«H μικρή λέξη αγάπη» | METROPOLITAN: The Urban Theater
Μετά από δύο επιτυχημένες σεζόν, με αλλεπάλληλα sold out και συνεχείς παρατάσεις στο «Από Κοινού Θέατρο» στην Αθήνα, «η μικρή λέξη αγάπη» του Αύγουστου Κορτώ σε διασκευή και σκηνοθεσία Νάντιας Δαλκυριάδου έρχεται στη Θεσσαλονίκη και το θέατρο Metropolitan για 3 παραστάσεις στις 28, 29 και 30 Μαρτίου.
Η παράσταση βασίζεται στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Αύγουστου Κορτώ, το οποίο κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Πατάκη και θίγει το ευαίσθητο και δυστυχώς επίκαιρο θέμα της έμφυλης και οικογενειακής βίας.
Η Μάντια, το κορίτσι από το Τυφλό Νερό, έμαθε τι θα πει βία από πρώτο χέρι. Μέσα στην οικογένεια, από το χέρι του πατέρα. Έφτασε η ώρα που το έσκασε από τον βασανιστή της για μια καλύτερη ζωή, αλλά την περίμενε ένας νέος κύκλος βίας. Πίσω από έναν έρωτα, καλά κρυμμένος, ένας νέος βασανιστής. Ένας νέος κύκλος βίας, πιο επώδυνος.
Πόσο κοστίζει να είσαι γυναίκα;
Πόσο κοστίζει η ζωή;
Μεταξύ ζωής και θανάτου, ένα κορίτσι ακροβατεί και μας λέει την ιστορία του γι’ αυτή τη… μικρή λέξη αγάπη…
Συντελεστές: Κείμενο: Αύγουστος Κορτώ | Διασκευή – Σκηνοθεσία: Νάντια Δαλκυριάδου | Μουσική: Οδυσσέας Γκάλλιος | Σκηνικά – Κοστούμια: Έλλη Εμπεδοκλή | Κίνηση: Μαρίνα Μαυρογένη | Φωτισμοί: Γιώργος Ζιώγαλας | Βοηθός σκηνοθέτη: Μαρία Απατσίδου | Φωτογραφίες: Κώστας & Σοφία Ραυτοπούλου | Video: Άκης Βαλεργάκης | Βοηθός παραγωγής – Γραφιστικά: Κωνσταντίνος Καραγάνης | Παραγωγή – Επικοινωνία: Από Κοινού Θέατρο
Ερμηνεία: Αγγελική Ξένου, Βασιλική Κούλη
*Πληροφορίες: Χώρος: Metropolitan: The Urban Theater, Βασ. Όλγας 65 & Φλέμινγκ 2, Θεσσαλονίκη (τηλ. 2311 284 773) | Παραστάσεις: 28, 29 και 30 Μαρτίου 2025, Παρασκευή – Σάββατο στις 21:00 και Κυριακή στις 20:00 | Διάρκεια παράστασης: 90 λεπτά (με διάλειμμα) | Τιμές εισιτηρίων: Κανονικό: 14 ευρώ | Μειωμένο: 10 ευρώ (φοιτητών, ανέργων, ΑμεΑ, 65+, ομαδικά άνω των 20 ατόμων) | Link αγοράς εισιτηρίων: more.com
Του Μοιρολογιού το Μύρο | Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης
Ένα μουσικό ταξίδι της ψυχής με μοιρολόγια, στο χρόνο και τους τόπους
Μια θεματική συναυλία αφιερωμένη στο μοιρολόι, όπως το συναντούμε στα τραγούδια της ελληνικής παράδοσης, εφορμώντας από την μουσική της Στήλης του Επιταφίου του Σεικίλου.
Ένα επίλεκτο σχήμα συντελεστών με την επιμέλεια του Γιώργου Κωτσίνη, θα παρουσιάσει την εξέλιξη από τον πένθιμο αναστεναγμό, στους γυναικείους θρήνους για τους νεκρούς και την αναπτυγμένη και ανεξάρτητη μορφή αυτοσχεδιαζόμενης μουσικής.
Εκεί όπου τα συναισθήματα και η αίσθηση της απώλειας μπολιάζονται με τους ήχους, σε ένα γοητευτικό και ατμοσφαιρικό μουσικό σύμπαν. Η συναυλία καθρεπτίζει ένα μήνυμα αισιοδοξίας για την ζωή, την ψυχική δύναμη και την αξία της παράδοσης.
Τραγούδι: Κώστας Τζίμας, Βασίλης Σερμπέζης, Γιώργος Γιαννίτσης, Παναγιώτης Αγγελακόπουλος, Μιχάλης Καλιοντζίδης & Πολυφωνικό Συγκρότημα Ηπείρου «Ισοκράτισσες»
Ειδική συμμετοχή: Παντελής Θαλασσινός, Κατερίνα Παπαδοπούλου και ο Πρωτοψάλτης Χρήστος Χαλκιάς
Ειδικός προσκεκλημένος: Christopher King
Αφήγηση: Δήμητρα Στογιάννη
Μουσικοί: Γιώργος Κωτσίνης: κλαρίνο | Κώστας Καραπάνος: βιολί | Θωμάς Κωνσταντίνου: ούτι, λαούτο | Χρήστος Μπαρτζόπουλος: κανονάκι | Γιώργος Ματθαίου: λαούτο | Μανούσος Κλαπάκης: κρουστά | Γιάννης Πλαγιαννάκος: κοντραμπάσσο | Μιχάλης Καλιοντζίδης: ποντιακή λύρα | Παντελής Στόικος: τρομπέτα
Χορεύουν: Χορευτικός Όμιλος Θεσσαλονίκης, επιμέλεια: Σάκης Παληογιάννης | Σύλλογος Σαρακατσάνων Νομού Θεσσαλονίκης «Η ΕΝΩΣΗ», επιμέλεια: Γιάννης Σούρλας | «Λυγκηστές», επιμέλεια: Γιάννης Κωνσταντίνου | Πρότυπη καλλιτεχνική ομάδα χορού «Έκνευσις», επιμέλεια: Κωνσταντίνος Νικολαΐδης ,Αποστόλης & Αλέξης Τασιούλης
Σχεδιασμός ήχου: Γιώργος Καρυώτης | Σχεδιασμός φωτισμού & προβολές: Κατερίνα Μαραγκουδάκη | Σκηνοθετική επιμέλεια: Κώστας Χαραλάμπους | Οργάνωση: Αναστασία Παπαγεωργίου | Καλλιτεχνική διεύθυνση, έρευνα, επιλογή κειμένων, concept: Γιώργος Κωτσίνης
*Πληροφορίες: Συναυλία: Του Μοιρολογιού το Μύρο στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης (25ης Μαρτίου και Παραλία, Θεσσαλονίκη) | Τηλέφωνο: 2310 895 800 – Email: [email protected]/ Διάρκεια: 60 λεπτά / Εισιτήρια-Τιμές εισιτηρίων: προπώληση από 15€-30€ / Προπώληση: more.com και εκδοτήρια Μεγάρου