Ανεξέλεγκτα τα νοικιασμένα ταχύπλοα στο Διάπορο – Τραυματίστηκαν τρία άτομα
Εκατοντάδες σκάφη κυκλοφορούν μέσα στον κόλπο, με τουρίστες χωρίς εμπειρία να αναλαμβάνουν συνήθως το ρόλο του κυβερνήτη
Ένα ατύχημα με ταχύπλοο στην Χαλκιδική αναδεικνύει τους κινδύνους που ελλοχεύουν, όταν δεν τηρούνται οι κανόνες.
Ο δημοσιογράφος της ΕΡΤ Παύλος Σαρόγλου βρέθηκε στην περιοχή όπου εχθές τραυματίστηκαν τρία εκ των επτά ατόμων, που επέβαιναν σε σκάφος αναψυχής στην νήσο Διάπορο της Χαλκιδικής.
Αυτό ήταν το δεύτερο επεισόδιο μέσα σε λίγες ημέρες, όταν μια 22χρονη η οποία επέβαινε σε νοικιασμένο σκάφος, στην θαλάσσια περιοχή της Βουρβουρούς στην Σιθωνία, τραυματίστηκε έπειτα από πρόσκρουση ταχύπλοου. Μετά από έλεγχο εκ μέρους των αρμοδίων αρχών διαπιστώθηκε ότι ο κυβερνήτης του ενοικιαζόμενου σκάφους ήταν υπό την επήρεια μέθης.
Ο Γιάννης Ράπτης, κάτοικος, της περιοχής λέει πως πρόκειται για μια παλιά ιστορία με τις επιχειρήσεις που νοικιάζουν σκάφη. Ωστόσο, τα τελευταία πέντε χρόνια δημιουργούνται νέες επιχειρήσεις ενοικίασης σκαφών, τα οποία υπολογίζονται γύρω στα 850 και τα οποία δραστηριοποιούνται μέσα σε έναν στενό, κλειστό κόλπο, χωρίς να υπολογίζονται τα ιδιωτικά σκάφη που κυκλοφορούν.
Όλα αυτά προκαλούν μεγάλη ζημία στο περιβάλλον και μάλιστα το θαλάσσιο με λάδια, απορρυπαντικά και βενζίνες, που πέφτουν στο νερό και ο κλειστός κόλπος δεν έχει πλέον φυσική ζωή. Σύμφωνα με τον κ. Ράπτη, «1.000 σκάφη επάνω σε τρέιλερ κυκλοφορούν στους δρόμους και διασχίζουν την θάλασσα».
Πέρα από την ατομική ευθύνη υπάρχει το θέμα των αδειών που δίνονται σε σκίπερ, οι οποίοι οδηγούν σκάφη ιπποδύναμης 30 ΗΡ, χωρίς τις αναγκαίες γνώσεις και ικανότητες.
Κάπως έτσι, εξηγείται πως το σκάφος με τους επτά επιβάτες έπεσε επάνω στα βράχια στην νήσο Διάπορο, και από τύχη δεν υπήρξε κάποιος θανάσιμος τραυματισμός.
Επιπλέον, ήγγικεν η ώρα του τουριστικού απολογισμού και του σχεδιασμού σε περιοχές, όπως η Χαλκιδική, όπου οι φυσικοί πόροι δεν αρκούν για να συντηρήσουν μεγάλες τουριστικές μονάδες, και η, κατά τα άλλα αναγκαία, τουριστική ανάπτυξη θα καταλήξει μπούμερανγκ για τις τοπικές κοινωνίες, οι οποίες θεωρούν ότι θα πλέουν ες αεί σε οικονομική ευδαιμονία. Το πρόβλημα είναι ότι ουδείς μπορεί να απαντήσει στο ερώτημα: τι θα αντικαταστήσει τον τουρισμό; Το αύριο ανήκει στην υψηλή τεχνολογία και αυτό είναι ένα επίπονο και επίμονο ταξίδι γνώσεως και ικανοτήτων το οποίο ελάχιστοι είναι διατεθειμένοι να πραγματοποιήσουν.
Πηγή: ertnews.gr