Κρουαζιέρα: Έρχονται μέτρα κατά του υπερτουρισμού – Για ποιους προορισμούς εξετάζεται αύξηση

«Μοντέλο Βενετίας» εξετάζει να εφαρμόσει η κυβέρνηση σε δημοφιλείς νησιωτικούς προορισμούς κρουαζιέρας.

Parallaxi
κρουαζιέρα-έρχονται-μέτρα-κατά-του-υπ-1181651
Parallaxi

«Μοντέλο Βενετίας» εξετάζει να εφαρμόσει η κυβέρνηση σε δημοφιλείς νησιωτικούς προορισμούς κρουαζιέρας, με σκοπό την αποσυμφόρηση από τον υπερπληθυσμό, που έχει ως αποτέλεσμα, να περιορίζει την εμπειρία των τουριστών κατά την επίσκεψή τους, αλλά και να επιβαρύνει τις τοπικές κοινωνίες.

Ο υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Στέφανος Γκίκας σήμερα (9/8) σε τηλεοπτική του συνέντευξη, σημείωσε ότι μπορεί στα συμβατικά πλοία οι τιμές να είναι λίγο καλύτερες, ωστόσο εκεί που υπάρχει πρόβλημα είναι στα ενδονησιακά δρομολόγια στα ταχύπλοα.

«Υπάρχουν τρεις μεγάλες εταιρείες που διαχειρίζονται το 50% των πλοίων, καθώς μεταφέρουν πάνω από το 63% των επιβατών και πάνω από το 70% των οχημάτων», δήλωσε ο κ. Γκίκας μιλώντας στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ.

Αποκάλυψε δε, ότι μέσα στις επόμενες εβδομάδες μετά τον Δεκαπενταύγουστο θα γίνουν ανακοινώσεις για αύξηση χρεώσεων των κρουαζιερόπλοιων ανά λιμάνι.

«Προσανατολιζόμαστε να αυξήσουμε στα 10 ευρώ το τέλος ανά επιβάτη κρουαζιερόπλοιου για αποβίβαση στη Σαντορίνη και σε ανάλογους περιζήτητους προορισμούς», υπογράμμισε.

Με στόχο να αυξηθούν τα έσοδα από το τουριστικό ρεύμα αναμένονται παρεμβάσεις, σύμφωνα με πληροφορίες, σε δεύτερη φάση και για τη Μύκονο – πιθανόν έως το τέλος του έτους.

Δεν πρόκειται αναφέρουν πηγές των υπουργείων για αντίμετρο στο φαινόμενο του υπερτουρισμού αλλά για μέτρο αύξησης των εσόδων από το τουριστικό ρεύμα αφού σήμερα τα τέλη ανά επιβάτη κρουαζιέρας στα ελληνικά νησιά, είναι από τα χαμηλότερα στην Ανατολική Μεσόγειο.

Όλγα Κεφαλογιάννη στην ΕΡΤ: «Η πίεση της κρουαζιέρας στα νησιά είναι δυσανάλογη με το όφελος σε αυτά»

Για ενδεχόμενο αλλαγής του ύψους των τελών αποβίβασης (κρουαζιέρα) η υπουργός Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη, μιλώντας την Πέμπτη (9/8) στην ΕΡΤ1 και την εκπομπή «Συνδέσεις» με τη Χριστίνα Βίδου, ανέφερε:

«Καταλαβαίνω ότι δημοσιογραφικά μπορεί να είναι εύκολο να λέει κανείς ότι αποφασίστηκε να αυξηθεί στα 10 ευρώ το τέλος. Οι σκέψεις είναι σκέψεις και η πρόθεση είναι να υπάρξει μια ολιστική παρέμβαση στο θέμα (…) Άρα δεν θα είναι μόνο η αύξηση των τελών. Αν δείτε τους πίνακες με τους ανταγωνιστές μας, είμαστε αυτή τη στιγμή οι φθηνότεροι, ενώ έχουμε ουσιαστικά τους πιο ελκυστικούς προορισμούς. Άρα είναι νομίζω δεδομένο ότι θα πρέπει να αυξήσουμε και τα τέλη (…)

Εμείς αυτό που διαπιστώνουμε τον τελευταίο καιρό είναι ότι το περιβαλλοντικό αποτύπωμα, η πίεση που ασκούν στους προορισμούς, άρα και η εμπειρία των υπόλοιπων επισκεπτών στα νησιά σε σχέση με το οικονομικό αποτύπωμα είναι απολύτως δυσανάλογη (…)

Θα υπάρχει ενδεχομένως ένας μάξιμουμ αριθμός ανθρώπων που θα μπορούν να κατεβαίνουν και ένα επιπλέον τέλος έτσι ώστε να υπάρχει κάτι ανταποδοτικό για την τοπική κοινωνία».

Στις σκέψεις για την εισαγωγή εισιτηρίου για τους τουρίστες κρουαζιέρας, που αποβιβάζονται στη Σαντορίνη ή και στη Μύκονο, αναφέρεται η tageszeitung του Βερολίνου. Σύμφωνα με κυβερνητικό στέλεχος, η τιμή του εισιτηρίου αποβίβασης «δεν πρέπει να είναι μικρότερη από 10 ευρώ για τη Σαντορίνη».

Όπως σημειώνει η εφημερίδα, «ο λόγος για αυτό είναι ο λεγόμενος υπερτουρισμός, που επιβαρύνει το γραφικό νησί κάθε χρόνο. Οι επιβάτες κρουαζιέρας συμβάλλουν σημαντικά σε αυτό. Πέρυσι 3,4 εκατομμύρια παραθεριστές επισκέφτηκαν τη Σαντορίνη. Το νησί έχει μόνο 10.000 κατοίκους τους χειμερινούς μήνες. 1,3 εκατομμύρια από τους τουρίστες ήρθαν με κρουαζιερόπλοια, σημειώνοντας αύξηση 57% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Αυτό έχει μοιραίες συνέπειες σε όλους τους τομείς. Ηλεκτροδότηση, ύδρευση, κυκλοφορία, απορρίμματα: οι υπάρχουσες υποδομές στη Σαντορίνη δύσκολα μπορούν να αντέξουν την “επίθεση” των τουριστών, ειδικά την υψηλή περίοδο από τον Ιούνιο έως τον Σεπτέμβριο».

Το ρεπορτάζ αναφέρεται στις σχετικές συζητήσεις εντός της κυβέρνησης, όπου «κυβερνητικά στελέχη υποστήριξαν ακόμη και την πλήρη απαγόρευση των κρουαζιέρων στα ελληνικά νησιά. Ωστόσο, υπάρχει έντονη αντίσταση από τους εκπροσώπους του τουρισμού. Πιστεύουν ότι η Ελλάδα απλώς δεν έχει την πολυτέλεια να χάσει σημαντικά έσοδα από κρουαζιέρες. Η Σαντορίνη είναι ο κορυφαίος προορισμός στην Ελλάδα για επιβάτες κρουαζιέρας από όλο τον κόσμο, σύμφωνα με το επιχείρημά τους.

Ένα είναι σίγουρο: ο τουρισμός έχει τεράστια οικονομική σημασία για την Ελλάδα. Πέρυσι, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, 32,735 εκατομμύρια επισκέπτες από το εξωτερικό συνέρρευσαν στη χώρα της ΕΕ με πληθυσμό δέκα εκατομμυρίων, σχεδόν πέντε εκατομμύρια περισσότεροι από ό,τι το 2022» καταλήγει η εφημερίδα.

Πηγές: ΕΡΤ, DW

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα