Απόστολος Βέττας: Η άποψη του σκηνογράφου καθηγητή του ΑΠΘ για τα κάγκελα στα ανάκτορα Γαλερίου

«Αυτό σημαίνει πως ως χώρα βρισκόμαστε σε πολύ μεγάλη κρίση»

Parallaxi
απόστολος-βέττας-η-άποψη-του-σκηνογρά-1389998
Parallaxi

Τα κάγκελα που έχουν μπει από την Πέμπτη 16 Οκτωβρίου στα ανάκτορα του Γαλερίου στην Πλατεία Ναυαρίνου, σχολίασε μέσα από ανάρτησή του ο καθηγητής σκηνογραφίας του Τμήματος Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ, Απόστολος Βέττας, μέσα από ανάρτηση στα social media.

«Με αυτήν την περίφραξη η υπερβολή της πολιτείας εκδηλώνει με νευρικό τρόπο την εξουσία της και άδικα μαζί με τη βλακεία και σιδερένια βία παίρνει αποφάσεις εκεί που δεν χρειάζεται», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Η Εφορεία Αρχαιοτήτων επισήμανε πως η κίνηση αυτή έγινε για να προστατευτεί το μνημείο από τους συνεχείς βανδαλισμούς που προκαλούν άγνωστοι, πηδώντας μέσα στον αρχαιολογικό χώρο από το χαμηλό μαντρότοιχο, ενώ κατά καιρούς έχουν γίνει γκράφιτι στην τοιχοποιία του μνημείου.

Η ανάρτησή του: 

Για δεκαδες χρονια τα παιδια με τα τατουαζ και τα σκουλαρικια ηταν καθισμενα σαν ζωντανα “αετωματα “καθισμενα στα ελευθερα πεζουλια γυρω απο το γαλεριανο συγκροτημα… Και παντα Φυλαγανε τ αρχαια νυχτα μερα μαζι με τις κιθαρες τους και τα σκυλια τους … Στολιζαν με την νεοτητα τους τον αρχαιολογικο χωρο …και ποτε δεν τον βανδαλισαν…Τωρα μ αυτη την περιφραξη Νομιζω πως η υπερβολη της πολιτειας εκδηλωνει με νευρικο τροπο την εξουσια της και αδικα μαζι με βλακεια και σιδερενια βια παιρνει αποφασεις εκει που δεν χρειαζεται…αυτο σημαινει πως ως χωρα βρισκομαστε σε πολυ μεγαλη κριση…

Ποιος είναι ο Απόστολος Βέττας

Ο Απόστολος Φωκίων Βέττας γεννήθηκε στην Αθήνα το 1945.

Σπούδασε αρχιτεκτονική στη Θεσσαλονίκη και έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στο Εδιμβούργο της Σκωτίας (College of Art, School of Αrchitecture, Herriot-Watt University). Ζει και εργάζεται στη Θεσσαλονίκη. Είναι ομότιμος καθηγητής σκηνογραφίας του Τμήματος Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Ως αρχιτέκτων ασχολείται με θέματα που έχουν σχέση με την όψη του θεατρικού χώρου, τα τεχνικά του χαρακτηριστικά, τη μορφή και τη λειτουργία του.

Από το 1981 ως σκηνογράφος έχει συνεργαστεί με θεατρικούς οργανισμούς και επιχορηγούμενα σχήματα στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Σκηνογραφίες του έχουν παρουσιαστεί στα φεστιβάλ Επιδαύρου, Αθηνών, Δημητρίων κ.α. Έχει συνεργαστεί με τις σκηνές του Εθνικού Θεάτρου, του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος, της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, με τα ΔΗΠΕΘΕ Καλαμάτας, Πάτρας, Λάρισας, Βόλου, Καβάλας και Βέροιας, με το Θέατρο Κάρολος Κουν, την Πειραματική Σκηνή της Τέχνης στη Θεσσαλονίκη και άλλους θιάσους της περιφέρειας, καθώς και με ιδιωτικούς θιάσους της Αθήνας.

Το 2003 ήταν ο επιμελητής της ελληνικής συμμετοχής στη Prague Quadrennial, η οποία απέσπασε ειδική τιμητική διάκριση «Για την ποιότητα της παρουσίασης». Για το έργο του απέσπασε κατά καιρούς αρκετές διακρίσεις τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Για το συνολικό του έργου τιμήθηκε από το κέντρο μελέτης και έρευνας του Ελληνικού Θεάτρου και το Θεατρικό Μουσείο με το βραβείο Πάνου Αραβαντινού. Έχει κατά καιρούς διατελέσει πρόεδρος του ΚΘΒΕ (1995-97), πρόεδρος του Τμήματος Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ (1997-99 και 2003-05). Κοσμήτορας της Σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ (2000-03), και πρόεδρος του Τμήματος Κινηματογράφου (2006-07). Διετέλεσε μέλος των γνωμοδοτικών Επιτροπών του ΥΠΠΟ (Υπουργείο Πολιτισμού) για θέματα επιχορηγήσεων του ελεύθερου θεάτρου. Υπήρξε μέλος του ΔΣ του ΕΚΕΘΕΧ (Ελληνικό Κέντρο Θεάτρου και Χορού) που ασχολήθηκε με τη λειτουργία των ΔΗΠΕΘΕ.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα