Μετρό Θεσσαλονίκης: Απαντήσεις για επέκταση, πληρωμή με κάρτα και βλάβες – Τι λέει ο Ταχιάος για το τραμ

Όσα δήλωσε για τα ανοιχτά μέτωπα του έργου στο πλαίσιο ραδιοφωνικής συνέντευξης

Parallaxi
μετρό-θεσσαλονίκης-απαντήσεις-για-επ-1250762
Parallaxi

Μία από τις βασικές ελλείψεις που καταγράφηκαν στο μετρό Θεσσαλονίκης, ήδη από τη μέρα των εγκαινίων του, ήταν η αδυναμία πληρωμής με κάρτα στα μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων. Το συγκεκριμένο πρόβλημα επισημάνθηκε αρκετές φορές στο δημόσιο διάλογο, με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών να υπόσχεται, μέσα στον Ιανουάριο, ότι το πρόβλημα θα έχει λυθεί μέχρι την 1η Μαρτίου.

Ωστόσο, (και) η συγκεκριμένη προθεσμία πήρε παράταση, σε ένα έργο όπου οι αναβολές έχουν γίνει πια παράδοση, από τα πολύ μικρά μέχρι τα μεγαλύτερα. Συγκεκριμένα, πριν 10 μέρες περίπου, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος, έκανε λόγο για υλοποίηση της πληρωμής με κάρτα εντός «ενός με ενάμιση μήνα».

POS σε μηχάνημα έκδοσης εισιτηρίων του μετρό, προς το παρόν εκτός λειτουργίας.

Τη συγκεκριμένη εκτίμηση έδωσε ο κ. Ταχιάος στο πλαίσιο ραδιοφωνικής του συνέντευξης την Τρίτη. Σε αυτήν, δήλωσε ότι το ηλεκτρονικό εισιτήριο σε μετρό και λεωφορεία είναι αρμοδιότητα του ΟΣΕΘ και ότι αυτήν την περίοδο γίνονται οι απαραίτητες δοκιμές με το διατραπεζικό σύστημα ΔΙΑΣ, οι οποίες αναμένονται, σύμφωνα με τον κ. Ταχιάο, να τελειώσουν μέχρι τέλη Μαρτίου.

Το βασικό πλεονέκτημα της πληρωμής με κάρτα, πέρα από τη διευκόλυνση των επιβατών, είναι ότι θα σταματήσουν να βγαίνουν εκτός λειτουργίας τα εκδοτικά μηχανήματα, είτε επειδή δεν έχουν να δώσουν ρέστα είτε επειδή έχουν υπερφορτωθεί με κέρματα.

Μένει να φανεί αν αυτήν τη φορά η υπόσχεση θα τηρηθεί και αν μέχρι τις 15 Απριλίου περίπου οι Θεσσαλονικείς θα αποκτήσουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν τις τραπεζικές τους κάρτες για να εκδίδουν εισιτήρια στο μετρό.

Σύμφωνα με τον κ. Ταχιάο, οι όποιες αλλαγές/προσθήκες στο σύστημα εισιτηρίων του μετρό συναντούν και την επιπρόσθετη δυσκολία ότι δεν υπάρχει ταυτόχρονα κάποιο εναλλακτικό σύστημα κομίστρου με χάρτινα εισιτήρια, όπως υπάρχει π.χ. στον ΟΑΣΘ ή όπως υπήρχε στο μετρό της Αθήνας όταν έγινε η μετάβαση στο ηλεκτρονικό εισιτήριο το 2017. Αντίθετα, κάθε παρέμβαση γίνεται σε χρόνο πραγματικής λειτουργίας.

Από ρελέ σε αυτόματες πόρτες ο διπλός αποκλεισμός της Τροχιάς 1 πριν μία βδομάδα

Στην ίδια συνέντευξη, ο κ. Ταχιάος αναφέρθηκε και στις συχνές ακινητοποιήσεις συρμών του μετρό. Επανέλαβε ότι το 99% των προγραμματισμένων δρομολογίων πραγματοποιείται κανονικά και ότι πρόκειται για «παιδικές ασθένειες», που ωστόσο δεν οφείλονται σε έναν συγκεκριμένο λόγο αλλά σε διαφορετικό κάθε φορά. Συγκεκριμένα, είπε: «Στο τροχαίο υλικό, όποτε έχει προκύψει κάποιο σφάλμα, ποτέ δεν επαναλήφθηκε» και τόνισε παράλληλα ότι οι ακινητοποιήσεις συρμών γίνονται για την ασφάλεια των επιβατών, αφού μόλις οι αισθητήρες αντιληφθούν κάτι απρογραμμάτιστο, σταματούν την κίνηση.

«Αν οι συρμοί κινούνταν με οδηγό, δεν θα καταλάβαινε ποτέ ο κόσμος ότι συνέβη αυτό που συνέβη, γιατί δεν θα χρειαζόταν να καθυστερήσει το τρένο για να πάει να ανοίξει ο συνοδός το panel χειρισμού του τρένου και να κάνει reset, για να ξεκινήσει. Θα γινόταν κατευθείαν μέσα από το κουβούκλιο του μηχανοδηγού», πρόσθεσε.

Επιπλέον, για το διπλό αποκλεισμό της Τροχιάς 1 μέχρι το σταθμός 25ης Μαρτίου μέσα σε ένα 24ωρο, που συνέβη την περασμένη εβδομάδα, δήλωσε ότι το πρόβλημα οφειλόταν σε δυσλειτουργία των αυτόματων θυρών του σταθμού Βούλγαρη, όπου εμφάνισε βλάβη κάποιο ρελέ.

Να σημειώσουμε ότι κατά τη διάρκεια της χθεσινής νύχτας σημειώθηκε νέο πρόβλημα με τη λειτουργία στο ίδιο σημείο με αποτέλεσμα να κατεβάσουν τους επιβάτες στο σταθμό Βούλγαρη και για ώρες η λειτουργία να γίνεται μέσω μία τροχιάς με το βαγόνια να πηγαινοέρχονται και να κατεβάζουν κόσμο στο σταθμό Μαρτίου ώστε να μεταβιβαστεί σε άλλο τραίνο. Η λειτουργία αποκαταστάθηκε στη διάρκεια της νύχτας.

Εντός χρονοδιαγράμματος η επέκταση Καλαμαριάς, αλλά πιθανόν χωρίς το σταθμό μετεπιβίβασης Μίκρας

Για την επέκταση του μετρό στην Καλαμαριά, ο κ. Ταχιάος δήλωσε ότι είναι εφικτή η λειτουργία της στις 30 Νοεμβρίου, χωρίς όμως να έχει διασφαλιστεί απόλυτα η διάνοιξη της οδού Πόντου και τα σύνοδα έργα. «Το μετρό δεν γίνεται να είναι σε αλάνες», δήλωσε και τόνισε ότι το Υπουργείο προτίθεται να δώσει τα απαραίτητα κονδύλια για τις απαλλοτριώσεις που αφορούν την Πόντου. Αντίθετα, για το σταθμό μετεπιβίβασης στο σταθμό Μίκρας, έκτασης 32 στρεμμάτων, τόνισε ότι «έτσι όπως έχει διαμορφωθεί, σε κάτι φαραωνικό», δεν μπορεί να δεσμευτεί για τα χρήματα.

«Από κει και πέρα, στην επέκταση Καλαμαριάς είναι σε εξέλιξη έξι εργολαβίες, που πρέπει να δέσουν μεταξύ τους, για να μπορέσει να αποδοθεί. Τώρα προχωρούμε με άλλες πέντε συμβάσεις, προμηθειών κατά κύριο λόγο. Η μία είναι οι επιπλέον συρμοί, που ετοιμάζονται στην Ιταλία. Υπάρχει και η ενσωμάτωση των συστημάτων της επέκτασης στην κυρίως γραμμή, που μέχρι το Νοέμβριο, τέλη του έτους το πολύ, ευελπιστούμε να έχει γίνει».

Δυτικές επεκτάσεις: σε αναμονή των μελετών που δείξουν τα τελικά κόστη

Για τις επεκτάσεις του μετρό στα δυτικά, ανέφερε ότι δεν έχει γίνει ακόμα κάποιο πλάνο ανάπτυξης, ώστε να φανεί ποια από τις επεκτάσεις θα μπει πρώτη σε φάση υλοποίησης. Σε ό,τι αφορά τη χωροθέτηση των σταθμών, ανέφερε ότι θα υπάρξει μία αλλαγή θέσης στο Κορδελιό, ενώ και στον Εύοσμο υπάρχουν διαβουλεύσεις με το δήμαρχο για τη θέση του σταθμού. Παράλληλα, προχωρούν οι μελέτες από τις οποίες θα προκύψουν τα ακριβή κόστη.

Σε αναμονή κάποιας χειροπιαστής πρότασης για το τραμ

Τέλος, σχετικά με την πρωτοβουλία του Δήμου Θεσσαλονίκης για την κατασκευή τραμ από τα ΚΤΕΛ μέχρι το αεροδρόμιο, ο κ. Ταχιάος είπε: «Οράματα δεν υπάρχουν, υπάρχουν σχέδια. Αν υπάρχει κάποια μελέτη σκοπιμότητας, να τη δούμε. Το “ταμείο” της Ε.Ε. δεν το έχει ο κ. Τζιτζικώστας, το έχει άλλη Γενική Διεύθυνση. Περιμένω και για τη χρηματοδότηση και για τη σκοπιμότητα να δω τι έχει να πει ο Δήμος».

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα